Práce s biografií a komunikace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

pro společnost Chodura
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.13 Anotace: Prezentace je zaměřena na popis a jeho dělení. Obsahuje stručnou definici popisu prostého, odborného a uměleckého.
Martina Pastuchová klinický psycholog a terapeut, supervizor
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Word 2007 se na rozdíl od předcházejících verzí ovládá pomocí pásu karet, který najdete v horní části obrazovky. Pás je rozdělen na jednotlivé karty,
Role supervize v bilanční diagnostice BDg z pohledu poradce pro dospívající z dětských domovů Tento projekt je financován z ESF a státního rozpočtu ČR.
PhDr. Josef Duplinský, CSc. PhDr. Zuzana Hadj Moussová
Humanistická psychoterapie Carl R
Interpersonální komunikace ve škole Etická výchova, o.p.s.
Jak vyjednávat o smlouvě a honoráři I. pro společnost JTP Roman Čiviš, A TREND.
1 Zkušenosti s výukou dovedností z předmětů ELCP a IBT Simona Trávníčková
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
Konflikty uvnitř interdisciplinárního týmu Proč vznikají a co se s nimi dá dělat Mgr. Radka Alexandrová Psycholožka DLBsH Rajhrad.
Jak efektivně komunikovat s klientem?
Supervize v rámci sociální práce Specifické metody SP LS 2014 Specifické metody SP LS 2014.
Humanistické a existenciální teorie v SP
DUCHOVNÍ ŽIVOT. MŮŽEŠ UDĚLAT COKOLIV, ALE MUSÍŠ VĚDĚT PROČ… …do světa vedou tisíce cest.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Prezentace.
Mgr. Michal Majer, KAPPA-HELP Přerov
Ošetřovatelský proces
Koncepce ošetřovatelství
Supervizní vztah Jitka Navrátilová Vztah jako předpoklad učení Vztah mezi supervizorem a supervidovaným je centrem celého procesu. Supervizní.
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
Prezentační dovednosti Michal Kindl. CÍL ŠKOLENÍ/PREZENTACE Seznámit se základními prezentačními dovednostmi, technikami a postupy používanými při tvorbě.
Realizace ošetřovatelského plánu/péče
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
ARTETERAPIE.
Metodická východiska pro utváření hodnotových postojů ve školní třídě Bc. Jana Kocourková.
TVORBA STUDIJNÍCH TEXTŮ V DISTANČNÍM VZDĚLÁVÁNÍ Simona F e i t o v á Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci.
JAK REAGUJÍ UČITELÉ 1. STUPNĚ NA ZAVÁDĚNÍ ZÁKLADŮ INFORMATIKY DO VÝUKY ICT Jiří Vaníček Jihočeská univerzita, Pedagogická fakulta DidactIG Liberec 5. 2.
Most, 24. ledna 2008 Univerzita půl třetího věku Závěrečný seminář Mgr. Jaroslava Barbara Sporková
Univerzita Karlova v Praze Lékařská fakulta v Plzni Oddělení OVAVT Jestliže chcete oživit systém Vaší výuky, „online learning systém“ Vám nabízí? Jednoduché.
Název maturitní práce Jméno autora práce, ročník Jméno vedoucího a oponenta Logo školy.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích Zdravotně sociální fakulta HODNOTA A POSTOJ OŠETŘOVATELSTVÍ PRO VEŘEJNOST Prezentace diplomové práce: Vedoucí.
Snímek 1 PowerPoint2OP381 Manažerská informatika 1 2OP381 Manažerská informatika 1 Microsoft PowerPoint 2016 – 1. část
R OZDÍLNOST INTERVENCÍ SOCIÁLNÍHO PRACOVNÍKA PŘI N ETSTREETWORKU A PŘI I NTERNETOVÉM PORADENSTVÍ Centrum Anabell, z. s. Mgr. Klára Gelnarová.
Psychické stavy Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Březen 2016.
Koučink dětí a mladistvých obětí obchodování Praha
Mezinárodní den sester květen 2009
MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA
Péče o pacienty v problematických situacích
MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA
Zpětná vazba Jitka Navrátilová
MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA
na Slovanském gymnáziu
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Střední škola gastronomie a hotelnictví Mladá Boleslav, s.r.o.
MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA
MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA
MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA
MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA
Koučink dětí a mladistvých
MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA
2D/3D motion analysis Martin Sebera
MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA
Vysoká škola technická a ekonomická Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku Tuto šablonu lze použít jako počáteční soubor.
Ing. Lucie Brzáková 15. května 2017 Kvalita – Quality 2017
Případová konference v práci s rodinami a ohroženými dětmi
SEMINÁŘ OZO Ladislav Hejný
MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA
Integrovaná střední škola Vysoké nad Jizerou
Ing. Lucie Brzáková 12. září 2017
Badminton zajímavé ukázky
Shromáždění Školního parlamentu
Název školicí prezentace
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Práce s biografií a komunikace Marie Trešlová Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích Tuto šablonu lze použít jako počáteční soubor pro prezentaci výukových materiálů při práci ve skupině. Oddíly Po kliknutí na snímek pravým tlačítkem myši lze přidat oddíly. Oddíly mohou pomoci uspořádat snímky nebo usnadnit spolupráci mezi více autory. Poznámky Oddíl Poznámky použijte k zadání poznámek k doručení nebo dalších podrobností pro posluchače. Tyto poznámky lze zobrazit během prezentace. Vezměte v úvahu velikost písma (důležité pro usnadnění, viditelnost, pořízení videozáznamu a online provoz). Sladěné barvy Věnujte zvláštní pozornost obrázkům, grafům a textovým polím. Zvažte, zda účastníci budou tisknout černobíle nebo ve stupních šedé. Provedením zkušebního tisku ověřte, zda barvy fungují správně při vytištění černobíle i ve stupních šedé. Obrázky, tabulky a grafy Vsaďte na jednoduchost: pokud je to možné, použijte konzistentní a nerušivé styly a barvy. Označte popisky všechny grafy a tabulky.

