Dobrý kurz první pomoci

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZŠ NÁM. 28. ŘÍJNA DNE Projekt první pomoci pro žáky 9. ročníku 
Advertisements

Zdravotníci Bolevec tel.: ; ;
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.2.06/
Role Městské policie v prevenci úrazů v Chrudimi
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních školách CZ.1.07/1.1.07/
DĚTSKÝ SVĚT LVÍČEK. KDO JSME Dětský svět Lvíček patří k nejmodernějším zábavným parkům v Evropě na ploše 1250 m2. Můžete u nás prožít nezapomenutelný.
Jak se UČIT, aby mě to nebolelo
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Manažerská moudrost © Outward Bound – Česká cesta Outward Bound – Česká cesta, s.r.o.
První pomoc Úrazy ve škole.
Český červený kříž Oblastní spolek Chrudim
OP LZZ - Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu Individuální projekt pro CzechTourism.
Jednotný postup při poskytování první pomoci
Základní informace.
Tisková konference Vzdělávací projekt „Zdravá nemocnice“
Aktivita C1 Vzájemné učení škol v oblasti autoevaluace celostátní závěrečná konference Praha Prezentují: Kateřina Žežulová - workshopy Jana.
LETNÍ ŠKOLA PRO TUTORY Monika Všetulová Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci akademie distančního vzdělávání.
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
19.a školení lektorů.
Problematika supervize pracovníků v sociálních službách
Didaktické prostředky
Význam odborné praxe v rámci vysokoškolského profesního vzdělávání
OPEN LEARNING Moderní výuka odborných cizích jazyků 89% žáků cítí potřebu umět cizí jazyk pro svou budoucí práci, NIDV, červen 2012 Brno, 4. červen 2014,
Firemní kultura - změna motivační strategie
AUTOMANAŽERSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ NA PRINCIPU BENCHMARKINGU
1 Zkušenosti s výukou dovedností z předmětů ELCP a IBT Simona Trávníčková
Jak se stát dobrým právníkem?
UMĚNÍ UČIT SE Mgr. Michal Oblouk. UČENÍ  měli bychom: a)zjistit, jaký způsob učení nám nejvíce vyhovuje a používat ho b)uvědomit si, že je důležité procvičování.
Centrum primární prevence Semiramis o.s. Ptácká 162, Mladá Boleslav Náplň práce lektorů Programů DPP.
Jak se stát dobrým právníkem?
PRIMÁRNÍ PREVENCE PRÁVNÍ VĚDOMÍ
Jazyková příprava Skupiny ČEZ
Environmentální výchova a
1 Úvod do modulu: Evaluace distančního vzdělávání Miroslava Dvořáková Olomouc 2007 akademie distančního vzdělávání.
Deinstitucionalizace... Deinstitucionalizace pobytových sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením Závěrečná konference k individuálnímu projektu.
Regionální individuální projekt Příležitost pro mladé v Olomouckém kraji reg. č. CZ.1.04/2.1.00/ CÍLOVÁ SKUPINA PROJEKTU HODNOCENÍ KLÍČOVÝCH AKTIVIT.
VY_32_INOVACE_PPM11760NÁP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Eva Kaňáková, Casiopea, s.r.o Jak efektivně vést porady Eva Kaňáková, Casiopea, s.r.o. Mobil
ROZVOJEM OSOBNOSTNÍCH A PROFESNÍCH KOMPETENCÍ UČITELŮ MŠ A ZŠ K VYŠŠÍ KVALITĚ VZDĚLÁVÁNÍ (CZ.1.07/1.3.00/ ) LUCIE CHALOUPKOVÁ PEDAGOGICKÁ FAKULTA.
Pedagogická komunikace
První pomoc - úvod K výukovým účelům zpracovala Mgr. Kubíková 11/2007.
Poskytování laické první pomoci do převzetí vzniklé situace profesionály záchranného systému a podpora prevence Barbora Zuchová, Martin Sebera Radek Turin,
Didaktické metody Androdidaktika.
Purkyňovo gymnázium Strážnice
První pomoc nejen při úrazech v TV VY_32_INOVACE_03_36.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Zdraví a JÁ Výchova ke zdraví ročník III
Člověk a jeho svět Dopravní nehoda. Anotace:  Materiál slouží k nácviku jednání při zátěžové situaci, např. pokud se dítě stane účastníkem či svědkem.
Učitelé pro učitele UPROU ( ). UPROU  Tento projekt je spolufinancován Evropským sociální fondem (75%) a státním rozpočtem ČR (25%).  OP RLZ.
Teorie a metodika výchovy Lekce 4: Pedagogika volného času a zážitková pedagogika Mgr. Katřina Lojdová
Volný čas dětí a mládeže Průběh semináře PROČ? Smysl a cíl CO? Čeho si všímáme? JAK? Způsob zjišťování údajů Pozorování, sběr údajů REFERÁTY Požadavky.
Výuka první pomoci na PřF UK
Efektivní Knowledge management
Motivace podřízených a sebe sama
Závěrečná evaluace vzdělávání cílové skupiny, shrnutí projektu
K výuce zpracovala Mgr. Kubíková 11/2007
Co se rozumí kvalitou vzdělávacích služeb Mgr. Pavel Říha
Jiří Svoboda Gymnázium dr. A. Hrdličky v Humpolci
Didaktické prostředky
Projekt Impuls / Seminář
DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ (seminář)
Projekt Impuls / Seminář
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Didaktické metody Androdidaktika.
VY_32_INOVACE_48_Život ve škole – umění se učit
KURZ PRVNÍ POMOCI ZŠ Eden.
Výuka první pomoci v rámci sebeobranných systémů
ROZVOJ INTELEKTUÁLNÍHO KAPITÁLU A VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ
Stresu i vyhoření odoláte, když víte jak na to…
Prezentační a komunikační dovednosti
Spotřebitelské vzdělávání dětí a mládeže Poznatky z praxe
Transkript prezentace:

Dobrý kurz první pomoci Mgr. Kristýna Schnablová ZDrSEM – první pomoc zážitkem, z.s.

