Síť center polytechnického a přírodovědného vzdělávání (SCPPV)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Advertisements

Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání.
Krajské akční plány Základní východiska
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Projekt: „Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Výzvy PO1 Téma výzvySpecifický cíl Žadatel Alokace na výzvu Předpokládaný termín vyhlášení Strategické řízení VaVaI na národní úrovni specifický cíl 4.
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Mgr. Jitka Baťková Odbor přípravy OP VVV.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
1 Podpora odborného vzdělávání Petr BANNERT ředitel odboru středního a vyššího odborného vzdělávání a institucionální výchovy Ministerstvo školství, mládeže.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV Zasedání Regionální stálé konference pro území Olomouckého kraje Olomouc,
Krajský Akční Plán rozvoje vzdělávání 11. prosince 2015.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 26. srpna 2016.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
Operační programy Výzkum, vývoj a vzdělávání a Zaměstnanost HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ Návrh struktury. ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ „Analýza vývoje trhu práce a vzdělávacího systému Plzeňského kraje pro potřeby KAP“  Povinná.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání. Přínosy akčních plánů rozvoje vzdělávání  Vytvoření dlouhodobého plánu rozvoje vzdělávání s ohledem na vzdělávací.
Vytvoření společné platformy podpory technického vzdělávání se zapojením všech stupňů vzdělávání, zaměstnavatelů a dalších subjektů.
Pracovní setkání v rámci připravovaného IPo s názvem „Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji“ 1.
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
MAP – Místní akční plán ORP RK
Strategické řízení a plánování
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Setkání zpracovatelů MAP ve Středočeském kraji
Šablony OP VVV a podpora nadání
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání AKTIVITY A VÝSTUPY PROJEKTU KAP
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
PODPORA TECHNICKÝCH A PŘÍRODOVĚDNÝCH OBORŮ
Implementační projekt KAP
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
Úvodní konference projektu UNIV 2 KRAJE, PRAHA
Místní akční plány rozvoje vzdělávání
Budování kapacit pro rozvoj škol II
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Polytechnické vzdělávání v praxi
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
Statutární město Ostrava
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Od MAP I k MAP II v Plzeňském kraji
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Vítejte na třetí místní konferenci
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Kariérové poradenství a podnikavost
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Složení centra. Složení centra Cíl: síť - spolupráce Proškolení pedagogů pro práci s nadanými Identifikace. Tvorba struktury práce s nadanými na škole.
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Financování digitálního vzdělávání z OP VVV
PS Vzdělávání NS MAS ČR – Pardubický kraj 2017
Transkript prezentace:

Síť center polytechnického a přírodovědného vzdělávání (SCPPV) Alexandr Prokop Alexandr.Prokop@msmt.cz

Síť center polytechnického a přírodovědného vzdělávání (SCPPV) Strategická intervence, která naplňuje cíle Regionální inovační strategie inteligentní specializace ČR (RIS3) Pardubického kraje https://www.pardubickykraj.cz/krajska-priloha-strategie-inteligentni-specializace/55061/regionalni-inovacni-strategie-pardubickeho-kraje

Síť center polytechnického a přírodovědného vzdělávání (SCPPV) Navrhované řešení: intervence do budování kapacit v oblasti vzdělávání žáků ZŠ a SŠ s využitím zájmového vzdělávání Strategickým cílem intervence je zejména: Identifikace a rozvoj přirozeného potenciálu (nadání) pro VaVaI Motivace pro profesní volbu technických nebo přírodovědných oborů (VaVaI)

Síť center polytechnického a přírodovědného vzdělávání (SCPPV) Aktivity Priority: Kvalita a systematičnost Systémovost -> vazba na priority VaVaI Dlouhodobá udržitelnost a stabilita Dostupnost, nízko prahovost (inkluzivita) Do budoucna … systém srovnatelný se sítí ZUŠ, které se starají o rozvoj uměleckého nadání

Síť center polytechnického a přírodovědného vzdělávání (SCPPV) Typové aktivity dle cílových skupin (1): Žáci a studenti Kroužky a pravidelné programy STEM /STEAM Komunitní aktivity (maker communities, hackathons etc.) Exkurze + (viz. formát T-exkurze) Letní školy, soustředění (soutěže) VaVaI projekty, SOČ,„CITIZENS SCIENCE“ Individuální a týmové výzkumné projekty Soutěže, soutěže center

Síť center polytechnického a přírodovědného vzdělávání (SCPPV) Typové aktivity dle cílových skupin (2): Pro pedagogy i budoucí pedagogy Vzdělávací aktivity Odborné aktivity na výzkumných pracovištích Soutěžní přehlídky (týmů, žákovských týmů a učitelů) Konference a kulaté stoly Twinning, studijní cesty (DoP) Pro oborové experty Vzdělávací aktivity – práce s nadanými, spolupráce s učiteli Komunikace a vedení jednotlivců a týmů začínajících odborníků Design aktivit

Síť center polytechnického a přírodovědného vzdělávání (SCPPV) Typové aktivity dle cílových skupin (3): Veřejnost (tj. děti, mládež + rodiče) Výstavy a roadshow s doprovodnými programy Festivaly a jarmarky VT Exkurze s doprovodným programem

Jednotlivé úrovně aktivit sítě Nadregionální aktivity, celostání odborná garance, koordinace Aktivity s přidanou hodnotou regionální a nadregionální dimenze Regionální aktivity: soutěže, letní školy, tábory, exkurze, vzájemné vzdělávání (pedagogové, oboroví experti), síťování (sdílení kapacit, příležitostí, zkušeností), twinning, diseminace, popularizace Individuální centra a jejich vzdělávací aktivity (zejména) pro děti a mládež Individuání aktivity Centrum 1: kroužky STEM/STEAM ... Centrum 2: komunitní polytechnické aktivity DIY.. Centrum 3... Centrum 4.. Centrum 5..

