Zpřístupňování železniční dopravy osobám se zdravotním postižením v Plzeňském kraji ČD, a.s., ROC Plzeň 23.11.2016, Plzeň.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nová vozidla dodávaná k splnění závazku veřejné služby
Advertisements

MHD Žďár nad Sázavou nezávislé internetové stránky
ITS v regionální dopravě Ing. František Kopecký KPM CONSULT, a.s.
 Městská hromadná doprava ve Žďáru nad Sázavou zabezpečuje přepravní potřeby na území města čtrnácti autobusovými linkami (1A-1D, 2A, 2B, 3A-3C, 4A-4C,
Dvořák Radek 9.A.
Marketingový výzkum v dopravě Autobusová linka Praha - Brno
Poskytování asistence osobám se zdravotním postižením a osobám s omezenou schopností pohybu a orientace v letecké dopravě.
Ing. Antonín Blažek Náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu
Železniční spojení Praha – Kladno s odbočkou na Letiště Václava Havla
Mezinárodní konference DOPRAVA BEZ BARIÉR
Integrovaný dopravní systém
Integrovaná doprava Plzeňska a veřejná doprava v Plzeňském kraji
DOPRAVNÍ PRŮZKUM NA PŘÍMĚSTSKÝCH AUTOBUSOVÝCH LINKÁCH Informace o provádění průzkumu ve vozidlech středa
Charakteristické znaky MHD
Dopravní charakteristiky
Bezbariérovost veřejné dopravy
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
Centrální dispečink IDS JMK a nové technologie v dopravě
Služby železniční dopravy
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
ITS v regionální dopravě Ing. František Kopecký KPM CONSULT, a.s.
1 TP Interoperabilita Železniční Infrastruktury Praha, Expertní skupina Rozhraní v období Ing. Jiří Jelének VÚKV a.s. Bucharova.
Praha – Ostrava Mohou zde vlaky vydělávat? PETR GOČ.
Dopravní služby 1)Železniční doprava
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Integrovaná doprava Plzeňska (změny od 1.dubna 2012)
Sledování vozidel v reálném čase a využití pro informování cestujících
Společné projekty PID a SID
Lázně Bohdaneč Integrovaná doprava Plzeňska současný stav a možnosti rozvoje Ing. Zdeňka Kmochová.
Plánování a organizace veřejné dopravy
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
Přístupnost IDS pro OOSPO
Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Terminál Hranečník Ostrava 2015.
Projekt EVO1 Jednočlánkové bezbariérové tramvajové vozidlo typu EVO1 člen skupiny
IV. dopravní konference Kongresové centrum Palác Pardubice, září 2015Strana 1.
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
Ing. Ludvík Urban, ROLE NÁRODNÍHO DOPRAVCE VE VEŘEJNÉ ŽELEZNIČNÍ DOPRAVĚ.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
CHAPS spol. s r.o. Bráfova Brno Tel.: Fax: Internet:
Zpracoval: Mgr. Ondřej Pacina Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Pilotní projekt Dopravní řešení mikroregionu MILEVSKO Realizace efektivní přepravy ve veřejné linkové autobusové dopravě.
Odbavování cestujících Českých drah v tarifech IDS Ing. Petr Vychodil.
Petr Machovec.  Možnosti turistiky pro postižené ◦ Turistika s průvodcem ◦ Speciální značení ◦ Informace o schůdnosti a dostupnosti ◦ Doprava  Rozdělení.
Projekt KORIS Luhačovice Ing. František Brachtl.
Dopravní konference Pardubice 2013 Pardubice
Orlické hory pro všechny I doprava má co nabídnout Leden 2012.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
Základní technické údaje vozu
Integrovaný dopravní systém pro oblast Českobudějovicka od
Změny v objednávání mezinárodních tras
Tabulky traťových poměrů
Integrovaná doprava v Libereckém kraji
2. Ročník konference v rámci projektu Železniční doprava pro kraje
Informace o projektech v IDS JMK
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Materiálně-technické podmínky železniční dopravy
Sortiment poskytovaných služeb v železniční dopravě; dopravní ceniny, tarify, slevy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana.
PŘÍSTUPNOST DOPRAVY PRO OSOBY SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM V PARDUBICKÉM KRAJI
Setkání s dopravci, Praha, 25. a
NÁBOR NOVÝCH ZAMĚSTNANCŮ ČD
Integrace Neratovic a Mělníka
Ing. Patrik Horažďovský Ing. Martin Heindl
Chytré řízení dopravy v IDS JMK
4D přístup k integraci ve veřejné dopravě
Prezentace pro OS tramvají
Transkript prezentace:

Zpřístupňování železniční dopravy osobám se zdravotním postižením v Plzeňském kraji ČD, a.s., ROC Plzeň 23.11.2016, Plzeň

Základní údaje Celkem je v kraji 16 tratí s celkovou délkou 737 km. Většina tratí je jednokolejných, 223 km je elektrifikováno střídavou napěťovou soustavou 25kV, 50 Hz. V kraji se nachází 213 stanic a zastávek, z toho je ve 41 stanicích možno zakoupit jízdenku u pokladní přepážky. V Plzeňském kraji jezdí v pracovních dnech 456 vlaků, o sobotách a nedělích 219 vlaků. Celkem jízdní řád obsahuje 513 vlaků v působnosti Regionálního obchodního centra Plzeň, které jezdí s různým časovým omezením. Je zde také jedna trať (Mladotice – Kralovice) s dočasným zastavením provozu (od 1. 1. 1997) 2 Železnice v Plzeňském kraji

Železnice v Plzeňském kraji

Vozidla pro přepravu osob se zdravotním postižením Železniční vozidla Plzeňského kraje

Investice Českých drah do vozidel Nově dodávaná vozidla pro regionální a příměstskou dopravu jsou již vždy řešena jako nízkopodlažní a bezbariérová. Za období trvání smluv v závazku veřejné služby s jednotlivými kraji ČD mezi lety 2010 a 2016 pořídily nebo modernizovaly vozidla pro regionální dopravu v hodnotě 19 miliard korun bez DPH. Pro dálkovou dopravu jsou nová vozidla řešena také jako přístupná pro cestující na vozíku. V letech 2010 až 2016 České dráhy v rámci obnovy vozidlového parku pro dálkovou dopravu pořídily nebo modernizovaly vozidla v hodnotě 16,9 miliardy korun bez DPH. Železniční vozidla Plzeňského kraje

Vozidla Vlaky s vozy přizpůsobenými pro cestování cestujících s omezenou možností pohybu jsou v jízdním řádu vždy označeny příslušným piktogramem. Cestování cestujících na vozíku je umožněno i v dalších vlacích ve služebních vozech nebo služebních oddílech. Pro více informací je možné využít kontaktní centrum Českých drah na telefonní lince 840 112 113 a stránky www.cd.cz. Železniční vozidla Plzeňského kraje

Železniční vozidla Plzeňského kraje

Železniční vozidla Plzeňského kraje

Označení u následujících vozidel: Vozidlo Počet míst pro vozíčkáře Přístupnost WC Druhy vlaků Poznámky osobní vůz BDmsee 3 ano dálkové vlaky motorová jednotka 814 RegioNova 2 regionální vlaky nízkopodlažní elektrická jednotka 680 Pendolino plně bezbariérová Motorový vůz 840 / 841 RegioShuttle RS 1 nízkopodlažní, klimatizovaný Motorová jednotka 844 Motorový vůz 440, 640, 650 RegioPanter Železniční vozidla Plzeňského kraje

