Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost OBECNÉ INFORMACE (seminář pro žadatele – 2. výzva, 2. GG PO 1) 14. 2. 2012
Základní dokumenty, žádost Příručka pro žadatele OP VK verze 7 (datum platnosti od 10.3.2011) Příručka pro příjemce OPVK verze 5 (datum platnosti od 9. 8. 2011) Text výzvy Informace ZS : http://opvk.kr-ustecky.cz Metodika způsobilých výdajů 2007 – 2013
Předkládání žádosti on-line ostrá verze www.eu-zadost.cz 2) testovací verze https://benefit7.mssf.cz/zadost.aspx
Způsobilé výdaje Výdaje musí být: přiměřené - odpovídat cenám v místě a čase obvyklým hospodárné - minimalizace výdajů při respektování cílů projektu účelné - nezbytné pro realizaci projektu efektivní - maximální poměr mezi výstupy a vstupy projektu
prokazatelné - doložené prvotními účetními doklady vynaloženy na činnosti stanovené ve výzvě a na aktivity v souladu s obsahovou stránkou a cíli projektu prokazatelné - doložené prvotními účetními doklady výdaje musí vzniknout v průběhu realizace projektu od okamžiku zahájení realizace projektu do okamžiku ukončení realizace s výjimkami stanovenými v příručce pro příjemce tj. mzdy za poslední měsíc realizace projektu a závěrečný audit
Nezpůsobilé výdaje výdaje spojené s přípravou projektu Takové výdaje, které nejsou vynaloženy v souladu s cíli projektu a současně nejsou pro jejich dosažení nezbytné. Výdaje, které nejsou přiměřené a nejsou vynaloženy hospodárně a efektivně nebo nejsou v souladu s evropskou nebo českou legislativou. Například: výdaje spojené s přípravou projektu výdaj nedoložený písemnými doklady DPH pokud existuje zákonný nárok na odpočet nákupy vozidel, nemovitostí a pozemků přímé daně (daň z nemovitosti, daň dědická, silniční…)
výdaje spojené s financováním státem uznávaných zkoušek, rekvalifikace a kvalifikační studium splátky finančního leasingu splátky operativního leasingu u vybavení a zařízení, které nebude využíváno výhradně pro potřeby cílové skupiny nájemné, pokud je žadatel vlastníkem nemovitosti nebo členem realizačního týmu režijní náklady bez přímé vazby na projekt mzdy zaměstnanců nepodílejících se na projektu penzijní připojištění, životní pojištění, příspěvky na rekreace, odstupné, peněžitá pomoc v mateřství více než dvojúrovňové smlouvy s dodavateli (např. smlouvy o zprostředkování)
Monitorování Příjemce podpory je povinen zřídit samostatný účet projektu před podpisem smlouvy o realizaci GP Monitorování: 1. Monitorovací období bude v délce 3 nebo 4 měsíců další MO budou v délce 3 – 4 měsíců (bude upřesněno ZS ve smlouvě o realizaci GP) monitorovací zprávy se předkládají do 30 kalendářních dnů od ukončení monitorovacího období závěrečná zpráva se předkládá do 2 měsíců od ukončení monitorovacího období
Platby v rámci projektu Záloha: 30 kalendářních dnů od uzavření Smlouvy o realizaci GP ve výši 20% způsobilých nákladů projektu (dle schváleného rozpočtu) Další platby: ve výši prokázaných způsobilých výdajů v jednotlivých žádostech o platbu do celkové výše 90 % rozpočtu závěrečná platba až po předložení závěrečné žádosti o platbu (cca 10 % celkových nákladů dle skutečného čerpání)
DPH Plátce DPH: Neplátci DPH: způsobilým výdajem je ta část DPH, na kterou není u daného přijatého plnění nárok na odpočet Neplátci DPH: DPH je způsobilým výdajem (příjemce nemůže nárokovat odpočet DPH na vstupu) DPH není způsobilým výdajem, pokud má příjemce nárok na odpočet DPH na vstupu.
Principy partnerství Partneři se společně podílejí na přípravě a realizaci projektu ve všech jeho fázích – zpracování žádosti projektu, realizace i ukončení projektu Podílejí se za zajištění udržitelnosti – mají-li to uvedeno v partnerské smlouvě Účast partnera musí být opodstatněná, nezastupitelná a musí znamenat přínos pro realizaci projektu
Podmínky partnerství Partner projektu musí splňovat tato kritéria oprávněnosti: a) právnická osoba se sídlem na území ČR b) není v úpadku c) splňuje podmínky bezdlužnosti Partnerství NESMÍ být založeno pouze na: a) zabezpečení běžné administrace projektu b) zpracování monitorovacích zpráv (MZ) c) finanční řízení projektu d) poskytování běžných služeb (publicita, IT služby…)
Typy partnerství s finančním příspěvkem: partner přejímá část finanční podpory na realizaci aktivit partner předkládá příjemci kopie uhrazených účetních dokladů (úhrady partnerovi jsou realizovány zálohově nebo na základě žádosti o platbu) partner nemůže vystavovat faktury pro příjemce Majetek pořízený z finančních prostředků projektu - partnera s fin. příspěvkem, přechází do vlastnictví ihned po jeho pořízení. bez finančního příspěvku – partner se pouze podílí na realizaci aktivit, není mu poskytován žádný finanční příspěvek za účast na realizaci projektu Majetek pořízený příjemcem podpory je po dobu realizace a udržitelnosti zapůjčen partnerovi na základě smlouvy o výpůjčce.
Bc. Romana Friedlová friedlova.r@kr-ustecky.cz 475 657 812 Děkuji za pozornost Bc. Romana Friedlová friedlova.r@kr-ustecky.cz 475 657 812