Romové a média Mgr. Alica Sigmund Heráková Muzeum romské kultury O roma vakeren, Romano hangos.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat kulturu?
Advertisements

Média? kulturu? komunikaci? Chcete studovat. • Chcete vědět, jak kultura ovlivňuje to, jací jsme, za co se považujeme a proti čemu se vymezujeme? • Chcete.
Praha, Goethe Institut, 12.prosince 2006 Seminář v rámci projektu Radniční listy bez cenzury 1 Radniční listy bez cenzury  Ústavní a právní principy veřejnoprávních.
Žánry a formáty Žánr (druh, rod, způsob, styl, sloh) je obecné pojmenování pro všechny materiály (díla) se společnými znaky žánrové oblasti např. v literatuře.
Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat média?
Mediální produkt.
Občanská nauka Listina základních práv a svobod ČR ; VY_32_INOVACE_D2_09 Interaktivní výklad: Listina základních práv a svobod ČR 2.A.; Mgr.
Jak ovlivňovat obraz minorit v médiích
Handicapovaní lidé a média
Radniční listy bez cenzury
MULTIKULTURNÍ SOUŽITÍ
Název Informace a média Předmět, ročník ICT, sekunda Tematická oblast
SADA č.22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.11
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Zobrazování politiky (a političek) v médiích Ústí nad Labem, Jana Smiggels Kavková, M.A. o. s. Fórum 50 %
funkce médií ve společnosti moc médií
Studijní obor: Sociální činnost
Anotace Materiál slouží k: objasnění pojmu MÉDIA rozšíření povědomí o nich Zdokonalení schopnosti třídit jednotlivá média pochopení významu médií v lidském.
Mobilní televize ve službách veřejného zájmu Jiří Hašek, Senior manažer řízení kategorie obsahu Jaroslav Chaloupka, Manažer kategorie zodpovědný za Televizi.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
TV042, TV110/ Masová komunikace
Regulační prostředí Mediální právo České republiky.
Mgr. Jiří Janeček Senát PČR Osvěta zvenčí ? Schopný autor tvoří, neschopný poučuje George Bernard Show.
Všeobecná deklarace lidských práv
PUBLICISTIKA Mgr. Michal Oblouk
Mediální systém jeden ze subsystémů sociálního systému (soustava elementů n. subsystémů, institucí a jednotek v sociálních rolích) Slovník. Med kom., s.
PUBLICISTICKÝ STYL = NOVINÁŘSKÝ.
Průřezová témata.
NEZISKOVÉ ORGANIZACE VYMEZENÍ, VÝZNAM. 2 Občanská společnost občan Soukromý sektor stát VEŘ. PROSTOR Dána institucemi a organizacemi různého charakteru.
Lednice,  vzdělávání dospělých je velmi důležité (je mu však věnována menší pozornost než v zahraničí)  nabídka je dostatečná, kvalita je.
REALIZACE PRÁV PŘÍSLUŠNÍKŮ NÁRODNOSTNÍCH MENŠIN
REAKCE NA SEKTÁŘSTVÍ. MOŽNOSTI INTERVENCE organizace, studující vliv náboženských hnutí  Ústavu religionistiky  pardubická Katedra religionistiky a.
Rovnost a zákaz diskriminace ve veřejné správě. Rovnost ve veřejné správě ideologický požadavek rovnosti všech lidí - hluboké filozofické a náboženské.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Výuková prezentace Předmět:
Masmédia.
INTERKULTURNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Model transkulturní péče
Když je 50 % víc než 100 %. Základní informace Cíl: Zhodnocení mediálního pokrytí a obrazu organizace Fórum 50 % v období Metoda:
Veřejnoprávní a komerční média
Svobodný přístup k informacím 21. října 2005 V.Jurmanová Volemanová.
ANOPRESS IT PhDr. Ivana Reznerová Centrum informačních a knihovnických služeb Odbor informační podpory studia a výzkumu
Etnografie a národnostní politika ČLR
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2901_typy.reklamy Téma: Typy reklamy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vždy jsem pohrdal línými bílými lidmi. Teď už můžu mluvit i o líných černých lidech. Jste chudí, protože jste nedodělali školu, berete drogy, máte tři.
VÝMĚNA ZKUŠENOSTÍ S REALIZACÍ PROJEKTŮ OP VK SEMINÁŘ.
Mediální právo XII.. Právo na odpověď vzniká, došlo-li k uveřejnění: skutkového tvrzení a toto tvrzení se dotýká cti, důstojnosti nebo.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Občanská společnost, státní občanství Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Charvátová. Dostupné z Metodického portálu.
ZÁKLADNÍ PRÁVA A SVOBODY, ROVNOPRÁVNOST Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Charvátová. Dostupné z Metodického portálu.
Jedna z rolí, kterou člověk v životě splňuje – ROLE KONZUMENTA – na základě toho se očekává SPOTŘEBNÍ CHOVÁNÍ. - základem spotřebního chování – ROZHODOVÁNÍ.
Koncepce účinnější podpory umění Ministerstvo kultury 4. dubna 2007 Marta Smolíková.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193, Tel.: , Tel.řed./fax: ,
MÉDIA A KOMUNIKACE.
ZÁKLADNÍ PRÁVA A SVOBODY, ROVNOPRÁVNOST
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
Stát Definice, funkce, typy.
Media relations Přednáška ve 12:15 – 13:45
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ NOVOVĚK
Mediální manipulace rozjizdeji-kampan-proti-propagande-a- bludum/r~c1f97c0ea36f11e6a16a fea04/
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka   Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Síť Mateřských center o.s.
Občanská společnost Tato prezentace je doplněním výkladu učitele k tématu Občanská společnost. Prezentace obsahuje několik aktivit vhodných k procvičení,
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Role ČT v rozvoji DTT.
NÁRODNÍ PROGRAM ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ V ČR
MÉDIA A KOMUNIKACE.
Transkript prezentace:

