ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Advertisements

AZ-Kvíz Listnaté dřeviny
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.17 Anotace: Prezentace seznamuje s dělením plodů podle oplodí a druhy plodů. Vzdělávací oblast: Plody a semena Autor: Ing. Jiří.
Plody Přírodopis VY_32_INOVACE_179, 9. sada, Př3 ANOTACE
ČÁSTI TĚLA ROSTLIN DÍL 2. Květy a plody.
Digitalizace výuky Příjemce
Prezentace slouží k výkladu a procvičení látky o plodech
Rozmnožování rostlin Opylení
Generativní orgány rostlin
Plody Mgr. Helena Roubalová
Poznávání přírodnin.
PLOD.
AUTOR: Ing. Helena Zapletalová
Plod Bohumil Bareš.
Obecná botanika Semena a plody.
Listy, květy a plody rostlin
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Ovoce Mgr. Iveta Honzejková.
VY_32_INOVACE_411, 21. sada, Přírodověda
Plody stromů a keřů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.34
Ovoce.
Plod (fructus).
Přírodopis  Prezentace zaměřená pro přípravu na závěrečný poznávací test z přírodopisu druhého pololetí 6. ročníku základní školy!
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Sady a zahrady Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Morfologie rostlin – plod
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Plody.
PLODY.
SEMENA A PLODY.
Trénink krytosemenných dřevin
Podzimní plody.
Název školy: Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Dvouděložné rostliny. PRYSKYŘNÍKOVITÉ Pryskyřník prudký.
Ekosystém okolí lidských obydlí Rostliny Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Semena a plody Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_19_15B_Plody Téma: Přírodopis pro 7. ročník.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_17_Ekosystém zahrady a sady Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 17 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
DROBNÉ BOBULOVITÉ A DUŽNATÉ OVOCE
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_30_ OVOCE TÉMA: OVOCE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název projektu: Moderní škola
Pohlavní orgány Plody - rozmnožování
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Období: září – prosinec 2011
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Transkript prezentace:

ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2862 Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: VY_32_INOVACE_XII_2_09_STAVBA ROSTLINNÉHO TĚLA - PLODY Šablona číslo: XII Sada číslo: 2 Pořadové číslo DUM: 09 Autor: Mgr. Kateřina Zikmundová

Anotace: Výklad základních pojmů o plodech a jejich zařazení do skupin Očekávaný výstup: Žák zná třídění plodů, stavbu jednotlivých plodů, dokáže popsat části dužnatého plodu, správně přiřadí druhy plodů k rostlinám, uvědomuje si význam plodů. Druh učebního materiálu: prezentace Typická věková skupina: 7. ročník, 12 – 13 let  Klíčová slova: plod dužnatý, plod suchý pukavý, plod suchý nepukavý, malvice, peckovice, bobule, oříšek, nažka, obilka, tobolka, šešule, šešulka, tobolka, lusk, pokožka, dužnina, semeno, oplodí Pomůcky a materiál: prezentace, interaktivní tabule Potřebný čas pro výuku DUM: 30 min. Metodické zhodnocení a popis práce s digitálním učebním materiálem: Učitel seznámí žáky se stavbou plodu dužnatého i suchého, podrobně vysvětlí třídění plodů, jejich rozšiřování, upozorní na význam plodů pro zdravou výživu. Žáci aktivně doplňují a odpovídají na zadané otázky s využitím interaktivní tabule.

Plody dužnaté a suché

PLODY

Plody dužnaté plody s dužninou peckovice - semeno uzavřeno v pecce malvice - semena v jádřinci bobule – semena volně uložena v rosolovité dužnině

Plody dužnaté – stavba plodu DUŽNINA POKOŽKA PECKA SE SEMENEM

Plody dužnaté - rostliny jablko jabloň hruška hrušeň jeřabina jeřáb obecný třešeň třešeň višeň višeň meruňka meruňka broskev broskvoň švestka švestka rybíz meruzalka rybíz angrešt srstka angrešt banán banánovník hroznové víno vinná réva rajče lilek rajče borůvka brusnice borůvka malvice peckovice bobule

Plody suché plody bez dužniny pukavé šešulka nepukavé tobolka šešule semena po dozrání z plodu vypadávají lusk tobolka šešule šešulka nepukavé semena uzavřena v plodech až do vyklíčení oříšek nažka obilka

