Jednání Odborné pracovní skupiny MAP ORP Litvínov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

2. část Zařízení zajišťuje praní prádla, úklid společných i bytových prostor. Zejména uživatelé pobočky jsou podporováni v nácviku péče o domácnost.
Rozvoj a zdokonalení integrovaného diagnostického, informačního a poradenského systému v oblasti vzdělávání a volby povolání Priorita 3 Rozvoj celoživotního.
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
ICT ve výuce jazyků Mgr. Jana Sochorová Základní škola a Mateřská škola Česká Bělá.
Kulatý stůl II. Nový Šaldorf-Sedlešovice MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
„MEZIMO“ Podpora znevýhodněné mládeže k posílení pracovní integrace, dalšího vzdělávání či odborné přípravy prostřednictvím mezinárodní mobility Projekt.
Dětské umění překonává hranice. Principy přeshraniční spolupráce projektu Možnost poskytnutí širší nabídky oborů i v případech, kdy by pro školu (samostatně)
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. Vysoká škola podnikání, a.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, Jírovcova 24/1347, České Budějovice 1 Vzdělávání poskytovatelů sociálních.
Aktivity a projekty Lísky na podporu spolupráce v regionu Pomáháme lidem porozumět přírodě a být dobrými hospodáři přírodního i kulturního dědictví.
Hodnocení pedagogických pracovníků manažerská dovednost = účinný nástroj manažerská dovednost = účinný nástroj řízení a kontroly pracovníků řízení a kontroly.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY CENTRUM PRIMÁRNÍ PREVENCE SEMIRAMIS o.s. Mgr. Simona Krajíčková.
3. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán pro ORP Jablunkov reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ září 2016 od 14:00.
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP Vzdělávání ředitelů středních škol Kraje Vysočina Téma: Prezentuje: Ing. Josef Crha, ředitel SŠT Žďár nad.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
Jsou venkovské školy horší než městské?
Individuálně, ale společně a jinak
Dokument KAP MSK - obsah
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Ing. Kateřina Lichtenberková
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP Náměšť nad Oslavou
Maturitní zkoušky 2014 ke dni
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
Úřad práce České republiky
Bohumil Havel MoodleMoot.cz 2016
Šablony pro SŠ a VOŠ 21. září 2017 Doksy Mgr. Lucie Ptáková
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Implementace Krajského akčního plánu Jihočeského kraje I
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Techniky práce s mentálně postiženými
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
Příspěvek na konferenci
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Návrhy možných inkluzivních opatření pro MAP ORP Litvínov
Jednání Odborné pracovní skupiny MAP ORP Litvínov
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Aktuální informace o projektu IKAP
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
XIV. ROČNÍK KRAJSKÉ KONFERENCE
CENTRA VZDĚLÁVÁNÍ PRO UDRŽITELNOU BUDOUCNOST
Místní akční plán rozvoje vzdělávání na Písecku II
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
Strategické řízení a plánování
Úvodní přednáška pro 1. ročník
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Akční plán - plánované společné aktivity
Ochrana spotřebitele v počátečním vzdělávání Praha
Šablony I a jejich realizace
Život bez střeva , Praha.
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Diagnostika dítěte předškolního věku
Je kvantita zárukou kvality ? Vladimír Ort
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Jednání Odborné pracovní skupiny MAP ORP Litvínov 17.07.2017

Program Zahájení Projednání intervenční logiky u připravovaných projektových záměrů Závěr

2. Intervenční logika v záměrech Výsledky/ účel projektu jakou změnu projekt přinese, proč je realizován Výstupy projektu co bude na konci projektu díky realizovaným aktivitám Aktivity/ činnosti které činnosti jsou nutné k dosažení jednotlivých výstupů projektu

Příměstské společné tábory s dětmi z cizích zemí /tábor s komunikací v cizím jazyce/ Výsledky/ účel projektu Zvýšení praktického použití cizího jazyka dětmi ze ZŠ v území ORP Litvínov Výstupy projektu 2 běhy příměstského/pobytového tábora vedeného v cizím jazyce (1x 5 dní angličtina, 1x 5 dní němčina) Aktivity/ činnosti finanční a administrativní vypořádání realizace běhu Nj realizace běhu Aj zajištění účasti ze strany zájemců (nabídka po školách, přihlášky,...) výběr vhodného termínu zajištění personálu (rodilí mluvčí + český personál se znalostí daného jazyka) zajištění prostor pro konání tábora 2x příprava programu pro 5 denní tábor stanovení osoby odpovědné za přípravu projektu a nastavení způsobu spolupráce s učiteli Aj/Nj na ZŠ

