Infrastruktura ve Středočeském kraji

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vysokorychlostní tratě z pohledu přepravního marketingu
Advertisements

Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Strategie dopravy MD ČR
Význam infrastruktury pro konkurenceschopnost v kontextu kohezní politiky a budoucí priority ČR Ing. Lukáš Hampl 1. náměstek ministra dopravy.
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Dopravní infrastruktura a její hodnocení
Jejich současnost a budoucnost… TRAINREPORT,CDJIRIK 23.Března 2011.
REGIONÁLNÍ ANALÝZA DOPRAVA
REGIONÁLNÍ ANALÝZA DOPRAVA
| Rozvoj železniční sítě v Libereckém kraji Jiří HRUBOŇ KORID LK (CZ) This project is implemented through.
Integrovaný dopravní systém
Projekt TROLLEY Dobrý den.
Trvale udržitelný rozvoj v dopravě
Plánování dopravní infrastruktury z pohledu projektanta
Budoucnost Ústeckého kraje? budoucnost je vždy ovlivněna minulostí…
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Veřejné projednávání PÚR ČR září  Byl zpracován na základě § 32 zákona č.183/2006 Sb. V souladu s tímto ustanovením: ◦ stanoví republikové.
Název školy: Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:
ROZVOJ VEŘEJNÉ DOPRAVY VE ZLÍNSKÉM KRAJI
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
DOPRAVA Nenahraditelná složka hospodářství každé země – brzdí nebo urychluje ekonomický rozvoj. Poloha uprostřed Evropy – ČR je křižovatkou transevropských.
Dopravní síť České Republiky
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Statutární město Ostrava
Integrovaná doprava Plzeňska (změny od 1.dubna 2012)
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
Úloha dopravy v hospodářství
Dopravní průzkum Petr Chocholouš.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR
© NSZM ČR1 Národní síť Zdravých měst ČR Mezinárodně certifikovaná asociace měst, obcí a regionů - realizátorů místní Agendy 21 a Projektu Zdravé město.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
ADAPT2DC - Nová inovativní řešení pro správu a management veřejné infrastruktury s ohledem na demografické změny.. Prezentaci zpracovali: Kornelia Ehrlich.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Dopravní obslužnost a dopravní infrastruktura Pardubického kraje.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Posilování přeshraniční spolupráce v období MVDr. Stanislav Mišák náměstek hejtmana Zlínského kraje Konference , Zlín.
Ministerstvo dopravy České republiky Rozvoj železniční infrastruktury s vazbou na Sasko a Dolní Slezsko.
Název školyZákladní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektuCZ.1.07./1.4.00/ Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Česká republika ZŠ Hejnice 2010 Doprava a spoje Mgr. Jan Kašpar.
DOPRAVA VY_32_INOVACE_1C_13 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Rodinná a Občanská výchova Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Regionální operační program pro NUTS 2 Střední Čechy 2007 – /11/2008 Mladá Boleslav Ing. Jan Přikryl.
Praha Martin Otýpka, Jiří Pres. Základní informace  Počet obyvatel: (2015)  Rozloha: 496km 2.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: Z 8/19 Předmět: Zeměpis Ročník: 8. ročník Jméno.
ITI Pražské metropolitní oblasti. ITI - nový nástroj Evropské komise - Výchozími dokumenty jsou Strategie EU 2020 a návrhy nařízení Evropské komise -
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Jak se vyvíjely kraje v minulých letech ? Základní tendence demografického, sociálního.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název:VY_32_INOVACE_05_03A_Doprava v ČR Téma:Zeměpis České republiky.
Praha Praha VÝROČNÍ KONFERENCE K PODPOŘE SNIŽOVÁNÍ ENERGETICKÉ NÁROČNOSTI BYTOVÝCH DOMŮ V ČR INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM.
Společná dopravní politika Mgr. Oldřich Hájek. Společná dopravní politika Důvody pro společnou politiku: Důvody pro společnou politiku: Postupující ekonomická.
ITI METROPOLITNÍ OBLASTI (MO) Dr. Ing. Marie Zezůlková Kancelář strategie města.
PRAŽSKÝ OKRUH.
213. ŽOFÍNSKÉ FÓRUM KDO ZASTAVÍ PROPAD STAVEBNICTVÍ?
2. Ročník konference v rámci projektu Železniční doprava pro kraje
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Autor: Bc. Lucie Nechvátalová Vedoucí: Ing. Ondrej Stopka, PhD.
Pražský okruh se nedaří dostavět, na severu se rýsuje alternativa!
Krajská hospodářská komora Zlínského kraje
Moravskoslezský kraj Nová huť Ostrava. Moravskoslezský kraj Nová huť Ostrava.
Prezident SPS Ing. Václav Matyáš
ČESKÁ REPUBLIKA Základní přehled
Wien – Baden: integrace tramvaje se železnicí
Autor: Mgr. Helena Nováková
HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY
Vysokorychlostní železnice pro ČR Železniční konference Pardubice Jiří Pohl, Siemens Mobility, s.r.o. člen Výboru pro udržitelnou.
Zvyšování rychlostí na 200 km/h
Fakulta dopravní ČVUT v Praze konference IDS, Žďár nad Sázavou
Sdružení železničních nákladních dopravců ČR
Transkript prezentace:

