PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – PODZEMNÍ VODY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Význam vody pro člověka
Advertisements

Autor: Mgr. Věra Sklenářová
autor: Jakub Jirák, 8. ročník
Lidský organismus - Trávicí ústrojí
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, cestovní,
ZEMĚPIS ZEMĚPIS LÁZEŇSTVÍ v ČR 8. ročník.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV12.09 Téma: Přírodní podmínky ČR.
Hydrologické poměry – podzemní vody
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZEM_BR_2_10.
Aneta Kafková, Marie Strašíková
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceZápadní Čechy – Karlovarsko Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně.
Karlovarský kraj Nejmenší kraj – 3 okresy Příhraniční poloha –
´ ˇ ´ ˇ ´.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
VY_32_INOVACE_75_BOLÍVIE Jm é no autora VM Mgr. Markéta Fišerová Datum vytvořen í VM říjen 2011 Ročn í k použit í VM 7., 9.ročník Vzděl á vac í oblast/obor.
Hydrologické poměry - podzemní vody
Karlovarský kraj Rozloha – km2 Počet obyvatel –
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 9.
ČR – PŘÍRODNÍ PODMÍNKY K/41, M/01
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Lázně v čr Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Pavlátová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
VY_32_INOVACE_CER_13 Ročník:3.,4. Vzdělávací obor:65-42-M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Průvodcovství Téma:Lokalizace lázeňských středisek - řešení Jméno.
Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_10.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Pavlátová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
K ARLOVARSKÝ KRAJ – LÁZNĚ, KTERÉ ZNÁ CELÝ SVĚT VY_32_I NOVACE _11KR-7 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ Z.8.A.15_prirodni_pomery_cr_test Ročník: osmý.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy Soukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět Zeměpis (klíčová.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE_Z.8.A.13_prirodni_pomery_ cr_zivotni_prostredi
IT ve škole 2499/21/7.1.4/2010 Města Karlovarského kraje VY_32_INOVACE_C09 Sada 1 Člověk a příroda ZŠ Pačejov.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ Z.8.A. 24_hospodarstvi_cr Ročník: osmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ Z.8.A.04_prirodni pomery_cr_typy_chranenych_uzemi_v_cr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE_Z.8.A.34_regiony_ceske_republiky_IX Ročník: osmý.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE_Z.8.A.18_hospodarstvi_cr_II Ročník: osmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE_Z.8.A.06_prirodni_pomery_cr_typy_chranenych_uz emi_v_cr_opakovani_uciva.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ Z.8.A.07_prirodni_pomery_cr_povrch Ročník: osmý.
Nejzápadnější kraj ČR Krajské město Karlovy Vary 3. nejmenší kraj ČR
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
VY_32_INOVACE_283_Lázeňství na Jesenicku
PŘÍRODNÍ ZDROJE ČR – NEROSTNÉ SUROVINY
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
REGIONY ČESKÉ REPUBLIKY
REGIONY ČESKÉ REPUBLIKY
Karlovarský kraj Nejmenší kraj – 3 okresy Příhraniční poloha –
Orgány lidského těla Přírodověda 5. ročník Zpracovala: Dana Kučerová.
REGIONY ČESKÉ REPUBLIKY
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název DUM: VY_32_INOVACE_X_3_10_Karlovarský_kraj
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Přírodní poměry Karlovarského kraje VY_32_INOVACE_C16
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
REGIONY ČESKÉ REPUBLIKY
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – POHRANIČNÍ POHOŘÍ, PODNEBÍ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Česká republika Cestovní ruch ZŠ Hejnice 2010 Mgr. Jan Kašpar.
REGIONY ČESKÉ REPUBLIKY
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – TEST
BAROKO - OPAKOVÁNÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
KOORDINACE POSTUPU SPOJENCŮ
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Transkript prezentace:

PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – PODZEMNÍ VODY Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE_Z.8.A.12_prirodni_pomery_cr_podzemni_vody 02.12.2011 Ročník: osmý Vzdělávací oblast: ČLOVĚK A PŘÍRODA Předmět: ZEMĚPIS Název: PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR - PODZEMNÍ VODY Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – PODZEMNÍ VODY

ANOTACE Zeměpis 8. ročník Vyhledávání informací na internetu Význam minerálních vod pro lázeňství

Dnes se ještě budeme věnovat vodě. Já mám rád vodu čerstvou, obyčejnou Dnes se ještě budeme věnovat vodě. Já mám rád vodu čerstvou, obyčejnou. Vy máte možná v oblibě minerálky. Přemýšleli jste někdy o tom, že neslouží pouze k pití?

