Schválené dokumenty Jihomoravského kraje

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Advertisements

Projekt „Rovnost na Vysočině v kontextu koncepce rodinné politiky Kraje Vysočina“ Ing. Soňa Krátká, regionální koordinátorka.
Kancelář Rady vlády pro záležitosti romské komunity při Úřadu vlády Agentura pro odstraňování sociálního vyloučení v romských lokalitách České Budějovice.
Vstupní informační seminář k přípravě dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem do roku 2015 a posuzování vlivu tohoto dokumentu na životní prostředí.
SPOLUPRÁCE ZDRAVÝCH MĚST A ZDRAVÝCH ŠKOL Chrudim, 17. května 2005.
1 Grantové schéma Vyrovnávání šancí žen a mužů Národní vzdělávací fond.
Nástroj pro realizaci IS rozvoje území. Umožňuje koordinaci navzájem provázaných a územně zacílených intervencí z různých prioritních os jednoho či více.
P ROVÁZÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ S TVORBOU STRATEGICKÝCH A ROZVOJOVÝCH PLÁNŮ REGIONŮ.
Konference Dobrovolnictví v obci – jak na to? Soběslav, října 2013 Akce je součástí projektu NSZM ČR „Dobrovolnictví a veřejná služba v obci -
Evropský sociální fond v ČR
Vytvoření a podpora Lokálního partnerství pro sociálně vyloučenou lokalitu Přichystalova 70 Sdružení Podané ruce, o.s.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
SCLLD MAS Pobeskydí ve verzi návrhu Ostrava,
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
Společenská odpovědnost organizací
SEKTOROVÉ DOHODY význam, příprava, realizace. Co je Sektorová dohoda?  Unikátní nástroj umožňující významně ovlivnit rozvoj lidských zdrojů v ČR prostřednictvím.
EVVO v Jihomoravském kraji 2010
Místní Agenda 21 Hodnocení místní udržitelnosti v ČR Ing. arch. Marie Petrová Hradec Králové, 18. února 2014.
co je SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ
13. ročník mezinárodní konference Investment & Business Forum, Ostrava Role FDV v rámci dalšího profesního vzdělávání Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách.
Projekt Zdravé město a místní Agenda 21 Ing. Soňa Krátká
RRV2 Strategické řízení. 2 úvod  Vymezení lokálního a regionálního rozvoje  Široký kontext pojetí rozvoje území (ekonomika, ŽP, veřejné služby…)  Diferenciace.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2011 setkání RRLZ,
RODINNÁ POLITIKA Rodinná politika na úrovni krajů a obcí, Metodické „doporučení“ MPSV ČR, 2008) souhrn aktivit a opatření za účelem podpory rodiny podpora.
Rodinná politika v Jihomoravském kraji Rodinná politika v centru pozornosti krajů a obcí ( Jihlava – konference)
Projekt „Podpora plánování rozvoje sociálních služeb v JMK III.“ a jeho výstupy Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Jihomoravském kraji na období.
MAS CÍNOVECKO o.p.s., organizační složka MAS CÍNOVECKO - LEADER Podpora sociální soudržnosti na území místního partnerství v programovém období
Krajský Akční Plán rozvoje vzdělávání 11. prosince 2015.
„MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ CZ.1.04/4.1.00/B
Strategie spolupráce obcí Společnost pro rozvoj Humpolecka, z. s. 2. Kulatý stůl v Humpolci
6. Lokální partnerství Frýdlantsko.
Národní politika BOZP a příprava Národního akčního programu BOZP pro období konference Společně bezpečně v EU – Partnerství v prevenci rizik.
N ÁSTROJE ZVYŠOVÁNÍ KVALITY ŘÍZENÍ ÚŘADU Společenská odpovědnost úřadu.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji a jeho návaznost na plány komunitní plány na místní úrovni setkání k zahájení tvorby Komunitního.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Strategie sociálního začleňování na období let 2012 – 2020 Příspěvek ke konferenci "Sociálně vyloučené lokality - vznik, rizika, možnosti řešení"
Strategie rozvoje základního vzdělávání v oblasti ORP Ostrov vznikla v rámci projektu: „Podpora vzdělávání ve školách oblasti ORP Ostrov“ Jak na společné.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Projekt: „Aktualizace Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb na území ORP Veselí nad Moravou “ Bc. Gabriela Fellingerová 1. Veřejné setkání 1. října.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Projekt Sdružení místních samospráv ČR „MAS jako nástroj spolupráce pro efektivní chod úřadů“
Regionální interveční rámec pozice AK ČR pro programové období 2014+
Územní agenda Evropské unie Odbor rozvoje a strategie regionální politiky Ministerstvo pro místní rozvoj Staroměstské náměstí Praha 1.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
5 POTŘEBNÝCH SOUČÁSTÍ místní Agendy 21
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Podpora krajského akčního plánování
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Místní plán inkluze + OP VVV
Postavení PS ve struktuře orgánů Rady vlády pro udržitelný rozvoj
Starosti starostů s evropskými fondy, Praha
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
PAKT ZAMĚSTNANOSTI LIBERECKÉHO KRAJE
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
LIPSKÁ CHARTA o udržitelných evropských městech
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
ve Strategii rozvoje lidských zdrojů Jihomoravského kraje
Jednání PS Vzdělávání Mgr. Barbora Ledlová
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Krátkodobý realizační plán
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Transkript prezentace:

Schválené dokumenty Jihomoravského kraje v oblasti společenské odpovědnosti, sociálního podnikání a sociální oblasti Brno, 8. 6. 2017

Strategie Krajského úřadu Jihomoravského kraje Jedním z orgánů Jihomoravského kraje je krajský úřad. Ten, mimo jiné, připravuje podklady a zpracovává koncepce a strategie pro všestranný rozvoj území kraje a pro potřeby jeho obyvatel STRATEGIE KRAJSKÉHO ÚŘADU JIHOMORAVSKÉHO KRAJE 2016-2020 je koncepční dokument který v rámci určitého časového horizontu vytyčuje priority, směry a cesty rozvoje, cílové stavy a aktivity k jejich naplnění spojené s komplexním rozvojem krajského úřadu do roku 2020 Dokument se týká především oblastí lidských zdrojů, financí, způsobů práce – procesů a kvality, prostředí a celkové atmosféry

Strategie Krajského úřadu Jihomoravského kraje Vize strategie: Jsme OTEVŘENÝ a PROFESIONÁLNÍ úřad Profesionalita Efektivita Kvalita Otevřenost a spolupráce Úcta k lidem Společenská odpovědnost – krajský úřad JMK dává najevo, že nefunguje izolovaně, naopak svým chováním chce přispět k udržitelnému rozvoji

Strategie Krajského úřadu Jihomoravského kraje

Akční plán Strategie KrÚ JMK na období roku 2017 Aktivity stanovené ve Strategii KrÚ rozpracovány na jednotlivé sub-aktivity Konkrétní termíny plnění a adresná odpovědnosti za jejich plnění Monitoring a vyhodnocení naplňování stanovených aktivit Výsledky vyhodnocení jsou předpokladem pro akční plán na následující období Synergie – propojení pracovních týmů a výměna informací

Politika společenské odpovědnosti KrÚ JMK Vize: MODERNÍ ÚŘAD SPOLUODPOVĚDNÝ ZA POZITIVNÍ ROZVOJ CELÉHO ÚZEMÍ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE A ZA PODPORU KVALITNÍHO ŽIVOTA JEHO OBYVATEL Listopad 2013 - Certifikace systému společenské odpovědnosti jako první instituce veřejné správy v ČR formulace Politiky společenské odpovědnosti Listopad 2014 - Národní cena ČR za společenskou odpovědnost Listopad 2015 - Předávání ocenění Cena hejtmana JMK za společenskou odpovědnost pro organizace veřejného sektoru a podnikatelské subjekty Zprávy o společenské odpovědnosti KrÚ JMK za příslušný kalendářní rok dostupné veřejnosti na portálu JMK Koordinátoři CSR Kodex etiky úředníka KrÚ JMK

