DIGITAL CZECH REPUBLIC Impact of Digital Revolution

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
P ODNIKATELSKÉ DOVEDNOSTI PRO ROZVOJ MSP A NNO V K RÁLOVÉHRADECKÉM KRAJI Projekt CZ.1.07/3.2.10/ Společnost pro právní a ekonomické vzdělávání.
Advertisements

Logistika v silniční dopravě
Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Nový školní rok začíná.
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Popularizace výsledků dopravního výzkumu CZ.1.07/2.3.00/
Následky nehod u osobních automobilů ve vazbě na jejich věk a roční proběh km (počty nehod a usmrcených osob při nehodách osobních automobilů) (vývoj za.
Vstup absolventů středních škol na trh práce
Bezpečnostní kultura a moderní přístup k bezpečnosti v letecké dopravě
DOPRAVNÍ VÝCHOVA konkrétní změny v RVP
Priorita č. 3 Aktivní zapojení výzkumné a vývojové základny do rozvoje podnikání.
Integrovaný dopravní systém
Rozvoj ITS pro řízení dopravy v intravilánu
Ondřej Valenta, DiS. Oddělení BESIP Ministerstvo dopravy Národní strategie bezpečnosti silničního provozu – informace o plnění v roce 2010.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Popularizace výsledků dopravního výzkumu Lidský faktor v dopravě CZ.1.07/2.3.00/
Bezpečnost silničního provozu v roce 2009 Tisková konference, 15. ledna 2010 ministr dopravy Gustav Slamečka.
Masná 18, Praha 1 z pohledu studentů školy
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Technologické platformy a dopravní výzkum
Udržitelná energetika 3 Czech BCSD Praha, Ing. Vladimír Vlk, energetický poradce.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Popularizace výsledků dopravního výzkumu Lidský faktor v dopravě CZ.1.07/2.3.00/
Informační podpora při krizovém řízení
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Zkušenosti ze zavedení systému řízení bezpečnosti informací ve shodě s ISO a ISO na Ministerstvu zdravotnictví ČR Ing. Fares Shima Ing. Fares.
Zvýšení vědeckovýzkumného potenciálu pracovníků a studentů technických vysokých škol v oblasti dopravy a nových dopravních technologií Registrační číslo:
Seminář pořádaný Výborem pro zdravotnictví Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR pod záštitou poslance výboru Bc. Stanislava Mackovíka na téma PONEHODOVÁ PÉČE.
Tematické setkání externí skupiny MŠMT Prioritní osa 4 OP Výzkum, vývoj a vzdělávání Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu.
ZÁSADY KONCIPOVÁNÍ LOGISTICKÝCH SYSTÉMŮ KAPITOLA 5: VZTAH STRATEGIE PODNIKU A LOGISTICKÉHO PLÁNOVÁNÍ, CÍLE, METODY A NÁSTROJE PLÁNOVÁNÍ, POSTUPOVÉ KROKY.
INOVACE STUDIJNÍCH PROGRAMŮ STROJNÍCH OBORŮ JAKO ODEZVA NA KVALITATIVNÍ POŽADAVKY PRŮMYSLU doc. Ing. Josef NOVÁK, CSc. VŠB-TU Ostrava.
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
1 Jednotné evropské nebe Zapojení ŘLP ČR, s. p. do projektu SESAR Doprava – Investice do dopravní infrastruktury Ing. Jan Klas Generální ředitel.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
Činnost Policie ČR za I. pololetí r.2010 v dohledu nad sil. provozem plk. Mgr. Ing. Ivan Bílek Policejní prezidium ČR Praha 19. července 2010.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Prázdniny nehod (- 423, tj. - 3,2%) 140 osob usmrceno (- 30, tj. -17,6%) 598 osob těžce zraněno (- 48, tj. – 7,4%) osob zraněno lehce.
Prosinec 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha Prosinec 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha
Činnost služby dopravní policie v I. čtvrtletí r.2010 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 15. dubna 2010.
Kvalitní dopravní infrastruktura Ing. Dan Ťok
Jednáni skupiny „Čistá mobilita“ v rámci České podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj Autonomní vozidla Ing. Martin Pichl, Ph.D. zástupce ředitele.
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
KE ZLEPŠENÍ BEZPEČNOSTI NA SILNICÍCH ZLÍNSKÉHO KRAJE?
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Stručná informace o plnění Národní strategie BESIP 2020
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Místní akční plán vzdělávání MČ Praha 3
Výbory a pracovní skupiny
„Racionalizace nákladových položek vybrané dopravní společnosti“
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Prázdniny vyhodnocení plk. Ing. Tomáš LERCH.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie
Budování kapacit pro rozvoj škol II
Projekt - K620 Řízení a modelování silniční dopravy
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Alkohol v silničním provozu plk. Ing. Tomáš LERCH
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Program Prevence před povodněmi I. až IV. etapa
Policejní prezidium ČR I. náměstek policejního prezidenta plk. Mgr
„Program RE:START a Platforma Uhelné regiony“
Změny na trhu práce?.
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
Zkušenosti s efektivním řízením provozu v úsecích s dočasným omezením
A OHLASU OTROKOVICKÉ VÝZVY
Vážení vozidel za jízdy WIM
Transkript prezentace:

DIGITAL CZECH REPUBLIC Impact of Digital Revolution on the Czech Republic 16. 1. 2017 Prague 1

Vývoj a zavádění digitálních technologií v dopravě Ing. Dan Ťok ministr dopravy 2

Plán rozvoje inteligentních dopravních systémů Základní strategii určuje vládou schválený Akční plán rozvoje inteligentních dopravních systémů (ITS) v ČR do roku 2020. Dopravní telematika/ITS se musí stát součástí dopravní infrastruktury už při projektování. Akční plán řeší jak metodiku, tak konkrétní projekty. Implementační plán řeší přípravu rozsáhlých projektů ITS, sdílení infrastruktury nebo aplikací. Náklady na budování a provozování systémů ITS jsou výrazně nižší než náklady na odstraňování následků dopravních nehod. Podle studie Centra dopravního výzkumu se celkové roční ekonomické ztráty ČR zapříčiněné dopravní nehodovostí pohybují v rozmezí 35-55 miliard korun. Náklady na akční plán do roku 2020 jsou odhadovány jen na třetinu až polovinu jednoroční ztráty. 3

Přínosy inteligentních dopravních systémů Plynulá a bezpečná doprava, komfort a rychlost pro řidiče i cestující. ITS umožňují sledovat technický stav dopravní cesty, předcházet vážným dopravním nehodám a pomohou odhalovat trestnou činnost v dopravě. S družicovými systémy předvídají vlivy povětrnostní situace, sledují záplavy nebo povodně. Kromě řízení a předvídání vývoje umožňují vyhodnocovat i technický stav dopravní cesty a plánovat její opravu. Do přípravy koncepce se zapojila akademická i podnikatelská sféra, spolky i sdružení. „Po takovémto akčním plánu jsme dlouhodobě volali,“ děkan Fakulty dopravní ČVUT Miroslav Svítek. 4

Vzdělávání v ITS Je třeba v maximálně možné míře podporovat vzdělávání veřejnosti, např. účastníků silničního provozu, o technologiích ITS, aby mohli reagovat na jejich postupný vývoj. Toto vzdělávání by se nemělo zajišťovat jenom jednorázově, ale i prostřednictvím celoživotního vzdělávání nebo tematicky zaměřených kurzů, osvětových kampaní. Měla být možnost i praktického vyzkoušení s cílem lépe si osvojit návyky a dovednosti (třeba jak správně nainstalovat přenosné zařízení, aby neodvádělo pozornost od řízení). Příklad z praxe: Systém eCall (automatické tísňové volání) Seznámení se systémem v autoškolách, na školeních, BESIP, prostřednictvím vysvětlujících článků v médiích. ČR je jedním z EU lídrů při vytváření systému. 5

Vzdělávání profesionálů v ITS Výcvik pro mimořádné situace, kdy technika selže. Pokud by tato otázka nebyla v budoucnu řešena, postupující automatizace by mohla způsobit stav, kdy dopravní zaměstnanci budou zařízení jen užívat, zcela se na něj spoléhat a nepoznají, že došlo ke kritické situaci, kterou musí pochopit a zvládnout. Zvládání nebezpečných situací je možné trénovat na zařízeních, které co nejrealističtěji napodobují mimořádné situace. Tímto přístupem se zabrání poklesu schopností zvládat kritické situace kvůli nedostatku praxe. Jeden z mnoha navrhovaných projektů implementačního plánu: trenažér a simulátor řízení kolejových vozidel, pro řízení vozidel podle brzdných křivek. 6

Digitální sítě přirozenou součástí dopravních projektů Vybavování vozidel využívajících kooperativní systémy ITS a nástup autonomních silničních vozidel přináší zvýšené nároky na přenos dat. Otázka kvalitního pokrytí strategické dopravní sítě vysokorychlostním internetem je pro další rozvoj mobilních digitálních technologií v dopravě zásadní. 7

Vývoj a zavádění digitálních technologií v dopravě Děkuji za pozornost Ing. Dan Ťok ministr dopravy 8