Příprava zadávacího řízení pro začátečníky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZMĚNY ZÁKONA O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH
Advertisements

NEJČASTĚJŠÍ POCHYBENÍ ZADAVATELE při zadávání veřejných zakázek
Zákon o veřejných zakázkách: problémové okruhy
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČESKÉ REPUBLIKY NOVELA ZÁKONA O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH Navrhované změny stav k Mgr. Mgr. Vlastimil Fidler.
Úspěšné podání nabídky a obrana při vyloučení zadavatelem
Postupy pro zadávání zakázek při pořizování zboží, služeb či stavebních prací z prostředků finanční podpory OP VK.
Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Liberec, 19. května 2008.
Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
Právo na informace Tereza Danielisová,
1 Moderní učitel CZ.1.07/1.3.00/ Vdělávání v oblasti veřejných zakázek dle postupu uvedeného v Příručce pro příjemce Ing. Jan Weigel, lektor VŘ.
ZÁKON O ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK
Zadávací dokumentace Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
A UDIT VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY
Nový zákon o zadávání veřejných zakázek – změny v oblasti elektronizace veřejných zakázek a uveřejňování informací Praha,
Veřejné zakázky města nově od 2016 MĚSTO V PROMĚNÁCH ČASU A MYŠLENÍ LIDÍ 5. konference Platformy městských architektů a Společnosti Petra Parléře, o.p.s.
Seminář pro žadatele k 18. a 19. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 9. –
Způsob financování sociálních služeb v rámci projektu „Služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ Ing. Pavel Poles Odbor strategického rozvoje kraje.
Novela zákona o veřejných zakázkách Porada s ekonomy neškolských příspěvkových organizací Jihomoravského kraje Mgr. Michal Lipovský.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR JUDr. Jana Nedvědická Odbor práva veřejných zakázek a koncesí MMR ČR Zákon o veřejných zakázkách – možnosti společensky.
Seminář pro žadatele k 14. výzvě IROP „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání“ a 15. výzvě „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání pro sociálně vyloučené.
PROVÁDĚCÍ PŘEDPISY transparentní novela zákona Vlastimil Fidler 1.
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Nejčastější chyby při zadávání veřejných zakázek z OPVK
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazné postupy pro.
Pravidla pro zadávání veřejných zakázek pro přímo řízené organizace na MZ ČR Ing. Mgr. Zdeňka Zatloukalová.
Seminář pro žadatele k 3. výzvě IROP „Regulační plány“ a k 9. výzvě IROP „Územní studie“ Zadávání a kontrola veřejných zakázek , Brno.
Úřad vlády České republiky Oddělení veřejných zakázek Společensky odpovědné zadávání veřejných zakázek Úřadem vlády ČR Mgr. Zuzana Profousová.
Seminář pro žadatele k 13.,14., a 15. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 16. –
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Nejčastější chyby v zadávací dokumentaci Podporujeme Vaši budoucnost Seminář pro příjemce ve výzvě č. 89 OP LZZ, Praha – Hotel.
Seminář pro žadatele k 49. výzvě IROP „Deinstitucionalizace sociálních služeb za účelem sociálního začleňování II." Zadávání a kontrola veřejných zakázek.
Postup při zadávání VZ - Příspěvkové organizace Kompetence k rozhodování o nákupu věcí, služeb a stavebních prací Rozsah Číslo usnesení Rady ÚK z
PROBLÉMOVÁ MÍSTA PŘI ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK 15. prosince 2011.
O ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK
Seminář pro žadatele k 34. a 35. výzvě IROP „Sociální bydlení (pro SVL)" Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Seminář pro žadatele IROP „Administrace projektů ve fázi realizace"
Seminář pro žadatele k 25. výzvě IROP „KNIHOVNY"
Stanovení předpokládané hodnoty
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
ZÁKON O ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK č.134/2016 Sb.
Zákon 417/2009 Sb. Mgr. Pavel Herman.
Dynamický nákupní systém pro praxi
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání veřejných zakázek
Seminář pro žadatele IROP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Novelizace Zákon č. 417/2009 Sb. a č. 179/2010 Sb. a další novelizace
Veřejné zakázky vybrané kapitoly
Seminář pro žadatele k 21. výzvě IROP „MUZEA"
Seminář pro žadatele k 29. výzvě IROP „Rozvoj sociálních služeb"
Seminář pro žadatele IROP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele k 72. výzvě IROP „Cyklodoprava II"
Seminář pro žadatele IROP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Veřejné zakázky Robert Páleník
Nejčastější chyby v zadávací dokumentaci
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Elektronická komunikace při zadávání veřejných zakázek Mgr. Jakub Váňa
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Transkript prezentace:

Příprava zadávacího řízení pro začátečníky vzdělávací program MMR – B1 Příprava zadávacího řízení pro začátečníky odbor práva veřejných zakázek a koncesí MMR

Národní právní regulace Při výběru dodavatele zákon č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek prováděcí právní předpisy Při realizaci veřejné zakázky jiné právní předpisy, např. občanský zákoník

Evropská právní regulace Směrnice Nařízení

Jiné prameny práva rozhodovací praxe ÚOHS, judikatura soudů interní předpisy zadavatele rezortní regulace „dotační“ dokumenty

www.portal-vz.cz Metodiky Stanoviska obecné speciální uveřejňovací expertní skupiny MMR společná s UOHS

Struktura zákona Část první - obecná ustanovení § 1 - 32 Část druhá - ustanovení k zad. řízením § 33 - 51 Část třetí - podlimitní režim § 52 - 54 Část čtvrtá - nadlimitní režim § 55 - 128 Část desátá - společná ustanovení § 210 - 223 Část třináctá - dozorová část § 241 - 272

Obecná ustanovení (část I) Zadavatel se dozví: jestli je zadavatelem (§ 4) jestli zadává veřejnou zakázku (§ 2) jakou veřejnou zakázku zadává (§§ 14 - 27) jaké jsou zásady zadávání (§ 6) jaký je význam pojmů užitých v zákoně (§ 28) jestli je povinen zadat veřejnou zakázku v zadávacím řízení (§§ 29 - 31)

zadavatel, o kterém to stanoví zákon veřejný zadavatel zadavatel, o kterém to stanoví zákon

Veřejný zadavatel § 4 Česká republika (organizační složky státu samostatnými zadavateli) Česká národní banka státní příspěvková organizace územní samosprávný celek nebo jeho příspěvková organizace jiná právnická osoba založena nebo zřízena pro nekomerční potřeby veřejného zájmu a zároveň jiný veřejný zadavatel ji převážně financuje nebo ovládá

Zadavatel § 4 bývalý „dotovaný zadavatel“ zadavatel sektorové veřejné zakázky

Zadavatel § 4 osoba, která zahájila zadávací řízení dobrovolně zadavatel – povinnost dodržovat zákon nezadavatel – povinnost dokončit zadávací řízení podle zákona (možnost zrušit ZŘ)

Zadání VZ § 2 uzavření úplatné smlouvy mezi zadavatelem a dodavatelem povinnost dodavatele poskytnout dodávky, služby nebo stavební práce × zadáním není pracovněprávní nebo jiný obdobný vztah smlouvy upravující spolupráci zadavatelů

koncese na stavební práce Veřejná zakázka § 14 VZ na dodávky VZ na služby VZ na stavební práce koncese na služby koncese na stavební práce Část VIII.

Hlavní předmět VZ § 15 pokud součástí VZ dodávky i služby a nejedná se o veřejnou zakázku na stavební práce hlavní předmět podle části předmětu veřejné zakázky s vyšší předpokládanou hodnotou. jinak hlavní předmět určí podle základního účelu veřejné zakázky

Zásady § 6 obecně: transparentnost přiměřenost ve vztahu k dodavatelům: rovné zacházení zákaz diskriminace

Předpokládaná hodnota § 16 - 23 předpokládaná výše úplaty za plnění veřejné zakázky vyjádřená v penězích (§ 16 odst. 1) zdroj informací (§ 16 odst. 6) stejné či podobné zakázky průzkum trhu předběžné tržní konzultace jiný vhodný způsob (regulace, statistiky, registr smluv, ceníky)

Stanovení § 16 odst. 1 Kdy? Před zahájením zadávacího řízení nebo zadáním veřejné zakázky na základě výjimky podle § 30 (ostatní výjimky?) Cíl? Zjistit relevantní právní úpravu zadavatel má povinnost ji stanovit X obecně nemá povinnost ji sdělit

Aktuálnost § 16 odst. 5 k okamžiku zahájení zadávacího řízení pokud nebyla zadána v zadávacím řízení, k okamžiku zadání veřejné zakázky