Infrastruktura ve Středočeském kraji Ing. František Petrtýl Radní Středočeského kraje pro oblast dopravy Žofínské fórum: Kvalitní dopravní infrastruktura – základní předpoklad ekonomického růstu

Infrastruktura ve Středočeském kraji Hlavním problémem podinvestovanost údržby (více peněz šlo proto do uvedení do provozuschopného stavu, méně do nových investic)  zpoždění a nižší hospodářský růst oproti západní Evropě typ: stát: rok 1995 rok 2014/2015 procentní rozdíl Délka dálnic: Česko: 361 km 776 km + 114 % Slovensko: 198 km 421 km + 112 % Maďarsko: 293 km 1.577 km + 538 % Polsko: 246 km 1.556 km + 632 % Délka železnic : 9.430 km 9.560 km + 1 % 3.665 km 3.627 km - 1 % 7.715 km 7.542 km - 2 % 23.986 km 19.240 km - 20 % Počet osobních aut na 1.000 obyvatel: 295 459 + 55 % 189 360 + 90 % 218 315 + 44 % 195 526 + 169 % Zdroj: https://www.czso.cz/csu/czso/ceska-republika-v-mezinarodnim-srovnani-2016

Očekávané trendy vývoje ve Středočeském kraji a Praze: Předpoklad dalšího vývoje Očekávané trendy vývoje ve Středočeském kraji a Praze: zvyšování hybnosti zvyšování dopravních výkonů Středočeský kraj spolu s Prahou má dohromady jednu čtvrtinu celé ČR, počet obyvatel zde kontinuálně roste, oba kraje vykazují nejvyšší tvorbu HDP  nejvyšší podíl dopravy se bude odehrávat zde proto Středočeský kraj spolu s Prahou potřebují od českého státu vyřešit především následující základní prvky dopravní infrastruktury

4 základní prvky dopravní infrastruktury dokončit pražský okruh – tedy dálnici D0 a dálnici D3 (pomůže převést zejména tranzitní kamionovou dopravu z obcí a měst na dálnice) navýšit kapacitu příměstských železničních tratí v okolí Prahy – především začít projektovat a budovat vysokorychlostní tratě – výjezdy z Prahy a po území Středočeského kraje – zejména směry Brno, Plzeň, Ústí n. Labem a Mladá Boleslav (vysokorychlostní tratě umožní převést veškerou rychlíkovou dopravu na nové koleje a stávající koridory a tratě využít pro intenzivnější regionální dopravu) vybudovat moderní železniční spojení mezi Prahou, letištěm Václava Havla a Kladnem (umožní propojit největší středočeské město s hlavním městem a hlavní město s mezinárodním letištěm) začít projektovat a budovat chybějící železniční stanice a zastávky v Praze a ve Středočeském kraji (přiblíží obyvatelům cíle dojížďky blíž k jejich domovům, což umožní snížit zatížení silnic automobily i autobusy)

Spolupráce Středočeského kraje s Prahou postupně sjednocují veřejnou dopravu do jednoho integrovaného dopravního systému (IDS) ustavili společný orgán – Řídící radu IDS, kde mohou společně komunikovat dopravní problémy a hledat společná řešení spolupracují v rámci programů ITI na zlepšování dopravní infrastruktury  hledejme i my společně způsoby, jak infrastrukturu rozvíjet

Infrastruktura ve Středočeském kraji Děkuji Vám za pozornost!