Společnost Podané ruce o.p.s.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sociální služby SOZ.
Advertisements

Předmět úpravy Podmínky pro poskytování sociálních služeb a příspěvku na péči Podmínky pro vydávání oprávnění k poskytování soc.služeb, pro výkon veřejné.
Sociálně-aktivizační služba pro rodiny s dětmi
Příležitost dělá(t) zaměstnance
Sociální reforma 2011 Zákon o pomoci v hmotné nouzi  Převedení rozhodování o dávkách pomoci v hmotné nouzi z obcí na Úřad práce ČR  Posílení sociální.
Projekt „Provoz Center na podporu integrace cizinců VI.“ je spolufinancován z prostředků Evropského fondu pro integraci státních příslušníků třetích zemí.
ohroženým domácím násilím
Sociální reforma 2011 Státní sociální podpora  Rodičovský příspěvek  Příspěvek na bydlení  Posuzování zdravotního stavu dětí  Sankce za neplnění povinné.
Sociální událost Mgr. Terezie Pemová.
Oddlužení insolvence osobní bankrot
Hmotná nouze 29. června 2010 Bc. Ivana Šťastná vedoucí OSV
Hypoteční úvěr Stavební spoření
Osobní bankrot - Insolvence -
HYPOTEČNÍ ÚVĚR. STAVEBNÍ SPOŘENÍ.
OSVČ – sociální zabezpečení 2014
XIII. Celostátní finanční konference Svazu měst a obcí České republiky BOJ PRAHY PROTI HAZARDU Pavel Bém Poslanec PS PČR za hl. m. Prahu
Czech Point na poštách ISSS Mgr. Pavel Kolář náměstek generálního ředitele pro veřejnou správu.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Inovace.
RUD – rozpočtové určení daní přílohy zákona č. 243/2000 Sb,
Současná pravidla regulace hazardu na území obcí a připravované změny od roku 2016 Odbor 34 – Státní dozor nad sázkovými hrami a loteriemi Ostrava 9. 4.
Hazardování s hazardem
NE PROHIBICI, ANO ROZUMNÉ REGULACI!
1 Budoucnost komunitních služeb v ČR Zuzana Jentschke Stőcklová náměstkyně ministryně pro sociální a rodinnou politiku.
OSVČ – zdravotní pojištění 2014 Každý občan ČR a cizinec s přechodným či trvalým pobytem v ČR musí být zdravotně pojištěn Zákon č. 48/1997 Sb., o veřejném.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název krajePodíl kraje v %Podíl obce v % Praha14,39,0 Jihočeský2,85,6 Jihomoravský5,713,5 Karlovarský4,25,1 Královéhradecký10,37,6 Liberecký11,59,3.
Patologické hráčství David Kadlec , SOVČ 2011.
1 Tisková konference MPSV „Čtyři opatření rodinné politiky“ 10. září 2015 ve 12:30 hod.
1 Národní rozvojový program mobility pro všechny 7. dubna 2016 Oddělení investic MŠMT Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7,
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluPatologické.
Regulace loterií a jiných podobných her a připravované změny od roku 2017 Odbor 34 – Státní dozor nad sázkovými hrami a loteriemi Mgr. Markéta Srpová 25.
Alkohol v ČR MUDr. Ferdinand Polák, Ph.D. náměstek ministra pro zdravotní péči Ministerstvo zdravotnictví.
NE PROHIBICI, ANO ROZUMNÉ REGULACI! Ing. Petr Vrzáň 15. října 2015.
Hazardní hraní v České republice v roce 2014 MUDr. Viktor Mravčík, Ph.D. 15. června 2015| Praha.
I NSOLVENCE - ODDLUŽENÍ. P OJEM ODDLUŽENÍ Oddlužení (tzv. osobní bankrot) je způsob řešení úpadku, kdy jsou dlužníkovy dluhy sjednoceny, zajištění věřitelé.
Výkon státního odborného dozoru v roce 2015 Ministerstvo dopravy.
Olomoucký kraj Mgr. Yvona Kubjátová náměstkyně hejtmana.
Možnosti financování životního prostředí z Evropských strukturálních fondů Zuzana Matoušková 3. ÚFŘP.
„Podpora zaměstnanosti Litoměřicka“ CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a.
D LUHOVÁ PORADNA – D IECÉZNÍ CHARITA P LZEŇ Mgr. et. Bc. Ondřej Špendlíček Individuální projekt města Chebu na změnu situace sociálně vyloučených.
Gender a (sociální) bydlení Linda Sokačová Platforma pro sociální bydlení Alternativa 50+, o.p.s.
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 1 Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly Ministerstva vnitra Zákon o hazardních hrách - dopady.
Reforma psychiatrické péče z pohledu Asociace krajů MUDr. Jan Tuček, Ph.D.
Daň silniční a daň z hazardních her
SOCIÁLNÍ ZABEZPEČENÍ Mgr. Michal Oblouk.
Workshop I. Téma: Kauce Vytvořeno: Odborem 34 – Státní dozor nad sázkovými hrami a loteriemi Praha 27. červenec 2016.
Hospodaření obcí v roce 2016
Setkání členů RZK a představitelů KUZK se starosty měst a obcí Zlínského kraje 6. dubna 2017, Vsetín Sociální oblast Michaela Blahová radní Zlínského.
Trh práce v ČR, veřejné služby zaměstnanosti ČR
Hazard ve Valašských Kloboukách
HAZARD V ČÍSLECH.
Přehled opatření uložených za spáchání trestného činu (provinění)
Komunitní plánování Mirka Wildmannová.
DAŇOVÁ EVIDENCE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marie Hovorková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Charakteristika veřejné obchodní společnosti
ZDRAVOTNICTVÍ ČR: Stručný přehled činnosti oboru: Dětské domovy pro děti do 3 let věku a dětská centra 2007–2016 NZIS REPORT č. K/33 (08/2017)
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Alkohol v silničním provozu plk. Ing. Tomáš LERCH
Ing. Stanislava Správková
Hazard Alkohol a Děti 2018.
Soc. událostí….mateřství, rodičovství
Insolvence - oddlužení
Insolvence - oddlužení
X. Adiktologická konference Středočeského kraje
ČERPÁNÍ DOTAČNÍCH PROSTŘEDKŮ Z OPERAČNÍCH PROGRAMŮ V ÚSTECKÉM KRAJI
Insolvence - oddlužení
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
Financování silnic II. a III. třídy
Poskytování sociálních služeb a ekonomika církevních nestátních neziskových organizací Konference APSS Praha,
CENTRUM NA PODPORU INTEGRACE CIZINCŮ
Dokončení DŘ 2012 a Podmínky DŘ 2013
Transkript prezentace:

Společnost Podané ruce o.p.s. 25 let na cestě ke svobodě… podaneruce.cz

Podpora a pomoc lidem ohroženým závislostmi a jejich blízkým 43 služeb v Jihočeském, Jihomoravském, Olomouckém a Zlínském kraji Práce s dětmi a mládeží, motivace k seberealizaci a zdravému životnímu stylu Vzdělávání pracovníků pomáhajících profesí, rozvoj tuzemské a zahraniční spolupráce

Centrum komplexní péče pro hazardní hráče ve Zlínském kraji Od srpna 2013 se s cílovou skupinou hráčů a jejich blízkých pracuje v rámci Terapeutického centra ve Zlínském kraji V dubnu 2016 vznik Centra komplexní péče – financování se zdrojů RVKPP, předpoklad víceletého financování

Centrum komplexní péče pro hazardní hráče ve Zlínském kraji Cílové skupiny: Problémoví a patologičtí hráči – kteří hrají EHZ, ruletu, živou hru, sází; lidé se závislostí na internetu – např.: nakupování na Aukru; lidé závislí na počítačových hrách Příbuzní a blízcí problémových a patologických hráčů Spolupracujeme s: Státní organizace – PMS, OSPOD, atd. Nestátní neziskové organizace, samospráva, atd. Školy, pedagogická zařízení (Hra na hraně, besedy)

Centrum komplexní péče pro hazardní hráče ve Zlínském kraji Nabízené služby: Psychologické a sociální poradenství Individuální, párová nebo rodinná psychoterapie Dluhové poradenství pro hráče a jejich blízké Doléčování a podpora při abstinenci Primární prevence, besedy a přednášky o problematice hraní a nelátkových závislostí Provoz svépomocného webu http://gambling.podaneruce.cz (mj. poradna, diskuse)

Centrum komplexní péče pro hazardní hráče ve Zlínském kraji Prštné 86 Uherské Hradiště Šromova 136 (Kontaktní centrum v UH) Kroměříž Prusinovského 185/7 (v budově RK Klíč) Plánované detašované pracoviště: Valašské Meziřičí