Plody suché pukavé lusk hrách setý fazol obecný trnovník akát

Plody suché pukavé tobolka mák tulipán zahradní šešule řepka olejka

Plody suché pukavé šešulka kokoška pastuší tobolka

Plody suché nepukavé oříšek ořešák královský líska obecná lípa srdčitá

Plody suché nepukavé nažka dub letní smetanka lékařská slunečnice roční

Plody suché nepukavé obilka pšenice obecná žito seté ječmen setý kukuřice setá

Rozšiřování plodů - vodou vodou se rozšiřují semena vodních rostlin blatouch bahenní leknín bílý rostlin rostoucích na březích vod olše lepkavá měchýřek

Typické stanoviště olše lepkavé

Rozšiřování plodů -větrem větrem se rozšiřují plody a semena se zařízením umožňujícím let vzduchem ochmýřené plody smetanka lékařská pcháč oset blanitá křídla javor jasan habr ochmýřená semena vrbka úzkolistá vrby topoly

Rozšiřování plodů - živočichy na srsti savců – semena a plody s háčky lopuch plstnatý kuklík městský svízel přítula trusem ptáků semena dužnatých plodů jeřáb obecný, bez černý dřišťál, hloh obecný, kalina ptačí zob

Rozšiřování plodů - živočichy plody uložené do zásoby líska obecná (veverka obecná) dub letní (myšice lesní) hmyzem semena s lepkavými výrůstky violka vonná vlaštovičník větší (mravenec)

Rozšiřování plodů - samovolně plody po dozrání prudce pukají semena jsou vystřelována do okolí netýkavka nedůtklivá netýkavka žláznatá

Význam plodů potrava vitamíny estetika

Otázky 1 Na které dvě skupiny dělíme plody? Vyjmenuj plody suché pukavé: Vyjmenuj plody suché nepukavé: Jak se nazývá dužnatý plod s jádřincem? Jak se nazývá dužnatý plod s peckou? Jak se nazývá plod s více semeny v dužnině: dužnaté a suché lusk, tobolka, šešule, šešulka oříšek, nažka, obilka malvice peckovice bobule

Otázky 2 Vyjmenuj tři možnosti rozšiřování plodů: Uveď zařízení semen a plodů umožňující let: Která rostlina se rozšiřuje samovolně? Kdo pomáhá šířit violku a vlaštovičník? Jak rozšiřují semena ptáci? Která rostlina má plodem šešulku? vodou, větrem, živočichy ochmýření, blanitá křídla netýkavka nedůtklivá mravenci trusem kokoška pastuší tobolka

Zdroje: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Fuji_apple.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Slivo%C5%88_%C5%A1vestka,_plum.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Grapes02.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Young_pod_of_Pisum_sativum_%283%29.JPG http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Bild_003_tulpe_wp.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Brassica_napus_-_K%C3%B6hler%E2%80%93s_Medizinal-Pflanzen-169.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Capsella_bursa_pastoris_lomme.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Phaseolus_vulgaris_seed.jpghttp://commons.wikimedia.org/wiki/File:Flowers_of_Robinia_pseudoacacia.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Robinia_acacia_%27frisia%27_JPG.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Juglans_regia_Echte_Walnu%C3%9Ffrucht_1.JPG http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Corylus_avellana.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Tilia_cordata_MHNT.BOT.2004.0.780.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Lipovlist.JPG http://commons.wikimedia.org/wiki/File:A_sunflower.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Taraxacum_officinale_-_K%C3%B6hler%E2%80%93s_Medizinal-Pflanzen-135.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Illustration_Quercus_robur0.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Triticum_aestivum_-_K%C3%B6hler%E2%80%93s_Medizinal-Pflanzen-274.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Wild_rye.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Illustration_Hordeum_vulgare0.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Zea_Mays_L.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Caltha_palustris_MHNT.BOT.2005.0.967.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Blatouch_bahen%C3%AD.JPG http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Lumme_%28Nymphaea_candida%29.JPG http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Unterspreewald-Gross-Wasserburger-Spree-01.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Cirsium_arvense_with_Bees_Richard_Bartz.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Acer_buergerianum_seeds.jpg?uselang=cs http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Galium_aparine001.JPG?uselang=cs http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Illustration_Sambucus_nigra0.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Ligustrum_vulgare-Boutiers_fruits.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Acorns_in_Scotland.jpg?uselang=cs http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Quercus_acutissima_nuts_02_by_Line1.JPG http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Chelidonium_majus_-_K%C3%B6hler%E2%80%93s_Medizinal-Pflanzen-033.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Viola_odorata1.JPG http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Impatiens_Glandulifera.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Fruit_Stall_in_Barcelona_Market.jpg Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Kateřina Zikmundová