Zahrnutí hodnota všech plnění, která mohou vyplývat ze smlouvy na veřejnou zakázku hodnota změn závazků ze smlouvy, jejichž možnost byla vyhrazena v zadávací dokumentaci podle § 100 předpokládaná výše cen, odměn nebo jiných plateb, které zadavatel poskytne dodavatelům v souvislosti s jejich účastí v zadávacím řízení

Zahrnutí Speciální pravidla pro VZ na dodávky VZ na služby VZ na stavební práce Rámcová dohoda, DNS Řízení o inovačním partnerství

Nezahrnutí daň z přidané hodnoty plnění po 48. měsíci dodávky smlouva na dobu neurčitou nebo jejíž trvání nelze přesně vymezit služby (bez celkové ceny) na dobu neurčitou nebo delší

Předpokládaná hodnota VZ na části součástí předpokládané hodnoty všechna plnění tvoří jeden funkční celek zadávána v časové souvislosti výjimka: celková předpokládaná hodnota nepřesáhne 20 % souhrnné předpokládané hodnoty a je nižší než částka stanovená nařízením vlády

Předpokládaná hodnota provozní jednotky § 17: za všechny své provozní jednotky X provozní jednotka s funkční samostatností při zadávání veřejných zakázek (některých jejich kategorií), může se předpokládaná hodnota veřejné zakázky stanovit na úrovni této jednotky relativně nezávisle rozhoduje o otázkách naplňování svých provozních potřeb provádí zadávací řízení činí rozhodnutí o výběru dodavatele uzavírá smlouvu relativně samostatně hospodaří s finančními prostředky

Veřejná zakázka podle výše předpokládané hodnoty nadlimitní veřejná zakázka limity v nařízení vlády č. 172/2016 Sb. např. stavební práce 142 668 000 Kč podlimitní veřejná zakázka dodávky nebo služby 2 000 000 Kč stavební práce 6 000 000 Kč veřejná zakázka malého rozsahu

Režim VZ (jak číst zákon) Určení režimu nadlimitní režim (část IV) podlimitní režim ZPŘ (část III) jiný druh ZŘ (část IV + III) VZMR (§ 6, § 219) zjednodušený režim (část V)

Výjimky § 29 - § 31 obecné podlimitní VZMR podle předmětu VZ, např.: úvěr nebo zápůjčka nájem nemovitosti nákup knih do knihovních fondů bez ohledu na předmět VZ zadavatel nemá povinnost zadat VZ v zadávacím řízení

Výjimky § 29 - § 31 podstata výjimek – není povinnost vybrat dodavatele v zadávacím řízení ALE při zadávání VZMR je zadavatel povinen dodržet zásady podle § 6 U všech výjimek se stále jedná o veřejné zakázky. Význam: uveřejňování smluv a skutečně uhrazené ceny

je povinen veřejnou zakázku zadat v zadávacím řízení Pokud tedy zadavatel je zadavatelem podle zákona hodlá zadat veřejnou zakázku nevztahuje se na něj žádná výjimka je povinen veřejnou zakázku zadat v zadávacím řízení profil zadavatele

Základní schéma zadávacího řízení Zpracování zadávací dokumentace Zahájení zadávacího řízení § 48 Výběr dodavatele Uzavření smlouvy Posouzení podmínek účasti Hodnocení

Vedení zadávacího řízení podle pravidel stanovených zákonem vázanost zadávací dokumentací zásady § 6

Nadlimitní režim – zadávací řízení OŘ, UŘ, JŘSU, JŘBU, SD, IP směrnicová úprava detailní, instruktivní uveřejnění na úrovni národní (Věstník veřejných zakázek) evropské (Úřední věstník Evropské unie - TED)

Podlimitní režim - OŘ, UŘ, JŘSU, JŘBU, SD, IP národní úprava pravidla pro nadlimitní režim ALE jiné lhůty (kratší) - § 54 jiná použitelnou některých druhů zadávacího řízení uveřejnění na úrovni národní (Věstník veřejných zakázek)

Podlimitní režim - ZPŘ národní úprava méně regulace - větší volnost zadavatelů uveřejnění „pouze“ na profilu zadavatele použití některých pravidel pro nadlimitní režim: odkazy ze zákona „dobrovolné“ použití

Zadávací dokumentace = soubor dokumentů, které zadavatel zveřejňuje při zahájení zadávacího řízení + formuláře + výzvy podle přílohy 6

