Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ (KAP)
Advertisements

Krajské akční plány Základní východiska
Metodický výklad výzvy
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Workshop – KAP Pk Návrh Šablon pro SŠ a VOŠ Pardubice, 29. srpna 2016.
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
1 Podpora odborného vzdělávání Petr BANNERT ředitel odboru středního a vyššího odborného vzdělávání a institucionální výchovy Ministerstvo školství, mládeže.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV Zasedání Regionální stálé konference pro území Olomouckého kraje Olomouc,
Krajský Akční Plán rozvoje vzdělávání 11. prosince 2015.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK. Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Jihočeském kraji CZ /0.0/0.0/15_002/
Setkání expertní skupiny v rámci partnerské sítě TTnet Téma - polytechnické vzdělávání Ing. Tomáš CIMBÁLNÍK Mgr. Petr Paníček Praha,
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Workshop s řediteli a zástupci škol 27. května
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Aktuální informace o přípravě KAP 22. března
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
PŘIŘAZENÍ HLAVNÍCH PROBLÉMŮ K JEDNOTLIVÝM PLATFORMÁM.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Místní akční skupina SVATOVÁCLAVSKO, z.s. Pracovní skupina MAP ORP Kladno Dům Kultury Stochov.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Jana Stará
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV Úvodní workshop Olomouc, Ing. Lenka Polachová projektová manažerka projektu.
ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ Návrh struktury. ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ „Analýza vývoje trhu práce a vzdělávacího systému Plzeňského kraje pro potřeby KAP“  Povinná.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání. Přínosy akčních plánů rozvoje vzdělávání  Vytvoření dlouhodobého plánu rozvoje vzdělávání s ohledem na vzdělávací.
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
PLATFORMA PODPORY ŠAP a PA VE ŠKOLÁCH
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
MAP – Místní akční plán ORP RK
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Podpora krajského akčního plánování
Práce s nadanými žáky ZŠ a SŠ ve výuce přírodovědných předmětů
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání AKTIVITY A VÝSTUPY PROJEKTU KAP
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Společné setkání „minitýmů“
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání (KAP)
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Implementační projekt KAP
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
Konference „Krajský akční plán vzdělávání v Ústeckém kraji 1“
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE CZ /0
ŠKOLNÍ AKČNÍ PLÁN/PLÁN AKTIVIT
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Krajské akční plánování
Analýza potřeb v území.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Krajský akční plán vzdělávání ÚK
Polytechnické vzdělávání v praxi
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Návrh KAP č.1
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Implementace Krajského akčního plánu 1 v Karlovarském kraji
Vítejte na třetí místní konferenci
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Transkript prezentace:

Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýza potřeb v území Olomouc, 23. 6. 2016 RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský akční plán rozvoje vzdělávání

Analýza potřeb v území (RT KAP) Analýza potřeb ve školách (NÚV) Povinnou součástí přípravy KAP je zpracování dvou analytických dokumentů: Analýza potřeb v území (RT KAP) Analýza potřeb ve školách (NÚV) Další krok: Prioritizace potřeb na území kraje Krajský akční plán rozvoje vzdělávání

Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Analýza potřeb v území Je analýzou vývoje trhu práce a vzdělávacího systému v území kraje Zdrojem jsou strategické dokumenty na úrovni kraje, ČR a regionálně specifická data od MŠMT, MPSV, ČSÚ a NÚV Zpracovatelem je RT KAP spolu s externími odbornými pracovníky – zástupci SŠ, VOŠ, VŠ, ÚP, HK, PPP, DDM, CUOK, zaměstnavatelů, atd. - za odborné podpory odborného garanta z P-KAP Struktura analýzy je nastavena v souladu s povinnými tématy dle metodiky KAP a měla by přinést odpovědi na různé otázky. Krajský akční plán rozvoje vzdělávání

Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Analýza potřeb v území Příklady otázek, na které se snaží analýza odpovědět: Které jsou rozvojové priority kraje (aktéři v území) a jak se promítají do oblasti vzdělávání? Které jsou rozvojové priority klíčových zaměstnavatelů a jak se promítají do oblasti vzdělávání? Jak vnímají své vzdělání absolventi několik let po absolvování školy? Jaká je naplněnost jednotlivých škol a oborů a jak se vyvíjí v čase? Které profese jsou v kraji nejvýznamnější a jak se vyvíjí jejich zaměstnanost v čase? Jak zaměstnavatelé v kraji spolupracují se školami? Jsou zde nějaké problémy k řešení? Atd. Krajský akční plán rozvoje vzdělávání

Struktura Analýzy potřeb v území 1. kapitola: Charakteristika krajského stavu hlavních oblastí ovlivňujících vzdělávání, tzn. zejména demografický vývoj, odvětvová struktura hospodářství a její krajská specifika, vývoj trhu práce a jeho problémy. Charakteristika samotného vzdělávání v kraji, tj. struktura oborů a škol v kraji, jejich naplněnost žáky, vývoj počtů žáků a absolventů a poptávky dětí a rodičů, hlavní problémy. 2. kapitola: Je rozdělena do 7 částí podle povinných témat KAP Každá část obsahuje základní charakteristiku daného tématu přehled a analýzu jednotlivých strategických dokumentů a dalších zdrojů Krajský akční plán rozvoje vzdělávání

Struktura analýzy potřeb v území Povinná témata: podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě, a to průřezově pro VOŠ, SŠ, ZŠ a pro oblast iniciativy a kreativity také pro MŠ; podpora polytechnického vzdělávání (přírodovědné, technické a environmentální vzdělávání), také tato podpora je určena VOŠ, SŠ, ZŠ a MŠ; podpora odborného vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů; rozvoj kariérového poradenství; podpora je určena ZŠ, SŠ, VOŠ, a VŠ; rozvoj škol jako center dalšího profesního vzdělávání; podpora inkluze – plošná podpora inkluze na VOŠ, SŠ, dále přechody žáků ze ZŠ na SŠ, setrvání v SŠ, přechod na VOŠ/VŠ, trh práce, a to především pro marginalizované skupiny infrastruktura a investiční vybavení SŠ, VOŠ (oblast podpory přírodovědného a technického vzdělávání, podpora center odborného vzdělávání, podpora cizích jazyků, konektivity škol a digitálních kompetencí, sociální inkluze, celoživotního vzdělávání, zájmového a neformálního vzdělávání). Krajský akční plán rozvoje vzdělávání

Struktura analýzy potřeb v území Nepovinná témata: Rozvoj výuky cizích jazyků ICT kompetence Čtenářská a matematická gramotnost Nepovinná témata byla v analýze zařazena v souladu s potřebami v území k jednotlivým tématům povinným. Krajský akční plán rozvoje vzdělávání

Struktura analýzy potřeb v území 3.kapitola: Základní logická linka analýzy: Každá žádoucí změna (cíl) je upřesněna tak, aby byla vyhodnotitelná. Tedy, aby v budoucnu bylo možno posoudit, zda ke změně došlo. Problém Příčina Žádoucí změna/Cíl Krajský akční plán rozvoje vzdělávání

Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Analýza potřeb v území Zobecněný přehled cílů /priorit (bez ohledu na pořadí): Podpora kompetencí k podnikavosti a kreativitě žáků i učitelů Podpora spolupráce zaměstnavatelů a škol v oblasti odborných praxí a kariérového poradenství Podpora propagace technických oborů a řemesel Podpora transformace výchovných poradců na kariérové Podpora rozvoje školských poradenských zařízení (především činnost školních psychologů a podpora vzdělávání mimořádně nadaných) Podpora jazykového vzdělávání (především u technických oborů a řemesel) Podpora matematické gramotnosti Podpora celoživotního vzdělávání (zapojení škol do systému rekvalifikací) Podpora investic do infrastruktury pro školy s technickými, přírodovědnými a řemeslnými obory (včetně jazykové a matematické gramotnosti) Krajský akční plán rozvoje vzdělávání

RNDr. Bronislava Vláčilová, věcná manažerka KAP Děkuji za pozornost RNDr. Bronislava Vláčilová, věcná manažerka KAP b.vlacilova@kr-olomoucky.cz