Prezentace školních divadelních představení, popřípadě přehlídka v rámci obvodu celé ORP Výsledky/ účel projektu Zvýšení zájmu dětí, žáků a rodičů (MŠ, ZŠ) o specifické formy literatury Výstupy projektu 1. přehlídka divadelních představení dětí a žáků MŠ a ZŠ v rámci obvodu celé ORP Aktivity/ činnosti Personální obsazení Koordinátor dramatické výchovy na jednotlivých školách Organizační zajištění přehlídky (organizační tým, zvukař, osvětlovač, moderátor, tým pro veřejné hlasování) Vybavení učebny Přizpůsobení místností pro dramatickou výchovu Nákup materiálu (včetně kostýmů)  Program Zájmový kroužek (dramatická výchova) Výběr a nastudování představení Místní přehlídka nastudovaných představení v jednotlivých školách Zajištění prostor pro přehlídku představení jednotlivých škol v v celé ORP (pronájem) Propagace přehlídky (letáky, pozvánky pro rodiče) Příprava a realizace veřejného hlasování – sběr víček (charitativní účel)

Pojízdná knihovna Výsledky/ účel projektu Navýšení kapacity Městské knihovny Litvínov s cílem přiblížit služby knihovny školám. Výstupy projektu Pojízdná knihovna s programem na podporu čtenářské gramotnosti. Aktivity/ činnosti přijetí nového pracovníka, který bude pojízdnou knihovnu kompletně zabezpečovat navýšení finančních prostředků na jeho plat a vzdělávací knihovnické a pedagogické kurzy zakoupení auta pro objíždění škol včetně jeho servisu, garážování a technika navýšení finančních prostředků na potřebný materiál sestavení určitého počtu vhodných lekcí zaměřených na podporu čtenářství sestavit počet a harmonogram škol, které by měly o programy zájem zajistit spolupráci konkrétních učitelů s rodiči na podporu registrace dětí do Městské knihovny Litvínov navázání spolupráce s učiteli a rodiči v rámci projektu Celé Česko čte dětem (doporučující literatura pro děti)

Čtení v ZŠ a MŠ, v rodině Výsledky/ účel projektu  Zlepšení zájmu o četbu v oblasti ORP Výstupy projektu Program netradičních metod zvyšování zájmu o četbu včetně zázemí nutného pro jeho realizaci na školách ORP Litvínov Aktivity/ činnosti Zřízení čtenářských center  PROSTOR A VYBAVENÍ – regály na knihy, knihy a časopisy, IT technika (počítače, tablety, tiskárny, interaktivní tabule), koberce, odpočinkové zóny – polštáře, taburety, stolky, křesla,….), vybavení pro přípravu drobného občerstvení (čaj,…), kancelářský materiál a materiál na propagaci  PERSONÁLNÍ ZAJIŠTĚNÍ – 1 dospělá osoba v každé zapojené škole, resp. v Městské knihovně  PROGRAM – obsah, nikoli činnosti vedoucí k vytvoření obsahu!

Redakční rady škol pro přípravu časopisů Výsledky/ účel projektu Výstupy projektu Aktivity/ činnosti

Youtube – přehlídka vystoupení žáků v cizím jazyce Výsledky/ účel projektu Navýšení praxe v používání cizího jazyka u žáků ZŠ v území ORP Litvínov prostřednictvím IT Výstupy projektu 1.přehlídka youtuberských spotů žáků základních škol z obvodu celé ORP Litvínov Aktivity/ činnosti

Vysvětlování matematických úloh samotnými žáky na youtube Výsledky/ účel projektu Zvýšit počet žákovských videí s matematickou tématikou. Sledovanost videí. Zvýšit počet sdílení těchto videí. Zvýšit počet zhlédnutí videí.    Výstupy projektu Soubor 10 videí na youtube se žáky škol z ORP Litvínov vysvětlujících matematické poučky na příkladech z praxe Natočení nových video příspěvků Založení účtů na youtube Zajištění odkazů na webových stránkách škol Propojení matematické gramotnosti a ICT gramotnosti Pedagog specialista (matematik dobře ovládající ICT)  Aktivity/ činnosti zajištění personální (určení pedagoga) Proškolení pedagoga (finanční prostředky na školení) Namotivování žáků a jejich vedení v rámci hodin  pořízení techniky (výběr, nákup, finance na PC, kamery, atd) technické řešení (výběr vhodného dodavatele internetového připojení, síťování, wifi…) Personální zajištění (správce sítě) Školení v oblasti matematiky i ICT