Politika společenské odpovědnosti KrÚ JMK Z podstaty fungování instituce veřejné správy pracuje s místní komunitou, jejíž životy ovlivňujeme Aby byla práce KrÚ JMK co nejefektivnější od roku 2007 zapojuje do řízení úřadu nástroje kvality, reprezentované především Útvarem řízení kvality a expertními pracovními skupinami Politika společenské odpovědnosti KrÚ vychází ze strategických dokumentů a je s nimi synergicky provázána Zahrnuje principy založené na standardech a pravidlech chování, které jsou považované za morální, správné a přínosné jak pro úřad, tak pro veřejnost a životní prostředí. Tyto principy a toto jednání zapadají do rámce cílů JMK a KrÚ a přispívá k udržitelnému rozvoji a blahu společnosti

Politika společenské odpovědnosti KrÚ JMK Jedním ze zdrojů Politiky společenské odpovědnosti KrÚ JMK je Místní agenda 21 Místní agenda 21 je nástroj ke zlepšování kvality veřejné správy, strategického řízení, zapojování veřejnosti a budování místního partnerství, s cílem podpořit systematický postup k udržitelnému rozvoji na místní či regionální úrovni Dokument Agenda 21 byl přijat na summitu OSN v Rio de Janeiro v roce 1992 Společenská odpovědnost je především závazek k dlouhodobé udržitelnosti

Společensky odpovědné nakupování Základní principy odpovědného nakupování - metodika pro zaměstnance KrÚ JMK Při nakupování produktů a služeb lze v rámci činnosti KrÚ postupovat v souladu s návodnými doporučeními pro využití CSR, která jsou obsažena v dokumentu Základní principy odpovědného nakupování V dokumentu lze nalézt konkrétní inspiraci a příklady využitelnosti odpovědného nakupování, které odrážejí běžné potřeby KrÚ Odpovědným nákupem kraj usiluje o: podporu zaměstnanosti podporu malých a středních podniků podporu sociálního začleňování včetně znevýhodněných Podporujeme například: výrobky žáků - např. návrh a výroba ceny hejtmana za společenskou odpovědnost sociální oblast - výrobky klientů (např. domovy pro seniory, chráněné dílny…)

Koncepce rodinné politiky JMK na období 2015-2019 V rámci schválené koncepce rodinné politiky je podpora principům sociálního podnikání ukotvena v rámci priority 2: Slučitelnost rodiny a zaměstnání, Opatření 2.1 v oblasti podpory zaměstnavatelů, aktivita 2.1.5 Rozvoj sociálního podnikání Cílem této aktivity je podpora rozvoje a propagace tématiky v JMK V roce 2016 byla k naplňování této aktivity alokovaná částka 400.000 Kč, kterou byla podpořena Komora sociálních podniků V roce 2016 byla realizovaná série konferencí v okresních městech JMK s tematikou sociálních podniků a sociálního podnikání

Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Strategie rozvoje Jihomoravského kraje je základním dlouhodobým koncepčním dokumentem kraje. V současnosti platí aktualizovaná verze z r. 2012 Dokument stanovuje celostní vizi – jasný rámec, který vymezuje prostor pro koordinaci aktivit na podporu ekonomického, sociálního a environmentálního rozvoje Součástí dokumentu a vize kraje je i stanovení a realizace různých opatření pro posilování sociální soudržnosti regionu Opatření 2.4: Zajištění dostupnosti služeb pro osoby ohrožené sociálním vyloučením Cíl opatření: Optimalizovat síť a zvýšit kvalitu služeb pro osoby ohrožené sociálním vyloučením Oblasti intervence Přímé - Podpora vytváření podmínek na trhu práce Nepřímá - Podpora sociálního podnikání

