Problematika dopravy na Rychnovsku

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Strategie rozvoje letiště Leoše Janáčka Ostrava
Advertisements

Těžiště varianty přestavby železničního uzlu Brno
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
občanská koalice Nádraží v centru říjen 2006
Dopravní infrastruktura a její hodnocení
Strategie dopravy ČR ve vztahu k IDS
Vliv dopravy na životní prostředí z hlediska tvorby hluku a vibrací
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Železniční spojení Praha – Kladno s odbočkou na Letiště Václava Havla
Uzavírky silnic II/476 a I/11
Integrovaný dopravní systém
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Charakteristické znaky MHD
Plánování dopravní infrastruktury z pohledu projektanta
Dopravní síť světa 1 B. Fendrych 8.K.
DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA ČR: Jakým směrem se ČR vydá na křižovatce dopravní infrastruktury budoucnosti? , Praha CESTA PRVNÍ: Důvody investic.
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Modernizace trati Ústí nad Labem – Kadaň-Prunéřov a nový model dopravy
STUDIE ROZVOJE DOPRAVY V AGLOMERACI CHOMUTOV-JIRKOV
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
DOPRAVA Nenahraditelná složka hospodářství každé země – brzdí nebo urychluje ekonomický rozvoj. Poloha uprostřed Evropy – ČR je křižovatkou transevropských.
Dopravní síť České Republiky
Praha – Ostrava Mohou zde vlaky vydělávat? PETR GOČ.
Vypracovala: Žaneta Peikerová C1.B
Doprava a spoje Skončíme také tak? také tak? Pro automobilovou dopravu je důležité dobře zaparkovat.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Aktuální údaje NSK SR pro dopravu, logistiku, poštovní a doručovací služby Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Přírodní vědy moderně a interaktivně ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 DOPRAVA „ KREV HOSPOD Á ŘSTV Í“ 1.
Společenské a hospodářské prostředí. Doprava Obsah 1. Význam a postavení dopravy 2. Dopravní cesty 3. Osobní a nákladní přeprava.
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
Zvýšení rychlosti nákladní kolejové dopravy
12ZADI (cvičení) Marián Svetlík ZS 2011/2012 ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ K612 Ústav dopravních systémů K612ZADI Základy dopravního inženýrství CVIČENÍ.
1 Pohybové úlohy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným ústavem.
zásady navrhování dopravních – železničních staveb
Elektronická učebnice - II
Mladá Boleslav Spádová oblast Mladá Boleslav 1: Město Mladá Boleslav a spádová aglomerace cca obyvatel 2: Okres Mladá Boleslav cca obyvatel.
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
VLIV DOPRAVNÍHO CHOVÁNÍ OBYVATEL NA KVALITU ÚZEMNÍHO PLÁNOVÁNÍ Lenka ZAJÍČKOVÁ, Jaroslav BURIAN, Vít VOŽENÍLEK GIS v plánování.
Ministerstvo dopravy České republiky Rozvoj železniční infrastruktury s vazbou na Sasko a Dolní Slezsko.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
1 Název projektu: Pořízení trolejbusů MDPO, a.s..
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
VY_52_INOVACE_70_Praha Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Jan Staník NÁZEV: Královéhradecký kraj – obyvatelstvo a hospodářství.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Regionální rada regionu soudržnosti Moravskoslezsko, Úřad Regionální rady Dopravní infrastruktura v ROP Datum: Místo: Prezentuje: Praha Jiří.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název:VY_32_INOVACE_05_03A_Doprava v ČR Téma:Zeměpis České republiky.
Veřejná doprava pro všechny Město Beroun. Poloha města Beroun.
ZLEPŠENÍ REALIZACE SPOJENÍ VEŘEJNOU DOPRAVOU V RELACI Č.KRUMLOV – Č.BUDĚJOVICE A ZPĚT PROSTŘEDNICTVÍM MATEMATICKÝCH METOD AUTOR PRÁCE: BC. MICHAELA PEKAŘOVÁ.
Rozvojové záměry na železnici
Infrastruktura ve Středočeském kraji
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Koněspřežná dráha České Budějovice - Linec (česká část)
Informace o výzvách SC 1.1 a SC 1.2. IROP
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie
Sankce za odřeknutí a nevyužití kapacity
PODPORA BEZPEČNÉ A EKOLOGICKÉ DOPRAVY
Železniční nákladní doprava v 21. století
Autor: Mgr. Helena Nováková
Pohybové úlohy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Moravské dopravní fórum
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Zvyšování rychlostí na 200 km/h
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Vlakem z Prahy na letiště
Transkript prezentace:

Problematika dopravy na Rychnovsku Martin Starý VOŠ a SPŠ dopravní, Praha 1, Masná 18 Dobrý den, vážení dámy a pánové. Dovolte, aby se Vám představil. Mé jméno je Martin Starý a studuji Střední průmyslovou školu dopravní v Praze. Připravil jsem si prezentaci na téma Problematika dopravy na Rychnovsku, která Vás blíže seznámí se současnou situací dopravy na Rychnovsku. 1

