JÁ OBČAN Petra Slámová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Představení projektu Celostátní konference k projektu „Podpora sociálního začleňování na místní a regionální úrovni“ (reg. č. OP LZZ: CZ.1.04/3.1.00/ )
Advertisements

Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Případové studie Úvodní informace Zpracovávaná témata Ukázka zpracovaného tématu CZ.1.07/1.1.00/ My to umíme.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Název školy: Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín Autor: Mgr. Alena Černá Název: VY_32_INOVACE_Z_07_Český průmysl Číslo.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Praha – hlavní město České republiky VY_32_Inovace_02KR-3 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
Plánování sociálních služeb a transformace aneb Systémově, společně a statečně Šárka Hlisnikovská Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – 26.
Zahájení tvorby Komunitního plánu sociálních služeb pro město Žatec Mgr. Petr Antoni Dne
Aktivity a projekty Lísky na podporu spolupráce v regionu Pomáháme lidem porozumět přírodě a být dobrými hospodáři přírodního i kulturního dědictví.
Nový celorepublikový nástroj územního plánování: –koordinuje územně plánovací činnost krajů a obcí –koordinuje resortní koncepce s průmětem do území Obsahuje.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.5 Naše obec Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
VY_32_INOVACE_Roz_III_17 Práva a povinnosti členů rodiny Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Zdravé město J I L E M N I C E Fórum, 11. dubna 2013.
Náš svět Tematická oblast
SEMINÁŘ AKTIVNĚ S BESIPEM
Matouš Bořkovec, ZŠ Mikoláše Alše
Referát kraje ČR Téma: Referát na kraj ČR
Pracovní porada Pracovní list.
Vize a požadavky Karlovarského kraje SPRSS JUDr. Tatjana Kašlíková, Mgr. Ilona Čtvrtníková, Aktivita je součástí projektu ‚Podpora procesu střednědobého.
Vztahy mezi organismem a prostředím – ekologická přizpůsobivost organismu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
ZOOKURZ Sexta 2016/17.
Mýty a pověsti Tematická oblast
Náměty pro činnost Národního fóra
Pracovní porada Pracovní list.
České Budějovice VY_32_INOVACE_1C_16 Číslo projektu: CZ /1. 5
Základní informace o poskytovateli

Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
PROJEKT MANAGEMENT (pro SEASON 2).
Publicistický styl VY_32_INOVACE_CJL_3,4_72
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Volby v ČR Název školy: ZŠ Salvátor
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
VY_32_INOVACE_SA4A_17 DUM 17. „realizace-doprovod“
Goethe-Institut Praha S knížkou do života (Bookstart) 23. října 2017
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
VY_32_INOVACE_SA4A_6 DUM 6. příprava aktivity pro 1
Etický rozměr péče o klienta trpícího demencí
Ovlivněte podobu metropolitního plánu
Anotace Žák se seznámí s problematikou národa, národnostních menšin a vztahu majority a minorit Autor Mgr. Petr Stonawski Jazyk Čeština Očekávaný výstup.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Sociální práce a veřejné opatrovnictví
Sdružení historických sídel Čech, Moravy a Slezska - druhé největší sdružení v ČR ( ) členů - založeno 1990 Základní poslání a cíle Sdružení:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_SA4A_4 DUM 4. „Chlapec, uživatel služby-dramatizace “
Práva a povinnosti členů rodiny
Opička Gogo Jak jsme využitím projektové metody podněcovaly představivost dětí, rozvíjely jejich pohybové a manipulační dovednosti, asociativní myšlení,
Krajský metodický kabinet MATEMATICKÉ GRAMOTNOSTI
kam vlastně směřujeme ??? 
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_35
Koordinovaný přístup a ESIF 2014+
Kontakt dětí v PP s původní rodinou
Z oboru zdravotnictví David Zahumenský.
Estetika pracovního prostředí 4. S
Vzdělávací program pro širší vedení škol
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
„Postup města Chrudim k udržitelnému rozvoji pomocí MA 21“
Modelová oblast PR Příhrazské skály
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

JÁ OBČAN Petra Slámová

TÉMATA podle COV : „PARTICIPACE OBČANA“ Žák identifikuje a pojmenuje problémové oblasti ve svém okolí a určí, kdo může/má problém řešit. Žák na konkrétním příkladě navrhne vhodné způsoby, jak řešení problému nastartovat a určí, které osoby a instituce zapojit. Žák popíše své vlastní zapojení/nezapojení do občanských aktivit.

VLASTNÍ CÍLE HODINY Žák vyhodnotí pozitivní a negativní stránky města / obce, ve které(m) žije. Navrhne zlepšení negativních stránek. Žák naplánuje konkrétní aktivity, kterými on sám může přispět ke zkrášlení místa, ve kterém žije. Žák si vytváří pozitivní vztah k místu (obci, městu, kraji, geografické oblasti), ve které(m) žije. Žák vyloží termín participace a uvede konkrétní příklady participace.

PŘÍPRAVNÁ FÁZE – třídnická hodina Práce s mapou zmapování důležitých a zajímavých, tj. hodnotných míst ve městě (v obci) úkolem žáků je místo nalézt a vyfotografovat (nejlépe ze stejného úhlu). Můžeme mít také požadavek, aby na fotografii byli zachyceni i oni. seznámí se s minulou a současnou podobou města (obce) všímají si důležitých institucí, zhodnotí, co se jim líbilo a nelíbilo na minulé podobě místa, ve kterém žijí, a porovnají to se současnou podobou současnou podobu zhodnotí žáci definují, co by se mělo v místě, ve kterém žijí zlepšit, co jim zde chybí apod.

PRÁCE ŽÁKŮ Stará fotografie Současná fotografie

PRÁCE ŽÁKŮ Stará fotografie Současná fotografie

PRÁCE ŽÁKŮ Stará fotografie Současná fotografie

PRÁCE ŽÁKŮ Stará fotografie Současná fotografie

PRÁCE ŽÁKŮ Stará fotografie Současná fotografie

Fotografie na mapě

DALŠÍ AKTIVITY Na mapu se zaznamenávají pomocí symbolů: Hezká místa bez zásahu  Místa s nutným zásahem  Místa k vylepšení 

Samotná hodina Hodnotící přímka Pracovní list – obrázek s bublinami Odpovědi na plachtu

ODPOVĚDI - BUBLINY

Aktivity spjaté s bublinami JAK VĚCI ZLEPŠIT? CO MOHU UDĚLAT? NA KOHO SE OBRÁTÍM? Pojem „PARTICIPACE“

Aktivity spjaté s bublinami

PRÁCE V HODINĚ