Situace v ČR s herním průmyslem za r. 2014 dosáhly vklady do hazardních her v ČR v souhrnu 138,1 mld. Kč, vyplaceno bylo 106,7 mld. Kč, příjmy ze hry (celková výše prohraných částek) dosáhly 31,4 mld. Kč oproti r. 2013 došlo k nárůstu příjmů ze hry o 9,8 % nejvyšší vklady i příjmy ze hry jdou v ČR na vrub EHZ - 84,2 mld. Kč, která tvořila téměř 2/3 trhu měřeno příjmy ze hry on-line hazardní hraní zaznamenává v posledních letech prudký nárůst. V r. 2014 dosáhl objem internetových kurzových sázek 29,4 mld. Kč a příjmy ze hry byly 3,3 mld. Kč s meziročním nárůstem 34 %.

Situace v ČR s herním průmyslem V r. 2014 inkasovaly veřejné rozpočty z odvodu z hazardních her 7,92 mld. Kč Z celkových 7,92 mld. Kč připadlo 2,40 mld. Kč (30 %) státnímu rozpočtu, zbylých 5,52 mld. Kč bylo rozděleno do obecních rozpočtů (z nich 91 % pocházelo z EHZ a 9 % z ostatních hazardních her)

Počet EHZ na 10 tis. obyvatel Hl. m. Praha 64,2 Středočeský 35,3 Jihočeský 42,8 Plzeňský 85,2 Karlovarský 103,0 Ústecký 59,0 Liberecký 52,2 Královéhradecký 41,2 Pardubický 42,3 Vysočina 32,9 Jihomoravský 55,2 Olomoucký 62,5 Zlínský 54,7 Moravskoslezský 59,4 Průměr v ČR 54,7 Pro srovnání (v roce 2013): Slovensko 37, Německo 30, Polsko 6, Rakousko 3

Počet EHZ na 10 tis. obyvatel mapa 2-1: Regionální rozložení EHZ a her v kasinu povolovaných MF podle okresů ČR v r. 2014, na 10 tis. obyvatel Zdroj: MF (2015), zpracováno NMS

Počet provozoven s hrami povolenými MF na 10 tis. obyvatel v krajích Karlovarský 9,2 Zlínský 7,6 Moravskoslezský 6,7 Jihomoravský 6,6 Plzeňský 6,5 Liberecký 6,4 Průměr ČR 5,7 Hl. město Praha 4,1 Jihočeský 4,0

Příjmy obecních rozpočtů z hazardního hraní Hl. m. Praha 913 mil. Středočeský kraj 514 Jihočeský kraj 268 Plzeňský kraj 388 Karlovarský kraj 253 Ústecký kraj 475 Liberecký kraj 224 Královéhradecký kraj 220 Pardubický kraj 204 Vysočina 163 Jihomoravský kraj 630 Olomoucký kraj 333 Zlínský kraj 252 Moravskoslezský kraj 681

Společenské náklady na hazardní hry Společenské náklady na hazardní hraní byly za r. 2012 vyčísleny na 14,2–16,1 mld. Kč, z čehož tvořily 17 % přímé náklady (výdaje na prosazování práva v souvislosti s trestnou činností páchanou patologickými hráči, náklady hráčů a firem v souvislosti s hledáním nové práce a nových zaměstnanců a náklady na léčbu patologických hráčů) 8–12 % hmotné nepřímé náklady (ušlá pracovní produktivita v důsledku hraní a v důsledku sebevražd patologických hráčů) 71–75 % nehmotné náklady (emoční újma a utrpení hráčů a jejich rodin)…

Společenské náklady na hazardní hry Zdravotní a sociální důsledky: Souvislost provozování HH v hernách s vyšším výskytem rušení veřejného pořádku, opilostí, hraní osob pobírajících sociální dávky, lichvářství,… Problémoví hráči vykazují horší duševní zdraví než obecná populace, častá komorbidita s neurotickými problémy, úzkostně depresivními poruchami, poruchami osobnosti. Problémoví hráči mají významně vyšší riziko dokonaných sebevražd (přibližně 7krát). Vykazují také vyšší výskyt současného užívání návykových látek. Narušení rodinných vztahů, rozpad rodiny, problémy v zaměstnání… Zadlužení, v krajním případě páchání trestné činnosti. Z průzkumu mezi hráči v léčbě: výše dluhu v důsledku hraní je v průměru 0,9 mil., měsíční ztráta za typický měsíc v posledním roce před léčbou: 39 tis.