Přehlídka dovedností žáků základních škol ve znalostech cizího jazyka Výsledky/ účel projektu Zlepšení úrovně jazykových dovedností žáků základních škol  Navýšení hodin jazykové praxe u účastníků soutěže a zároveň popularizace jazykového vzdělávání na ZŠ v území ORP Litvínov mezi rodiči (alespoň část se zúčastní prezentace) a dětmi/žáky (podívají se na záznam se spolužáky) Výstupy projektu Přehlídka (jednorázová/vícekolová) dovedností žáků (jednotlivců/družstev) ZŠ v ORP Litvínov v cizím jazyce (angličtina/němčina/ruština/francouzština) zakončená veřejnou prezentací (vítězů?) a zveřejněním záznamu prezentace na webových stránkách škol (facebooku, instagramu,...) Aktivity/ činnosti sestavení odborného realizačního týmu – rozdělení jednotlivých úkolů, plán přípravy a realizace, sestavení časového harmonogramu zajištění spolupráce s rodilými mluvčími německého a anglického jazyka, financování zajištění prostor pro setkávání realizačního týmu příprava DVPP pro oblast IT, financování zajištění prostor pro vlastní přehlídku zajištění financí pro odměny pedagogů, na kancelářský a výtvarný materiál zajištění odpovídajícího technické vybavení škol – wifi, tablety, PC

Výměnné pobyty do ciziny Výsledky/ účel projektu Výstupy projektu Aktivity/ činnosti

Spolupráce s firmami Výsledky/ účel projektu Větší počet hodin pracovní výchovy z praxe. Zvýšení počtu hodin (exkurzí-návštěv) ve firmách. Větší počet spolupracujících škol a firem. Získání patronátní firmy ? Výstupy projektu Síť partnerských firem Přehled o pracovních možnostech a uplatnitelnosti pro žáky (zmapování trhu práce) Aktivity/ činnosti – nakontaktování firem Vytvoření seznamu spolupracujících firem Zajištění dopravy, zajištění financí na dopravu Zvolení kontaktní osoby (z firmy), která bude komunikovat se školou, získání finančních prostředků Použití zprostředkovatelských služeb (třetí strana, která by zprostředkovala spolupráci škol a firem) Namotivování žáků Určení kontaktního učitele   – proškolení kariérového poradce Finanční prostředky na školení kariérového poradce materiální zajištění – na tvorbu portfolia tvorba portfolíí žáků

„Recitánky“ /pouze oblastní kolo/ Výsledky/ účel projektu Zvýšení zájmu o literaturu mezi dětmi, žáky a rodiči v rámci čtenářské a před-čtenářské gramotnost Výstupy projektu Vícestupňová přehlídka (festival) dětí a žáků z ORP Litvínov v přednesu říkadel, básní a textů a její zveřejnění v médiích Aktivity/ činnosti

„Patronátní“ děti Výsledky/ účel projektu Výstupy projektu Aktivity/ činnosti

Vybavení dílen Výsledky/ účel projektu Zvýšení počtu hodin předmětu pracovní činnosti odučených v dílnách Výstupy projektu Propracovaný systém v rámci ORP MAP o vybavení školních dílen na každé škole Doplnění prostorové, materiálové a personální kapacity pro výuku pracovních činností na školách v ORP Litvínov Dovybavení stávajících dílen Vybavení nově vzniklých dílen Zlepšení kvality výuky Umožnění žákům získat potřebné praktické znalosti a dovednosti, které jim napomohou v profesní orientaci Aktivity/ činnosti

„Propagace“ vzdělávání mezi rodiči a veřejností Výsledky/ účel projektu Zvýšit informovanost rodičů a veřejnosti o aktivitách školy Výstupy projektu Zavedení systému využití moderních komunikačních technologií (on-line nástroje s automatickým příjmem informací) k informování rodičů a veřejnosti o záležitostech žáků a školy Aktivity/ činnosti Zmapování současného stavu Personální zajištění projektu Zajištění IT techniky

Spolupráce s osobnostmi – expertní základna Výsledky/ účel projektu Získání pozitivních vzorů Výstupy projektu Série setkání s významnými osobnostmi Aktivity/ činnosti Personální zajištění projektu Vytipování osobností Vytvoření programu Zajištění realizace vyhodnocení  

Konzultační centra – Škola pro demokracii Výsledky/ účel projektu Výstupy projektu Aktivity/ činnosti

Zapojení do projektu Mosty k matematice Výsledky/ účel projektu Ve školách ORP Litvínov jsou využívány netradiční materiály a podklady aktivizující účast žáků při řešení matematických problémů. Výstupy projektu Polovina učitelů matematiky na ZŠ v území ORP Litvínov přispívá k obsahu stránek Aktivity/ činnosti Aktivně se zapojit do projektu „Mosty k matematice“   Čerpat ze zásobárny studijních materiálů a příkladů podle jednotlivých ročníků – své si tu najdou prvňáčci i deváťáci. Jsou zde odkazy na matematické hry, zajímavosti, soutěže, interaktivní testy, doučování, applety, reference na zahraniční weby, kontakty. Dále si mohou vyzkoušet úkoly na procvičení vyložené látky.

