Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0029 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_21-12 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 Autor RNDr. Vladimír Kostka Tematický celek Seminář komunikačních dovedností Ročník 4. ročník Datum tvorby 4. 2. 2013 Anotace výklad nové látky , cvičení a zhodnocení Metodický pokyn vyučující má v úvodu k dispozici výkladový text, následuje cvičení s materiály z webové stránky a v závěru je zhodnocení dosažených výsledků Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora
Základy mediální výchovy Vyhledávání a analýza mediálních informací 2
Navazujeme na analýzu mediálních informací z předcházející lekce. Budeme se věnovat vlastnické struktuře médií orientaci médií ověřování nákladu tisku a čtenosti tisku monitoringu inzerce
Cvičení na webu otevřete stránku www.pravednes.cz otevřete si stránky těchto médií: iDNES Super Novinky Revue Lidovky Blesk Právo Reflex
Úkol č. 2 Zjistěte, do které mediální skupiny patří tato média. Na jakou cílovou skupinu je zaměřeno každé z médií? Najdete nějaký způsob propojení zpráv v médiích jednoho majitele? Kdybyste byli majiteli skupiny, jaké další masové médium byste se snažili získat? Pro jakou cílovou skupinu?
Unie vydavatelů www.unievydavatelu.cz zdroj informací o vydavatelích tištěných a internetových titulů o výzkumu čtenosti o ověřování nákladu tisku o monitoringu inzerce
vydavatelé
Mafra a. s.
výzkum čtenosti
ověřování nákladu tisku
monitoring inzerce
koncentrace vlastnictví ve světě
Co jsme zjistili? mediální koncerny se snaží zaujmout co nejširší část publika, jednotlivé tituly se snaží oslovovat různé cílové skupiny tituly vlastněné stejnou mediální skupinou se často vzájemně podporují, odkazují na sebe, jen málokdy se kritizují
koncentrace vlastnictví má i nadnárodní charakter; největší mediální organizace současnosti vlastní média v řadě různých zemích a jejich produkty jsou dostupné prakticky po celém světě koncentrace vlastnictví přináší jednotlivým médiím jak výhody tak nevýhody na českém mediálním trhu působí řada mediálních skupin (většinou se zahraničními vlastníky), což potvrzuje, že koncentrace vlastnictví se všemi klady a zápory je jevem, který se vyskytuje se i v České republice
zdroje Mediální gramotnost [online]. 2013 [cit. 2013-02-04]. Dostupné z: http://medialnigramotnost.fsv.cuni.cz Unie vydavatelů [online]. 2013 [cit. 2013-02-04]. Dostupné z: http://www.unievydavatelu.cz