Zpracování zadávací dokumentace sám zadavatel může vést předběžné tržní konzultace (§ 33) může přizvat externí subjekty: přizvaný odborník (§ 42) smluvní zástupce (administrátor) (§ 43) odpovědnost za dodržení pravidel nese zadavatel

Předběžné tržní konzultace s odborníky či dodavateli cíl: sestavení zadávacích podmínek identifikace alternativ informace pro dodavatele o záměrech, požadavcích zákaz narušení hospodářské soutěže

Předběžné tržní konzultace forma není stanovena, lze písemná komunikace, osobní jednání, konfcall adresné oslovení, veřejná výzva k podání informací pokud ústní komunikace → dostatečná dokumentace obsahu

Předběžné tržní konzultace vhodné: nemám odbornost zdroje informací nejsou veřejně dostupné hrozí, že jinak stanovím zadávací podmínky v rozporu s § 6 nevýhody: administrativa zavádějící informace hrozba narušení hospodářské soutěže

Narušení hospodářské soutěže povinnost vyloučit (alespoň vybraného) dodavatele: došlo k narušení hospodářské soutěže předchozí účastí účastníka zadávacího řízení při přípravě zadávacího řízení + jiné opatření k nápravě není možné

Předběžné oznámení § 34 uveřejnění úmyslu zahájit zadávací řízení oprávnění, ne povinnost (není podmínkou pro zahájení řízení) možnost zkrácení lhůty pro podání nabídek

Omezení při zpracování ZD potřeby zadavatele X zákonná omezení: zákaz zvýhodnit nebo naopak znevýhodnit podrobnosti nezbytné pro účast „srovnání“ konkurenční výhody u externích zpracovatelů externích konzultantů

Povinné náležitosti ZD liší se podle režimu a druhu zadávacího řízení náležitosti povinné vždy náležitosti povinné ad hoc viz portal-vz.cz, metodika Příprava a zpracování zadávací dokumentace

Povinné náležitosti ZD OŘ, UŘ, JŘ, SD, IP § 103 povinné náležitosti ve vztahu ke všem dodavatelům § 104 povinné náležitosti ve vztahu k vybranému dodavateli ZPŘ odkazy v § 53 na nadlimitní režim příloha č. 6 k zákonu

Povinné náležitosti ZD: údaje o hodnocení

Hodnocení „Nabídky budou hodnoceny podle jejich ekonomické výhodnosti.“ ekonomická výhodnost nejnižší nabídková cena nejnižší náklady životního cyklu nejvýhodnější poměr nabídkové ceny a kvality nejvýhodnější poměr nákladů životního cyklu a kvality možnost stanovit pevnou cenu a hodnotit pouze kvalitu nabízeného plnění

Hodnocení - nejnižší nabídková cena ZÁKAZ hodnotit pouze nejnižší nabídkovou cenu v řízení se soutěžním dialogem nebo v řízení o inovačním partnerství v případě veřejné zakázky na služby (některé) podle přílohy č. 4 v případě veřejné zakázky na služby projektantů a architektů (tedy pouze ve „veřejných zakázkách na služby“)

Hodnocení – nejnižší nabídková cena kritérium nejnižší nabídkové ceny by nemělo být dále členěno na jednotlivá subkritéria, kterým jsou přiřazovány samostatné váhy Např. nelze: ÚOHS-S0022,0048/2017, 13. března 2017 subkritérium váha cena dodání 90 % hodinová sazba za servis 10%

Hodnocení - náklady životního cyklu vždy nabídková cena plus např. ostatní pořizovací náklady náklady související s užíváním předmětu veřejné zakázky náklady na údržbu náklady spojené s koncem životnosti náklady způsobené dopady na životní prostředí

Hodnocení - kritéria kvality zákon vymezuje demonstrativní výčet kritérií kvality možnost předběžných tržních konzultací metodická podpora MMR či oborových organizací

Hodnocení - kritéria kvality musí vyjadřovat ověřitelné skutečnosti být vymezeny tak, aby nabídky byly porovnatelné souviset s předmětem (x ZPŘ) k jakékoli fázi životního cyklu nesmí být hodnoceny smluvní podmínky, jejichž účelem je utvrzení povinností dodavatele nebo platební podmínky

Hodnocení v zadávací dokumentaci OŘ, UŘ, JŘ, SD, IP: údaje, dokumenty, vzorky nebo modely, které mají dodavatelé poskytnout - § 103 odst. 1 a) Všude: zadávací podmínky musí být stanoveny v podrobnostech nezbytných pro účast (§ 36 odst. 3)

