MIREL verze 3 ZSSK 350.006 Svoboda, rev20080306.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011 Relativnost pohybu 2. díl.
Advertisements

Aplikace ERTMS/ETCS v ČR
PROVOZNÍ ASPEKTY APLIKACE ERTMS/ETCS V ČR
Aplikace ERTMS/ETCS v ČR
Projekt spolupráce auto a IT oborů
PRÁCE S KATALOGEM Kódy a jejich význam. -typ korpusu s typem elektrické výzbroje Příklad: 1201 – svítidlo H 152 osazené dvěma 15W úspornými zářivkami.
PROVOZNÍ INTERVALY.
ZKOUŠKY BRZDY.
LZA Liniový zabezpečovač s automatickým vedením vlaků metra
Speciální vozidla Dle předpisu SŽDC (ČD) S8
Elektromechanického staničního zabezpečovacího zařízení
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Novinky na jednotkách od 28 a dál Změny softwaru 471.
Ovládací jednotka AZJ 530 Přepínač „FUNKCE“ Osvětlení
Základy elektrotechniky Přechodové jevy
Odstavení vozidla – příčiny a důsledky, prevence (povolená kola, vadné dveře – jejich zajištění,) Spotřeba elektrické energie na vozidle MHD (vybité akumulátory.
Kovové vlnovody obdélníkového průřezu
Detekce vodovodních poruch milan MÁCA - AQUA detekce.
Baterie (110V) pojistka + pólu; pojistka - pólu Pružinovka bílý terč s křížem nedefinovaný stav může být zabržděno i odbržděno.
Tramtrain Vozidlo pro kombinaci městskou a příměstskou dopravy při využití vozidel uzpůsobených pro jízdu na železničních i městských kolejových tratích.
Provozní displej Diagnostický displej Bliká při zahřívání displeje
Potenciál zařízení Black Box pro posouzení dopravních nehod
Elektrotechnika Elektrické stroje a přístroje Jističe (EL4)
A NEOBSAZENÝCH LOKOMOTIV LOK ŘADY – 743
Mo.13: Elektrické přístroje pro regulaci – stykače, kontroléry, přepojovače. Zajišťují zapínání a vypínání požadovaných obvodů bez jakýchkoliv rušivých.
Výprava vlaku Pohotovi k odjezdu Výzva k pohotovosti Souhlas k odjezdu
EDC úloha k řešení č. 7 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického portálu ISSN.
1 TP Interoperabilita Železniční Infrastruktury Praha, Expertní skupina Rozhraní v období Ing. Jiří Jelének VÚKV a.s. Bucharova.
Předpis pro používání návěstí pro organizování a provozování drážní dopravy Návěstní předpis D1.
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
Brzdy – účel, rozdělení, hlavní části
Návěstidla a návěsti D1 Předpis pro používání návěstí při organizování a provozování drážní dopravy.
Princip zabezpečení vlakové dopravy Ing. Karel Zíka
Hra – Riskuj – slovní úlohy o pohybu – 2.
ŘÍZENÍ PROVOZU NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH Řízení provozu na pozemních komunikacích Provoz na pozemních komunikacích se řídí: - světelnými, případně i.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Servopohony. Servopohon Co je to servopohon ? *jsou to motory, u kterých lze nastavit přesnou polohu osy, a to pomocí zpětné vazby nebo koncového spínače.
Změny v tabulkách traťových poměrů. Změny v tabulce č. 01 Proti původní směrnici byly z tabulky vyjmuty údaje o zábrzdné vzdálenosti a údaje o délce vlaku.
M ECHANICKÝ POHYB Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_B_17.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Problematika rádiového prostředí SŽDC. Systém GSM-R Zajišťuje hlasovou komunikaci a přenos dat mezi terminály a pevnými účastnickými zařízeními a spojení.
Materiál je určen pro 3. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
2 MOŽNOSTI AKTUALNÍ NABÍDKAPROBLÉM Ovládání odsavače přes varnou desku Propojení není automatické Propojení odsavače a varné desky s omezenými funkcemi.
Polonizované lokomotivy ř. 130 Vzhledem k potřebě prokazatelnému seznámení s odlišnostma těchto několika HDV, schválenýma pro provoz v ČR a Polsku, vydávám.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Pohyb jednotlivého vozidla a brzdění Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit,
Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Datové komunikace Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
Měření rychlosti. Přemýšlej Značka: v(z angl. velocity) Jednotky: (metr za sekundu) nebo Rychlost.
ČSN EN Výbušné atmosféry – Část 37: Neelektrická zařízení pro výbušné atmosféry – Neelektrické typy ochrany bezpečnou konstrukcí „c“, hlídání.
Tabulky traťových poměrů
Zapnutí a vypnutí počítače
Kinematika - příklady.
Instruktor sjezdového lyžování (50) jen pro vnitřní potřebu
Princip zabezpečení vlakové dopravy
Instruktor lyžování (150) jen pro vnitřní potřebu
Brzdění ve svahu Jízda směrovým obloukem Předmět: Ing
Pracovní třídy zesilovačů
Trouby Tf / Tp a Td.
Tato prezentace byla vytvořena
Výpočet práce z výkonu a času, Účinnost
Fyzika – vyhledávání hodnot z grafů.
Pohyb po kružnici – příklady
Plátcovství DPH Daňové povinnosti
Akumulátor a dobíjecí soustava
Název školy Střední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu
Rovnoměrný a nerovnoměrný pohyb
Akumulátor a dobíjecí soustava
Jízdní stabilita silničních automobilů.
Příklady – cvičení Určete brzdnou dráhu auta s počáteční rychlostí 90 kmh-1, které se pohybovalo rovnoměrně zpomaleně a zastavilo za 5.
Transkript prezentace:

MIREL verze 3 ZSSK 350.006 Svoboda, rev20080306

Režim ŽSR <> MÁV Režim ŽSR je identický s režimem ČD Režim VZ se po zapnutí nastaví do režimu, ve kterém byl vypnutý (berte v úvahu při zprovozňování lokomotivy v Bratislavě) V režimu MÁV při jízdě po kódované trati nedochází k přenosu návěstí na HDV a TB je třeba obsluhovat po 50ti metrech!

Diagnostický test V režimu ŽSR beze změny (pozor, na rozdíl od německého PZB po ukončení testu MIREL vypustí vzduch z hlavního potrubí 2x) V režimu MÁV test doplněn o zkoušku pedálu V režimu ŽSR pohyb HDV delší než 10 m bez vykonaného testu iniciuje NZ3 (v režimu MÁV je NZ3 každý pohyb bez provedeného testu)

Kontrola bdělosti Při přenosu žlutého světla na návěstní opakovač a rychlosti vyšší než 90 km/h je nutné obsluhovat TB v periodě 12 sekund Obsloužení TB je možné až po zaznění houkačky VZ, na vybavení zbývá 3,5 sekundy (nelze vybavit dříve a to ani jiným ovládacím prvkem, například kontrolérem) Pokud strojvedoucí nepřepne do režimu MAN a řídí se modelovanou rychlostí při jízdě po brzdné křivce, zvýšená kontrola se aktivuje až po skončení modelování křivky

Přechod do MAN V jistých případech se systém sám přepne do režimu MAN – jedná se o případy, které ovlivňují bezpečné modelování brzdné křivky, to znamená smyk, skluz či delší ztráta přenosu kódu Obsloužení TB v režimu MAN je možné až po zaznění houkačky VZ, na vybavení zbývá 3,5 sekundy Při zavedení režimu MAN systém přijme současnou rychlost jako nejvyšší povolenou, není možné zrychlovat (při překročení o 7 km/h NZ1) a se snižující se rychlostí HDV se snižuje v MIRELU i maximální povolená (kopíruje změnu rychlosti)! Při zavedení režimu MAN strojvedoucím současně začíná i modelování brzdové křivky. Režim MAN je vždy ještě nutné potvrdit TB!

Skluz a smyk Při skluzu či smyku začíná časování 5 sekund a do té doby musí dojít k úpravě rychlosti HDV, jinak NZ2 Skluz a smyk při modelování brzdné křivky automaticky zavádí režim MAN, který trvá dalších 20 sekund po skončení detekce skluzu nebo smyku

Modelování křivky Původní akustická signalizace počátku modelování brzdné křivky je zrušena Pokud se při modelování brzdné křivky rychlost HDV přiblíží mezní modelované rychlosti, systém na toto upozorní akustickou výzvou, kterou strojvedoucí musí do 3,5 sekundy potvrdit V průběhu modelování křivky je vždy možné přejít do režimu MAN (nezapomenout potvrdit TB dle předešlého)

Směr pohybu V momentě uvedení HDV do pohybu musí být směrová páka v příslušném směru, jinak po ujetí 10ti metrů NZ3 Pouze v režimech POS a ZAV je do rychlosti 5 km/h povolen pohyb všemi směry při nulové poloze směrové páky

Potvrzení bdělosti Při vzniku povinnosti potvrzovat bdělost první potvrzení je možné pouze TB! (pozor při výpravě vlaku)

Intervence NZ5 Nově se kontroluje zajištění HDV přímočinnou a samočinnou brzdou V případě nezajištění HDV ani jednou z uvedených brzd dojde za 15 sekund k výstraze (nedá se vybavit TB, pouze zabrzděním nebo pohybem HDV) a za dalších 25 sekund zaúčinkuje VZ, kód NZ5 Kontrola není prováděna v režimu ZAV, v tomto režimu je možné vykonat ZBHV