Pracovní skupina – ASZ v Brně

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Role poradenských firem v oblasti čerpání SF EU 27. dubna 2006 Jiří Halouzka Ředitel v oddělení poradenských služeb
Advertisements

Kancelář Rady vlády pro záležitosti romské komunity při Úřadu vlády Agentura pro odstraňování sociálního vyloučení v romských lokalitách České Budějovice.
Tvorba OP pro programovací období Kontext a vazby OP •EU jako ek. nejrozvinutější společenství na světě – charakterzované sociálním smírem.
Obce sobě Podpora meziobecní spolupráce Projekt Svazu měst a obcí ČR.
SPOLUPRÁCE ZDRAVÝCH MĚST A ZDRAVÝCH ŠKOL Chrudim, 17. května 2005.
Evaluace Rámce podpory Společenství Evaluační jednotka strukturálních fondů.
Odborný seminář „APLIKACE STRATEGICKÉHO HODNOTÍCÍHO RÁMCE PRO STRATEGIE MÍSTNÍHO ROZVOJE V ČR“ Odborný seminář Praha 20. září 2010.
Projekt „Rozvoj procesu plánování dostupnosti sociálních služeb v Olomouci“ 3. KOMUNITNÍ PLÁN SOCIÁLNÍCH SLUŽEB MĚSTA OLOMOUCE 2013 – 2015 Tato akce je.
Mechanismy evaluace kulturních služeb
Vytvoření a podpora Lokálního partnerství pro sociálně vyloučenou lokalitu Přichystalova 70 Sdružení Podané ruce, o.s.
Katedra sociální politiky a sociální práce Centrum praktických a evaluačních studií SLUŽBY PRO ORGANIZACE CEPRES Centrum praktických a.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
Agentura pro sociální začleňování Brána k příležitostem Koordinovaný přístup k problematice sociálního vyloučení a strategický plán sociálního.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
AGENTURA V ROCE Agentura pro sociální začleňování v romských lokalitách  schválen usnesením vlády č. 85/2008  pilotní fáze 2008 – 2010  odbor.
Účel a cíle zřízení TPS z pohledu MZe Praha Ing. Pavel Sekáč, Ministerstvo zemědělství Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje.
Transformuje Kraj nebo kraj ?
Program EU pro zaměstnanost a sociální inovace (EaSI)
Shrnutí závěrů prvního konferenčního dne. Komunitní plánování, komunitní služby – jejich dostupnost a financování v Jihočeském kraji Mgr. Petr Studenovský.
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Koordinovaný přístup a ESIF Jan Mochťák.
Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2011 setkání RRLZ,
Setkání s NNO – představení KPSVL 23. duben 2015, Jakub Švec.
MAS CÍNOVECKO o.p.s., organizační složka MAS CÍNOVECKO - LEADER Podpora sociální soudržnosti na území místního partnerství v programovém období
Krásná Lípa projekt Aktivizace rodin Volfová Hana (ASZ) Kolář Jan (místostarosta Krásné Lípy) Praha,
Aktivním přístupem ke změně v SVL města Litvínova CZ /0.0/0.0/15_042/
STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE VZDĚLÁVACÍ SOUSTAVY LIBERECKÉHO KRAJE (projekt KAP LK) ÚVODNÍ KONFERENCE.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb Mgr. Ivana Stráská.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Projektové poradenství Agentury pro sociální začleňování Petr Huptych, konzultant pro projekty EU.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Regionální interveční rámec pozice AK ČR pro programové období 2014+
Ing. Jan Havránek vrchní ředitel sekce fondů EU Sekce fondů EU 10. dubna 2014.
Individuální projekt systémový - OP VVV Inkluzivní a kvalitní vzdělávání v územích se sociálně vyloučenými lokalitami.
PRACOVNÍ SKUPINA PRO OBLAST BEZPEČNOST A PREVENCE SOCIÁLNĚ PATOLOGICKÝCH JEVŮ Brno Mgr. Marcela Nosálová, lokální konzultantka pro oblast.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Podpora krajského akčního plánování
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Místní plán inkluze + OP VVV
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
5. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ února 2017.
Starosti starostů s evropskými fondy, Praha
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
Lokální partnerství Pracovní skupina bydlení
Místní akční plány rozvoje vzdělávání
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
Krajské akční plánování
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Výjezdní zasedání pracovní skupiny pro evaluaci a HP
Podpora obcím, které se potýkají se sociálním vyloučením
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
4. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ prosinec.
Od MAP I k MAP II v Plzeňském kraji
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
Klíčové aktivity projektu
Strategie rozvoje obce - tvorba koncepčního dokumentu Shrnutí
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Transkript prezentace:

Pracovní skupina – ASZ v Brně Jan Mochťák Pracovní skupina – ASZ v Brně

Bilance dosavadního období Identifikované problémy Nedostatek individuálních konzultací + malá míra komunikace Chaotické a neplánované změny podmínek výzev na úrovni resortů Malá míra zapojení cílových skupin do tvorby podnětů k realizaci opatření Nekonkrétnost dokumentu SPSZ Příčiny problémů Nedostatečné personální zastoupení ASZ v Brně Neinformování ASZ o změnách (chystání změn) Nízké personální zastoupení ASZ + nedostatečné pobízení partnerů k aktivitě, včetně MMB. Text dokumentu – typové aktivity – zrcadlí klíčové aktivity základních návrhů podávaných v říjnu 2015. Řešení problému Vytvoření modelu poradenství pro projekty OP Z + bulletin a další komunikační aktivity Smluvení se s MPSV na podílu na přípravě výzvy Příprava systémů procesů participace na úrovni města a dalších spolupracujících institucí Příprava dokumentu „Konkretizace typových aktivit

Struktura ASZ ASZ má šest oddělení, z toho tři mají regionální působnost, tři mají působnost centrální a celostátní Zdroje financování: Státní rozpočet, IP OP Z pro regionální intervenci, IP OP VVV, Norské fondy, připravujeme IP OP Z do výzvy č. 18. Ředitel R. Jiránek Oddělení Regionální centrum Východ M. Navrátil Oddělení Regionální centrum střed M. Greineder Oddělení Regionální centrum Západ M. Kratochvíl Oddělení lokálních koncepcí a sociálního začleňování R. Soukupová Oddělení řízení a koordinace Zatím neobsazeno Oddělení strategií, analýz a evaluací Z. Drhová Zástupkyně ředitele

Tým Brno (vedoucí Regionální centra východ) Martin Navrátil (vedoucí týmu Brno) Jan Mochťák Marcela Nosálová (oblast prevence a bezpečnost) Mgr. Jitka Pavlíková (oblast rodina a zdraví) Veronika Peterková (oblast bydlení) Adam Čajka (oblast zaměstnanosti) (metodik inkluze) Olga Kusá Marek Zemsky (oblast vzdělávání)

Expertní tým Téma Expert IROP Zuzka Baturná/Anna Javorková OP Z Petr Laštovica OP VVV Helena Schaumannová Komunitní práce Petra Vaňková Bydlení Martin Stanoev Prevence rizikového chování Pavel Vyleťal Rodina Martin Bušina Sociální práce Dana Nedělníková Zaměstnanost Neobsazeno Dluhy Zdeňka Libišová Výzkumy Adam Bedřich

Postup intervence ASZ a dosahování změny Výzkumné období Tvorba partnerské sítě a strategické plánování Implementace I – období soustředěné projektové podpory Implementace II - období diverzifikované podpory Exit strategie – období předávání agend Evaluace – formativní průřezový proces a hodnocení dosažených změn Cílem je dosažení změny myšlení a následné změny politik na úrovni obcí

Komunikační strategie aneb věčně nenaplněný plán Mediální plán Vysoká míra potřebnosti Příprava „komunikační strategie“ sociální politiky města Brna (viz „Desatero“) Nezbytnost - zapojení pracovních skupin web TZ Setkání s občany

Desatero politiky sociálního začleňování Pozitivní dopady pro všechny. Město Brno, místo pro budování zdravé a fungující rodiny. Problémy řešíme komplexně a ve spolupráci. Aktivně zapojujeme všechny dotčené - všechny občany města Brna. Rozvíjíme kompetence všech občanů města Brna. Předcházíme vzniku dalších problémů. Politika sociálního začleňování města Brna je výsledkem dlouhodobé odborné spolupráce. Průběžně vyhodnocujeme efektivitu nastavených opatření. Posilujeme obecnou sociální politiku města Brna s dopady na další cílové skupiny (senioři, zdravotně znevýhodnění atd.). Využíváme příležitostí čerpání z Evropských strukturálních a investičních fondů.