Hodnocení v zadávací dokumentaci v zadávací dokumentaci (minimálně ve formuláři nebo výzvě u ZPŘ): kritéria hodnocení metoda vyhodnocení nabídek v jednotlivých kritériích váha nebo jiný matematický vztah mezi kritérii, případně sestupné seřazení podle významu pokud jsou hodnoceny náklady životního cyklu: jaké údaje zadavatel požaduje metoda stanovení nákladů ŽC (objektivní, dostupná, sama o sobě nesmí být podmínkou účasti)

Nejčastěji používané vzorce nejvhodnější hodnota je nejnižší hodnota: nejnižší nabídka/hodnocená nabídka x váha

Povinné náležitosti ZD: podmínky účasti

Podmínky účasti podmínky kvalifikace technické podmínky obchodní nebo jiné smluvní podmínky zvláštní podmínky plnění veřejné zakázky

Požadavky na kvalifikaci OŘ, UŘ, JŘSU, JŘBU, SD, IP ZPŘ Povinně Základní způsobilost § 74 Zápis do OR § 77/1 Nepovinně Profesní způsobilost § 77/2 Ekonomická kvalifikace § 78 Technická kvalifikace § 79 lze stanovit i jiná kritéria kvalifikace

Způsobilost základní (netrestanost, nedoplatky…) viz § 74 profesní zápis do obchodního rejstříku, viz § 77 odst. 1 oprávnění k podnikání, členství v komoře, odborná způsobilost podle jiných předpisů, viz § 77 odst. 2

Ekonomická kvalifikace - obrat minimální roční obrat nejdéle za 3 bezprostředně předcházející účetní období výše ročního obratu nesmí přesahovat dvojnásobek předpokládané hodnoty veřejné zakázky prokázání výkazem zisku a ztrát dodavatele nebo obdobným dokladem zákaz ekonomické kvalifikace u VZ na projektové a architektonické služby

Technická kvalifikace seznam stavebních prací za posledních 5 let seznam dodávek nebo služeb za poslední 3 roky seznam techniků nebo technických útvarů osvědčení o vzdělání a odborné kvalifikaci popis technického vybavení… přehled o řízení dodavatelského řetězce provedení kontroly technické kapacity opatření v oblasti řízení z hlediska ochrany životního prostředí přehled průměrného ročního počtu zaměstnanců vzorky, popisy nebo fotografie výrobků

Požadavek na prokázání kvalifikace poddodavatele Z může požadovat, aby účastník zadávacího řízení předložil doklady prokazující základní způsobilost a profesní způsobilost jeho poddodavatelů

Kvalifikace v zadávací dokumentaci údaje, dokumenty, vzorky nebo modely k prokázání splnění požadovaných kritérií kvalifikace zadávací podmínky musí být stanoveny v podrobnostech nezbytných pro účast (§ 36 odst. 3) u ekonomické nebo technické kvalifikace která kritéria ekonomické nebo technické kvalifikace minimální úroveň pro splnění

Požadavky na podání požadavky na obsah formu způsob podání žádostí o účast, předběžných nabídek nebo nabídek

Právní forma, forma spolupráce zákaz požadovat určitou právní formu dodavatele zákaz požadovat určitou formu spolupráce dodavatelů X nezbytné případy

Vyhrazené veřejné zakázky § 38 vyhrazení v oznámení o zahájení zadávacího řízení pouze dodavatel zaměstnávající na chráněných pracovních místech alespoň 50 % osob se zdravotním postižením z celkového počtu svých zaměstnanců

Technické podmínky Regulace pro OŘ, UŘ, JŘ, SD, IP: ZPŘ: lze stejně, lze jinak a1) parametry výkonu nebo funkce kombinovatelnost a2) popis účelu nebo potřeb b) technické normy nebo dokumenty c) štítky

Zpracování ZD - popis předmětu VZ zákaz diskriminačních odkazů odkaz lze použít: je to odůvodněno předmětem VZ jiný popis by nemohl být dostatečně přesný a srozumitelný → nutné připuštění rovnocenných řešení

Technické podmínky VZ na stavební práce – zadavatel může (nemusí) dokumentace v rozsahu stanoveném vyhláškou MMR soupis stavebních prací, dodávek a služeb s výkazem výměr v rozsahu stanoveném vyhláškou MMR VZ na pořízení silničních vozidel - nařízení vlády 173/2016