Označení u následujících vozidel: Vozidlo Počet míst pro vozíčkáře Přístupnost WC Druhy vlaků Poznámky osobní vůz BDbmrsee 3 ano dálkové vlaky motorový vůz 843 2 dálkové a regionální vlaky elektrická jednotka 471 City Elefant 2 + další v nástup. prostorech příměstské vlaky nízkopodlažní řídící vůz 954 řídící vůz 961 (pouze prototyp) klimatizovaný osobní vůz Bbdgmee Železniční vozidla Plzeňského kraje

Na trati 176 Chrást u Plzně – Radnice je od 11. 12 Na trati 176 Chrást u Plzně – Radnice je od 11.12.2016 garantováno u všech spojů nasazení nízkopodlažních vozidel, navíc jsou zavedeny přímé spoje z Plzně hl. nádraží do Radnic a zpět (bez nutnosti přestupu v Chrástu u Plzně) Železniční vozidla Plzeňského kraje

Železniční vozidla Plzeňského kraje

Modernizovaná vozidla Nasazení ř. 814 „Regionova“ Celkem 12 ks Plzeňsko – turnusováno 7 jednotek Rokycany – Příkosice, Rokycany – Plzeň hl.n. Plzeň – Žihle Plzeňská linka (Blovice – Plzeň – Kozolupy) Plzeň – Bezdružice Plzeň – Radnice Klatovsko – turnusováno 5 jednotek Klatovy – Horažďovice př., Klatovy – Nýrsko – Železná Ruda Alžbětín, Klatovy – Domažlice, Domažlice – Planá u M.L. c 13 Železniční vozidla Plzeňského kraje

Řídící vůz 295 „Sysel“ Parametry vozidla 56+14 míst k sezení 2 místa pro invalidní vozíky Prostor pro kola Informační systém WC s uzavřeným okruhem Klimatizace Železniční vozidla Plzeňského kraje

Nasazení vratných souprav Složení vratné soupravy 363 + 2xBdmtee + 961 Kapacita cca 280 míst Nasazení Plzeň – Beroun Celkem 3 soupravy (bez zálohy) Vyšší efektivita provozu Obraty, personál, stabilita Možnost využití na průjezdné linky v Plzni 15 Železniční vozidla Plzeňského kraje

Motorová jednotka 844 „RegioShark“ 16 Železniční vozidla Plzeňského kraje

Motorová jednotka 844 „RegioShark“ Železniční vozidla Plzeňského kraje

Motorová jednotka 844 „RegioShark“ Železniční vozidla Plzeňského kraje

Servisní vůz Bbdgmee 236 se zdvíhací plošinou Železniční vozidla Plzeňského kraje

Servisní vůz Bbdgmee 236 se zdvíhací plošinou Uvedené servisní vozy jsou v dálkové dopravě nasazovány v rámci Plzeňského kraje na následujících relacích: Praha – Plzeň – Cheb Praha – Plzeň – Železná Ruda-Alžbětín Praha – Plzeň – Mnichov Plzeň – České Budějovice – Brno Železniční vozidla Plzeňského kraje

Vyhledání spojení: vyhledání spojení pomocí našeho vyhledávače spojení - http://www.cd.cz/spojeni/ nutno zaškrtnout v rozšířeném hledání v kategorii Spojení funkci „Spojení pro cestující na vozíku“ vyhledávač pak vyhledá pouze spoje s vozy přizpůsobenými pro cestující na vozíku pro více informací lze využít kontaktní centrum Českých drah na telefonní lince 840 112 113 spojení je možné podle zmíněných symbolů vyhledat i v knižním jízdním řádu po vyhledání spoje v jízdním řádu doporučuji ještě navštívit omezení provozu - http://www.cd.cz/omezeniprovozu/ pro zjištění, zda se na trase vašeho spoje nebude konat výluka s náhradní autobusovou dopravou. Informace pro cestující