Strategie rozvoje lidských zdrojů Jihomoravského kraje 2016-2025 Jihomoravský kraj jako jeden z prvních regionů v ČR zadal vypracování dokumentu specificky orientovaného do oblasti rozvoje lidských zdrojů a Strategie rozvoje lidských zdrojů JMK 2006-2016 (SRLZ) byla jedním z prvních dokumentů tohoto typu v rámci krajských samospráv Hlavním úkolem koncepčního dokumentu je zachytit aktuální situaci v oblastech souvisejících s problematikou lidských zdrojů, identifikovat probíhající trendy, hlavní problémy a územní rozdíly v rámci Jihomoravského kraje. Na základě analytických zjištění pak zformulovat přístup k podpoře rozvoje lidských zdrojů a stanovit způsob fungování struktur a institucí v rámci navržených synergických opatření Pro implementaci a zpřesňování realizovaných opatření slouží Krátkodobé realizační plány (KRP) s dvouletou platností Každoročně probíhá evaluace plnění jednotlivých opatření, která je jako souhrnná zpráva předkládána Radě Jihomoravského kraje Garantem SRLZ je Rada pro rozvoj lidských zdrojů Jihomoravského kraje, která je stálým poradním, iniciativním a koordinačním orgánem Zastupitelstva Jihomoravského kraje v oblastech strategického řízení rozvoje lidských zdrojů

Strategie rozvoje lidských zdrojů Jihomoravského kraje 2016-2025 Součástí strategické vize dokumentu je i záměr pomocí systémové spolupráce různých institucí a subjektů aktivně a preventivně působit v oblasti sociální inkluze/exkluze Dokument chápe problematiku sociálního vyloučení jako provázaný komplex témat, nikoliv izolovaný jev Častou příčinou sociálního vyloučení je omezení přístupu k řádnému zaměstnání (dlouhodobá nezaměstnanost, příp. zdravotní postižení) Dokument chápe sociální podnikání jako podstatný nástroj sociální inkluze Jedním z nástrojů a možností sociální inkluze je společensky odpovědné zadávání veřejných zakázek

Strategie rozvoje lidských zdrojů Jihomoravského kraje 2016-2025 Dokument v oblasti strategického opatření 2.4 Sociální začleňování identifikuje tyto strategické cíle: posílit aktivity předcházející sociálnímu vyloučení posílit spolupráci při prevenci a řešení sociálního vyloučení snížit počet sociálně vyloučených lokalit, resp. minimálně předejít vzniku dalších rozvinout způsoby řešení sociálního vyloučení a sdílení úspěšných řešení posílit sociální podnikání (zvýšit počet osob zaměstnaných v sociálních podnicích) zvýšit uplatnění sociálních inovací posílit společenskou odpovědnost veřejné správy i podniků

Strategie rozvoje lidských zdrojů Jihomoravského kraje 2016-2025 Opatření 2.4.2: Koncepční řešení problémů sociálně vyloučených lokalit a skupin Součástí opatření: Rozvoj sociálního podnikání informovanost a osvěta, vytvoření registru sociálních podniků, koordinace jejich činnosti a územního rozložení, nastavení stabilních podmínek pro fungování, zadávání zakázek veřejné správy v určitých oblastech zejména sociálním podnikům, vybudování systému informační, metodické a vzdělávací podpory sociálních podniků, tvorba pracovních míst v návaznosti na speciální školství Role Kraje: Kraj podporuje v rámci svých agend a kompetencí příslušné aktéry v jejich činnosti Kraj se podílí na Koordinovaném přístupu k sociálně vyloučeným lokalitám

Představit cíl dokumentu, objasnit důvody vzniku

Krátkodobý realizační plán Strategie rozvoje lidských zdrojů Jihomoravského kraje 2016-2017 Jedná se o prováděcí dokument, který obsahově i adresně zpřesňuje opatření návrhové části SRLZ JMK – dokument zajišťuje podklady pro kvalifikované rozhodování v oblasti rozvoje lidských zdrojů v území Jihomoravského kraje Strategického opatření 2.4 2.4.1 Prevence sociálního vyloučení 2.4.2 Koncepční řešení problémů sociálně vyloučených lokalit a skupin Identifikuje potřebu rozvoje sociálního podnikání a sdílení zkušeností z implementace sociálních inovací a jejich šíření – tzv. dobrá praxe Hledání a uskutečňování nových a oproti dostupným alternativám lepších řešení, která naplňují naléhavé sociální (resp. společenské) potřeby a zároveň vytvářejí nové sociální vztahy nebo spolupráce Zvyšování informovanosti o nástrojích řešení sociálně vyloučených lokalit a skupin

