Odborný seminář: Vliv čerpání finančních prostředků z OP PIK na konkurenceschopnost české ekonomiky Čerpání dotací z Operačního programu Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost Hospodářský výbor Parlamentu České republiky ve spolupráci s Hospodářskou komorou České republiky 27.4.2017 Ing. Petr Řezáč, MBA
ČÍSLO PROJEKTU a PROGRAM: CZ.01.1.02/0.0/0.0/15_019/0000913 NÁZEV PROJEKTU: Progresivní materiálové řešení železničního spodku pod pevnou jízdní dráhou v tunelech se segmentovým ostěním ČÍSLO PROJEKTU a PROGRAM: CZ.01.1.02/0.0/0.0/15_019/0000913 I. Výzva Aplikace v rámci OPPIK pro konkurence schopnost 2014-2020 NUTS 2 S MÍSTEM RELIZACE PROJEKTU: Jihozápad (Jihočeský, Plzeňský kraj) NÁZEV ŽADATELE O PODPORU: Metrostav a.s.
II. PŘEDPOKLÁDANÉ AKTIVITY PROJEKTU: NÁZEV PROJEKTU: Progresivní materiálové řešení železničního spodku pod pevnou jízdní dráhou v tunelech se segmentovým ostěním I. CÍLE PROJEKTU: Návrh nové konstrukce dna tunelu pod kolejovým svrškem v tunelové troubě při ražbách TBM s ohledem na technické požadavky, časovou náročnost realizace a ekonomiku. II. PŘEDPOKLÁDANÉ AKTIVITY PROJEKTU: Popis materiálových a technických řešení, realizace experimentů k ověření předpokládaných charakteristik. Výběr nejvhodnějšího řešení pro právě realizovaný nejdelší železniční tunel v ČR.
ČVUT Praha, FSV katedra železničních staveb; NÁZEV PROJEKTU: Progresivní materiálové řešení železničního spodku pod pevnou jízdní dráhou v tunelech se segmentovým ostěním III. PARTNEŘI: SŽDC, s. o.; ČVUT Praha, FSV katedra železničních staveb; Odborné regionální společnosti v Plzeňském kraji IV. VÝSTUPY PROJEKTU: Užitný vzor konstrukce dna tunelu; Schválený typ konstrukce dna tunelu pro SŽDC s.o. Certifikace nové stavební technologie;
Zpracování projektu, nákup SW, kooperace s FSV ČVUT NÁZEV PROJEKTU: Progresivní materiálové řešení železničního spodku pod pevnou jízdní dráhou v tunelech se segmentovým ostěním V. ROZPOČET: CELKEM: 6 000 000 Kč Zpracování projektu, nákup SW, kooperace s FSV ČVUT Experimentální model se simulací ukládky konstrukce dna tunelu; Vyhodnocení + schvalovací proces SŽDC s.o.; Certifikace stavební technologie; Zpracování odborného příspěvku; IV. POŘIZOVANÝ MAJETEK: Stavební materiály a služby pro experiment, služby poradců, expertů a laboratoří, výpočetní software.
V. HARMONOGRAM ŘEŠENÍ PROJEKTU NÁZEV PROJEKTU: Progresivní materiálové řešení železničního spodku pod pevnou jízdní dráhou v tunelech se segmentovým ostěním V. HARMONOGRAM ŘEŠENÍ PROJEKTU 07-09/2015: Vypracování projektu, zajištění partnerů a kooperace 01-05/2016: Realizace experimentů, Vyhodnocení a výběr nejvhodnějšího typu invertu + schvalovací proces u investora 06-09/2016: Realizace invertu v jižní tunelové troubě tunelu Ejpovice 10-12/2016: Vyhodnocení 01-03/2017: Realizace invertu v severní tunelové troubě tunelu Ejpovice 04-06/2017: Vyhodnocení 01/2019: Uvedení tunelu do provozu
VI. SKUTEČNÝ HARMONOGRAM PROJEKTU NÁZEV PROJEKTU: Progresivní materiálové řešení železničního spodku pod pevnou jízdní dráhou v tunelech se segmentovým ostěním VI. SKUTEČNÝ HARMONOGRAM PROJEKTU Říjen 2015: Předběžná žádost a podání Registrace Leden 2016: Podání plné žádosti Leden-květen 2016: Zkoušky materiálů, technické řešení, logistika a realizace Červen 2016: vypsání veřejné zakázky na dodávky materiálů a služeb projektu převyšující 500 000,- Kč Červenec 2016: pozastavení projektu z důvodu nejasnosti budoucnosti projektu (schvalovací proces) Srpen-říjen 2016: příprava standardního řešení dna tunelu Listopad 2016: zahájení realizace standardního řešení 28.12.2016: Schválení projektu řídícím orgánem
VI. SKUTEČNÝ HARMONOGRAM NÁZEV PROJEKTU: Progresivní materiálové řešení železničního spodku pod pevnou jízdní dráhou v tunelech se segmentovým ostěním VI. SKUTEČNÝ HARMONOGRAM Leden 2017: Alternativní řešení projektu v teoretické rovině, bez praktické realizace Únor 2017: Odstoupení ČVUT z transformovaného projektu Únor 2017: Ukončení projektu – nelze splnit cíle projektu z důvodu pokročilého stadia realizace díla SHRNUTÍ: Schvalování registrovaného projektu řídícím orgánem trvalo 12 měsíců, realizace díla mezitím postoupila natolik, že byla vyloučena možnost splnění cílů projektu.
Děkuji Vám za pozornost Ing. Petr Řezáč, MBA
Tunely Ejpovice Popis stavby NÁZEV PROJEKTU: Progresivní materiálové řešení železničního spodku pod pevnou jízdní dráhou v tunelech se segmentovým ostěním Tunely Ejpovice Popis stavby Stavba „Modernizace trati Rokycany - Plzeň“ je součástí vnitrostátního III. tranzitního železničního koridoru - západní část. Popis stavby: Stavba řeší modernizaci tratě, vedené z Rokycan až k zastávce Ejpovice převážně po stávajícím drážním tělese. Mezi Ejpovicemi a zastávkou Plzeň Doubravka je pak řešena přeložka trati zcela mimo stávající trasu a trať míjí žst. Chrást u Plzně. Přeložka je vedena ve shodě s výhledovou polohou VRT po nových pozemcích, pod terénními útvary Homolka a Chlum je vedena v tunelech. Délka dvou jednokolejných tunelů od východního portálu k západnímu portálu činí 4.150 m. Délka trati se tím zkrátí o cca 6 100 m.