Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Měření střídavého proudu
Advertisements

Elektrický obvod III..
zpracovaný v rámci projektu EU
Elektrický proud Kdy vzniká elektrické napětí
Měříme elektrický proud
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Elektrické obvody Dělení elektrických obvodů Jednoduchý el. obvod
Měříme elektrické napětí
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Škola: ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět:FYZIKA Ročník:9. Anotace: Střídavý proud - měření Prezentace poskytuje podporu při výkladu o.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
SESTAVENÍ ELEKTRICKÉHO OBVODU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Bezpečnost v elektrotechnice
ELEKTROTECHNICKÁ MĚŘENÍ
ELEKTRICKÉ JEVY ELEKTRICKÝ OBVOD.
29.1 Elektrický proud Základní fyzikální veličina Značka I
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
SESTAVENÍ ELEKTRICKÉHO OBVODU
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením střídavého proudu Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí změřit střídavé veličiny.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Elektrický proud.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
DUM:VY_32_INOVACE_VIII_3_15 Moment síly. Šablona číslo: VIII.Sada číslo: 3.Pořadové číslo DUM:15 Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní škola Jičín,
Elektrické napětí VY_32_INOVACE_2A_13 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
DUM:VY_32_INOVACE_VIII_3_20 Jednoduchý elektrický obvod Šablona číslo: VIII. Sada číslo: 3.Pořadové číslo DUM:20. Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_16 Elektrický.
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_3 Měření proudu a napětí Šablona číslo: IXSada číslo: 1Pořadové číslo DUM:3 Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní škola Jičín,
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_10 Elektrický výkon Šablona číslo: IXSada číslo: IPořadové číslo DUM: 10 Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní škola Jičín,
DUM:VY_32_INOVACE_VIII_3_17 Hydrostatický tlak Šablona číslo: VIII.Sada číslo: 3.Pořadové číslo DUM:17. Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní škola.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Měření ampérmetrem.
Elektrické měřící přístroje
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Měření činného výkonu Ing. Jaroslav Bernkopf Měření činného výkonu
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
MĚŘENÍ ELEKTRICKÉHO PROUDU
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_16 Práce Šablona číslo: IX Sada číslo: I
Název prezentace (DUMu): Měření elektrických veličin
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Elektrické měřící přístroje
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Elektrické měřící přístroje
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření elektrického proudu a napětí Číslo DUM: III/2/FY/2/2/8 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_1 Páka Šablona číslo: IX Sada číslo: 1
Fyzika – Jednoduchý elektrický obvod
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Měření napětí Velmi malá napětí ( řádově nV až mV ) - galvanometry
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Název školy Základní škola ,Jičín, Husova 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
DUM:VY_32_INOVACE_VIII_3_1_Co je fyzika.
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Transkript prezentace:

Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2862 Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_4 Měření proudu a napětí 2 Šablona číslo: IX Sada číslo: 1 Pořadové číslo DUM:4 Autor: Mgr. Milan Žižka

Anotace: PowerPointová prezentace určená k prohlubování znalostí měření napětí a proudu v obvodu. Druh učebního materiálu Výukový Typická věková skupina 13 – 14 let Klíčová slova Měření napětí a proudu v elektrickém obvodu, ampérmetr, voltmetr, rozsah a citlivost stupnice.

A V Zopakujte si. Elektrický proud měříme ampérmetrem. Jeho schematická značka je: Elektrické napětí měříme voltmetrem. V Jeho schematická značka je:

A Měření elektrického proudu. Ampérmetr zapojujeme do obvodu - za sebou. A V jednoduchém obvodu zapojujeme ampérmetr v kterémkoli místě. V každém místě je stejný proud.

Měření elektrického proudu. Elektrický proud měřený univerzálním přístrojem použitým jako ampérmetr.

v Měření elektrického napětí Elektrické napětí měříme voltmetrem. Voltmetr zapojujeme vedle spotřebiče nebo vedle zdroje (vedle sebe).

Měření napětí na žárovce. Na žárovce naměříme jiné napětí než na zdroji.

Doplň schéma pro měření elektrického proudu. úkol A

A Můžeme takto zapojit ampérmetr? Měření úkol A Nemůžeme. Obvod je zkratován (není zařazen spotřebič), ampérmetr by se mohl zničit. Odpověď odůvodni.

Jak změříme napětí na žárovce? Doplň schéma. úkol v

V voltmetrem Elektrické napětí měříme__________. Měření úkol V voltmetrem Elektrické napětí měříme__________. Doplň značku do prázdného kroužku. Tomuto zapojení říkáme vedle sebe nebo za sebou?(odpověď)_______________. vedle sebe

Na tomto obrázku je zapojení pro měření________ proudu Univerzální měřící přístroj použijeme jako________ Měření úkol ampérmetr.

A A A Měření elektrického proudu. úkol Měření elektrického proudu. Na kterém obrázku měření elektrického proudu je ampérmetr zapojen správně?______ A Na všech A A B C A

V Na tomto obrázku je zapojení pro měření________ napětí úkol Nakresli schéma tohoto zapojení. V

A Na tomto obrázku je zapojení pro měření________ proudu úkol proudu Nakresli schéma tohoto zapojení. A

Před měřením univerzálním přístrojem musíme nastavit správný rozsah a správný druh napětí či proudu. Před měřením ručičkovým přístrojem je navíc třeba zjistit rozsah stupnice a citlivost stupnice.

Stupnice A Jeden dílek je 0,2 A. 3 4 2 1 3 4 2 1 A Před měřením musíme zjistit: jednotku, rozsah a citlivost stupnice. Stupnice je v ampérech. Rozsah této stupnice je 0 – 4 A. Citlivost - kolik ampérů znamená jeden dílek? Rozdíl mezi sousedními popsanými hodnotami vydělíme počtem dílků. Rozdíl: 2 A – 1 A = 1 A Počet dílků je 5; 1 : 5 =0,2 Jeden dílek je 0,2 A.

Nastavíme měřící přístroj na měření stejnosměrného napětí.Vybereme Chceme měřit napětí baterie. V Před měřením ručičkovým přístrojem : Nastavíme měřící přístroj na měření stejnosměrného napětí.Vybereme rozsah do 15 V. Rozsah stupnice je nyní 0 -15 V.

A A Proud je 16 A. Proud je 1,4 A. Kolik ampérů ukazuje ručička? 1. 2. Měření úkol 1. 2. 2 1 A 15 20 10 5 A Proud je 16 A. Proud je 1,4 A.

Jeden dílek je ______A. 1 A 10 5 15 20 Měření úkol 10 5 15 20 Kolik ampérů znamená jeden dílek? A Jeden dílek je ______A. 1

Měření úkol Odpověz na otázky Jakou veličinu bude měřit přístroj? Přístroj bude měřit napětí. V jakých jednotkách je stupnice? Stupnice je ve V. Jaký je rozsah stupnice? Rozsah stupnice bude 0 – 15 V.

15 V Měření úkol Odpověz na otázky Kolik znamená 1 dílek stupnice? 1 dílek odpovídá 0,5 V. Jakou hodnotu ukazuje přístroj? Přístroj ukazuje 4V.

Zdroj obrázků: Galerie MS Office: www.office.microsoft.com a vlastní práce.