Polodrahokamy a Drahokamy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přírodopis drahé kameny
Advertisements

Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_ZAPADNI_CECHY_LAZNE.
4.B Vodnaté oxidy; 5.Uhličitany Mineralogie vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Alkalické kovy Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník Základní škola Benešov, Jiráskova 888 Ing. Bc. Jitka Moosová.
VÝZNAMNÉ NEKOVY. VODÍK značka H latinský název Hydrogenium 1 1 H (1p +, 1e - ) nejrozšířenější izotop tvoří dvouatomové molekuly H 2 Obr. 1: atom vodíku.
NEKOVY. SÍRA VÝSKYT: Volný prvek ( u sopek ) Vázaná ve sloučeninách (sulfidy, sírany) VLASTNOSTI: Prvek 16. skupiny periodické soustavy prvků (6 valenčních.
DIAMANT VY_32_INOVACE_17 Sada 5 Rozmanitost přírody Autor: Mgr. Iveta Mocharová ZŠ a MŠ Dešná IT ve škole 1622­/21/7.1.4/2010.
Název sady materiálů: Přírodopis 9 Název materiálu: VY_32_INOVACE_Př_9_1801_Přehled_nerostů_I._ prvky_halogenidy Autor: RNDr. Josef Snopek Anotace: projekce.
Klenotnické zboží a bižuterie Zbožíznalství 3. ročník.
Anotace Pracovní list k procvičení znalostí o zemské kůře, horninách a nerostech AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM: Voda (opakování) Název sady: Chemie – 8. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Halogenidy, sulfidy Mineralogie vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Kameny Dělíme na NEROSTY a HORNINY Mají jedno chemické složení. Se skládají z několika nerostů. SŮL KAMENNÁ (NaCl)ŽULA ČESKÝ GRANÁTPÍSKOVEC KŘEMENVÁPENEC.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_13_ 09 PRVKY.
Oxidy Názvosloví oxidů Některé významné oxidy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 01 Anotace.
 sloučeniny oxidu křemičitého (SiO 2 ).  největší třída nerostů  nejdůležitější součástí zemské kůry.  hojné a rozšířené, především jako součásti hornin.
URANINIT (SMOLINEC) /Doplň údaje o oxidech z učebnice, zapiš do sešitu. Žáci mohou na tabuli použít program ActivInspire/ CHEM.ZNAČKA: FYZIKÁLNÍ VLASTNOSTI:
CHEMICKÉ PRVKY vlastnosti kovů. ZASTOUPENÍ PRVKŮ V PŘÍRODĚ  v současné době asi 115 známých prvků  asi 90 prvků se vyskytuje v přírodě, zbytek je uměle.
ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONA ČÍSLO: III/2 NÁZEV: INOVACE A ZKVALITNĚNÍ.
Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s fyzikálními vlastnostmi nerostů. Materiál je plně funkční pouze s použitím.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Stejskalová Hana Název : VY_32_INOVACE_11C_20_Halogenidy Téma: Chemie.
Uhlík C Carboneum Chemický prvek, který je základním stavebním kamenem
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: NEŽIVÁ PŘÍRODA
Recyklace Vypracoval: Michal Brzobohatý Třída: 2L
Technika obsluhy – Pěstování kávy
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_15
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: NEŽIVÁ PŘÍRODA
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Přírodověda pro 4. a 5. ročník
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
  Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Hafnium a Zirkonium.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Barva světla, šíření světla a stín
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/Chemie Tematický okruh/téma:
CHARAKTERISTIKA HORNIN A NEROSTŮ
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_16_Halogeny
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
KŘEMIČITANY I. (po výkladu si zapiš do sešitu)
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a Základní umělecká škola
: Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Kateřina Wernerová Název materiálu: VY_52_INOVACE_ Pr.9.We.32_Krystalove_soustavy_nerostu.
6. Využívání a znečišťování vody Základy ekologie pro střední školy 1.
9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
Škola:. Základní škola Kladruby
HORNINY PŘEMĚNĚNÉ. HORNINY PŘEMĚNĚNÉ Metamorfované neboli přeměněné horniny vznikají ze všech druhů hornin v důsledku vysokých teplot, tlaků a chemizmu.
Autor: Mgr. Zdenka Zavičáková
Poznávačka minerály.
Autor: Andrea Kolářová
Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Usazené horniny = sedimenty
Škola:. Základní škola Kladruby
Mgr. Jana Schmidtmayerová
MINERÁLY PRVKY.
MINERÁLY PŘÍRODOPIS 9.
5.3 Významné nekovy - uhlík, síra, fosfor
Významné oxidy CO2 CO SO2 SiO2 CaO Al2O3.
Voda, vzduch Vodík, kyslík.
Mineralogický systém Křemičitany
Transkript prezentace:

Polodrahokamy a Drahokamy Vypracoval : Alena Bauerová Tereza Kašková 1.G

Co to je ? Polodrahokam je nerost, který nesplňuje jednu nebo více z podmínek drahokamů. Existuje jich poměrně mnoho.

Mezi hlavní druhy patří : Křemen (různé barvy; celý svět) Granát (červený a zelený; USA, Rusko, JAR, Česko) Tyrkys (modrý; USA, Írán, Egypt, Rusko) Topaz (žlutý; Šrí Lanka, Brazílie) Nefrit (zelený a bílý; Barma) Turmalín (růžový,zelený a černý; Rusko, USA, Madagaskar) Zirkon (červený, oranžový; Srí Lanka, Thajsko) Ostatní např. achát,kočičí oko,měsíček,opál,tygří oko,vltavín,kříšťal .. a mnohem více

Křemen Křemen (anglicky quartz) je obecně známý minerál s chemickým vzorcem SiO2, hojně se vyskytující v litosféře, kde tvoří jeden z nejdůležitějších prvků. Vznik Křemen vzniká jako poslední člen Bowenova reakčního schématu z magmatu. Je tvořen tetraedry SiO4, které spadají do základních stavebních prvků křemičitanů. Často se vyskytuje v pegmatitech, žulách, ryolitech či jako výplň žilných těles a různých dutin. Získávání: Křemen se ve velkém množství těží jako součást písků a štěrků, často se těží na speciální slévárenské anebo sklářské písky. Dále se mohou těžit kvarcity, což jsou horniny složené převážně z křemene.

Křemen Granát Topaz Tyrkys Turmalín Zirkon

Drahokamy Drahokam je minerál nebo minerální odrůda, který je cenný pro své výjimečné estetické vlastnosti a je používán na ozdobné účely Povinné vlastnosti drahokamu jsou: nádherný lesk a barva čistota stálost mechanická odolnost vzácnost v přírodě

Hlavní druhy diamant (bezbarvý nebo žlutý; JAR, střední Afrika, Sibiř , Brazílie) smaragd (zelený; Rusko, Kolumbie, Egypt) rubín (červený; Barma, Šrí Lanka) safír (modrý; Barma, Srí Lanka) drahý opál těží se-v říční a mořské náplavy nebo pouštní písky nebo v mateřských horninách

Diamant Diamant je nejtvrdší známý přírodní minerál (nerost) a třetí nejtvrdší látka vůbec (po fulleritu (vizte Fullereny) a Aggregated Diamond Nanorods). Jedná se o krystalickou formu uhlíku C. Tvoří hlavně jednotlivé krystaly oktaedrického, dodekaedrického nebo krychlového vzhledu. Pro použití ve šperku je nejoblíbenější výbrus nazývaný briliant. Vznik: v zemské kůře za vysokých teplot a tlaků v ultrabazických vyvřelinách - kimberlitech, lamproitech a komatiitech Využítí: Nejznámější je využití diamantů ve šperkařství. Aby vynikly jejich optické vlastnosti, jsou vybrušovány do tvaru speciálního mnohostěnu - briliantu. Hmotnost diamantu se vyjadřuje v karátech (ct). Velmi významné je využití diamantů v průmyslu. Vyrábějí se z nich řezné, vrtné a brusné nástroje, prášky a pasty. Pro tento účel se využívají diamanty pro šperkařství bezcenné (špatná barva, špatná čistota), diamantový prach a průmyslově vyráběné diamanty.

Diamant Rubín smaragd Safír Drahý opál