II. Setkání Řídícího výboru MAP MČ P12

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Advertisements

Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Závěrečná konference globálních grantů Operačního.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1.4 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách „Kvalitní škola“ Základní škola M. Choceňského,
Workshop – KAP Pk Návrh Šablon pro SŠ a VOŠ Pardubice, 29. srpna 2016.
Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Ústeckém kraji Most
MAP Místní akční plány rozvoje vzdělávání MAS Říčansko a Město Říčany
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Projekt MAP Turnovsko. Cíl projektu  podpora a rozvoj spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání v rámci ORP Turnov  vytváření Místního.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
SWOT 3 analýza - MAP pro ORP Kladno Verze Název projektu: Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno Projekt je spolufinancován Evropskou.
Metodická pomoc realizátorům MAP zejména v oblasti podpory kvalitního a společného vzdělávání dětí a žáků.
1. SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP SO ORP KUTNÁ HORA 30. BŘEZNA 2016 DAČICKÉHO DŮM, KUTNÁ HORA.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání. Přínosy akčních plánů rozvoje vzdělávání  Vytvoření dlouhodobého plánu rozvoje vzdělávání s ohledem na vzdělávací.
Kraslice, – Úvod – několik slov o projektu … – Naladíme se … – Nadané děti – Ing. Petr Čavojský / Mgr.
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
Cíl a identifikace výzvy
II. Setkání Řídícího výboru MAP MČ P21
za kvalitním vzděláváním
6. SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP SO ORP KUTNÁ HORA
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
MAP – Místní akční plán ORP RK
Strategické řízení a plánování
VÍTÁME VÁS NA SPOLEČNÉM SETKÁNÍ PARTNERSTVÍ MAP ORP BEROUN
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Realizace vašich potřeb prostřednictvím OP VVV
Práce s nadanými žáky ZŠ a SŠ ve výuce přírodovědných předmětů
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Setkání zpracovatelů MAP ve Středočeském kraji
Šablony OP VVV a podpora nadání
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV
Polytechnická hnízda pro Prahu Partnery projektu jsou Hospodářská komora hl.m. Prahy a cechy řemeslníků Cílem je vybudování sítě dílen na SŠ pro ZŠ vychází.
5. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ února 2017.
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Společné setkání „minitýmů“
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
Místní akční plány rozvoje vzdělávání
Vazba na Operační programy
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE CZ /0
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Polytechnické vzdělávání v praxi
Místní akční plán rozvoje vzdělávání v území ORP Rychnov nad Kněžnou
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
4. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ prosinec.
Š A B L O N Y II.
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
Model intenzivní podpory
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Transkript prezentace:

II. Setkání Řídícího výboru MAP MČ P12 Co nového v KAP a MAP II. Setkání Řídícího výboru MAP MČ P12 Praha 8.12.2016

Rozvoj podpory MAP

Z projektu KAP podporuje MČ i HMP = cílem je podpora MČ při realizaci MAP 12. 2015 setkání s OŠK MČ k projektu 02. 2016 setkání s OŠK MČ k projektu s MŠMT a NIDV 02. 2016 setkání s radními MČ k projektu 04. 2016 setkání s radními MČ 1-22 a 23-56 k projektu 08. 2016 setkání s Realizátory MAP, MŠMT a NIDV 10. 2016 setkání s Realizátory MAP, MŠMT a NIDV 01.2017 příprava 4 sousedských setkání MAP Prahy a SČ

Operační programy VVV a PPR pro vzdělávání

Pro naše plány je zapotřebí znát zdroje efektivní čerpání vede přes spolupráci a komunikaci nastavení výzvy MAP podporuje systémová řešení výzvy OP VVV a OP PPR jsou na sebe a MAP navázány k realizaci cílů je zapotřebí koordinovat čerpání: z OP VVV (výzvy pro školy / výzvy pro zřizovatele / výzvy pro NNO) z OP PPR (výzvy pro školy / výzvy pro zřizovatele / výzvy pro NNO) z MAP (projekt MAP / individuální výzvy na realizaci MAP) z MČ (rozpočtu / grantových výzev) z dalších výzev OP jiných ministerstev nebo grantů soukromých subjektů

Projekt MAP má dva finanční zdroje = na financování realizace MAP Praha 12 získala prostředky ve výši 3,1 mil. Kč příprava dokumentu MAP vč. šetření, analýz a evaluací realizace společných setkávání a zajištění personálních nákladů vzdělávání managementu škol a realizátorů MAP = na financování cílů MAP Praha 12 získá prostředky na definované cíle MAP předpokládá se realizace 1 nebo 2 systémových projektů

OP VVV Šablony I. pro MŠ a ZŠ Podpora žáků se zdravotním postižením = cílem je podpořit znalostní kompetence a personální kapacity škol vč. nejnutnějšího neinvestičního vybavení Šablony I. pro MŠ a ZŠ podmínkou je vyplnění dotazníku / nikoliv účast v MAP Šablony II. a III. budou tvořeny na základě MAP Podpora žáků se zdravotním postižením Budování kapacit II (03.2017 – 04.2017 pokračování budování kapacit I.) Více informací na http://www.msmt.cz/strukturalni-fondy-1/vyzvy-op-vvv