ÚKOL Rozdělte se do dvojic Na dalším snímku uvidíte fotografie osmi českých lázeňských měst Každá dvojice si vybere jedno město a podle internetových stránek bude stručně charakterizovat, jaké prameny se zde nacházejí a k jaké léčbě slouží Ukažte město na mapě

Karlovy Vary Teplice Mariánské Lázně Jánské Lázně Františkovy Lázně Mšené Lázně Lázně Jeseník Poděbrady

MOŽNÉ ŘEŠENÍ MARIÁNSKÉ LÁZNĚ – ze sta minerálních pramenů využíváno 53; povzbuzení trávení, chuť k jídlu, dobrý spánek KARLOVY VARY – pramen objeven Karlem IV. Zde objeven ve 14.století horký pramen;jaterní a střevní choroby, žaludek, játra TEPLICE – termální prameny využívány od středověku;pohybové ústrojí MŠENÉ LÁZNĚ – od 18.století; nemoci pohybového ústrojí a nervů JÁNSKÉ LÁZNĚ –prameny objeveny v 11.století; nemoci pohybového ústrojí LÁZNĚ JESENÍK – založeny na počátku 19.století Vincenzem Priessnitzem; nemoci pohybového, oběhového a dýchacího ústrojí, kožní choroby FRANTIŠKOVY LÁZNĚ – založeny v 18.století; pitné kúry, zábaly, srdeční a oběhové poruchy PODĚBRADY – nemoci srdce a oběhového ústrojí

ODMĚNA Pod posledním slovem se ukrývá překvapení (odkaz na internet) Víte, ve kterém městě se nachází kouzelná zpívající fontána? Máte ji dnes celou dobu na očích, na pozadí! Pracovali jste dobře, tak si u nádherného videa odpočiňte… LÁZNĚ

METODICKÝ NÁVOD Hlavním cílem hodiny je seznámit se s některými lázeňskými městy, poskytnout o nich spolužákům důležité údaje Žáci pracují samostatně, vyhledávají na libovolných stránkách internetu V závěru jim nabídneme daná témata k podrobnějšímu zpracování na příští hodinu formou referátu Využíváme mezipředmětové vztahy ( Čj – výtah, Hv – Ludwig van Beethoven); uplatní se i estetická výchova Klíčová slova: minerální pramen, lázně Inovace: samostatná práce na PC

POUŽITÉ ZDROJE Sn.č.1-9 - Uvedený zdroj [cit.2011 – 12 – 01]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW Walter.J.Pilsak :<http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Marienbad-Brunnen.jpg> Sn.č.3 - foto: soukromý archiv autorky Sn.č.5 - - Uvedené zdroje [cit.2011 – 12 – 01]. Dostupné pod licencí Creative Commons na WWW: Walter.J.Pilsak <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Marienbad-Brunnen.jpg> Bobak Ha´eri <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:2007-KarlovyVary-143s.jpg> Aktron<http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Teplice,_L%C3%A1ze%C5%88sk%C3%A1_z%C3%B3na.JPG> Packa<http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:M%C5%A1en%C3%A9_Spa,_Dvorana.jpg> Zipacna1,<http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Franti%C5%A1kovy_L%C3%A1zn%C4%9B_2009-04-04.jpg> Hans.G.Obelack<http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Janske_Lazne_Colonades_at_night.jpg> Harcuba<http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Jesenik-priessnitz-1.jpg> Petr Vilcus<http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Podebradsky_zamek.jpg> Sn.č.7 – video – Dostupný zdroj [2011 – 12 – 01]. Licence Creativ commons. ElvisFHKE <http://www.youtube.com/watch?v=K4M4ar3f-0E>