Lhůty pro objednávku cesty cestujících na vozíku bez předhlášení – případy, kdy cestující nevyžaduje asistenci dopravce nejpozději 24 hodin před odjezdem vlaku z nástupní stanice – u vlaků, které jsou označeny symbolem vozíčkáře a cestující vyžaduje asistenci dopravce nebo má požadavek na použití mobilní zdvihací plošiny ve stanicích, které jí jsou vybaveny. nejpozději 24 hodin před pravidelným odjezdem vlaku z výchozí stanice (nebo pohraniční přechodové stanice) – u vlaků se služebním vozem nebo jiným vhodným vozem bez plošiny nejpozději 48 hodin před uskutečněním přepravy – v případech, kdy je požadováno zařazení vozu s plošinou, případně vozu vhodného pro přepravu na vozíku do vlaku, ve kterém tento vůz není pravidelně řazen Informace pro cestující

Objednávka cesty cestujících na vozíku Pro snadnější zajištění přepravy cestujících na vozíku ve vlacích Českých drah je nutné vyplnit - kontaktní centrum Českých drah. S případným dotazem je možné se obrátit na Kontaktní centrum ČD - 840 112 113 Ve formuláři je mimo dalších povinných údajů třeba vždy zadat emailovou adresu nebo telefon pro zpětné potvrzení objednávky. Je nutné dodržet časové termíny, v případě pozdějšího odeslání objednávky není možné zaručit její včasné vyřízení. Asistencí se rozumí zajištění pomoci při nástupu a výstupu do/z vozidla, doprovod k vlaku, pomoc při nákupu jízdního dokladu apod. dle možností zaměstnanců ČD v dané stanici. Informace pro cestující

Objednávka cesty cestujících na vozíku Přeprava cestujících na vozíku může být odmítnuta, je-li kapacita vlaku pro takovouto přepravu vyčerpána nebo ji ve zvoleném vlaku nemohou ČD vůbec realizovat, nebo nelze-li cestujícího s vozíkem dopravit na nástupiště až k vlaku. Vozík musí být vždy opatřen funkční ruční brzdou k jeho zajištění ve voze. Při objednané přepravě je třeba, aby se cestující dostavil do nástupní stanice alespoň 30 minut před pravidelným odjezdem vlaku ČD a přihlásil se na pracovišti, které je uvedeno na potvrzené objednávce. Je nutno sledovat i omezení provozu Informace pro cestující

Mobilní zdvihací plošiny Ve vybraných železničních stanicích jsou k dispozici mobilní zdvihací plošiny Zdvihací plošinu smí obsluhovat pouze proškolený zaměstnanec, a proto je nutné předem oznámit zamýšlený nástup, výstup nebo přestup cestujícího na vozíku, například on-line objednávkou na www.cd.cz Aktuální přehled stanic vybavených zdvihací plošinou včetně příslušných kontaktů a provozní doby naleznete v seznamu stanic na www.cd.cz Informace pro cestující

Přehled železničních stanic v Plzeňském kraji, vybavených zdvihací plošinou Informace pro cestující

Informace o službách v železničních stanicích Přístupnost staničních prostor pro cestující na vozíku a vybavení jednotlivých stanic pro nástup a výstup cestujících na vozíku najdete v seznamu stanic a také přímo při vyhledávání spojení. Po vyhledání spojení stačí kliknout na název stanice a zobrazí se všechny důležité informace o dané stanici a rozsah poskytovaných služeb včetně přístupnosti pro cestující na vozíku, zrakově nebo sluchově postižené. Obdobné informace jsou k dispozici i v mobilní aplikaci „Můj vlak“. Informace pro cestující

Mobilní aplikace „Můj vlak“ Informace pro cestující

Mobilní aplikace „Můj vlak“ Informace pro cestující

Mobilní aplikace „Můj vlak“ Informace pro cestující

Kontakt Děkuji za pozornost Ing. Petr Nádeník tel.: 972 524 622 Zástupce ředitele ROC Plzeň tel.: 972 524 622 mobil: 602 289 145 e-mail: nadenik@gr.cd.cz České dráhy, a.s. Regionální obchodní centrum Plzeň Purkyňova 22, 301 00 Plzeň Kontakt Děkuji za pozornost