Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaTěleso a látka Název.
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/13 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
Hustota látky Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření RočníkŠestý - prima Stručný.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k naučení nového učiva. Žák pochopí, že se kolem nás vyskytují i jiné síly než gravitační.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k závěrečnému celkovému opakování učiva. Slouží k prověření znalostí. Práce a výkon Název školy:
HUSTOTA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_14_29.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět 6.ROČNÍK.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Anotace : Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k rozšíření učiva o síle jako odvozené fyzikální veličině. Žák si připomene a prohloubí.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Objem Objem jako fyzikální veličina Měření objemu.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák naváže na znalosti, které získal o hustotě v prvouce a přírodovědě.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Teplo Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena Vzdělávací.
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
VLASTNOSTI LÁTEK Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
Polovodiče typu N a P, Polovodičová dioda
Objem a povrch kvádru a krychle
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_17_MERENI_OBJEMU_TELES Název materiálu:
VY_32_INOVACE_F.6.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_F.6.A.07_MĚŘENÍ OBJEMU Název:
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Práce vykonaná pomocí jednoduchých strojů
Měření objemu pevného tělesa
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Změny skupenství látky
Pohyb těles-fyzika hrou
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
HMOTNOST Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
1. Křížovka Věci, která má tvar, rozměr, říkáme
Barva světla, šíření světla a stín
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_33_FYZIKA
Polovodiče typu N a P, Polovodičová dioda
Měření objemu kapalin Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Další součástky s jedním přechodem PN
Pohyb tělesa Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Pohybová (kinetická) energie tělesa
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_20_FYZIKA
Hustota-výpočet objemu
Úvod do fyziky opakování
zpracovaný v rámci projektu
Teplota – souhrnná cvičení II.
Teplo Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Tření-souhrnná cvičení
Lom světla Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Hustota 8. ročník.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o.p.s AUTOR: Bc. Vladimíra Benediktová NÁZEV: VY_32_INOVACE_206_FYZIKA_LÁTKY TÉMA: LÁTKY ČÍSLO PROJEKTU:
Těžiště a stabilita těles
Opakování 3 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
Geometrická tělesa VY_32_Inovace_010KJ-1
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Hustota-výpočet objemu
OBJEM Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
zpracovaný v rámci projektu
Výpočet hmotnosti tělesa
FYZIKÁLNÍ VELIČINY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
Užití mocnin a odmocnin ve slovních úlohách II.
MATEMATIKA Objem a povrch hranolu 4.
Transkript prezentace:

Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena Vzdělávací oblast: Člověk a příroda_Fyzika Datum: 09/2012 Název materiálu: VY_32_INOVACE_FY.7.A.01_opakovani_1 Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA Opakování 1 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k opakování učiva šestého ročníku. Zaměření na fyzikální veličiny - délka, obsah, objem, hmotnost a hustota.

1. Vyjmenujte několik těles, která se podobají kouli, válci, krychli a kvádru: koule válec krychle kvádr

2. Rozdělte látky mezi látky pevné, kapalné a plynné: vzduch, železo, mléko, olej, oxid uhličitý, křemen, papír, propan-butan, líh, dřevo, zemní plyn, med, nafta, beton, Kyslík. Látka pevná Látka kapalná Látka plynná železo mléko vzduch křemen olej oxid uhličitý papír líh propan-butan dřevo med zemní plyn beton nafta kyslík

3. Rozhodněte, které z následujících pojmů jsou fyzikální veličiny a které nejsou: rychlost letadla chuť polévky objem kanystru hrubost koberce výška skoku hmotnost činky vůně parfému

4. Pojmenujte tato délková měřidla:

5. Při měření délky plotu naměřili žáci následující hodnoty: 125 m, 127 m, 124 m, 122 m, 125 m a 126 m. Určete průměrnou délku plotu (aritmetický průměr naměřených hodnot). 124,8 m

6. Kolik kroků uděláte na délce 50 metrů 6. Kolik kroků uděláte na délce 50 metrů? Jaká je průměrná délka vašeho kroku? Vyber správnou odpověď: 50 kroků 1 krok-1 m 100 kroků 1 krok-0,5 m 200 kroků 1 krok-0,25 m

7. Určete obsah florbalového hřiště s rozměry 40 m a 20 m 7. Určete obsah florbalového hřiště s rozměry 40 m a 20 m. Kolikrát větší obsah má hřiště fotbalové? ŘEŠENÍ: Fotbalové hřiště: a = 110 m b = 75 m S = 8 250 m2 Florbalové hřiště: a= 40 m b= 20 m S= ? S= a∙b S= 40 ∙20 S= 800 m2 Fotbalové hřiště má přibližně 10krát větší obsah.

