OBNOVITELNÉ ZDROJE ENERGIE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Zbožíznalství, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Advertisements

Obnovitelné (recentní) zdroje energie zdroje energie Slunce, voda, vzduch.
ELEKTRÁRNY Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
Vodní elektrárna Voda přitékající přívodním kanálem roztáčí turbínu, která je na společné hřídeli s generátorem elektrické energie. Dohromady tvoří tzv.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
VY__III/2__INOVACE__213 FYZIKA Autor DUMMgr. Jarmila Borecká Datum (období) vzniku DUM Ročník a typ školy 9. ročník ZŠ praktické ŠVP„Učíme.
Generátor střídavého proudu. K primárním zdrojům elektrické energie řadíme uhlí, ropu, zemní plyn, vodu v přehradách a také jaderné palivo. Přeměna energie.
Druhy Česko má 4 základní obnovitelné zdroje energie voda vítr slunce biopaliva.
Vytápění Teplárny. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček Název: VY_32_INOVACE_15_F9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Užití transformace.
Obsah Generátor střídavého proudu Trojfázová soustava střídavého napětí Transformátor Přenos elektrické energie Střídavý proud v energetice 1.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
VY_52_INOVACE_05_03_LEZB Zbyněk Lecián Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk.
VY_32_INOVACE_04_19_Tepelné elektrárny. Anotace: Prezentace může sloužit jako výkladové učivo Autor: Mgr. Lenka Kajabová Předmět: Chemie Očekávaný výstup:
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru zednické práce. Prezentace obsahuje výklad spotřebu energie a zajištění kvality životního.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně AUTOR: Ing. Oldřich Vavříček NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Základy elektrotechniky.
Zamýšlené a nezamýšlené důsledky Jan Málek.  Definice  Důvody pro používání OZE  Druhy OZE  OZE v rámci Energetické politiky EU  Negativní dopady.
VY_32_INOVACE_Vac_III_10 Průmysl ČR Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:Mgr. Pavel Jelínek NÁZEV:VY_32_INOVACE_12_NEŽIVÁ PŘÍRODA_OBNOVITELNÉ ZDROJE ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. ? Co všechno může sloužit jako zdroj energie?
VY_32_INOVACE_08_32_NEOBNOVITELNÉ A OBNOVITELNÉ PŘÍRODNÍ ZDROJE
Netradiční zdroje elektrické energie
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Účinnost různých systémů ukládání elektrické energie
Elektrický výkon Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Výroba elektrické energie
Termika – Fotovoltaika
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ELEKTRÁRNY.
Výroba elektrické energie - obecná část
TEPELNÉ MOTORY.
Energetický průmysl ČR
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_17 Výkon Šablona číslo: IX Sada číslo: I
Fyzika – Tepelná elektrárna
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Netradiční zdroje elektrické energie
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Výkon, příkon VY_32_INOVACE_59_Vykon_elektrickeho_proudu
ESZS Přednáška č.4 Tepelný výpočet RC oběhu
TINKA VILIMKOVÁ 5.A ZŠ KLÁNOVICE
Netradiční zdroje elektrické energie
Elektrické spotřebiče, vodiče, nevodiče
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_
Přídavná zařízení.
Exkurse do větrné elektrárny
vypracoval: Zdeněk Pěčonka
Vodní energie,přehrady
Prezentace – výklad učiva
Autor: Olga Kociánová Datum (období): září 2011 Ročník: 5
FOTOVOLTAICKÉ HYBRIDNÍ MODULY
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.
Natália Janošková VII.A
Téma hodiny: Elektrárny – výroba el
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze středním školám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_13 Střídavé.
Permakultura Beata Tomiczková
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Jolana Navrátilová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_Člověk a energie TÉMATICKÝ.
Neživá příroda - vzduch
Rozmanitost a ochrana přírody, vesmír, technika Název materiálu
Člověk a voda – VODNÍ STAVBY
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Současné trendy výstavby-nízkoenergetické objekty
PŘÍLEŽITOSTI NOVÉ KRAJINY
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

OBNOVITELNÉ ZDROJE ENERGIE

Obnovitelné zdroje energie = zdroje energie, které jsou schopné se při spotřebovávání částečně nebo úplně obnovovat další názvy - nevyčerpatelné, alternativní SLUNEČNÍ VODNÍ VĚTRNÉ GEOTERMÁLNÍ

SLUNEČNÍ (SOLÁRNÍ) ELEKTRÁRNA využívá energii slunečního záření sluneční kolektor fotovoltaický článek + výhody … nevznikají škodliviny - nevýhody … vysoká cena, nestálý přísun slunečního záření

VODNÍ ELEKTRÁRNA využívá energie vodních toků nebo moře druhy elektráren - vodní, přečerpávací, přílivová + výhody - nevznikají téměř žádné škodliviny - vyžadují minimální obsluhu i údržbu - nevýhody - značná cena a čas výstavby - závislost na stabilním průtoku vody

+ výhody - nevznikají škodliviny VĚTRNÁ ELEKTRÁRNA využívá sílu větru lopatky elektrárny roztáčí turbínu, přes generátor dochází k výrobě elektrické energie + výhody - nevznikají škodliviny - nevýhody - hluk, narušení rázu krajiny, malý výkon, nebezpečí odletu námrazy

GEOTERMÁLNÍ ELEKTRÁRNA využívá tepelné energie ze zemského jádra funguje na principu dvou tepelných výměníků - jeden z nich je v hloubce 3-5 km + výhody - nevznikají škodliviny - nevýhody - vysoká pořizovací cena - vypouštění vodní páry - narušení podloží

Shrňte výhody a nevýhody obnovitelných zdrojů do tabulky sluneční elektrárna vodní elektrárna větrná elektrárna geotermální elektrárna

Výhody a nevýhody obnovitelných zdrojů – SPRÁVNÉ ŘEŠENÍ sluneční elektrárna čistý zdroj energie obnovitelný (nevyčerpatelný) zdroj energie vysoká cena závislost na slunečním záření vodní elektrárna závislost na množství protékající vody větrná elektrárna malý výkon hluk narušení rázu krajiny geotermální elektrárna narušení podloží

použité zdroje: Solární kolektor. Wikipedia.org [online]. 2014 [cit. 2014-02-03]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Sonnenkollektoren.jpg Fotovoltaický článek. Wikipedia.org [online]. 2014 [cit. 2014-02-03]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Fotovoltaick%C3%BD_%C4%8Dl%C3%A1ne Větrná energie. Wikipedia.org [online]. 2014 [cit. 2014-02-03]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/V%C4%9Btrn%C3%A1_elektr%C3%A1rna