Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru zednické práce. Prezentace obsahuje výpočet spotřeby materiálu z plných pálených cihel.
OBDÉLNÍK 1. ZÁKLADNÍ VLASTNOSTI OBDÉLNÍKU 2. OBVOD A OBSAH OBDÉLNÍKU – SLOVNÍ ÚLOHY   Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co sem nepatří?
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
 NÁZEV: VY_42_INOVACE_13  AUTOR: Petr Kubec  OBDOBÍ:  ROČNÍK: 9  VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Matematika a její aplikace  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Matematika.
 NÁZEV: VY_42_INOVACE_06  AUTOR: Petr Kubec  OBDOBÍ:  ROČNÍK: 9  VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Matematika a její aplikace  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Matematika.
Kruh, kružnice Matematika 8.ročník ZŠ
Lichoběžník VY_42_INOVACE_25_02.
Objem a povrch kvádru a krychle
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Desetinná čísla v geometrii - obvod geometrických útvarů
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
25.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků II. OBSAH a OBVOD
Opakování na 4.písmenou práci 6.ročník
Závěrečné opakování 7. ročník VY_42_INOVACE_35_01.
Obsah geometrických útvarů
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8. Vl
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Základní škola, Jičín, Soudná 12 Autor: PaedDr. Jan Havlík Název:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník – obvod čtverce
Části kruhu Matematika 8 – I.díl
Sčítání desetinných čísel
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
OBJEM JEHLANU VY_42_INOVACE_ 30_02.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_02_M8_Hanak TÉMA: Pythagorova věta
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
VY_32_INOVACE_13_MII_PYTHAGOROVA VĚTA
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Název školy: Základní a Mateřská škola Bečváry, okres Kolín Autor: Mgr
OBSAH KRUHU VY_42_INOVACE_15_02.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Pythagorova věta – příklady
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Jednotky délky VY_32_Inovace_16 TK-1 Mgr
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
46 OBVOD A OBSAH LICHOBĚŽNÍKU.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Obvody a obsahy obrazců
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Čtverec, obdélník NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_290_Čtverec, obdélník.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Martina Jílková Název materiálu: VY_42_INOVACE_M.5. Jíl.09_Obvod_a_obsah_čtverce Datum: 10. 10. 2013 Ročník: pátý Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika Název: Obvod a obsah čtverce Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.3489 Název projektu: UČÍME SE S RADOSTÍ Anotace: Vzorce k výpočtu obvodu a obsahu čtverce a jejich aplikace.

OBVOD A OBSAH ČTVERCE DEFINICE OBVOD OBSAH GEOMETRIE DEFINICE OBVOD délka okraje čtverce = součet délek všech stran ZNAČKA: o OBSAH velikost plochy, kterou čtverec zabírá ZNAČKA: S

OBVOD Jak ho vypočítat? SEČTEME DÉLKY VŠECH STRAN ČTVERCE Jednotky a = 2 cm C a = 2 cm o = 4 · a o = 4 · 2 o = 8 cm A B Jednotky a JE DÉLKA STRANY A JELIKOŽ MÁ ČTVEREC VŠECHNY STRANY STEJNĚ DLOUHÉ, MŮŽEME POUŽÍT TENTO VZTAH mm, cm, dm, m…. VZOREČEK o = a + a + a + a o = 4 · a

OBSAH Jak ho vypočítat? VYNÁSOBÍME DÉLKY SOUSEDNÍCH STRAN Jednotky a = 2 cm C a = 2 cm S = a · a S = 2 · 2 S = 4 cm2 A B Jednotky a JE DÉLKA STRANY A JELIKOŽ MÁ ČTVEREC VŠECHNY STRANY STEJNĚ DLOUHÉ, MŮŽEME POUŽÍT TENTO VZTAH mm2, cm2, dm2, m2…. VZOREČEK S = a · a S = a2

CVIČENÍ 1 Vypočítej obvod a obsah, když znáš délku strany čtverce: 2 a = 5 cm a = 10 dm a = 7 mm a = 3 m o = 4 · 5 o = 20 cm S = 5 · 5 S = 25 cm2 o = 4 · 10 o = 40 dm S = 10 · 10 S = 100 dm2 o = 4 · 7 o = 28 mm S = 7 · 7 S = 49 mm2 o = 4 · 3 o = 12 m S = 3 · 3 S = 9 m2 2 Vypočítej obvod a obsah těchto dvou čtverců: D C □ ABCD a = 2 cm □ KLMN a = 1 cm N M o = 4 · 2 o = 8 cm S = 2 · 2 S = 4 cm2 o = 4 · 1 o = 4 cm S = 1 · 1 S = 1 cm2 K L A B

