Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje CZ /0.0/0.0/15_002/ Regionální stálá konference 27. dubna 2016.
Advertisements

Příprava MAP ORP Olomouc – 1. fáze přípravy doc. PhDr. Hana Marešová, Ph.D. Workshop , Pedagogická fakulta UP MAP VZDĚLÁVÁNÍ.
ECVET v projektech KA1 odborné vzdělávání a příprava v programu Erasmus+ žádostí o grant.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Analýza potřeb v území jako východisko pro tvorbu Krajského akčního.
PRIORITNÍ PROJEKTY LIBERECKÉHO KRAJE V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ PRO OBDOBÍ 2014+
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Dotazníkové šetření Analýza poptávky po dalším profesním vzdělávání v Jihomoravském kraji Brno.
Individuální projekt národní – „K2“ Kvalita a konkurenceschopnost v neformálním vzdělávání.
Porada ředitelů SŠ Čerpání finančních prostředků ve školství z OP na období srpna 2015.
Zlín, Jana Vodáková Krajský akční plán rozvoje vzdělávání pro území Zlínského kraje Seznámení s výsledky analýzy potřeb ve ZK.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
PROJEKT Podpora krajského akčního plánování P-KAP 1) Časový rámec projektu 2) Vymezení působnosti projektu 3) Finanční náklady projektu 4) Lidské zdroje.
Řídící výbor MAP Českolipsko od hodin Program jednání: 1) MAP a harmonogram jeho zpracování 2) Volba předsedy ŘV 3) Statut řídícího výboru.
Základní údaje p-kap, KAP
Podpora krajského akčního plánování
Podpora krajského akčního plánování
Individuální projekt OPVVV Implementace KAP I.
Dokument KAP MSK - obsah
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování (Pavla Chocholová) a Krajský akční plán Plzeňského kraje (Petr Duda) Národní ústav pro vzdělávání.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Výzva OP VVV 02_16_034 Implementace krajských akčních plánů I.
Stručné představení projektu
Ing. Kateřina Lichtenberková
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP Náměšť nad Oslavou
Platformy projektu KAP LK
Školy jako centra celoživotního učení KAP MSK
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
Aktuální informace o KAP a MAP
Plánování ve školní tělesné výchově
Šablony pro SŠ a VOŠ 21. září 2017 Doksy Mgr. Lucie Ptáková
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Kraji Vysočina
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Podpora krajského akčního plánování
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Návrh KAP č.1
Implementace Krajského akčního plánu Jihočeského kraje I
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE IROP, OP VVV, PA/ŠAP Kristýna Žižková
Konference „Krajský akční plán vzdělávání v Ústeckém kraji 1“
Příspěvek na konferenci
Krajské akční plánování
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
Klíčová témata projektu
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Kraje Vysočina
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Stipendia a Krajský akční plán rozvoje vzdělávání
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Co dělá Olomoucký kraj pro podporu polytechnického vzdělávání?
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Centralizované rozvojové projekty 2017
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
Analýza potřeb v území Ing. Martin Kolář
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Jihočeském kraji
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
reg. číslo projektu: ​ CZ /0.0/0.0/17_052/
Model intenzivní podpory
Dotazníkové šetření II – koncepce a nastavení
Informace k tvorbě školních akčních plánů a plánů aktivit
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Akční plán - plánované společné aktivity
Šablony I a jejich realizace
Model intenzivní podpory
Řídící výbor – , hod. Městský úřad Český Krumlov projekt „MAPII – ORP Český Krumlov“ reg. č. CZ /0.0/0.0/17_047/
Model intenzivní podpory
Transkript prezentace:

Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování Národní ústav pro vzdělávání Podpora krajského akčního plánování www.pkap.cz

KRAJSKÉ AKČNÍ PLÁNY (KAP) ZVYŠOVÁNÍ KVALITY ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ A JEHO RELEVANCE VŮČI POTŘEBÁM TRHU PRÁCE Obecný cíl projektu podpora vzdělávání na středních a vyšších odborných školách v souladu se vzdělávací strategií MŠMT a s využitím akčního plánování Dílčí cíle Metodická a supervizní podpora přípravy a realizace krajských akčních plánů v oblasti vzdělávání (KAP). KAP vznikají na základě Dohody o partnerství pro programové období 2014 – 2020. Cílená podpora škol při přípravě plánů aktivit rozvoje vzdělávání, jejich vyhodnocování a zajišťování kvality realizovaných činností

Role NÚV v krajském akčním plánu – podpora pomocí projektu P-KAP Metodická, vzdělávací, poradenská a analytická podpora po celou dobu realizace projektu posouzení souladu KAP s koncepčními a strategickými materiály MŠMT; podíl na analytických a hodnotících činnostech PS, RT; podíl na tzv. prioritizaci potřeb středních a vyšších odborných škol; podíl na utváření pracovních podskupin k jednotlivým oblastem intervencí - vyhodnocována zpětná vazba ze škol v průběhu realizace KAP