Podmínky výzvy - Šablony pro MŠ a ZŠ vyhodnocení dotazníku a pokyny k možnostem čerpání ze šablon jsou zpřístupněny v rozhraní: https://sberdat.uiv.cz/login nutnost zvolení 1 šablony rozvíjející nejslabší oblast školy v porovnání s průměrem ČR, která vyplyne z dotazníkového šetření

OP PPR = cílem je získat finanční zdroje na navýšení kapacit a kvalitnější vybavení škol S.C. 4.1.: č. 22 - provoz zařízení péče o děti (dětských skupin) září/2016 č. 23 - navyšování kapacit v základních školách září/2016 (MAP) S.C. 4.2.: č. 20 - modernizace zařízení a vybavení škol 19.10/2016 (MAP) č. 21 - posílení inkluze v multikulturní společnosti 19.10/2016 Více informací na http://www. http://penizeproprahu.cz/vyzvy/

č. 20 - modernizace zařízení a vybavení pražských škol 10/2016 S.C. 4.2.: č. 20 - modernizace zařízení a vybavení pražských škol 10/2016 nová výzva pro spolupráci zřizovatele se školou MČ MČ MČ školy jazyková učebna učebna př. věd 3D tiskárny 1 vlastní projekt 1,5 1,0 0,05 individuální př.1 1 x 1,5 + 1 x 1,0 + x + x ´= 2,5 př.2 x + 2 x 1,0 + 2 x 0,05 + 0,4 = 2,5

Výzvy z dalších zdrojů = cílem je získat zdroje na realizaci cílů KAP, která nepokryjí témata OP VVV a OP PPR MV: podporující bezpečnost a začleňování cizinců MŽP: zajišťující energetickou úspornost MPSV: smazávající sociální nerovnosti DZS: mobilita žáků i pedagogů na dosah … a další grantové výzvy soukromých subjektů ČEZ (oranžové učebny, hřiště …), Nadace Proměny (zahrady) ….

Projektové záměry HMP ke zkvalitnění vzdělávání

Mapa otevřených škol = školský portál pro společné setkávání a vzdělávání I. etapa –Mapa otevřených pražských škol nástroj na rychlé, intuitivní a účelné procházení nabídky bohatých aktivit škol na území Prahy propojení škol a učitelů mezi sebou, s rodiči, zaměstnavateli, soukromými subjekty a orgány státní správy II. etapa – Paralelní edukační centrum doplnění běžné školní výuky a zvýšení její atraktivity za pomoci specifických doprovodných úkolů, cvičení, her a simulací seznamování s novými technologiemi a modely sociální adaptace na ně podpora aktivního individuálního vzdělávání všech věkových skupin vyhodnocování a řízení osobnostních a kariérních preferencí

Digitalizace pražského vzdělávání = systémové a plošné zavedení IT technologií do škol projekt by chtěl školám přinést: přípravu a proškolení školního týmu – lídrů IT ve škole 4 odborné učebny pro školu (pro podporu matematiky, cizích jazyků, přírodních věd, podnikavosti, profilace školy) výukový software síťování pedagogů skrz společnou výchozí platformu v rámci projektu KAP I. – vybudování Center IT výuky (CIV) vytvoření lektorského týmu pro Prahu / v každé CIV 1 lektor

Centrum GEN = vize propojeného virtuálního a hmotného prostoru, který bude mít podobu dosud chybějícího celopražského vzdělávacího IQ-GEN-parku, posilujícího a integrujícího vzdělávání a pracovní dispozice setkávání všech aktérů v rámci vzdělávacího procesu přirozené mísení formálního a neformálního vzdělávání seznamování návštěvníků se světem vědy a práce formou her vyhodnocování osobnostních a pracovních dispozic návštěvníků v dlouhodobém horizontu sledování aktuálních profesních trendů a jejich využívání v pracovním poradenství prezentaci úspěšných národních trendů ve službách, obchodu a průmyslu ČR Centrum gen může pomáhat KAP u 49 specifikovaných potřeb z 91

Můžeme podpořit vaše školy v inkluzi = naše speciální školy jsou připraveny podpořit učitele MŠ a ZŠ

Na inkluzi se připravujeme společně = rozvoj kompetencí pedagogů běžných škol formou sdílejících KS pracovníků speciálních a běžných škol pedagogy, asistenty pedagoga a vychovatele tematické členění dle jednotlivých SVP (ADHD, SPU atd.) workshopy zaměřenými na: syndrom vyhoření, psychohygienu a zvládání stresu asertivitu při jednání a vedení diskuzí přípravu a vedení inovativních metod výuky

Můžeme pomoci s polytechnickou výukou = odborné střední školy připravíme pro potřeby základních škol

Polytechnická hnízda pro Prahu = vybudování sítě dílen na SŠ pro ZŠ vychází ze stávající nabídky a zkušeností našich aktivních SŠ vytvoření mapy dílen s pokrytím HMP zajištění dostupnosti a plošné informovanosti o nabídce sjednocení nabídky základního rozsahu dílen pro ZŠ časová dotace, vzorový ŠVP pro PV, jednotná podoba dílen vzdělávání nejen žáků ale i doprovázejícího učitele vytvoření certifikovaného vzdělávacího kurzu pro DVPP

Výzvou může být i čtenářská gramotnost = ZUŠ můžou nabídnout školám více, než péči nadaným může nabídnout dramatickou výuku může nabídnout kvalitní zázemí i pro další předměty ZŠ

Děkuji za pozornost Filip Kuchař filip.kuchar@praha.eu +420 739 044 375