ZŠ Gabry a Málinky Štítná nad Vláří

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STAROVĚK Mgr. Lenka Venclová 2009.
Advertisements

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
STAROVĚK Mgr. Lenka Venclová 2009.
Opakování Mezopotámie
Starověká Čína 1.A.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
VY_32_INOVACE_Dj Mezopotámie-prezentace
Mezopotámie Sumerové - jih Mezopotámie písmo, kolo, zavlažovací kanály
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
Mezopotámie oblast mezi řekami Eufrat a Tigris
Charakteristika starověkého Předního východu a Mezopotámie
Vznik státních útvarů II.
Velké řeky a vznik starověkých civilizací
Starověký Egypt.
tisíciletí př. n. l tisíciletí př. n. l. vznik sousedských občin - z menších rodových vesnic vznikali velké osady (i několik stovek obyvatel)
MEZOPOTÁMIE Sumer.
Kréta Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Únor 2012 Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor:
STAROVĚKÁ INDIE Mgr. Lenka Venclová 2010.
Staří Sumerové Barbora Broncová.
Starověk (poznatky čerpáme nejen z hmotných pramenů, ale i s …..
6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Starověká Mezopotámie
Dějepis Mezopotámie a Židé 1.
PŘEDNÍ VÝCHOD.
IVZ- starověk Mgr. Jana Doleželová.
Charakteristika starověku
Mezopotámie Jakub Šetka.
Starověká Mezopotámie
Mezopotámie Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Sídla Zeměpis 9. ročník Autor: Eva Trávníčková
PŘEDNÍ VÝCHOD.
STAROVĚK.
Vznik sumerských měst Sumerové - jih Mezopotámie, řeky Eufrat a Tigrid
Kultura starověké Mezopotámie
Archaické období Dagmar Zemanová
Starověká Mezopotámie
Nejstarší starověké civilizace
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.2 Starověká Mezopotámie Název sady: Staroorientální státy.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Mezopotámie uč. str. 47 – 55
VY_32_INOVACE_211_Mezopotámie Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Starověk (EUPŠD11),
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Starověk.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
VY_32_INOVACE_
MEZOPOTÁMIE.
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_04 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Prezentace
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Autor: Mgr. Ludmila Šimonová Datum:
OP VK Využívání ICT Sada č
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
STAROVĚKÉ STÁTY - MEZOPOTÁMIE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
PŘEDNÍ VÝCHOD.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Vznik městských států Vznik hospodářsky soběstačných vesnic
MEZOPOTÁMIE Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu: MEZOPOTÁMIE.
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_21DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
Visuté zahrady Semiramidiny
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Sumerská říše V.Adamčík.
NÁVŠTĚVA V ZIKKURATU CITACE HRA PRAVIDLA
Život mezi řekami Mezopotámie.
Mezopotámie VY_32_INOVACE_D
Transkript prezentace:

ZŠ Gabry a Málinky Štítná nad Vláří Mezopotámie aneb starověk nám začíná Mgr. Renata Chromíková, ZŠ Gabry a Málinky Štítná nad Vláří

Mapa Mezopotámie

Kde leží Mezopotámie? Mesopotamie, řec. Mesopotamiá, pův. význam slova je země mezi řekami, Arabové tuto oblast nazývali Džezíra Mezopotámie = Meziříčí Hlavní řeky Eufrat a Tigris

Sumerové Asi 4000 let př. Kr. Polyteismus Zikkuraty – náboženské stavby Městské státy = opevněná města: např. Ur, Uruk, Lagaš, Kiš, Eridu…

Všední život Rozvoj zemědělství, tzv. úrodný půlměsíc Časté záplavy = zúrodnění půdy Zavlažovací systémy Stavby domů: rákosí a hlína

Kultura starověké Mezopotámie Vznik klínového písma Původní písmo: obrázkové = piktogramy Úřední záznamy na hliněných tabulkách

Vynálezy Sumerů Kolo Šedesátková soustava Hrnčířský kruh Kalendář (12 měsíců = 1 rok, 7denní týden, 12 hodinový den)

Společnost Sumerů 1. král 2. kněží 3. šlechta (aristokracie) 4. řemeslníci, obchodníci, zemědělci 5. otroci

Otroci „výrobní a mluvící“ nástroj Původně to byli váleční zajatci – pracovali v palácích Později využiti na těžké práce Bez souhlasu svého pána nesměli nic

Použité zdroje www.dějepis.com www.google.com www.wikipedia.com Bednaříková, Kysučan, Fejfušová:Dějepis, pravěk a starověk, pro 6. ročník ZŠ, nakl. Nová škola, Brno 2008.

Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu "Gabra a Málinka před interaktivní tabulí",který je spolufincován ESF a rozpočtem ČR.