za kvalitním vzděláváním

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Advertisements

SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ (KAP)
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
PRACOVNÍ SKUPINA VZDĚLÁVÁNÍ A ZAMĚSTNANOST 11. září 2015.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Workshop – KAP Pk Návrh Šablon pro SŠ a VOŠ Pardubice, 29. srpna 2016.
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
1 Podpora odborného vzdělávání Petr BANNERT ředitel odboru středního a vyššího odborného vzdělávání a institucionální výchovy Ministerstvo školství, mládeže.
Krajský Akční Plán rozvoje vzdělávání 11. prosince 2015.
Setkání expertní skupiny v rámci partnerské sítě TTnet Téma - polytechnické vzdělávání Ing. Tomáš CIMBÁLNÍK Mgr. Petr Paníček Praha,
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Workshop s řediteli a zástupci škol 27. května
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
Projekt MAP Turnovsko. Cíl projektu  podpora a rozvoj spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání v rámci ORP Turnov  vytváření Místního.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
SWOT 3 analýza - MAP pro ORP Kladno Verze Název projektu: Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno Projekt je spolufinancován Evropskou.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
II. Setkání Řídícího výboru MAP MČ P21
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
II. Setkání Řídícího výboru MAP MČ P12
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Prahy a Středočeského kraje
MAP – Místní akční plán ORP RK
Strategické řízení a plánování
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Práce s nadanými žáky ZŠ a SŠ ve výuce přírodovědných předmětů
Šablony OP VVV a podpora nadání
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Polytechnická hnízda pro Prahu Partnery projektu jsou Hospodářská komora hl.m. Prahy a cechy řemeslníků Cílem je vybudování sítě dílen na SŠ pro ZŠ vychází.
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Společné setkání „minitýmů“
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Implementační projekt KAP
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE CZ /0
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ŠKOLNÍ AKČNÍ PLÁN/PLÁN AKTIVIT
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Krajské akční plánování
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Krajský akční plán vzdělávání ÚK
Polytechnické vzdělávání v praxi
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Vítejte na třetí místní konferenci
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Kariérové poradenství a podnikavost
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Transkript prezentace:

za kvalitním vzděláváním S akčními plány za kvalitním vzděláváním II. společné setkání KAP a MAP SK a HMP Černošice 15.3.2017

Pro změnu je nutné zapojení všech … Paretovo pravidlo platí ve školství (ale i jinde), je však potřeba je pomáhat všem školám, nejen těm aktivním

… a nebát se pojmenovat původce všech rizik je potřeba najít společného jmenovatele našeho bloudění za kvalitním školstvím NEDOSTATEČNĚ KOMUNIKUJEME NEMÁME NASTAVENÁ JASNÁ PRAVIDLA

Společní jmenovatelé rizik ve školách Shrnutí cílů KAP Společní jmenovatelé rizik ve školách podpora ředitelů leadership a řízení změn tvorba vizí sdílení znalostí podpora pedagogů systém benefitů kariérní řád realizace změn spolupráce se subjekty účast na projektech nedostatek odborníků stáže, sdílení znalostí technická vybavenost modernizace (obnova) udržitelnost zajištění spotřebního materiálu

Stanovení základních prvků pro realizaci KAP ukázaná platí – sdílet dobré příklady již aktivních škol aktivování většiny škol – rozšiřovat tým pro spolupráci zajištění vybavenosti – vytvořit zázemí pro příležitosti vytváření nových partnerství – umožnit s kým se rozvíjet iniciovat nové aktivity – mít kde uplatnit svůj talent se záměrem, že projekty budeme připravovat a realizovat: společně systémově s hlavním cílem a to, aby ke školám všichni pociťovali = DŮVĚRU – HRDOST – BEZPEČÍ – SPOLUPRÁCI

Projektové záměry KAP ke zkvalitnění vzdělávání

Praha schválila 12.2016 Krajský akční plán podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě podpora polytechnického vzdělávání odborné vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů rozvoj kariérového poradenství rozvoj škol jako center dalšího profesního rozvoje inkluze nepovinná témata podpora matematické a čtenářské gramotnosti rozvoj IT dovedností u žáků, studentů a pedagogických pracovníků zvýšení kvality výuky cizích jazyků zlepšení sociálního klimatu ve školách

Mapa otevřených škol = školský portál pro společné setkávání a vzdělávání I. etapa –Mapa otevřených pražských škol nástroj na rychlé, intuitivní a účelné procházení nabídky bohatých aktivit škol na území Prahy propojení škol a učitelů mezi sebou, s rodiči, zaměstnavateli, soukromými subjekty a orgány státní správy II. etapa – Paralelní edukační centrum doplnění běžné školní výuky a zvýšení její atraktivity za pomoci specifických doprovodných úkolů, cvičení, her a simulací seznamování s novými technologiemi a modely sociální adaptace na ně podpora aktivního individuálního vzdělávání všech věkových skupin vyhodnocování a řízení osobnostních a kariérních preferencí

Workshopy propojující pedagogy = rozvoj kompetencí pedagogů běžných škol workshopy zaměřené na: syndrom vyhoření, psychohygienu a zvládání stresu podpora a prohlubování práce se žáky v rámci inkluze přípravu a vedení inovativních metod výuky zavádění nových technologií a pomůcek do výuky připravované workshopy: 05/2017 Tvoříme si sami učebnice 06/2017 Lázně BeIn Karlín - zaměřené na podnikavost

Digitalizace pražského vzdělávání = systémové a plošné zavedení IT technologií do škol = testování a sdílení nových technologií pro výuku projekt Center IT výuky (CIV) by měl školství přinést: vznik 15 center – sdílejících škol 4 odborné učebny pro školu (pro podporu přírodních věd, matematiky, čtenářské gramotnosti, cizích jazyků, podnikavosti, profilace školy) potřebný výukový software vyškolení vzdělávacího lektora a proškolení pedagogů síťování pedagogů (SŠ i ZŠ) skrz společné předmětové workshopy a otevřené vzorové hodiny

Polytechnická hnízda pro Prahu = vybudování sítě dílen na SŠ pro ZŠ zajištění vzdělávání od základů mechaniky až po robotiku vytvoření mapy dílen s pokrytím HMP zajištění dostupnosti a plošné informovanosti o nabídce sjednocení nabídky základního rozsahu dílen pro ZŠ vybavenost, časová dotace, metodika a pracovní listy vzdělávání nejen žáků ale i doprovázejícího učitele vytvoření certifikovaného vzdělávacího kurzu pro DVPP Partnerem projektu bude Hospodářská komora hl.m. Prahy a cechy řemeslníků

Centrum GEN = vize propojeného virtuálního a hmotného prostoru, který bude mít podobu dosud chybějícího celopražského vzdělávacího IQ-GEN-parku, posilujícího a integrujícího vzdělávání a pracovní dispozice setkávání všech aktérů v rámci vzdělávacího procesu přirozené mísení formálního a neformálního vzdělávání seznamování návštěvníků se světem vědy a práce formou her vyhodnocování osobnostních a pracovních dispozic návštěvníků v dlouhodobém horizontu sledování aktuálních profesních trendů a jejich využívání v pracovním poradenství prezentaci úspěšných národních trendů ve službách, obchodu a průmyslu ČR Centrum gen může pomáhat KAP u 49 specifikovaných potřeb z 91

Děkuji za pozornost Filip Kuchař filip.kuchar@praha.eu +420 739 044 375