Dobrý základ je, když si při přečtení slov „DOBRÝ KURZ PRVNÍ POMOCI“, představím… …TEN SVŮJ. A ještě o něco lepší je, nejsme-li jediní, kdo si to myslí .

Cíle kurzu Motivace k poskytování první pomoci Prevence situací, které ji vyžadují Rozpoznání situací, které ji vyžadují Dovednosti (a které) Motivace k dalšímu učení … Další učení – opakování kurzu? Mohu učit, když nemám... Prostředky k výuce (sanitku, uniformu, PP prezentace, patřičnou odbornost a spoustu vybavení k výuce první pomoci? Motivace k poskytování první pomoci Prevence situací, které ji vyžadují Dovednosti Motivace k dalšímu učení (k opakování kurzu)

Kvalita kurzu Množství a rozsah témat Délka (není to absolutní, ale obvykle při zachování ostatních parametrů delší=lepší) Poměr lektor/účastník (a jeho využití!) Figuranti Materiál (figurant > figurína) Poměr teorie/akce Opakování základních dovedností v průběhu kurzu Obsahová správnost Zpětné vazby (týmu, zadavatele, účastníků) Písemné, otevřené otázky lepší Délku (není to absolutní, ale obvykle při zachování ostatních parametrů delší=lepší) Delší kurz, vyšší cena??? Poměr lektor/účastník (a jeho využití!) Běžné kurzy včetně firemních (poměr 4:1 nebo lepší, v jednotlivých aktivitách téměř vždy i 1:1) Materiálové vybavení (figurant > figurína) Poměr „teorie/akce“ 10 % z toho, co čtu, 20 % z toho, co slyším, 30 % z toho, co vidím, 50 % z toho, co slyším a vidím, 70 % z toho, co řeknou, a 90 % z toho, co dělají základní dovedností v průběhu celého kurzu? (opakování a procvičování)   Naše loňské kurzy (přes 3 000, 145 kurzů od krátkých po dlouhé)

Množství a rozsah témat Čas a místo: Karlovo náměstí, dnes Kdo: Vy a jeden z účastníků Vašeho kurzu Situace: Je vám zle, špatně se vám dýchá, ztrácíte vědomí… Co byste rádi, aby udělal? Pár věcí, ale pokud možno rychle a dobře.  Pomiňme situace mimo civilizaci a představme si sebe samé v nouzi a našeho účastníka jako zachránce. Skutečně oceníte, že bude umět fixovat zlomeninu a ovázat hlavu či vyjmenovat šokové stavy? Všechno ho asi naučit nestihnete, tak si vyberte .

Množství a rozsah témat Dlouhé kurzy – více věcí, ale stále přemýšlet nad smyslem toho, co učíte. Přístup k bezvědomému na dlouhých kurzech nemůže být pouze druhý den. Je třeba opakovat!

Délka kurzu plus… Poptávka na výuku první pomoci v autoškole Délka kurzu: 1h Počet účastníků: nevědí, snad kolem 10 Místo konání: u nás (Praha?) Obsah kurzu: legislativa, KPR, vnitřní krvácení, volání tísňových linek, úraz hlavy, bezvědomí, dopravní nehoda, šokové stavy, krvácení, probodnutí cizím tělesem, poranění páteře… 200Kč/hod (tj. jeden lektor) A kdyby ostatní skákali z okna, také byste skočili?

Délka kurzu plus… Poptávka na realizovatelný kurz Délka kurzu: 1h Počet účastníků: počet lektorů x 4 (např. 5 lektorů a 20 účastníků) Obsah kurzu: demonstrace přístupu k bezvědomému vedená metodou TANR, nácvik přístupu k bezvědomému, nácvik KPR, shrnutí s ukázkou Hlavní cíl – motivace k poskytování první pomoci Využití poměru lektor/účastník

Figuranti

Materiál

Poměr teorie/akce Teorie Nácvik Simulace Pro ilustraci, jak to vypadá v průběhu kurzu, zde mám ukázku scénáře našeho jednodenního kurzu. Modře jsou teoretické bloky, oranžově nácvik a červeně simulace. Simulace není jako třešinka na dortu na závěr kurzu ale zařazujeme, stejně jako nácviky, v celém průběhu kurzu. Teorie Nácvik Simulace

Opakování dovedností Teorie Nácvik Simulace

Obsahová správnost

Obsahová správnost

Obsahová správnost

Obsahová správnost

Obsahová správnost

Udržení kvality Guidelines Zpětné vazby (obsah i forma kurzu) Další vzdělávání (kontakt s oborem) Praxe (i životní) Závěrečné zprávy z kurzů Letní prázdniny Kvalita kurzu není statická veličina ZV (kolegové, zadavatel, účastníci) Relax – musí nás to bavit, vyhoření ničemu nepomáhá