Test k ověření znalostí z HV

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Česká republika a její státní symboly.
Advertisements

Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
VY_32_INOVACE_19_Národní buditelé
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv07/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Historie české populární hudby Autor:
16.1 Státní hymna ČR a hymna EU
STŘEDNÍ ŠKOLA PEDAGOGICKÁ, HOTELNICTVÍ A SLUŽEB
Hudba českého raného baroka (1620 – 1670). Společenská situace násilná katolizace Čech po Bílé hoře znamenala konec veřejného provozování nejrozvinutější.
Hudební baroko ( století).
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Autor: Mgr. Hana Kalousková
Za předpokladu použití učebnice Čítanka pro 5. ročník a psacích potřeb
Česká hymna a Státní symboly
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.11 Název pro školu:
O Název Romantismus v Čechách O Šablona CZ.1.07/1.4.00/ O Poř.číslo HV 5 O Autor šablony Mgr. Zuzana Vyhnálková DiS O Datum
Osobnosti národního obrození
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Česká státní hymna Kde domov můj?.
HUDBA ČESKÉHO BAROKA.
Hudba Rakousko-Uherska Autor: Květa Stejskalová. Rakousko-Uhersko byl státní útvar, který existoval v letech 1867 – Rakousko-Uhersko byl státní.
HUDBA V BAROKU.
1. kolo 7.ročník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_351_Hudba v období baroka AUTOR: Mgr. Markéta Lyková RO Č.
Josef Kajetán Tyl Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
8. ročník Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství.
-co je to fuga? : polyfonní instrum. skladba/varhanní/
ICT 2 – 3 – 25 HV František Škroup – Kde domov můj
Hudební výchova-5.ročník ZŠ „Otázky ke kritickému myšlení“
HYMNA ČR.
Národní obrození.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/11  Název materiálu: Lidová píseň, zlidovělá píseň, umělá píseň  Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
. „Kdo nemá peněz je chud, kdo nemá druha je chudší, kdo nemá srdce je nejchudší.“ „Kdo nemá peněz je chud, kdo nemá druha je chudší, kdo nemá srdce je.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.6 Naše vlast Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
Josef Kajetán Tyl „Kde domov můj“. Josef Kajetán Tyl „Kde domov můj“ VY_32_Inovace_18 MJ-3 PaedDr.Jitka Mužíková ZŠ a MŠ Nedašov.
Česká hudební renesance a baroko Anotace Prezentace seznámí žáky s vývojem hudby v období renesance a baroka. Popisuje historické souvislosti jejího vzniku.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ČESKÉ HUDEBNÍ BAROKO. BAROKO - ÚVOD -je název uměleckého slohu ovlivňujícího všechny druhy umění -v hudbě se uplatňovalo od konce 16. do poloviny 18.století.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_06 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Periodizace dějin evropské hudby - žáci se naučí etapy dějin evropské.
Dějiny hudby a její osobnosti
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Gymnázium Židlochovice kvarta
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže,
Test k ověření znalostí z HV
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
ANOTACE: Určeno pro žáky 1.stupně ZŠ Motivace a nácvik státní hymny
Jak se jmenuje píseň,která se stala naší hymnou?
CESTA Z PRAVĚKU ČESKÝ KLASICISMUS
ČESKÁ STÁTNÍ HYMNA ICT 2 –
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
VY_32_INOVACE_52_Státní symboly
STŘEDNÍ ŠKOLA PEDAGOGICKÁ, HOTELNICTVÍ A SLUŽEB
Hudební renesance v Čechách
DUM - Digitální Učební Materiál
Státní symboly VY_32_INOVACE_17
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Název školy: Základní škola a mateřská škola,
Mgr. Jablečníková Jarmila ZŠ Horní Slavkov
Dějiny hudby a její osobnosti
Název školy: ZŠ a MŠ Zvole Autor: Mgr. Jitka Krupičková
Česká hymna - více výukových souborů najdete na této adrese: emagister.eu
Transkript prezentace:

Test k ověření znalostí z HV 1. Český lidový tanec ve 2/4 taktu se jmenuje a/ valčík b/ polka 2. Hra na tělo je oblíbeným rytmickým doprovodem mnoha písní, jakých dalších tří činností se při ní využívá? Pleskání,…………………………………………………………………… 3. Pro vývoj hudby /zejména ve století 15. / je důležitý rozvoj polyfonie. Jakou hudbu tento pojem označuje? a/ jednohlasou b/ vícehlasou

4. Na dvoře českého krále Jana Lucemburského působil v tomto období ve funkci sekretáře, básníka, ale také významného skladatele francouzký hudebník jménem………………………………………………………………….. 5. Významní čeští skladatelé tohoto období jsou a/ Kryštof Harant z Polžic, J. Rychnovský, J. T. Turnovský b/ P. J. Vejvanovský, B. M. Černohorský, J. D. Zelenka c/ A. Dvořák, J. Suk, L. Janáček

6. V období 16. století /renesance/ vznikala tzv. literátská bratrstva. Vysvětlete tento pojem …………………………………………………………………………. 7. Vznik koled a vánočních zvyků spadá zejména do období hudebního baroka, to znamení století………………………………………… 8. Čeští skladatelé barokního období byli např. ……………………………………………………………………………

9. Nejvýznamnějšími představiteli světového baroka byli 2 němečtí skladatelé, jako mistr fugy je označován skladatel …………………………………………… a mistrem oratoria skladatel …………………………………………...

10. Česká hymna Kde domov můj poprvé zazněla r. 1834 ve Stavovském divadle v Praze. Hra, ve které píseň zazněla z úst slepého houslisty Mareše, má název /event. podtitul/ ……………………………………………………………………………….. Hru /a tedy i slova písně/ napsal …………………. a hudbu složil český skladatel………………………… 11. Známý pražský písničkář Karel Hašler skládal svoje písničky a pomáhal jimi v období pro náš lid velmi těžkém. V období jakých historických událostí to bylo? ....................................................................................

Řešení: 1.b 2. tleskání, dupání a luskání 3.b 4. Guillaume de Mahaut 5.a 6. kostelní zpěváci z řad měšťanů, řemeslníků, kteří vydávali zdobené zpěvníky /kancionály/ 7.17. století 8. P. J. Vejvanovský, Adam Michna, B. M. Černohorský ad. 9. J. S. Bach G. F. Handel 10. Fidlovačka aneb žádný hněv a žádná rvačka J. K. Tyl František Škroup 11. v období 2. sv. války Zdroje: Z vlastních zdrojů