Role NÚV v krajském akčním plánu – podpora pomocí projektu P-KAP Zjištění potřeb a záměrů škol – zdroj pro přípravu a zpracování KAP šetření na všech středních a vyšších odborných školách (třikrát: 2016/17, 2019/20 + závěrečné šetření - podklad pro vyhodnocení účinnosti akčního plánování v jednotlivých krajích) zpracování, vyhodnocení a analýza dat (společná datová základna pro všechny kraje - generování srovnatelných dat) Splněno k 24.10. 2016 metodické vedení škol při tvorbě, naplňování plánu aktivit rozvoje vzdělávání i při jeho vyhodnocování; podpora prioritních oblastí práce školy; poradenství v oblasti přípravy a řízení projektů – pomoc s výběrem šablon; podpora tvorby školních akčních plánů ve vybraných školách (získání IPo)

Jaký je obecný princip metodické podpory projektu P-KAP? Tvorba ŠAP a PA Tvorba KAP Odborní garanti v krajích intervencí Analytické a metodické zázemí

Podpora škol při přípravě plánu aktivit rozvoje vzdělávání Implementace akčního plánování na školní úroveň SŠ a VOŠ v kraji PA – plán aktivit rozvoje vzdělávání na škole ŠAP – školní akční plán

Jaké jsou klíčové oblasti (oblasti intervencí) ve školním akčním plánu? Je stanoveno 6 oblastí povinných pro ŠAP (pro PA možno vybrat jen některé): Rozvoj kariérového poradenství Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě Podpora polytechnického vzdělávání Podpora odborného vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů Rozvoj škol jako center dalšího profesního vzdělávání Podpora inkluze Kromě nich jsou podporovány také tzv. nepovinné prioritní oblasti dle volby školy a i další dle potřeb školy: Rozvoj výuky cizích jazyků, ICT kompetence, Čtenářská a matematická gramotnost. Dotazníkové šetření provedené v závěru roku 2015 na SŠ, zaměřené na stav a cíle v těchto oblastech ukázalo, že SŠ tyto oblasti v různé míře rozvíjejí a plánují rozvíjet. Tvorba ŠAP nebo PA bude klíčovým východiskem v tomto procesu. 7

Jaká je obecná struktrura tvorby ŠAP i PA Priority Obecné cíle Konkrétní cíle Kritéria hodnocení Úkoly Úkoly Předpoklady Termíny Zodpovědnost 8

Jaký je rozdí ŠAP a PA? Pro tvorbu PA platí stejná pravidla a postupy jako pro tvorbu ŠAP. Rozdíl mezi ŠAP a PA: ŠAP - pro všechny povinné oblasti (+ příp. další nepovinné i vlastní) PA - jen pro vybranou oblast nebo oblasti (povinné, nepovinné i vlastní) PA podmínkou pro šablony (kromě 2016) ŠAP podmínkou pro IPo. 9

Jaké budou platformy podpory ŠAP a PA? Odborný garant a Garant inkluze v kraji Workshopy s řediteli škol Osobní návštěvy škol Analytické a metodické zázemí NUV Praha Semináře - Příprava ŠAP a PA - Uplatňování intervencí - Realizace ŠAP - Výměna zkušeností Odborní garanti Intervencí z NUV Praha

Jak budou vypadat semináře pro školy? 2016 Osobní motivační a vysvětlovací návštěvy odborných garantů P-KAP u ředitelů škol, spojené s předáním Metodiky tvorby ŠAP a odkazu na videometodiku a s nabídkou účasti při promítání videometodiky pro školní tým určený pro tvorbu ŠAP. 2017 (po uzavření výběrového řízení, předpoklad od ledna 2017) 1. série seminářů Zaměřeno na přípravu ŠAP a PA Bude nabídnuto všem školám, počty seminářů podle počtů škol v krajích. 2. série seminářů Zaměřeno na jednotlivé oblasti intervencí podle zájmu škol. 2018 Zaměřeno na výměnu zkušeností, na tematické oblasti intervencí při naplňování ŠAP a PA na přípravu ŠAP II.

Jaké metodické materiály byly vytvořeny pro podporu tvorby ŠAP a PA? Základní metodika Metodika tvorby školního akčního plánu Příloha 1 k metodice - příklady částí ŠAP pro všechny povinné oblasti intervencí Příloha 2 k metodice - šablona ŠAP Příloha 3 k metodice - specifika PA oproti ŠAP Příloha 4 k metodice - šablona PA Školicí/metodické prezentace Prezentace pro využití na workshopech s řediteli škol – kratší verze Prezentace pro využití na workshopech s řediteli škol – delší verze Videometodika „Proč a jak tvořit ŠAP a PA“ Jsou připraveny školicí prezentace pro prvé kolo seminářů k tvorbě ŠAP a PA

Děkuji Vám za pozornost. PaedDr. Jiří Polášek odborný garant PKAP pro Olomoucký kraj jiri.polasek@nuv.cz Národní ústav pro vzdělávání Podpora krajského akčního plánování www.pkap.cz

Projekt Podpora krajského akčního plánování (P-KAP) zajišťuje metodickou podporu při využívání akčního plánování na úrovni kraje a středních a vyšších odborných škol