Několik úrovní vzdělávacích aktivit sítě pro děti a mládež Výstupy (kompetence a znalosti) pro jednotlivé úrovně inov. systému Míra nadání x věk.. rozvoj se zapojením VŠ, VVO a firem, přechod SŠ/VŠ, samostatná tvůrčí činnost VaVaI Diferenciace typových aktivit, dle cílových kompetenčních modelů pro jednotlivé úrovně aktivit sítě Expert rozvoj a profilace, přechod ZŠ/SŠ, badatelské a tvůrčí kompetence Advanced motivační úroveň 1. st. ZŠ širokospektré vyhledávání a diagnostika talentů Basic polytechnic (též popularizačně / diagnostická úroveń) FORMÁLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ

Síť center polytechnického a přírodovědného vzdělávání (SCPPV) KLÍČOVÍ AKTÉŘI: Školy, střediska volného času, VŠ, NNO: realizace aktivit pro žáky a studenty SCPPV (návrh, příprava) Klíčoví stakeholdeři, partneři (VŠ, firmy) Zapojení expertů z firem, akad pracovníků VŠ/VVO, zapojení PhD Poskytování zařízení, spolupráce při návrhu a realizaci aktivit Státní zpráva / Pardubický kraj a ORP / vrcholoví stakeholdeři VaVaI : Příprava, kofinancování realizace a udržitelnosti Synchronizace s přípravou KAP a MAP Soulad s dlouhodobým záměrem rozvoje vzdělávací soustavy pardubického kraje a jeho implementací Soulad s implementací RIS3

Síť center polytechnického a přírodovědného vzdělávání (SCPPV) Cílem intervence SCPPV je široce dostupná síť center volnočasového vzdělávání, která: postkytuje dlouhodobou systematickou podporu rozvoje nadání / přirozeného potenciálu dětí a mládeže pro VaVaI která je dostatečně tematicky a odborně diferenciována a individualizována (tj. přizpůsobena jakCS široké populace tak i CS vysoce nadaných) podporuje identifikaci nadání vytváří prostor pro větší diferenciaci a individualizaci výuky v počátečním vzdělávání podporuje růst kvality polytechnického vzdělávání v celém počátečním vzdělávání (MŠ,ZŠ,SŠ,VŠ), skrze: podporu tvořivosti a rozvoj dalších klíčových kompetencí dle RVP akcent na mezipředmětové vazby a propojení s praxí realizaci celoživotního vzdělávání/učení s pedagogů formálního i neformálního vzdělávání podporu odborné přípravy budoucích pedagogických pracovníků zapojení klíčových stakeholderů (firmy, VŠ, VVO – vazba na RIS3), do přípravy a realizace vzdělávacích aktivit podporuje a rozvojí zájem o VT, a popularizuje kariérní volby v oblasti VaVaI pomáhá při koncepčním strategickém řízení agendy rozvoje nadání pro VaV

Síť center polytechnického a přírodovědného vzdělávání (SCPPV) Harmonogram: Příprava (2016-2017): Mapování, identifikace klíčových aktérů a potřeb Vytvoření odborného týmu partnerů, rozpracování koncepce a formulace aktivit Projednání a zapracování do AP RIS3, KAP a MAP Příprava a podání projektů do OP VVV, IROP Realizace (2017-2022) : Realizace pilotní a růstové fáze SCPPV (2017-2019) Vyhodnocení (ve vazbě na KAP, MAP a RIS3 - 2019) Realizace provozně-stabilizační fáze, z prostředků SF (2020-2022) Udržitelnost (2022+): Funkční, stabilní a provozně udržitelná SCPPV Provoz z prostředků klíčových stakeholderů (2022+) podpora analogická ZUŠ

Síť center polytechnického a přírodovědného vzdělávání (SCPPV) Náklady: Příprava (2016-2017): 0,5 MCZK (SmAcc) + náklady partnerů na přípravu dílčích částí projektových žádostí (způsobilé náklady OP) Realizace (2017-2022): Neinvestiční ~20 MCZK/rok Investice (vč. dobudování infrastruktury z IROP) ~ 250 MCZK Udržitelnost (2022+): Neinvestiční ~15 MCZK/rok Reinvestice, obnova ~3 MCZK/rok (průměr do 2030) [ Cíl: podpora sítě CPPV ze strany MŠMT obdobná síti ZUŠ ]

Děkuji za pozornost. Alexandr.Prokop@msmt.cz In the long run, men hit only what they aim at. Therefore, they had better aim at something high. – Henry David Thoreau