Úvod do romantismu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Impresionismus v českých zemích
Advertisements

Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Vztahy mezi Čechy a Němci
Česká poezie ve 2. pol. 19. st.. Politická situace 1848 – porážka revoluce  ekonomický růst  Český národní i kulturní život byl v polovině 50 let 19.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Románský sloh.
V.HUGO – CHRÁM MATKY BOŽÍ V PAŘÍŽI
Klasicismus a romantismus
Romantismus Lukáš Rozsypal.
Baroko umělecký sloh konce 16. století z Itálie spojen s protireformací po Evropě se baroko rozšířilo v 17. a 18. století dělí se na umírněné (v protestantských.
NázevStředověké literární památky Předmět, ročník Český jazyk a literatura, tercie Tematická oblast Vybraní autoři české a světové literatury z Čítanky.
Romantismus.
Novověk: Soutěž ve dvojicích.
PŘÍRODNÍ A KULTURNÍ BOHATSTVÍ
ROZVOJ KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ
ČESKÝ HUDEBNÍ ROMANTISMUS
Česky psaná literatura
ROMANTISMUS.
Základní škola Příbor 486, Nový Jičín Vypracovali: Jirka Holub, Marek Bolom.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_05_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Kultura 2. poloviny 19. století, Národní divadlo
ROMANTISMUS V ČECHÁCH Umění 19. století.
Klasicismus v Čechách Konec 18. století.
Romantická architektura v Čechách
Kateřina Hrudková, Amálie Knotová, 1.B.
Umělecké směry 19. století
Národní obrození.
Obecná charakteristika literatury Mgr. Michal Oblouk
Úvod do romantismu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Alexandr Šťastný, dipl. um. Dostupné z Metodického portálu 
Český jazyk a literatura
Klasicismus a empír 18. – 19. století.
Májovci, ruchovci a lumírovci léta 19. století
2. polovina 18. století – 50. léta 19.století
8. ročník Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství.
Romantismus.
Procvičování světového romantismu PaedDr. Hana Vítová Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis – realismus, umělecký.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
Nejvýznamnější pražská divadla období národního obrození a romantismu NO – 1770–1848 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Michal.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/13 Název materiálu: Hudba v období romantismu Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
SBĚRATELÉ LIDOVÉ SLOVESNOSTI Mgr. Michal Oblouk
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Eliška Krásnohorská
ROMANTISMUS.
Romantická architektura v Čechách
Klasicismus, empír, romantismus (1. pol. 18.–1. pol. 19. století)
Opakování učiva ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_2_42
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
Romantismus Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
Úvod do romantismu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Alexandr Šťastný, dipl. um. Dostupné z Metodického portálu 
Kultura 1. poloviny 19. století
VY_32_INOVACE_
VY_32_INOVACE_59_romantismus Autor projektu: Mgr. Renata Holanová
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Kód: VY_32_INOVACE_8_17 Šablona: III/2
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablonaa Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
VY_32_INOVACE_01_Literatura 19. století Romantismus
VY_32_INOVACE_22 ROMANTISMUS obecný úvod. VY_32_INOVACE_22 ROMANTISMUS obecný úvod.
Romantismus.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_02
Transkript prezentace:

Úvod do romantismu

Romantismus   umělecký směr konce 18. a zejména první poloviny 19. století vznik souvisí s přechodem od feudalismu ke kapitalismu Významná událost: Velká francouzská revoluce (1789–1799), jenž začala dobytím Bastily 14. července 1789.

Romantismus v jednotlivých uměleckých oborech: Literatura – u nás K. H. Mácha v Německu H. Heine v Rusku A. S. Puškin, M. J. Lermontov v Polsku A. Mickiewicz Ve Franicii V. Hugo, Stendhal V Anglii W. Scott

Malířství – u nás J. Mánes (1820–1871); J. Navrátil Architektura – inspirace ve středověké architektuře – novogotika (např. zámek Hluboká, zámek Lednice, hrad Kokořín) [obr. 11]

Inspirační zdroje romantismu: zájem o přírodu lidová kultura – kult lidového tance a písně historické náměty, především rytířský středověk báje, pohádky orientální náměty + vlasteneckého cítění + vznik spolků Hlahol, Sokol, Umělecká beseda + vzniku národních škol