8. Na obrázku je obdélník. Jaký je jeho obsah 8. Na obrázku je obdélník. Jaký je jeho obsah? (čtvercová síť) Vyber správnou odpověď: 6 cm2 3 cm2 18 cm2

9. Převeďte jednotky objemu na jednotky uvedené v závorkách: 10 mm3 = ? (cm3) 5 dl = ? (l) 0,65 hl = ? (l) 200 cl = ? (l) 0,008 m3 = ? (cm3) 2 l = ? (ml) 1,25 l = ? (ml) 250 ml = ? (l) 1 200 ml = ? (l) 2 m3 = ? (dm3 )

10. Na obdélníkovou zahradu s rozměry 15 m a 25 m celý den pršelo 10. Na obdélníkovou zahradu s rozměry 15 m a 25 m celý den pršelo. Mirek si povšiml, že v původně prázdné plechovce dosahuje voda po dešti do výše 20 mm. Kolik litrů vody napršelo na celou zahradu? Úlohu vypočítej a vyber správnou odpověď: Pro výpočet použij vztah: V=a∙b∙c 7 500 l 3 500 l 5 500 l

11. Vyberte pojmy, které patří fyzikální veličině HMOTNOST a zvolený pojem vysvětlete: kilogram odměrný válec m=ρ∙V tuna osobní váha V=a∙a∙a

12. Převeďte jednotky hmotnosti na jednotky uvedené v závorkách: 3 kg = ? (g) 6,5 kg = ? (g) 2 000 g = ? (kg) 3 000 g = ? (kg) 120 g = ? (kg) 8 t = ? (kg) 0,78 t = ? (kg) 580 mg = ? (g) 9 g = ? (mg)

13. Vyberte charakteristiky, které patří fyzikální veličině HUSTOTA: pipeta kg/ m3 ρ=m/V ρ [ró] hustoměr cm3

14. Máte tři krychle stejného objemu, jejichž povrch je natřen tak abyste nepoznali, z jaké jsou látky. Víte jen, že jedna je ze dřeva, druhá z oceli, třetí z olova. Jak poznáte, z jakého materiálu která krychle je?

V nádrži je benzin o hmotnosti 31,5 kg. 15. Vypočítejte hmotnost benzinu v plné automobilové nádrži o objemu 45 litrů. Řešení: Nejprve vyhledáme hustotu benzinu ρ= 700 kg/m3 . Z toho usoudíme, že 1 m3 benzinu má hmotnost 700 kg. 0,045 m3 má hmotnost 0,045 ∙ 700 = 31,5 kg V nádrži je benzin o hmotnosti 31,5 kg.

16. Doplňte: t Základní jednotka délky ž Způsob zjišťování hmotnosti r Jednotka odpovídající dm3 r V je symbol fyzikální veličiny b Plynná látka obsažená ve vzduchu k

Použité zdroje: doc. RNDr. Růžena Kolářová, CSc., PaedDr. Jiří Bohuněk, Fyzika pro 7. ročník základní školy, nakladatelství Prometheus, 2004, ISBN 80-7196-265-1. Tesař J., Jáchim F., Fyzika 1 pro ZŠ, Fyzikální veličiny a jejich měření, pedagogické nakladatelství, a.s., SPN 2007. Tesař J., Jáchim F., Fyzika 2 pro ZŠ, Síla a její účinky-Pohyb těles, pedagogické nakladatelství, a.s., SPN 2008. Rauner K., Havel V., a kol., Fyzika 7 pro ZŠ a víceletá gymnázia, Nakladatelství Fraus 2005 galerie office www.office.microsoft.com http://www.brufus.cz/pic_zbozi/04835.jpg [cit:2012-09-07] http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ab/Measuring_cylinder_hg .jpg [cit:2012-09-07] http://maths.cz/obrazky/17.png [cit:2012-09-07]

Metodika prezentace: Prezentace slouží k zopakování učiva šestého ročníku. Žák charakterizuje pojem těleso a látka. Žák vysvětlí pojem fyzikální veličina. Žák zná fyzikální veličiny délka, obsah, objem, hmotnost, hustota. Žák vyjmenuje symboly (značky) a základní jednotky výše vypsaných fyzikálních veličin. Žák umí měřit délku a zná délková měřidla, umí převádět jednotky délky. Žák umí určovat obsah výpočtem i pomocí čtvercové sítě. Žák měří objem odměrným válcem, převádí jednotky objemu, určuje objem různých těles. Žák váží různá tělesa. Žák zná vzorec pro výpočet hustoty, dokáže vypočítat hmotnost a objem ze vzorce pro výpočet hustoty. Žák řeší úlohy na vypsané fyzikální veličiny formou výběru nebo výpočtu. Žák doplňuje slova.