Krátkodobý realizační plán Strategie rozvoje lidských zdrojů Jihomoravského kraje 2016-2017 Opat ření Aktivita Popis aktivity € Zdroje na realizaci Nositel aktivity Spolupracující subjekty Cílová skupina Indikátor 1.2.1 1.2.1.2 Dlouhodobá spolupráce speciálních a praktických škol JMK s potenciálními zaměstnavateli Vytvoření seznamu škol a žáků, příprava konkrétních žáků pro konkrétní zaměstnavatele – 200 rozpočet kraje Komora sociálních podniků KHK JM, NNO žáci speciálních SŠ Počet vytvořených míst 1.3.1 1.3.1.5 Vytvoření inkubátoru sociálních podniků Vytváření nových sociálních podniků, podpora stávajících sociálních podniků, podpora a vytváření sociálních inovací. Odhad nákladů projektu činí 5 mil Kč. v jednání OP Z IROP rozpočet kraje Komora sociálních podniků Obce, JMK osoby nevýhod- něné na trhu práce počet vytvořených sociálních podniků počet vytvořených pracovních míst 1.5.1 1.5.1.3 Zasíťování základní stakeholderů v oblasti sociálního podnikání a společenské odpovědnosti Vytvoření funkční komunikační struktury mezi zásadními hráči v oblasti sociálního podnikání. Předpokládané náklady činí 500 tis. Kč. v jednání OP Z rozpočet kraje Komora sociálních podniků Obce, JMK, KHK JM, NNO VŠ, veřejná správa, členové OHK a NNO počet členů struktury

Krátkodobý realizační plán Strategie rozvoje lidských zdrojů Jihomoravského kraje 2016-2017 Opat ření Aktivita Popis aktivity € Zdroje na realizaci Nositel aktivity Spolupracující subjekty Cílová skupina Indikátor 1.5.2 1.5.2.2 Informační podpora sociálního podnikání Průběžná tvorba informačních podkladů užitečných pro činnost sociálních podniků v JMK. Zajištění dostupnosti informací o velikosti jednotlivých cílových skupin sociálního podnikání a jejich územního rozložení (servis Komory pro sociální podniky). – Komora sociálních podniků ÚP ČR – kr. pob. v Brně JMK-ORR TESSEA ČR, z.s.. sociální podniky počet uskutečněných informačních aktivit (počet druhů vytvořených materiálů, akcí apod.) 2.3.2 2.3.2.2 Společenská odpovědnost Společensky odpovědné zadávání zakázek Vzdělávání veřejné správy, občanů a dalších právnických osob v oblasti společenské odpovědnosti v JMK. Předpokládané náklady na vzdělávání činí 400 tis. Kč. v jednání OP Z rozpočet kraje   Krajský úřad Komora sociálních podniků obce, JMK, KHK JMK, NNO celá společnost počet seminářů

Krátkodobý realizační plán Strategie rozvoje lidských zdrojů Jihomoravského kraje 2016-2017 Opat ření Aktivita Popis aktivity € Zdroje na realizaci Nositel aktivity Spolupracující subjekty Cílová skupina Indikátor 2.4.1 2.4.1.2 Rozvoj podmínek pro sociální podnikání Vytvoření registru sociálních podniků v JMK. Prosazování nastavení vhodných podmínek pro sociální podnikání, informační a metodická podpora, osvěta. Vytvoření systému podpory sociálních podniků. – Komora sociálních podniků OP Z JMK KHK JM TESSEA ČR, z.s.. podnikatelé počet sociálních podniků (v rozlišení dle jejich typu) 2.4.1 2.4.1.3 Posílení role MAS, obcí a NNO v prevenci i při řešení sociálního začleňování Pořádání setkání MAS, obcí a NNO – osvěta, informování, příklady dobré praxe, metodické materiály. Vzdělávání pracovníků MAS, obcí a NNO, aby mohly působit při iniciaci činnosti k prevenci i řešení sociálního vyloučení i při podpoře uplatnění sociálního podnikání. – aktuálně nelze určit rozpočet kraje OP Z JMK MAS ASZ, NNO, komora sociálních podniků, obce TESSEA ČR, z.s.. Pracovníci MAS, obcí, NNO počet realizovaných kvalitativních aktivit

Děkuji za pozornost