JÁ OBČAN Petra Slámová
TÉMATA podle COV : „PARTICIPACE OBČANA“ Žák identifikuje a pojmenuje problémové oblasti ve svém okolí a určí, kdo může/má problém řešit. Žák na konkrétním příkladě navrhne vhodné způsoby, jak řešení problému nastartovat a určí, které osoby a instituce zapojit. Žák popíše své vlastní zapojení/nezapojení do občanských aktivit.
VLASTNÍ CÍLE HODINY Žák vyhodnotí pozitivní a negativní stránky města / obce, ve které(m) žije. Navrhne zlepšení negativních stránek. Žák naplánuje konkrétní aktivity, kterými on sám může přispět ke zkrášlení místa, ve kterém žije. Žák si vytváří pozitivní vztah k místu (obci, městu, kraji, geografické oblasti), ve které(m) žije. Žák vyloží termín participace a uvede konkrétní příklady participace.
PŘÍPRAVNÁ FÁZE – třídnická hodina Práce s mapou zmapování důležitých a zajímavých, tj. hodnotných míst ve městě (v obci) úkolem žáků je místo nalézt a vyfotografovat (nejlépe ze stejného úhlu). Můžeme mít také požadavek, aby na fotografii byli zachyceni i oni. seznámí se s minulou a současnou podobou města (obce) všímají si důležitých institucí, zhodnotí, co se jim líbilo a nelíbilo na minulé podobě místa, ve kterém žijí, a porovnají to se současnou podobou současnou podobu zhodnotí žáci definují, co by se mělo v místě, ve kterém žijí zlepšit, co jim zde chybí apod.
PRÁCE ŽÁKŮ Stará fotografie Současná fotografie
PRÁCE ŽÁKŮ Stará fotografie Současná fotografie
PRÁCE ŽÁKŮ Stará fotografie Současná fotografie
PRÁCE ŽÁKŮ Stará fotografie Současná fotografie
PRÁCE ŽÁKŮ Stará fotografie Současná fotografie
Fotografie na mapě
DALŠÍ AKTIVITY Na mapu se zaznamenávají pomocí symbolů: Hezká místa bez zásahu Místa s nutným zásahem Místa k vylepšení
Samotná hodina Hodnotící přímka Pracovní list – obrázek s bublinami Odpovědi na plachtu
ODPOVĚDI - BUBLINY
Aktivity spjaté s bublinami JAK VĚCI ZLEPŠIT? CO MOHU UDĚLAT? NA KOHO SE OBRÁTÍM? Pojem „PARTICIPACE“
Aktivity spjaté s bublinami
PRÁCE V HODINĚ