MIREL verze 3 ZSSK 350.006 Svoboda, rev20080306
Režim ŽSR <> MÁV Režim ŽSR je identický s režimem ČD Režim VZ se po zapnutí nastaví do režimu, ve kterém byl vypnutý (berte v úvahu při zprovozňování lokomotivy v Bratislavě) V režimu MÁV při jízdě po kódované trati nedochází k přenosu návěstí na HDV a TB je třeba obsluhovat po 50ti metrech!
Diagnostický test V režimu ŽSR beze změny (pozor, na rozdíl od německého PZB po ukončení testu MIREL vypustí vzduch z hlavního potrubí 2x) V režimu MÁV test doplněn o zkoušku pedálu V režimu ŽSR pohyb HDV delší než 10 m bez vykonaného testu iniciuje NZ3 (v režimu MÁV je NZ3 každý pohyb bez provedeného testu)
Kontrola bdělosti Při přenosu žlutého světla na návěstní opakovač a rychlosti vyšší než 90 km/h je nutné obsluhovat TB v periodě 12 sekund Obsloužení TB je možné až po zaznění houkačky VZ, na vybavení zbývá 3,5 sekundy (nelze vybavit dříve a to ani jiným ovládacím prvkem, například kontrolérem) Pokud strojvedoucí nepřepne do režimu MAN a řídí se modelovanou rychlostí při jízdě po brzdné křivce, zvýšená kontrola se aktivuje až po skončení modelování křivky
Přechod do MAN V jistých případech se systém sám přepne do režimu MAN – jedná se o případy, které ovlivňují bezpečné modelování brzdné křivky, to znamená smyk, skluz či delší ztráta přenosu kódu Obsloužení TB v režimu MAN je možné až po zaznění houkačky VZ, na vybavení zbývá 3,5 sekundy Při zavedení režimu MAN systém přijme současnou rychlost jako nejvyšší povolenou, není možné zrychlovat (při překročení o 7 km/h NZ1) a se snižující se rychlostí HDV se snižuje v MIRELU i maximální povolená (kopíruje změnu rychlosti)! Při zavedení režimu MAN strojvedoucím současně začíná i modelování brzdové křivky. Režim MAN je vždy ještě nutné potvrdit TB!
Skluz a smyk Při skluzu či smyku začíná časování 5 sekund a do té doby musí dojít k úpravě rychlosti HDV, jinak NZ2 Skluz a smyk při modelování brzdné křivky automaticky zavádí režim MAN, který trvá dalších 20 sekund po skončení detekce skluzu nebo smyku
Modelování křivky Původní akustická signalizace počátku modelování brzdné křivky je zrušena Pokud se při modelování brzdné křivky rychlost HDV přiblíží mezní modelované rychlosti, systém na toto upozorní akustickou výzvou, kterou strojvedoucí musí do 3,5 sekundy potvrdit V průběhu modelování křivky je vždy možné přejít do režimu MAN (nezapomenout potvrdit TB dle předešlého)
Směr pohybu V momentě uvedení HDV do pohybu musí být směrová páka v příslušném směru, jinak po ujetí 10ti metrů NZ3 Pouze v režimech POS a ZAV je do rychlosti 5 km/h povolen pohyb všemi směry při nulové poloze směrové páky
Potvrzení bdělosti Při vzniku povinnosti potvrzovat bdělost první potvrzení je možné pouze TB! (pozor při výpravě vlaku)
Intervence NZ5 Nově se kontroluje zajištění HDV přímočinnou a samočinnou brzdou V případě nezajištění HDV ani jednou z uvedených brzd dojde za 15 sekund k výstraze (nedá se vybavit TB, pouze zabrzděním nebo pohybem HDV) a za dalších 25 sekund zaúčinkuje VZ, kód NZ5 Kontrola není prováděna v režimu ZAV, v tomto režimu je možné vykonat ZBHV