Obchodní a smluvní podmínky Možnosti: závazný návrh smlouvy, dodavatel doplňuje vyznačená místa stanovení obchodních a smluvních podmínek, smlouvu zpracovává dodavatel stanovení obchodních a smluvních podmínek, dodavatel garantuje, smlouva kompletována v interakci zadavatel ↔ dodavatel

Zvláštní podmínky plnění VZ lze (není povinné) požadovat zvláštní podmínky plnění VZ zejména (ne pouze) v oblasti environmentální sociální hospodářské Inovační ! vždy v souvislosti s předmětem VZ

Další podmínky pro uzavření smlouvy OŘ, UŘ, JŘ, SD, IP (§ 104 odst. 2): výslovné uvedení v zadávací dokumentaci, že vybraný dodavatel bude povinen předložit identifikační údaje všech skutečných majitelů + příslušné doklady ZPŘ: není povinnost uvést v ZD, povinnost vyzvat vybraného dodavatele ale zůstává zachována

Doporučené náležitosti ZD např.: informace o zákazu podat více než jednu nabídku (§ 107/3); podat nabídku dodavatelem, jehož prostřednictvím jiný dodavatel prokazuje kvalifikaci (§ 107/4); pravidla podání žádostí o vysvětlení zadávací dokumentace (§ 99); informace o povinném vyloučení vybraného dodavatele - akciové společnosti, která nemá vydány výhradně zaknihované akcie viz portal-vz.cz, Příprava a zpracování zadávací dokumentace

Citlivá činnost § 220 U veřejné zakázky nad 300 mil. Kč je schválení zadávací dokumentace citlivou činností. Fyzická osoba schvalující zadávací dokumentaci musí splňovat podmínky zákona o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti

Další možnosti zadavatele

Zadávací lhůta § 40 lhůta, po kterou účastníci zadávacího řízení nesmí ze zadávacího řízení odstoupit oprávnění ke stanovení přiměřeně s ohledem na druh zadávacího řízení a na předmět veřejné zakázky

Zadávací lhůta § 40 povinnost odeslat v zadávací lhůtě oznámení o výběru dodavatele výjimka: dohoda s účastníky zadávacího řízení došlo k ukončení zadávacího řízení před uplynutím zadávací lhůty

Jistota § 41 jen pokud je stanovena zadávací lhůta v absolutní částce ve výši do 2 % předpokládané hodnoty veřejné zakázky do 5 % předpokládané hodnoty veřejné zakázky, jestliže v zadávacím řízení bude použita elektronická aukce

Vyhrazené změny závazku § 100 oprávnění vyhradit změnu závazku ze smlouvy na VZ nebo RD, pokud podmínky pro tuto změnu a její obsah jednoznačně vymezeny a změna nemění celkovou povahu veřejné zakázky změna rozsahu dodávek, služeb nebo stavebních prací, ceny nebo jiných obchodních nebo technických podmínek

Vyhrazené změny závazku § 100 lze vyhradit změnu dodavatele v průběhu plnění VZ, pokud jsou podmínky pro tuto změnu a způsob určení nového dodavatele jednoznačně vymezeny

Vyhrazené změny závazku § 100 výhrada možnosti použití JŘBU pro poskytnutí nových služeb nebo nových stavebních prací vybraným dodavatelem podmínky pro nové služby nebo nové stavební práce odpovídají podmínkám pro JŘBU předpokládaná hodnota nových služeb nebo nových stavebních prací nepřevyšuje 30 % předpokládané hodnoty veřejné zakázky a v ZD uvede předpokládanou dobu a rozsah poskytnutí nových služeb nebo nových stavebních prací

VZ rozdělené na části § 35 možnost rozdělit veřejnou zakázku na více částí zákaz obcházení zákona v jednom zadávacím řízení: rozsah částí pravidla pro účast dodavatele v jednotlivých částech pravidla zadání těchto částí

Rozdělení VZ na části § 101 při výběru dodavatele v každé části odděleně v oznámení o zahájení zadávacího řízení nebo ve výzvě k podání žádosti o účast Z stanoví, zda dodavatel může podat nabídku na jednu část na několik částí na všechny části

Rozdělení VZ na části § 101 lze omezit počet částí, které lze zadat jednomu účastníku zadávacího řízení pak pravidla pro výběr částí, které budou zadány účastníku zadávacího řízení, kterému by podle pravidel pro hodnocení jinak mělo být zadáno více částí

