Seminář pro žadatele, výzvy Předaplikační výzkum a Předaplikační výzkum pro ITI
Finanční část
Základní informace Minimální výše celkových způsobilých výdajů: 10.000.000 Kč Maximální výše celkových způsobilých výdajů: 150.000.000 Kč Pro projekty této výzvy platí, že způsobilé výdaje budou vykazovány formou úplného vykazování výdajů.
Výdaje projektu Aby mohl být výdaj považovaný za způsobilý, musí splňovat následující hlediska způsobilosti: Věcná způsobilost Přiměřenost výdaje Časová způsobilost Místní způsobilost Prokázání výdaje
Rozpočet projektu 1 Celkové způsobilé výdaje 1.1 1.1 Výdaje na přímé aktivity 1.1.1 Výdaje na přímé aktivity - innestiční (nad 40 tis. Kč HIM a 60 tis. Kč NHIM) 1.1.1.1 Budovy a stavby 1.1.1.2 Stroje a zařízení 1.1.1.3 Hardware a osobní vybavení 1.1.1.4 Nehmotný investiční majetek
Rozpočet projektu 1.1.2 Výdaje na přímé aktivity – neinvestiční 1.1.2.1 Osobní výdaje 1.1.2.1.1 Platy, odměny z dohod a autorské příspěvky 1.1.2.1.1.1 Platy 1.1.2.1.1.2 DPČ 1.1.2.1.1.3 DPP 1.1.2.1.1.4 Autorské příspěvky 1.1.2.1.2 Pojistné na sociální zabezpečení 1.1.2.1.3 Pojistné na zdravotní zabezpečení 1.1.2.1.4 FKSP 1.1.2.1.5 Jiné povinné výdaje 1.1.2.1.5.1 Pojištění odpovědnosti zaměstnavatele 1.1.2.1.5.2 Ostatní jiné povinné výdaje
Rozpočet projektu 1.1.2.2 Cestovní náhrady 1.1.2.2.1 Tuzemské 1.1.2.2.1 Tuzemské 1.1.2.2.2 Zahraniční 1.1.2.2.3 per diem 1.1.2.3 Hmotný majetek a materiál 1.1.2.3.1 HW a osobní výbavení 1.1.2.3.2 Stroje a zařízení 1.1.2.3.3 Materiál 1.1.2.4 Nehmotný majetek 1.1.2.5 Odpisy 1.1.2.6 Místní kancelář 1.1.2.6.1 Telefony, poštovné, internet 1.1.2.6.2 Energie 1.1.2.6.3 Nájem 1.1.2.6.4 Ostatní výdaje
Rozpočet projektu 1.1.2.7 Nákup služeb 1.1.2.7.1 Outsorcované služby 1.1.2.7.1 Outsorcované služby 1.1.2.7.2 Nájem a leasing 1.1.2.7.3 Správní a jiné poplatky 1.1.2.8 Přímá podpora
Limity rozpočtu Položka rozpočtu Outsourcované služby – na tuto položku rozpočtu je stanoven limit max. 35 % celkových způsobilých výdajů projektu. Kapitola rozpočtu Výdaje na přímé aktivity – investiční – na tuto kapitolu rozpočtu je stanoven limit max. 30% celkových způsobilých výdajů projektu. Kapitola rozpočtu Místní kancelář – na tuto kapitolu rozpočtu je stanoven limit max. 15% celkových způsobilých výdajů projektu.
Osobní výdaje Pro projekty v rámci této výzvy platí v souladu s kapitolou 8 Pravidel pro žadatele a příjemce – obecná část níže uvedené varianty pro stanovení mezd/platů, které jsou definovány v dokumentu Seznam mezd/platů, a možné postupy stanovení mezd/platů pro zaměstnance/pracovníky podílející se na realizaci projektů Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání verze 2 zveřejněném na tomto odkazu: http://www.msmt.cz/strukturalni- fondy-1/zpusobilost-mezd-platu-op-vvv: – dle bodu 1 – Stanovení sazby pomocí ISPV; – dle bodu 2 – Alternativní způsob výpočtu sazby mzdy/platu/odměny z dohody; – dle bodu 3 – Stanovení sazby pro klíčové/excelentní zaměstnance/pracovníky.
Stanovení sazby dle ISPV http://www.mpsv.cz/ISPV.php ISPV uvádí průměrné výdělky jak pro mzdovou, tak pro platovou sféru. Při stanovování sazby pomocí ISPV uvede žadatel v žádosti o podporu o jakou sféru se jedná a uvede zároveň i kód zaměstnání CZ-ISCO včetně názvu zaměstnání, které pro stanovení konkrétní sazby využil.
Stanovení sazby dle ISPV Horní limit tvoří hodnoty uvedené na ISPV pro třetí kvartil (Q3). Maximální limit hrubé způsobilé měsíční mzdy/platu, který je způsobilým výdajem v OP VVV, činí 56.000 Kč nebo 390 Kč/hod.
Alternativní stanovení sazby Alternativní způsob výpočtu sazby mzdy/platu Článek 68 odst. 2 nařízení (EU) č. 1303/2013 zavádí nové pravidlo, aby se usnadnilo využívání hodinových jednotkových nákladů pro výpočet mzdových nákladů: 1720 hodin je standartní roční „pracovní doba/, kterou lze použít přímo. Čitatel musí být odůvodněn. Poslední roční hrubé osobní náklady musí být doloženy spolu s žádostí o podporu (např.: prostřednictvím výpisů z bankovních účtů, výplatních pásek atd.) a musí být kontrolovatelné.
Hodnotící kritéria s vazbou na finanční část V2.1 Struktura a velikost administrativního týmu (úvazky včetně případného externího zajištění) V2.2 Struktura a velikost odborného týmu (úvazky včetně případného externího zajištění) V5.1 Přiměřenost a provázanost rozpočtu k obsahové náplni a rozsahu projektu V5.2 Obecné podmínky způsobilosti výdajů V5.3 Způsob zajištění spolufinancování projektu v realizační fázi
Finanční milníky Milníky nastavuje ŘO na základě předloženého finančního plánu Průběžným finančním ukazatelem projektu je 80% kumulativní částky vyúčtování uvedené ve finančním plánu za každé dvě po sobě následující sledovaná období. Jeden z průběžných finančních ukazatelů bude příjemci stanoven jako závazný hraniční finanční ukazatel Hraničním ukazatelem projektu je 60% kumulativní částky vyúčtování uvedené ve finančním plánu za období odpovídající cca 60% doby realizace projektu.
Děkuji za pozornost