Kolikátého je dnes? Jaké bude zítra počasí?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Verbs of Motion Fill in the blanks using the appropriate form of either motion verb given. Vzor: Tak malý Ivan už ___? Tak malý Ivan už chodí?
Advertisements

Travelling By Dagmar Machů Tematická oblast: Reálie anglofonního světa
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:VY_32_INOVACE_AJK443 Jméno autora:Mgr.Soňa Nekvindová Třída/ročník4. ročník Datum.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_166 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
My day – daily routine NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Miroslava Jarkulišová NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_ Jazyk anglický TEMA:
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Verbs about clothes I Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-4 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Mgr. Lenka Kulhavá NÁZEV: VY_32_INOVACE_ O 01 TEMA: Angličtina ČÍSLO PROJEKTU:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace AUTOR: Mgr. Marta Rozsívalová NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_ Angličtina 6. a 7.ročník TEMA: Animals world ČÍSLO.
PODSTATNÁ JMÉNA PRO DRUHÁKY S KAMARÁDEM HONZÍKEM Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
Elektronické učební materiály - I. stupeň Český jazyk 4 Autor: Mgr. Helena Záděrová 1. Z obrázků vytvoř věty jednoduché Některé věty napište na tabuli.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991 Autor: Mgr. Jaroslava Stejskalová Název materiálu: VY_32_INOVACE_46_Člověk a společnost.
Listening 2 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Anglický slovosled v oznamovací větě CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_3209_AJ6 ©Dagmar Markova,2012 Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Verbs about clothes II Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-5 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění.
Věta se skládá ze slov Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod AutorMgr. Marie Hanzlíková Datum NázevVY_32_INOVACE_15_Slovní.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004 Jméno: Kateřina HanušováDatum:
VY__III/2__INOVACE__04 Český jazyk PODSTATNÁ JMÉNA.
Word order Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice, příspěvková organizace Litoměřice, Komenského 3 Autor: Pavel Vágai.
Název školy: ZŠ Kouřim, Okružní 435 Autor: Jana Ležalová Název materiálu:VY_32_Inovace _31 _Abeceda 1.část Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_11_31_Oblečení
Kolikátého je dnes? Jaké máme počasí?
Anotace: prezentace slouží k opakování učiva za 3.ročník
Věta se skládá ze slov Název školy
Období života člověka. Období života člověka Etapy lidského života Člověk se během života mění – roste do výšky, tloustne, učí se chodit a mluvit,
VY_32_INOVACE_01_Český jazyk_8.ročník 16_Pád podstatných jmen
Jazyk a jazyková komunikace- Český jazyk , Slovní druhy - spojky
SLOVESA SE SLŮNĚTEM PRO DRUHÁČKY
Autor: Mgr. Renata Václavíčková
Analysing a writing task
Budoucí čas s WILL What will our future look like in five years.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Vyjmenovaná slova po M - homonyma
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_238_ČJ2
VY_32_INOVACE_01_ČESKÝ JAZYK
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
P O T R A V I N Y K platbě 55,00 Tavený sýr 140 g 19,90 CZK
LIFE IN THE COUNTRY X LIFE IN THE CITY.
Numerals 0 nula 1 jeden, jedna, jedno 11 jedenáct
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organ.
Autor: Mgr. Věra Martincová
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Výukový materiál VY_32_INOVACE_08_ Souvětí a spojky
Příprava na 1. čtvrtletní písemnou práci
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Milena Brádlová; datum:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Věta jednoduchá, souvětí Přečti si větu a klikni na správnou odpověď Dnes musíš psát rychleji, abychom stihli autobus, protože jedeme do kina. Věta.
zapni zvuk a klikni si dál
Název materiálu: Past simple tense
OPAKOVÁNÍ UČIVA z 2.TŘÍDY – český jazyk
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor: Sabina Svobodová
VY_32_INOVACE_18_ Slovní druhy ohebné, přídavná jména
AKUZATIV OF LIVING CREATURES MALE ALIVE
VY_32_INOVACE_13 13 Litr – jednotka objemu autor: Mgr. Jana Kobylková
Umím si umýt ruce Samostatně používám ručník Nepoužívám v průběhu dne nebo odpoledního odpočinku pleny Umím používat WC (nepoužívám nočník!) Umím se vysmrkat,
Tábor SYROV 2019.
Autor: Mgr.Lenka Preisová
Autor: Mgr. Marie Švehlová Název: VY_32_INOVACE_1B39Čj2_Slovesa
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
AUTOR: Mgr. Marie Benabdelmalek NÁZEV: VY_32_INOVACE_2A_20
Exercise 1.
Věta se skládá ze slov Název školy
VY_32_Inovace_4.1.3 Věta jednoduchá a souvětí
Transkript prezentace:

Kolikátého je dnes? Jaké bude zítra počasí? Čeština Kolikátého je dnes? Jaké bude zítra počasí? Praha ve sněhu. (sníh)

agenda Večeře v pondělí 7. 12. Byt Morning activities Verbs of carrying

Kde je relevantní obrázek? Picture (diminutive) Je ráno. Právě zvoní budík. V ložnici je tma.