Putovní mini-IQlandia pro společné využití Výsledky/ účel projektu Rozvoj logického myšlení (MaG – hlavolamy, tangramy, optické jevy,..) Rozvoj manuální zručnosti (PV - sestavování modelů k výuce, skládačky, práce s modely..)  Zvýšení množství praktických pomůcek k výuce ve třídách, škole   Výstupy projektu Zapojení více žáků do praktických činností (celé třídy, ročníky, stupně,… před a po realizaci) Zvýšení manuální zručnosti žáků (soutěže ve zručnosti) Pre test, post test (logické úkoly – nalezení více možností sestavování, …) - statistika   Vytvoření „mini IQ parků“ ve třídách, halách, chodbách,…(počet)    Aktivity/ činnosti Vyhledání firem, zabývajících se činnostmi k projektu (výroba, prodej, instalace, poradenství, …) Výběrové řízení na nákup materiálu Zpracování žádosti o podporu Realizace zakázky Instalace mobilní IQ Landie Spolupořádání soutěží (sestavení harmonogramu, zapojení všech škol, společné vyhlášení výsledků soutěží,…)

Imitace hry Globe pro matematiku/„POJEDEME NA DOVOLENOU“ Výsledky/ účel projektu Výstupy projektu Aktivity/ činnosti

Spolupráce s odbornými školami Výsledky/ účel projektu Vzdělávání integrující přírodovědné, technické a environmentální vzdělávání a jako komplex vzájemných implikací mezi složkami vzdělávání a jednotlivými předmětovými oblastmi. Vytvoření potřebné integrace všeobecné a odborné složky vzdělávání,  společenskovědních a humanitních předmětů, matematiky, polytechnických i uměleckých předmětů. Výstupy projektu interdisciplinární vztahy; integrace obsahů předmětů; v obsahu učiva zvýšení zastoupení praktických činností a osobních zkušeností; Průmysl 4.0 (= rychlost vývoje technologií) a reakce ve vzdělávací oblastí. Aktivity/ činnosti

Kariérové poradenství – propojení na rodiče Výsledky/ účel projektu Správné zvolení vzdělávací cesty vedoucí k úspěšnému pracovnímu uplatnění jednice. Výstupy projektu Systém poradenských služeb, jejichž cílem je pomáhat jednotlivcům při rozhodování v otázkách vzdělávání, profesní přípravy, volby vzdělávací cesty a volby zaměstnání. Aktivity/ činnosti Individuální i skupinové poradenství zaměřené na volbu vzdělávací a profesní dráhy, na volbu prvního zaměstnání (vytváření systému práce s dětmi v rámci jejich běžné výuky, identifikace talentů a dovedností, následný rozvoj a typologie profesí, identifikace potřebných typů kompetencí, vzdělávání poradců na školách, vzdělávání učitelů a pracovníků škol) Služby kariérového poradenství a jejich poskytování různými organizacemi a jednotlivci (mapování těchto možností v okolí školy, navázání spolupráce, využívání dobrých praxí, odborné stáže, podpora sdílení zkušeností) školství: spolupracující odborníci (výchovní poradci, pedagogicko-psychologické poradny, školní psychologové, empatické a respektující postupy ve výuce), práce a sociálních věcí (úřady práce – změny v přístupu a sledování potřeb trhu práce – spolupráce se školami - učiteli), soukromá sféra (personální agentury, soukromé zprostředkovatelny práce, centra bilanční diagnostiky – spolupráce při sledování potřeb firem v regionu).

Objektivně ověřitelné ukazatele Vnější předpoklady/ rizika Sloupec intervenční (strom cílů) Objektivně ověřitelné ukazatele Zdroje informací k ověření Vnější předpoklady/ rizika Hlavní cíle Důvod realizace Proč má ke změně dojít nevyplňovat Výsledky/ účel projektu Změna, kterou chceme dosáhnout Výstupy projektu Konkrétní výstup projektu Co bude vytvořeno Aktivity/ činnosti Jednotlivé činnosti – jak bude projekt realizován Přehled měřitelných vstupů Časový rámec aktivit Předběžné podmínky

Závěr Úkoly – příští jednání – 25.8.2017 vyplnit upravené logické rámce pro vybrané náměty – vzor a tabulku zašle Lenc zaslat připravené logické rámce do 20.8.2017 na petr.lenc@sf-poradenstvi.cz příští jednání – 25.8.2017