Romové a média Mgr. Alica Sigmund Heráková Muzeum romské kultury O roma vakeren, Romano hangos

Romové a média v ČR Média odrážejí společenskou poptávku a také ji sama vytvářejí Premisa - Média podporují stereotypy o Romech a samy vyostřují vztahy mezi majoritou a nimi http://www.romea.cz/cz/zpravodajstvi/domaci/analyza-medii-romska-tematika-casto-slouzi-k-vetsimu-zisku-objektivnich-zprav-je-malo

Romové jako objekt zájmu médií Typy informací dle typu média (zpravodajství x publicistika, komerční vs veřejnoprávní média, tisk, rozhlas, televize, internet,…) Formáty ovliňují obsah http://zpravy.idnes.cz/trida-8-a-c5v-/domaci.aspx?c=A150729_151213_domaci_zt

Konstrukce mediální reality Výběr témat Výběr mluvčích, výběr obsahu z jejich sdělení Ilustrační fotografie nebo záběry „na dokrytí“ http://zpravy.idnes.cz/pribyva-romskych-vysokoskolaku-dor-/domaci.aspx?c=A140715_185827_domaci_jj

Je mediální prostor etnizovaný? V jakých rolích vystupují Romové v médiích? zprávy televize Prima a rubrika „kam se jiní bojí“ https://www.youtube.com/watch?v=ZfaaNxrMB3U Krimi zprávy https://www.youtube.com/watch?v=GUYUEz7sX4w Lidovky.cz http://www.lidovky.cz/nedostanu-britske-oceneni-za-to-ze-jsem-rom-rika-policista-z-ceska-p9x-/zpravy-domov.aspx?c=A150419_101403_ln_domov_rof Výměna manželek https://www.facebook.com/tn.nova/posts/10151839819678863 Lid

Co je mediální manipulace? http://www.lidovky.cz/z-cinskych-hooligans-udelali-romy-dr3-/zpravy-domov.aspx?c=A130904_122516_ln_domov_mct http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/patrani-po-zmizelem-pokladnikovi-romske-strany_226019_diskuze.html Kauza Břeclav a ochota médií o ní informovat(Podle informací Romea.cz dalších 15 pokusů o podobné vymyšlené zprávy)

Nic není „černobílé“ http://praha.idnes.cz/romove-opousteji-prahu-0vh-/praha-zpravy.aspx?c=A150503_211956_domaci_fer http://zpravy.aktualne.cz/domaci/romove-plati-statisice-za-najem-v-ubytove/r~i:gallery:22077/r~i:photo:405070/ http://www.extra.cz/romove-dostavaji-leky-zadarmo-a-dalsi-hoaxy-kterym-porad-verite-a-zbesile-je-sirite-dal

Romská média – Romové jako aktivní prvek Rozvoj od roku 1989 Ivan Veselý, Dženo, od roku 1994 (Radio Rota, časopis Amaro gendalos od roku 1997) 1. generace romských novinářů Iveta Demeterová, Jarmila Balážová, Richard Samko Česká televize v 90. letech – pořad Romale

Současnost a romská média Romea.cz – agentura Časopisy – Romano vodi, Romano hangos Radio – O Roma vakeren, Český rozhlas Radiožurnál VEŘEJNOPRÁVNÍ MÉDIA A ROMOVÉ? TV – Amare Roma, Romani luma, v současnosti příprava nových formátů Inspirace – Slovensko, Gypsy television

ČESKÁ TELEVIZE A VEŘEJNOPRÁVNÍ SLUŽBA § 2 (2) Hlavními úkoly veřejné služby v oblasti televizního vysílání jsou zejména a) poskytování objektivních, ověřených, ve svém celku vyvážených a všestranných informací pro svobodné vytváření názorů, b) přispívání k právnímu vědomí obyvatel České republiky, c) vytváření a šíření programů a poskytování vyvážené nabídky pořadů pro všechny skupiny obyvatel se zřetelem na svobodu jejich náboženské víry a přesvědčení, kulturu, etnický nebo národnostní původ, národní totožnost, sociální původ, věk nebo pohlaví tak, aby tyto programy a pořady odrážely rozmanitost názorů a politických, náboženských, filozofických a uměleckých směrů, a to s cílem posílit vzájemné porozumění a toleranci a podporovat soudržnost pluralitní společnosti, d) rozvíjení kulturní identity obyvatel České republiky včetně příslušníků národnostních nebo etnických menšin,

Výzvy pro romská média Hledání cílové skupiny (Romové, majorita?) Trvalá udržitelnost – komerční zajištění projektu Finanční zdroje Lidské zdroje – romské osobnosti mají tendenci přecházet do masmédií – finance, kariéra, profesionalizace Informujeme nebo vychováváme?

Novinářská etika http://www.munimedia.cz/prispevek/cikansky-mytus-7095/ Hranice korektnosti? Žánry, kde je vše dovoleno Jaká je vlastně role médií? Pozitivní příklady – Romové, kteří mohou být příkladem a důkazem pro majoritu – takto to bohužel nefunguje

Sociální sítě Hranice soukromého a veřejného Jak hlídat neuhlídatelné? (facebook a kauza „den, kdy budeme všichni týrat Romy“) Nepřehledný svět Hoaxy Hatespeech „Každý má takový facebook, jaký si zaslouží“ Nutnost se rozhodovat, jaká média konzujeme