Charakteristika regionu V roce 2016 zde žilo 78 861 obyvatel 58% obyvatel žije ve městech Centrum regionu okresní město Rychnov nad Kněžnou s 11 000 obyvateli Hospodářství Významný automobilový a strojírenský průmysl Škoda Auto se sídlem v Kvasinách se 7 000 zaměstnanci Výroba modelů Superb, Yeti, Kodiaq a Seat Ateca Až 10% obyvatel regionu pracuje pro Škodu Auto nebo dodavatelskou společnost Problémy s pracovní migrací cizinců a nedostatečná kapacita silničních komunikací

Silniční doprava Silnice I./11 - Týniště nad Orlicí, Častolovice, Kostelec nad Orlicí, Vamberk (západ ↔ východ) Silnice I./14 - Vamberk, Rychnov nad Kněžnou, Solnice, Náchod (sever ↔ jih) Nedostatečná kapacita silničních komunikací Obchvaty měst v plánování, dokončený obchvat Vamberka V pracovní den projede Rychnovem nad Kněžnou 15 000 silničních vozidel (Po dokončení průmyslové zóny se odhaduje nárůst až 20 000 silničních vozidel)

Železniční doprava Trať 021 Týniště nad Orlicí – Častolovice - Letohrad Trať 022 Častolovice – Solnice Tratě jsou neelektrifikované Dopravní uzel Týniště nad Orlicí (elektrifikovaný) Roku 2015 dokončena první část modernizace Modernizace železničních stanic a zastávek Rekonstrukce trati Týniště nad Orlicí – Rychnov nad Kněžnou Druhá část modernizace, která měla za úkol zvýšit: Rychlost Propustnost na trati Rekonstrukce trati Rychnov nad Kněžnou – Solnice Nebyla realizována

Představení projektu Kombinace silniční a železniční dopravy Přesun velkého množství nákladu z vytížených silnic na železnici Místo budování obchvatů modernizace železničních tratí Zvýšení kapacity a kvality přepravy po železnici Rozdělání do tří okruhů Využití v osobní dopravě Využití v nákladní dopravě Modernizace železniční sítě – zvýšení rychlosti a propustnosti na trati

1. Využití v osobní dopravě Hromadná přeprava zaměstnanců do práce po železnici – závodová doprava Vybudování parkovišť Park and Ride v blízkosti železničních stanic Cestující zde zaparkují své vozidlo a přepraví do zastávky v blízkosti průmyslové zóny Přestupní terminály - Týniště nad Orlicí, Častolovice, Rychnov nad Kněžnou Vznik nové železniční stanice Lipovka

2. Využití v nákladní dopravě Kombinace silniční a železniční dopravy Vybudování překladišť silničních návěsů v Týništi nad Orlicí a Solnici

2. Využití v nákladní dopravě Nákladiště v bezprostřední blízkosti dodavatelské firmy Vysokozdvižné vozíky naloží náklad na železniční vagony Efektivně se přepraví velké množství nákladu najednou Nákladní vlak směr Solnice M. Preymesser logistika Ukázka nákladiště v Lipovce

3. Zvýšení propustnosti na trati Vybudování výhyben Lípa nad Orlicí a Synkov Křižování vlaků ve stanicích na trati Staničních kolejí koncipovány pro provoz vlaků s maximální délkou souprav

3. Zvýšení rychlosti na trati Napřímení tratě a snížení poloměru oblouků Zvýšení maximální rychlosti na trati (60 km/h → 100 km/h) Legenda Modrá čára – navrhovaná trať Červená čára – přeložka silnice Černá čára – současná trať Rychnov n. Kněž. zas. - Lipovka Maximální rychlost: 30 - 40 km/h Plánovaná rychlost: 80 - 90 km/h Délka úseku: 1302 m Častolovice zastávka – Synkov Maximální rychlost: 30 km/h Plánovaná rychlost: 90 km/h Délka úseku: 850 m Slemeno – Rychnov nad Kněžnou Maximální rychlost: 20 - 30 km/h Plánovaná rychlost: 70 - 80 km/h Délka úseku: 1306 m

závěr Snížení provozu na silničních komunikací Minimální nárok na další záběr půdního fondu Přeprava velkého množství nákladu najednou Ekologicky šetrná, efektivní a bezpečná doprava Nižší finanční náklady na vybudování a provoz Další případné modernizace Elektrifikace trati Spojení s projektem Dráhy Orlických hor

DĚKUJI ZA POZORNOST

ZDROJE Dráhy Orlických hor | www.orlickedrahy.cz IDNES | www.idnes.cz Aktuálně.cz | www.aktualne.cz Rychnovský deník | www.rychnovsky.denik.cz Mapy Google | www.google.cz/maps Enteria | www.enteria.cz VLADANFOTO | www.vladanfoto.cz DVZ Landverkehr | http://www.dvz.de SAXONY | https://business-saxony.com/ Vorderegger reisen | www.vorderegger.at http://www.pngmart.com http://www.eastmidlandsforklifts.co.uk http://www.train-fever.com