Implementační fáze: Rozmanitá spolupráce Projektově poradenská role Monitorovací, evaluační, analytická Vzdělávací, aktivizační a osvětová Vlastní činnosti v lokalitě Podpora národních politik Koordinační role

Projektově poradenská role Implementační období I: Soustředění na žádosti do výzev koordinovaného přístupu Implementační období II: Pluralizace činností Typické činnosti: Poradenské projektové dny Supervize žádostí Vyjadřování souladu žádosti se strategickým plánem Intenzivní podpora při přípravě a zpracování žádosti Statistická a analytická činnost spojená s projekty 1. Skupina činností: Spolupráce při přípravě projektu k realizaci (výběr lidí do týmu, zadávací dokumentace) Spolupráce se žadatelem během realizace projektu (především řešení rizik) + uplatnění záměrů, které se neprosadily v KPSVL 2. Skupina činností: Správa dotačního kalendáře (evropské i národní programy) Představování výzev a jejich propagace v území + spolupráce na záměrech a projektech mimo rámec KPSVL Rozdíl mezi oběma fázemi implementačního období není ostrý, spočívá v důrazu na určité druhy činností

Spolupráce týmu v rámci supervize žádosti Lokální konzultant Vyjadřuje soulad projektu se strategickým plánem Expert na operační program Vyjadřuje se k projektovým vlastnostem žádosti Expert na téma Vyjadřuje se k odbornému zaměření projektu Expert na sociální služby se vyjadřuje k projektům se sociální službou

Monitorovací, evaluační, analytická Další analytická činnost Monitoring naplňování projektů a SPSZ Monitoring projektů prostřednictvím indikátorů operačních programů Monitoring úspěšnosti SPSZ – indikátory strategického plánu Příprava výzkumů: Prevence a bezpečnost Zdraví a rodina Zaměstnanost Realizace podzim/zima 2016 Výstupy výzkumu k dispozici leden/únor = podkladové materiály pro přípravu projektových žádostí

Vzdělávací, aktivizační a osvětová Nástroje a vývoj jejich využití Informování lokálních partnerů o vývoji legislativy a koncepční činnosti na různých úrovních veřejné správy: Seminář k novele zákona o sociálních službách, 20. 10. 2016 Expertní tým jako vzdělavatel lokálních partnerů Dlouhodobý vzdělávací seminář pro soc. pracovníky a pracovníky samosprávy se zaměřením na dluhy a finanční gramotnost (6 x 8 hodin), začátek listopad/leden. Přenos dobré praxe aneb „co se povedlo…“ Vystoupení kolegů, praktických odborníků z jiných regionů v rámci jednotlivých PS Pracovní skupiny jako prostor a aktivní činitel vzdělávání Vzájemný přenos dobré praxe mezi členy PS atd.

Seminář dluhového poradenství - program Exekuce I. - Co předchází exekuci - Nárůst dluhu v průběhu vymáhání - Oprávnění provádět exekuci - Průběh exekuce, lhůty - Slučování exekucí - Způsoby provedení exekuce – obecně Oddlužení - Podmínky pro povolení oddlužení - Účinky řízení - Způsoby oddlužení - Oddlužení manželů - Možné výsledky oddlužení Exekuce II. - Způsoby provedení exekuce – detailně - Nejčastější problémy v exekuci a obrana proti nim - Exekuce a společné jmění manželů Úvod do problematiky dluhového poradenství - Finanční gramotnost - Rodinný rozpočet - Nejčastější chyby dlužníků - Nejčastější problémy v dluh. poradenství Problematika spotřebitelských úvěrů - Zákonná úprava spotřebitelských úvěrů - Typy úvěrů a jejich specifika - Zajištění úvěrů - Nejčastější způsoby „podvodů“ ze strany věřitelů Způsoby vymáhání - Způsoby vymáhání v praxi - Soudní řízení - Rozhodčí řízení - Alternativní způsoby řešení sporu

PS jako nástroj naplňování cílů PS Zaměstnanost Monitoring připravenosti projektů, analýza rizik na základě zkušeností ASZ Představení nástrojů trhu práce prostřednictvím pozvaného hosta z ÚP Představení dobré praxe firmy Siemens Seznámení s průběhem přípravy zákona o sociálním podnikání analýza rizik na základě zkušeností ASZ PS jako výsledek dlouhodobého jednání s partnery o jejich aktivitách PS jako představení výsledku práce ASZ PS jako platforma pro doplánování aktivit PS jako platforma pro shrnutí a uzavření etapy --------------------------------------------- PS může přispět k naplňování cílů různými způsoby, které se doplňují LK vybírá z portfolia aktivit, žádá o pomoc experty, může v omezené míře čerpat prostředky Příprava PS s ohledem na schválený cíl: Umístění 45 nezaměstnaných obyvatel lokality „Za tratí“ na otevřeném trhu práce