1. KŘÍŽOVKA Pohyb může být posuvný a ….. Veličina s jednotkou m³ 1

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_FY_2E_PAV_01_Světlo.
Advertisements

SVĚTELNÉ JEVY Vypracovala: Mgr. Monika Schubertová.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Žák navazuje na učivo probrané v 7. ročníku a učivo prohlubuje. Žák vysvětlí funkci čočky v lidském oku.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Linda Kapounová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
ČOČKY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_10_32.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_15_ZRAK TÉMA: SMYSLOVÁ SOUSTAVA.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Snellův zákon Číslo DUM: III/2/FY/2/3/19 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Optika Autor: Ing.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Riskuj - optika 2 Číslo DUM: III/2/FY/2/3/20 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Optika Autor:
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co je větší? 15 cm30 cm 100 m6000 mm 15 cm3 m.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. V čem se liší? Eva o hmotnosti 54 kg vyšplhala do výšky 4 metrů za 6.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Jaké znáš zdroje informací?
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co všechno najdeme ve vesmíru? HVĚZDY GALAXIE SLUNCE PLANETY MLHOVINU.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co sem nepatří?
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Najdi „černou ovci“ voda šampón benzín med led limonáda olej.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Kolik zbyde?
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. ? Co všechno může sloužit jako zdroj energie?
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Žáci navazují na učivo probrané v 7. ročníku a učivo prohlubují. Žák zná základní typy čoček, umí je.
F YZIKA Optické vlastnosti oka Vypracoval: Lukáš Karlík.
Čočky I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Lom světla I. část
38. Optika – úvod a geometrická optika I
1. Popiš co vidíš a odhadni teplotu na obrázku?
25.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků II. OBSAH a OBVOD
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 1. Co je nejmenší?
56.1 Goniometrické funkce a jejich vlastnosti I.
1. Čím se liší pohyby těchto těles?
1. Fyzik Fyzikální veličina se zn. m ….. má tvar, velikost, barvu
1. Křížovka Věci, která má tvar, rozměr, říkáme
Souhrnné otázky, Světelné jevy
Konstrukce trojúhelníku : strana, úhel, těžnice
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Optické vlastnosti oka
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_26_FYZIKA
Množiny bodů dané vlastnosti
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Kulová zrcadla - vypuklá
Ohyb světla na optické mřížce
Rovinné zrcadlo Název : VY_32_inovace_09 Fyzika - rovinné zrcadlo
ÚSTROJÍ ZRAKU (opakování pojmů - 2.část)
Z očí do očí Fyzikální Část.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Kolik zbyde? Když sníš půlku koláče? Když sníš čtvrtku koláče?
Lom světla Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Lidské oko Název : VY_32_inovace_17 Fyzika - lidské oko
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
Konstrukce trojúhelníku : strana, výška, těžnice
FUNKCE – vlastnosti Co znamená rostoucí funkce?
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čočky - spojky
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Lom světla TÉMATICKÝ CELEK: Elektromagnetické.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_05
Čočky Název : VY_32_inovace_13 Fyzika - čočky Autor: Jana Pěničková
Zobrazování optickými soustavami
11.1 Sčítání do 20 s přechodem přes desítku
Duté zrcadlo Název : VY_32_inovace_10 Fyzika - duté zrcadlo
Světlo a jeho šíření VY_32_INOVACE_12_240
Světelné jevy -shrnutí
Zobrazení tenkou čočkou
Optika – vady oka a jejich odstranění.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
27.1 Vlastnosti a konstrukce lichoběžníků I.
F-Pn-P056-cocka_Rozptylka
F-Pn-P064-Oko_a_jeho_vady
20.1 Malá násobilka - násobení
Zobrazování optickými soustavami
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Vypuklé zrcadlo Název : VY_32_inovace_12 Fyzika - vypuklé zrcadlo
Transkript prezentace:

1. KŘÍŽOVKA Pohyb může být posuvný a ….. Veličina s jednotkou m³ 1 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 7 1. KŘÍŽOVKA Pohyb může být posuvný a ….. Veličina s jednotkou m³ Vlastnost kapalin Fyzikální veličina se značkou p Druh kulových zrcadel 1 2 3 4 5 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová

2. Co o tématu znám LOM SVĚTLA Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 7 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 2. Co o tématu znám LOM SVĚTLA Lom světla nastává na rozhraní dvou různých prostředí, kterými světlo prochází. Jestliže prochází světlo do prostředí, kde se šíří menší rychlostí, dochází k lomu paprsku světla ke kolmici. (vzduch – sklo, vzduch – voda) Jestliže prochází světlo do prostředí, kde se říší větší rychlostí, dochází k lomu paprsku světla od kolmice. (sklo - vzduch, voda – vzduch)

3. Jaké si řekneme nové termíny Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 7 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 3. Jaké si řekneme nové termíny OPTICKÉ ČOČKY Lomu světla využíváme u optických čoček, které jsou vyrobeny se skla nebo průhledného plastu. Obvykle jsou zaobleny z obou stran, ale není to pravidlo. Druhy čoček: Spojky Rozptylky Čočky se dělí podle toho, jestli se paprsky za čočkou sbíhají nebo rozbíhají.

4. Co si řekneme nového SPOJKY Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 7 4. Co si řekneme nového SPOJKY Mění rovnoběžný svazek paprsků ve sbíhavý. Paprsky se za spojkou protínají. Jsou ve středu tlustší než na krajích. Využití: lupa, mikroskop, dalekohled ROZPTYLKY Mění rovnoběžný svazek paprsků na rozbíhavý Paprsky se rozptylují, jakoby vycházeli z jednoho místa před rozptylkou Jsou ve středu tenčí než na kraji Využití: kukátko ve dveřích

5. Procvičení a příklady POKUS Zadání Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 7 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 5. Procvičení a příklady POKUS Zadání Jaké obrazy nám vytvoří spojka a rozptylka? Postup Použijte svíčku a pokuste se zachytit její ostrý obraz na papír za čočkou. Svíčku posouvejte do různých vzdáleností a pozorujte jak se obraz mění.

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 7 6. Něco navíc LIDSKÉ OKO Lidské oko je orgán obsahující oční čočku. Pomocí níž můžeme pozorovat předměty blízké i vzdálené. Světlo vstupuje do oka průhlednou vrstvou (rohovkou), poté dopadá na kruhový otvor v duhovce (zorničku). Zorničkou dále prochází do oční čočky (spojky). Vzdálenost předmětů koriguje čočka změnou zakřivení. Pokud čočka nepracuje tak jak má, používáme spojky ke korekci dalekozrakosti a rozptylky ke korekci krátkozrakosti.

7. CLIL OPTICAL LENS Optical lens are divided into: Convex lens Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 7 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 7. CLIL OPTICAL LENS Optical lens are divided into: Convex lens Concave lens Convex lens are stronger in the middle. Concave lens are thinner in the middle.

8. Zpětná vazba - test Odpověz na dané otázky Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 7 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 8. Zpětná vazba - test Odpověz na dané otázky Zakresli všechny druhy, jak může vypadat spojka a rozptylka. Který paprsek procházející spojkou nebo rozptylkou nemění směr? Proč? Proč většina paprsků procházející čočkou mění svůj směr? A jak ho mění? Při jakých nemocech používáme spojky a rozptylky?

Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 7 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 9. Použité zdroje http://office.microsoft.com/cs-cz/images/?CTT=6&ver=14&app=powerpnt.exe