ŘEŠENÍ 1 Vypočítej obvod a obsah, když znáš délku strany čtverce: 2 a = 5 cm a = 10 cm a = 7 cm a = 3 cm o = 4 · 5 o = 20 cm S = 5 · 5 S = 25 cm2 o = 4 · 10 o = 40 cm S = 10 · 10 S = 100 cm2 o = 4 · 7 o = 28 cm S = 7 · 7 S = 49 cm2 o = 4 · 3 o = 12 cm S = 3 · 3 S = 9 cm2 2 Vypočítej obvod a obsah těchto dvou čtverců: D C □ ABCD o = 4 · 2 o = 8 cm S = 2 · 2 S = 4 cm2 □ KLMN o = 4 · 1 o = 4 cm S = 1 · 1 S = 1 cm2 N M K L A B

DO JEDNÉ ŘADY SE VEDLE SEBE VEJDE 10 DLAŽDIČEK A JEDNA JE DLOUHÁ 20 CM 3 Slovní úloha – vyřeš tuto slovní úlohy a vymysli i slovní odpovědi: Dlaždičky, které koupil pan Jireš, mají tvar čtverce. Délka strany jedné dlaždičky je 20 cm. Koupelna má také tvar čtverce. Na délku jedné strany se vedle sebe vejde 10 dlaždiček. a) spočítej rozměry podlahy v koupelně b) spočítej obsah a obvod podlahy v koupelně c) spočítej obsah a obvod jedné dlaždičky d) spočítej, kolik bude pan Jireš potřebovat celkem dlaždiček (kliknutím se zobrazí pomocné nákresy) a) b = ? b = 10 · 20 b = 200 cm = 2 m Podlaha v koupelně má rozměry 2x2 metry. DO JEDNÉ ŘADY SE VEDLE SEBE VEJDE 10 DLAŽDIČEK A JEDNA JE DLOUHÁ 20 CM b) o = 4 · 2 o = 8 m S = 2 · 2 S = 4 m2 Obvod podlahy je 8 m a obsah 4 m2. c) o = 4 · 20 o = 80 cm S = 20 · 20 S = 400 cm2 Obvod dlaždičky je 80 cm a obsah 400 cm2. a = 20 cm d) S = 10 · 10 S = 100 Celkem bude pan Jireš potřebovat 100 dlaždiček. V JEDNÉ ŘADĚ JE DESET DLAŽDIČEK A TĚCHTO ŘAD JE TAM TAKÉ DESET, PROTO 10 · 10 b = ?

ŘEŠENÍ 3 Slovní úloha – vyřeš tuto slovní úlohu a vymysli i slovní odpovědi: Dlaždičky mají tvar čtverce. Délka strany jedné dlaždičky je 20 cm. Koupelna má také tvar čtverce. Na délku jedné strany se vedle sebe vejde 10 dlaždiček. a) spočítej rozměry podlahy v koupelně b) spočítej obsah a obvod podlahy v koupelně c) spočítej obsah a obvod jedné dlaždičky d) spočítej, kolik bude pan Jireš potřebovat celkem dlaždiček (kliknutím se zobrazí pomocné nákresy) a) b = ? b = 10 · 20 b = 200 cm = 2 m Podlaha v koupelně má rozměry 2x2 metry. b) o = 4 · 2 o = 8 m S = 2 · 2 S = 4 m2 Obvod podlahy je 8 m a obsah 4 m2. c) o = 4 · 20 o = 80 cm S = 20 · 20 S = 400 cm2 Obvod dlaždičky je 80 cm a obsah 400 cm2. a = 20 cm b = ? d) S = 10 · 10 S = 100 Celkem pan Jireš potřebovat 100 dlaždiček.

Matematika pro 5.ročník (J. Justová); nakladatelství Alter Všechny použité obrázky a aktivity jsou vytvořeny pomocí nástrojů a galerie Microsoft PowerPoint