Podmínky sestavení a podání nabídek možnost požadovat předložení údajů o majetkové struktuře účastníka zadávacího řízení nebo jeho poddodavatele jméno, nebo jména a příjmení a odbornou kvalifikaci pracovníků, kteří budou odpovědní za plnění VZ rozdělení odpovědnosti za plnění veřejné zakázky (společná účast, pak oprávnění požadovat odpovědnost společně a nerozdílně) doporučený způsob zpracování nabídky

Další podmínky pro uzavření smlouvy § 104 Z může v ZD požadovat od vybraného dodavatele jako další podmínky pro uzavření smlouvy předložení dokladů nebo vzorků vztahujících se k předmětu plnění veřejné zakázky nebo kvalifikaci dodavatele úspěšný výsledek zkoušek vzorků předložení dokladu prokazujícího schopnost dodavatele zabezpečit ochranu utajovaných informací, je-li to k plnění veřejné zakázky nezbytné přijetí určité formy spolupráce bližší podmínky součinnosti před uzavřením smlouvy.

Využití poddodavatele § 105 Z může v ZD požadovat, aby účastník zadávacího řízení v nabídce určil části veřejné zakázky, které hodlá plnit prostřednictvím poddodavatelů předložil seznam poddodavatelů, pokud jsou účastníkovi zadávacího řízení známi a uvedl, kterou část veřejné zakázky bude každý z poddodavatelů plnit

Využití poddodavatele § 105 u VZ na služby nebo stavební práce nebo VZ na dodávky zahrnující umístění nebo montáž Z může v ZD požadovat zadavatelem určené významné činnosti při plnění veřejné zakázky byly plněny přímo vybraným dodavatelem

Platby poddodavatelům § 106 Z může v ZD stanovit podmínky, při jejichž splnění budou na žádost poddodavatele převedeny splatné částky úhrady veřejné zakázky přímo poddodavateli nejsou dotčeny jiné právní předpisy

Mimořádně nízká nabídková cena V ZPŘ NEMÁ ZADAVATEL povinnost posoudit MNNC – je k tomu oprávněn v ZD lze stanovit cenu nebo náklady, které bude považovat za mimořádně nízkou nabídkovou cenu, nebo způsob určení mimořádně nízké nabídkové ceny písemné zdůvodnění způsobu stanovení mimořádně nízké nabídkové ceny

Ochrana informací zadavatele § 36 odst. 8: zadavatel může požadovat přijetí přeměřených opatření k ochraně důvěrné povahy informací, které poskytuje v průběhu zadávacího řízení

Ochrana informací dodavatele § 218 zadavatel neposkytne do konce ZŘ informace o nabídkách a osobách zúčastněných na průběhu ZŘ důvěrné informace (to neplatí pro informace, které musí uvést, např. ve zprávě o hodnocení nabídek) zadavatel nemusí uveřejnit informaci porušení jiného právního předpisu rozpor s veřejným zájmem právo dodavatele na ochranu obchodního tajemství ovlivnění hospodářské soutěže

Zadávací dokumentace zpracována

Zahájení zadávacího řízení OŘ, UŘ, JŘ, SD, IP: den odeslání formuláře Oznámení o zahájení ZŘ nadlimitní režim (F02) - Věstník veřejných zakázek + TED podlimitní režim (CZ02) - Věstník veřejných zakázek ZPŘ: uveřejnění výzvy k podání nabídek „pouze“ na profilu zadavatele náležitosti v příloze č. 6 zákona

Uveřejnění zadávací dokumentace na profilu Druh zadávacího řízení ode dne kde OŘ, UŘ, JŘ, SD, IP nadlimitní režim uveřejnění formuláře Věstník veřejných zakázek TED podlimitní režim ZPŘ uveřejnění výzvy k podání nabídek na profilu zadavatele

Zadávací řízení zahájeno

Průběh zadávacího řízení závisí na druhu zadávacího řízení ZPŘ i OŘ: zahájení nabídky výběr dodavatele uzavření smlouvy

Průběh zadávacího řízení Užší řízení Jednací řízení s uveřejněním zahájení žádosti o účast nabídky výběr dodavatele uzavření smlouvy zahájení žádosti o účast předběžné nabídky jednání nabídky výběr dodavatele uzavření smlouvy

DĚKUJI ZA POZORNOST @mmr.cz