Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Práce, výroba ZÁKLADY EKONOMIKY. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ.
Advertisements

Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Petr Nedbal Název: VY_32_INOVACE_9C_1_Pravěk II.-vznik zemědělství.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Ch Datum ověření ve výuce: Ročník:9.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Barbora Šímová Název materiálu: VY_12_INOVACE_D.6.Si.32_Minojska_mykenska_kultura.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Pravěk (EUPŠD2),
Název školy: Základní škola Mnichovo Hradiště Autor DUM: Mgr. Veronika Sluková Název: VY_32_INOVACE_55_Spotřební průmysl_Sluková Téma: Spotřební průmysl.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_D_08 TÉMA:
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ AutorIng. Dana Sobotková Ročník5. Datum ŠablonaV/2 Č. materiáluVY_52_INOVACE_69 Vzdělávací.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada31 AnotaceZpůsoby.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Jiří Lux Datum/období: 21. října 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
PRAVĚK. DĚLENÍ PRAVĚKU nejdelší období lidských dějin pravěk dělíme podle materiálu, z jakého lidé dokázali vyrobit nástroje.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Skupiny hudebních nástrojů
Živá příroda – houby Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Výroba pěnových cukrovinek
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Co považuješ za největší „vynález“ pravěku? A proč?
Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
DOBA BRONZOVÁ A ŽELEZNÁ
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Pravěk – doba kamenná a objev kovů
Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurence schopnost.
výtvarné vyjadřování od nejstarších dob
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
le Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Ing. Lenka Bombera Piskačová
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Stupeň základního vzdělávání: 1.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO_1184 Ročník: 3. Vzdělávací obor:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_8-13_ doba bronzová Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ENEOLIT.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Živá příroda – vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Informační a komunikační technologie Informatika Operační systémy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Raný novověk - společnost
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Rusko v 17. století Označení materiálu:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Neživá příroda - vzduch
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Dvacáté století – začátek století a první světová válka
Transkript prezentace:

Projekt: OP VK 1.4 709998205 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.0440 Autor: Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM: D6 - 4 Datum ověření ve výuce: 20.1.02010 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis Tematický okruh: Zpracování kovů Téma: Doba bronzová

ANOTACE Výukový materiál seznamuje žáky s dobou bronzovou. Vysvětluje jak se získává bronz a jaké výrobky je možné z této slitiny mědi a cínu vyrobit a následně použít v dané době. Názorné obrázky vysvětlují jak se získá výrobek způsobem „ lití do ztracené formy“. Prezentace je doplněna obrázky s konkrétními výrobky z období doby bronzové.

DOBA BROZNOVÁ Charakteristika období 2000-750 př.n.l. první kov – měď vlastnosti: a) měkká b) nacházela se v přírodě c) předměty se odlévaly nebo se daly kovat za studena d) nevýhoda: nástroje se ohýbaly a tupily

VZNIK BRONZU do mědi se přidal kov – cín a vznik bronzu vlastnosti: je tvrdší odolnější než měď výroba pracovních nástrojů BRONZ = slitina mědi a cínu

VÝROBKY Z BRONZU a) zbraně – sekeromlat b) nástroje – srpy, nože c) šperky – náramky, jehlice d) ochranné předměty – štíty, přilbice, nádoby - bronzové hřivny = platidlo

ROZVOJ ŘEMESEL hutníci (řemeslníci taví kov z rudy) kovolitci (řemeslníci nalévají bronz do formy) kovotepci (řemeslníci zpracovávají bronz) hrnčířství tesařství

KOVOLITEC

ZTRACENÁ FORMA

POSTUP „ZTRACENÉ FORMY“ tvar výrobku vymodelován z vosku model obalený hlínou se dal vypálit vosk při výpalu hlíny vytekl

POSTUP „ZTRACENÉ FORMY“ do vzniklé formy se nalil roztavený bronz hliněná forma se rozbila vyjmutí výrobku

KONEČNÝ VÝROBEK

VÝROBKY Z BRONZU

PŘEDMĚTY Z BRONZU

SEKEROMLAT

BRONZOVÉ HŘIVNY

KOVOVÉ HUDEBNÍ NÁSTROJE předchůdce dnešních trubek, pozounů, lesních rohů

Použité zdroje Válková Veronika; Dějepis 6 – učebnice; SPN Praha 2006 naskenované obrázky str. 22 2. Bednaříková J.; Kysačan L.; fejfušová M. – Dějepis – Pravěk a starověk (učebnice), nakladatelství Nová škola 2007 naskenované obrázky str. 32 3.Rulf J.; Válková V.; Dějepis 6 – učebnice, SPN Praha 2004 naskenované obrázky str. 34 http://www.nm.cz/old/hm/sal_3-3.htm