Co je to? obývák ložnice koupelna jídelna záchod kuchyně/kuchyň

Komu koupíte? (komu – dativ) pyžamo košile slipy žiletka kalhoty ponožky mýdlo trenýrky kamarád, kamarádka tatínek, maminka dědeček, babička teta strýc přítelkyně Krásný Pánský Dámský Nepotřebuju, nechci nekoupím ošklivý

Oblečení jako dárek clothes Pro koho to bude dárek? (pro + akuzativ) pulovr kabát (dětský, pánský bunda sako (dámské, pánské) pulovr, sako, kabát nebo bundu

Ráno D C Vstává. Bere mýdlo Myje se. Bere žiletku (nebo holicí strojek) a holí se. B A

Myje se, myje si ruce, myje X B Myje se Myje si ruce Myje nádobí C A How are these expressions similar/different?

Ranní rituál pracujícího muže working Order the events so they make a temporal sequence Běží ven a pospíchá do práce. Připravuje čaj nebo kávu Obléká si slipy, košili, kalhoty a ponožky. Obouvá si boty Jí chleba se šunkou nebo sýrem, nebo rohlík s džemem. Jde do předsíně. Obléká si pulovr, sako, kabát nebo bundu Svléká si pyžamo Běžet – run Pospíchat – hurry Připravovat – prepare Oblékat si – put on Obouvat si – put on (shoes) Boty – shoes Svlékat si – take off (clothing) Reorder the actions. Use nejdříve (first) Potom, pak (then) Nakonec (in the end)

Verbs of self-moving (walking, going on a vehicle, running) Dítě už chodí do školy. Šli jsme ke kamarádovi na návštěvu. Každý den běhám 4 míle. Jezdili jsme všude po Česku a viděli jsme Prahu, Plzeň, Český Krumlov a Brno. Už je devět hodin. Musím běžet. Dnes jsme jeli do Bostonu. Kam teď jdeš? Observe: Which verbs do you use for a single trip or “on the way” ? 2, 5, 6 7. Which verbs do you use for repeated or aimless motion? 1, 3, 4 Which verb do you use for vehicle-dependent motion? 4, 6 Which verb do you use for fast movement on foot (running)? 3 ,5

Verbs of carrying Nesu vám dárek k narozeninám. Každý den školní autobus vozí děti do školy. Maminka vodí dítě do školky, protože je ještě malé. Pan Jiřina nás veze z letiště do hotelu. Paní Nováková nosí těžkou tašku do práce. Kam mě vedeš? Observe: Which verbs do you use for a single trip or “on the way”? 1, 4, 6 Which verbs do you use for repeated or aimless motion? 2, 3, 5. Which verbs do you use for vehicle-dependent motion? 2, 4 Which verbs require the transported entity to have some ability to move (physically or figuratively)? 3, 6

Verbs of motion all of these below are imperfective aspect differences are in… Single motion to a determinate goal = determinate motion verb Aimless motion or repeated motion = intdeterminate motion verb Pěšky – on foot Jít, jdu, šel/šla autem, vlakem, …. jet , jedu Running Běžet, běžím Carrying pěšky Nést, nesu, nesl Carrying on a vehicle (autem, …) Vézt, vezu, vezl Leading someone on foot vést, vedu, vedl Future tense: půjdu, pojedu, poběžím, ponesu, povezu, povedu (no inf. Forms) Pěšky Chodit, chodím autem, vlakem, …. Jezdit, jezdím Running Běhat, běhám Carrying pěšky Nosit, nosím Carrying on a vehicle (autem, …) Vozit, vozím Leading someone on foot Vodit, vodím Future tense: budu chodit ….

Putting on clothes/shoes taking off clothes/shoes Dítě se svléká. undress. Dítě si svléká pyžamo. take off my pajamas Dítě se zouvá. take off shoes Dítě si zouvá boty. take off shoes Dítě se obléká. get dressed Dítě si obléká kabát. put on a coat. Dítě se obouvá. put on shoes Dítě si obouvá boty. put on shoes Observe: what differences do you notice? …. Si + direct object ….. Se – meaning is complete.

handout text str. 139

Slovní zásoba Koupelna, ložnice, kuchyně, jídelna, obývák, předsíň (fem.). Pavel se myje (inf. mýt se), holí se, svléká si pyžamo, obléká si slipy, košili, kalhoty, ponožky, pulovr, sako, kabát, bundu. Připravuje si čaj, kávu, bere si chleba se šunkou nebo sýrem, nebo rohlík s džemem. Krajíc chleba Myje nádobí (inf. mýt) Obouvá si boty Běžet ven Pospíchat do práce