Arytmie/Arrhytmias Martin Vokurka 2006-2015.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EKG – úsek ST, vlny T a U.
Advertisements

Základní body přednášky
Elektrokardiogram a zátěž výukové ilustrace pro fyzioterapeuty
MUDr. Jan Šimek, PhD. 2. Interní klinika VFN
Převodní srdeční systém arytmie
Atriální fibrilace Jirka Wild.
Srdeční sval: syncytium
seminář z patologické fyziologie
Srdeční arytmie. Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Základy elektrokardiografie (EKG)
Arytmie/Arrhytmias Martin Vokurka 2006.
Elektro(pato)fyziologie
Minutový objem srdeční/Cardiac output Systolický objem/Stroke Volume Krevní tlak/Blood Pressure EKG/ECG.
ENDOKRINNÍ SOUSTAVA ( SOUSTAVA ŽLÁZ S VNITŘNÍ SEKRECÍ ) Daniel Chlup.
Organizační legitimita: aplikace institucionální teorie a teorie závislosti na zdrojích v rámci výzkumu NNO Magdaléna Šťovíčková SOS FHS UK, 2013/2014.
Ekonomicko-matematické metody č. 11 Prof. RNDr. Jaroslav Ramík, CSc.
Základy interpretace EKG. Poruchy rytmu v intenzívní péči František Duška.
Obsah Generátor střídavého proudu Trojfázová soustava střídavého napětí Transformátor Přenos elektrické energie Střídavý proud v energetice 1.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
SF/HR Srdeční frekvence/Heart rate. při vypuzení systolického objemu krve ze srdce do srdečnice se rozšíří pružný začátek aorty při následující diastole.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: NÁZEV:VY_32_INOVACE_ J08 TEMA: Oběhový systém, srdce ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Nukleární kardiologie Zobrazování perfuze a funkce levé komory u pacientů se suspektní nebo známou ischemickou chorobou srdeční.
Vytápění Úprava vody. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co sem nepatří?
SDNN SDNN jako parametr je projevem spolupráce PS a S. Je-li snížen pod 30, pak to znamená, že systém je převážně řízen S, což je špatné pro léčbu, protože.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 37 AnotaceRegulátory.
Základy nabídky a poptávky TNH 1 – 3. seminář Pavel Seknička.
Elektro(pato)fyziologie
Srdce Šablona III/2 Mgr. Věnceslava Svobodová
Přírodopis – 8. ročník, Srdce
Sabina Sedlářová Edita Blažková Kamila kiliánová Lucie komínková
Elektrické stroje – transformátory Ing. Milan Krasl, Ph.D.
Patofyziologie na JIP.
Instruktor lyžování II.třídy (150) jen pro vnitřní potřebu
Přírodopis - 8. ročník, Krevní oběh
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Proudové chrániče.
OBĚHOVÁ SOUSTAVA (srdce)
2.2. Dynamika hmotného bodu … Newtonovy zákony
Využití ultrazvuku v neurologii Neurosonografie
Vlnění a optika (Fyzika)
Základy elektrotechniky Výkony ve střídavém obvodu
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_14_Krevní oběh
Pístové spalovací motory
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Krevní oběh Malý krevní oběh (plicní) Velký krevní oběh (tělní)
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Anatomická stavba, fyziologie
Foton jako 1 nebo 0 Tomáš Husák1, Marie Hledíková2, Lukáš Beneda3
Elektromagnetická slučitelnost
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
seminář z patologické fyziologie
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_05_oběhový systém
VY_52_INOVACE_14_01_stavba srdce
Magmatické systémy Na rozdíl od povrchových procesů a vzniku sedimentárních hornin nemůžeme většinou magmatické procesy pozorovat přímo. Pouze ve výjimečných.
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Elektrofyziologie.
Tato prezentace vznikla za podpory Fondu rozvoje Masarykovy univerzity
princíp vyšetrenia a fyziologický EKG obraz
Kde najdu informaci o teplotě tání a varu různých látek?
SRDCE (cor, cordis).
Mechanické kmitání a vlnění
Klinika anesteziologie, resuscitace a intenzivní medicíny, FN Ostrava
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Minutový objem srdeční Krevní tlak EKG
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Fyziologie srdce.
Zvukové jevy.
Transkript prezentace:

Arytmie/Arrhytmias Martin Vokurka 2006-2015

Dělení arytmií I. elektrické děje poruchy tvorbu vzruchu poruchy vedení kombinované II. lokalizace (klinický význam !) supraventrikulární (SV) ventrikulární (komorové) III. rychlost (efekt na hemodynamiku, ev. léčbu) bradyarytmie tachyarytmie IV. kontext srdeční patologie primární – „čistě“ elektrofyziologicky vzniklé sekundární – vliv hemodynam. a metabol. faktorů

Elektrická aktivita provázená stahem Rychlá srdeční činnost – tachykardie Pomalá srdeční činnost – bradykardie Nadměrně zvýšená automacie – výboj „mimo pořadí„ – extrasystola (ektopický stah), ES Odblokovaná (resp. nevybitá) automacie nižších center – uniklý (escaped) stah

Elektrická aktivita bez adekvátní mechanické odezvy pravidelné: míhání – flutter nepravidelné: kmitání – fibrilace Porucha vedení – blok(áda) A 1. stupeň: zpomalení (vše se převede) 2. stupeň: částečné blokování převodu (ne vše se převede) 3. stupeň: úplná blokáda (nic se nepřevede) B „anatomický“ ráz blokády – raménkové blokády

Used and recommended websites: http://www.cardionetics.com/docs/healthcr/ecg.htm http://library.med.utah.edu/kw/ecg/ http://www.ecglibrary.com/ http://cardiology.ucsf.edu/ep/debris/ecg.htm

Atrial (supraventricular) extrasystole (SVES) šíření impulsu komorami normální, proto je komorový komplex normální

Ventricular extrasystole šíření impulsu komorami abnormální, proto je komorový komplex odlišný a širší

šíření impulsu komorami abnormální, ze dvou různých ektopických center, proto je komorový komplex odlišný od normálního, ale jednotlivé KES jsou i navzájem odlišné POLYTOPNÍ KOMOROVÉ EXTRASYSTOLY

RV vs LV PVC's - Marquette-KH Marquette Electronics Copyright 1996

Compensatory pauses při KES nemůže dojít k vybití impulsu v SA uzlu při SVES dochází k vybití impulsu v SA uzlu retrográdním vedením

Atrial flutter síňová aktivita: F vlny důležitý je stupeň bloku při převodu na komory rychlý (neblokovaný) převod by ohrozil pacienta velkou tachykardií

Atrial fibrillation síňová aktivita: nepravidelné f vlny převod na komory je zcela nepravidelný

SV tachycardia (SVT)

Význam rychlosti tepu srdce pro jeho funkci: délka diastoly 1. náplň komory (preload) – při vysoké frekvenci se snižuje, zvyšuje se při bradykardii 2. srdeční výdej – zrychlení frekvence × tendence k poklesu preloadu, velmi pomalá frekvence srdeční výdej snižuje 3. prokrvení myokardu – vysoká frekvence zhoršuje prokrvení 4. tlak krve 5. kontraktilita – tachykardie zvyšuje kontraktilitu (vstup kalcia) 6. spotřeba kyslíku a energie – zvýšení při tachykardii

Ventricular tachycardia tvarově abnormální, široký QRS komplex monomorfní (stejný tvar) či polymorfní (různý tvar)

Ventricular fibrilation (or flutter) Acute situation, hemodynamic arrest – 0 cardiac output, 0 pulsation, coma, resuscitation

AV block 2rd degree

AV block 3rd degree Preexcitation, WPW syndrome

Bundle branch blocks (raménkové blokády) LBBB (left, levý) RBBB (right, pravý)

LBBB RBBB

Left anterior fascicular block (LAHB) Při blokádě předního fasciklu se zpožďuje depolarizace horní a přední části LK, což vede k tomu, že vektor QRS do této oblasti směřuje. Osa je proto více než -30°, obv. -45°až -75°.

Ectopic Atrial Tachycardia: 1 Electrocardiogram obtained in a 1-year-old s/p repair of tetralogy of Fallot with complete right bundle branch block and left anterior hemiblock. This tracing shows ectopic atrial tachycardia.                                                                                                                               www.childrenshospital.org

There are two types of 2nd degree AV Block There are two types of 2nd degree AV Block. In this example of Type I or Wenckebach AV block there are 3 P waves for every 2 QRS's; the PR interval increases until a P wave fails to conduct. This is an example of "group beating".

Frontal and Horizontal Plane Lead Diagram-KH Frank G. Yanowitz, M.D.