Šikana.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Jana Volková Název: VY_32_INOVACE_18_OV9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma:Pracovní právo.
Advertisements

Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_11_Test.
AnotacePracovní listy jako příprava pro práci v terénu. Seznamují žáky se základními pojmy a regionální tematikou. Vycházka do přírody, fotodokumentace,
Dítě jako majetek v rozvodovém řízení. Co dítě prožívá? Proč rozvod rodičů dítě tak bolí? Protože bylo zvyklé na jistotu, která najednou není. Čas rozvodu.
P REVENCE A INTERVENCE V OBLASTI ŠKOLNÍ ŠIKANY M ÝTY A REALITA David Čáp
Centra denních služeb. poskytují ambulantní služby osobám, které mají sníženou soběstačnost z důvodu věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jiří Kolář NÁZEV:VY_32_INOVACE_08B_02_PC_a_zdraví TEMA:HARDWARE A SOFTWARE.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_188_Charakterové vlastnosti osobnosti Název školy Masarykova střední škola zemědělská.
VYPRACOVALA: Mgr. Ivana Tesařová, ZŠ a MŠ Mladoňovice Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Mgr. Michal Oblouk.  chceme-li žít ve společnosti, musíme přijmout předem stanovená pravidla, která vymezují hranice lidského soužití  rozlišujeme 3.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Počitačová bezpečnost - je obor informatiky, který se zabývá zabezpečením informací v počítačích (odhalení a zmenšení rizik spojených s používáním počítače).
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 Anotace.
Mobbing a Bossing Marková. M obbing C o je M obbing  je druh rafinované šikany na pracovišti  nejrůznější formy znepříjemňování života na pracovišti.
Dobrovolnické centrum 1. Základní údaje Dobrovolnické centrum Oblastní nemocnice Příbram, a.s., vzniklo 1. prosince V centru máme v průměru kolem.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 13 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: říjen 2012 Ročník: 9. Vzdělávací.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Olga.
Následky falešných nařčení ze sexuálního zneužití u dětí
Sexual harassement, mobbing
Workshop – práce s násilnou osobou Zkušenosti a praxe PMS ČR
Roční preventivní program a následná práce se třídou a rodiči Ing
Název projektu: Moderní škola
Ohodnoťte si správně své jazykové dovednosti
Šikana.
Vteřina poté Participace z pohledu bývalých klientů ústavních zařízení
Lektor: Mgr. Šárka Prachařová AABYSS s. r. o.
Proč původci domácího násilí nemluví o svých problémech s kolegyněmi a kolegy v zaměstnání a proč o nich nemluví ani jeho oběti?
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Název vzdělávacího materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Licenční smlouva autorská JUDr. E. Kadlecová ZS 2011/12
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
Teorie a metodika výchovy
Název vzdělávacího materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Pedagogická komunikace 4. lekce: Verbální komunikace: kladení otázek
Přednáška pro VIII. jarní semestr magisterského studia
9. Heterogenní a homogenní skupiny
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ NOVOVĚK
seminář Teorie a metodiky výchovy
KYBERŠIKANA výukový materiál 4. základní školy – INFORMATIKA
Předškolní, školní období a dospívání
Název: VY_32_INOVACE_VVP_9A_12F Škola:
Diagnostika chování Vrstevnické sítě vztahy, interakce kontrolní list
Obecné výklady o důkazech
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Chráníme přírodu Škola: SŠ, ZŠ a MŠ, Karviná, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hulejová VY_32_INOVACE_19_CHRÁNÍME PŘÍRODU_HULEJOVÁ Člověk a jeho.
Školní poradenské pracoviště
Čím vším se řídí reklama pro odborníky
1.
Hledáme klíč k právům dětí
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
KURÝR dlouhodobá brigáda
Kája Černá PROČ DĚTI ZLOBÍ? Kája Černá
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
Agresivita jako ohrožení socializace dítěte
Kontakt dětí v PP s původní rodinou
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Nevhodné zacházení s dítětem PhDr.Hana Pazlarová, ph.d.
Školní řád a pokyny pro 3. ročník
Nevhodné zacházení s dítětem PhDr.Hana Pazlarová, ph.d.
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Pojem a definice krize Překážka na cestě za důležitými životními cíli, kterou člověk není schopen překonat v obvyklém čase obvyklými metodami řešení problémů.
Informační a komunikační technologie Informatika
Pěstounská péče na přechodnou dobu (PPPD)
Diagnostika dítěte předškolního věku
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Šikana

Šikana jako extrémní podoba agresivity Šikana: prosazováním interpersonální síly přes agresivitu. Zahrnuje negativní fyzický nebo verbální akt, způsobuje úzkost oběti, je opakovaný v průběhu času a zahrnuje nepoměr sil mezi šikanujícími a jejich oběťmi Hledání hranic agresivity a šikany – 5P šikany: 1. Power 2. Persistence 3. Peers 4. Purpose 5. Perception

Projevy šikany přímé projevy: posměch (přezdívky, nadávky, hrubé žerty) kritika, příkazy, kterým se dítě podřizuje, strkání, bití, kopání nepřímé projevy: dítě je často samo, je ustrašené, zhoršuje se jeho školní prospěch, má poškozené věci, vyhledává přítomnost dospělých osob…

Agresor a Oběť Šikany Jak šikanu vnímá oběť? Jak šikanu vnímá agresor?

Vyšetřování šikany pravidla vyšetřování šikany 1. Chránit zdroj informací 2. Prozradit co nejméně o tom, co nám je a není známo 3. Vyslechnout poškozeného, obviněného a svědky každého zvlášť 4. U rozhovoru s obviněným je možné využít „taktiku výslechu“ 5. Všechny výpovědi pečlivě zaznamenat.

Postup vyšetřování Seřaďte jednotlivé kroky: Ochrana oběti Rozhovor s agresory Rozhovor s informátory (oběťmi) Nalezení vhodných svědků Rozhovory se svědky Kde hledat metodický postup: Minimální preventivní program

K zamyšlení Jaké funkce může plnit agresivita v kolektivu žáků základní školy? Jak se může lišit pohled na agresivitu z perspektivy dětí a dospělých? Kdy se agresivita ve škole stává problematickou? Kde jsou hranice agresivity a šikany ve školní třídě? Jak by měl učitel šikanu ve školní třídě řešit?