Komunikace Získat informaci Předat informace Utěšování Uklidňování Kladení otázek A dále????

Komunikace jako ošetřovatelská dovednost Terapeutická komunikace terapeutický znamená podporující zdraví na klienta zaměřený interaktivní proces, zahrnující verbální a neverbální chování a nedílnou součást klientova zotavení

Terapeutická komunikace - vztah je určitý „způsob bytí“, který naznačuje jakou schopnost pečovatel má v umění setkat se s druhými lidmi (klienty) i sám se sebou (Šiffelová, 2010). interpersonální přístup zaměřený na klienta hluboká úcta a důvěra v člověka a v jeho schopnost růst a rozvíjet se

C. R. Rogers je vztah, který je charakteristický kongruencí, empatií a přijetím, jako podpůrnou a léčivou možnost pro změnu, obohacení a růst. Navázaný vztah umožňuje hlubší úroveň prožívání, uvědomování, autentičnost a otevřenost k prožitkům, pocitům.

Proces Tento proces je obousměrný, protože pokud pečovatel bude chápat klienta, může dojít i k jeho změně (Rogers, 1996).

Hlavní cíl „…zbavit klienta napětí strachu a úzkosti, tím, že pečovatel vytváří atmosféru důvěry a podpory (LEMON,1999, s.102)“. cílem není pro dobrého pečovatele jen to, že chápe a řeší klienta jako problém, ale má zkoumat tajemství, které druhý člověk představuje.

Co dělat? musí hledat a vnímat skryté (nevyřčené) myšlenky a pocity klienta, které pomohou lepšímu porozumění a empatii. neradí, co má klient dělat, ale dává mu prostor a příležitost se vyjádřit.

Jak to dělat? Terapeutická komunikace – intervence Naslouchání Aktivní naslouchání Sdílení Přitakání Reflexe Parafráze Sumarizace Objasňování Kladení otázek – povzbuzování Mlčení Dotek

Výzkum – důkaz – dobrá praxe 249 (100 %) sester na lůžkových odděleních a 156 pacientů (100 %) tam hospitalizovaných 7 nemocnic Jihočeského kraje Jaká je potřeba a možnost pro realizaci terapeutické komunikace v české praxi ?

Výzkum - cíl 1. Zjistit jaké místo zaujímá terapeutická komunikace v péči z pohledu sester a klientů 2. Zjistit jaké dovednosti terapeutické komunikace klienti postrádají v péči sester. 3. Zjistit zda sestry mají zájem o poskytování terapeutické komunikace. 4. Zjistit jaké překážky sestry vidí pro poskytování terapeutické komunikace

Výsledky

Setkání s termínem terapeutická komunikace Výsledky - znalost Stupeň vzdělání Setkání s termínem terapeutická komunikace   Celkem ano ne Absolutní četnost střední odborné 47 97 144 vysokoškolské 55 50 105 102 147 249 Relativní četnost 32,6% 67,4% 100,0% 52,4% 47,6% 41,0% 59,0% Znaménkové schéma -- ++

Setkání s termínem terapeutická komunikace v praxi Výsledky – v praxi Stupeň vzdělání Setkání s termínem terapeutická komunikace v praxi   Celkem ano ne Absolutní četnost střední odborné 23 121 144 vysokoškolské 31 74 105 54 195 249 Relativní četnost 16,0% 84,0% 100,0% 29,5% 70,5% 21,7% 78,3% Znaménkové schéma - +

Souvislost terapeutické komunikace s péčí (N = 273) Frekvence Procenta Neodpověděl/a 5 1,8 Ano 208 76,2 Ne 2 0,7 Nevím 58 21,2 Celkem 273 100,0

Výsledky - naslouchání Stupeň vzdělání Způsob aplikace terapeutické komunikace - nasloucháním   Celkem ANO NEUVEDL/A Absolutní četnost střední odborné 100 44 144 vysokoškolské 87 18 105 187 62 249 Relativní četnost 69,4% 30,6% 100,0% 82,9% 17,1% 75,1% 24,9% Znaménkové schéma - +

Výsledky – kladení otázek Stupeň vzdělání Způsob aplikace terapeutické komunikace - pokládáním otázek   Celkem ANO NE Absolutní četnost střední odborné 42 102 144 vysokoškolské 47 58 105 89 160 249 Relativní četnost 29,2% 70,8% 100,0% 44,8% 55,2% 35,7% 64,3% Znaménkové schéma - +

Pacienti

Klienti očekávají

Klienti doporučují

Míra potřeby pacienta o terapeutickou komunikaci Věk respondentů Míra potřeby pacienta o terapeutickou komunikaci   Celkem Velmi silná Silná Slabá Minimální Žádná 46 a více let Absolutní četnost 14 44 25 1 98 Relativní četnost 14,3% 44,9% 25,5% 1,0% 100,0% do 45 let 9 28 13 3 54 16,7% 51,9% 24,1% 5,6% 1,9% 23 72 38 17 2 152 15,1% 47,4% 25,0% 11,2% 1,3%

Výsledky - pomoc

Zaneprázdněnost

Závěr Uvědomovaná komunikace Co je za tím, co klient říká Uvědomovat si vlastní pocity a svoje chování Terapeutická komunikace je efektivní intervencí péče

Co je potřeba Čas Prostředí Vzdělání Ovládání dovedností Celoživotní vzdělávání Supervize Pomoc, podpora