Vzorec hráče pro získávání peněz Osobní zdroje Rodina/přátelé Banky Nebankovni sektor Trestná činnost výplata mimořádný příjem zástava majetku spoření půjčky dary úvěry kontokorent kreditní karty spotřeb. úvěry pochybné inzeráty krádež zpronevěra krácení daně

Důsledky peněžní ztráty a půjček Vymáhání dluhu, žaloby, exekuce Možnosti řešení - v předsoudní fázi: zmapování dluhů, sestavení rozpočtu, konsolidace půjček, splátkový kalendář (po domluvě s věřiteli). - v rámci exekuce: návrh na vyškrtnutí věcí ze soupisu, odklad provedení exekuce, návrh za zastavení exekuce. - oddlužení – v průběhu 5 let splacení min. 30% dluhů, při splnění podmínek v oddlužení může být na návrh rozhodnutím insolvenčního soudu od zbytku dluhů osvobozený, umožňuje „nový start“.

Hraní hazardních her v populaci Alespoň jednu zkušenost v životě s hazardním hraním má v ČR přibližně polovina dospělé populace a v posledních 12 měsících třetina (přes 60 % mužů a přes 40 % žen). Zkušenosti s hraním hazardních her má 10–30 % osob ve věku 15–17 let. Přibližně 5 % dospělých obyvatel je v kategorii problémových hráčů, což představuje přibližně 440 tis. osob starších 15 let. Odhad patologických hráčů je přibližně 1,1 % to je 90–110 tis. osob ve věku 15 a více let. Negativními důsledky hraní jsou často ovlivněni také blízcí hráčů – přepokládaný počet je 5 až 8 osob z hráčova okolí.

Patologické hráčství Hazardní hráčství je definováno jako účast na hazardní hře, což je jakékoliv jednání, které vyžaduje nevratné investice s vidinou zisku založeného na náhodě nebo nejistém výsledku.

Patologické hráčství Všechny komerční hazardní hry se vyznačují asymetrickým vztahem mezi provozovatelem hry a hráčem. Hráči jako skupina prohrávají peníze vůči provozovateli – tzv. výhoda herny. Peněžní ztráta je nejvýraznější charakteristikou škodlivého hráčství.

Patologické hráčství Zlom od problémového k patologickému začíná často ve chvíli, kdy hráč hru přestává vnímat jako zábavu, ale jako možný zdroj příjmů. Spouštěčem bývá velká výhra a následné prohry – snaha dostat prohrané peníze zpět.

Patologické hráčství Mylné představy hazardních hráčů: Víra ve svou schopnost ovlivnit výhru (iluze kontroly nad štěstím) Pověrčivost Vysvětlování si opakovaných proher a víra, že po sérii proher musí přijít výhra Selektivní paměť pro výhry Ignorování „zákona velkých čísel“ (tj. že dlouhodobě nelze vyhrávat) Víra, že peníze vyřeší všechny jejich problémy anebo je učiní šťastnými

Patologické hráčství Nejvyšší podíl problémových a patologických hráčů je u můžu ve věkové hranici 25 – 34 let Jako nejrizikovější se jeví videoloterijní terminály následované sázkovými hrami on-line a automaty.

Rizika rozvoje patologické hráčství prostředí herny - nepřítomnost kamerového systému, - pohodlí při hraní, - zdarma nápoje pro hráče. dostupnost peněz v okolí provozoven - bankomaty, - možnost platby bankovkami nebo kartou, - blízké zastavárny. kvalita, zábavnost a pocit vzrušení při hře - bezprostřednost výhry, - rychlost hry, - maximální výše vkladů a výher, - frekvence těsných proher - interakce přístrojů  

Návrh zákona o hazardních hrách

OPATŘENÍ PRO ZODPOVĚDNÉ HRANÍ Sebeomezení - provozovatel je povinen účastníkovi hazardní hry nabídnout a umožnit mu jednotlivě si nastavit sebeomezující opatření Využije-li účastník hazardní hry opatření nesmí mu provozovatel umožnit účast na hazardní hře Zpřísní-li účastník hazardní hry své sebeomezující opatření, je provozovatel povinen provést změnu neprodleně, nejpozději však do 24 hodin od okamžiku změny sebeomezujícího opatření účastníkem hazardní hry.

Druhy sebeomezujících opatření Nastavení : a) sázek za 1 den, b) sázek za 1 kalendářní měsíc, c) čisté prohry za 1 den, d) čisté prohry za 1 kalendářní měsíc. e) počet přihlášení do uživatelského konta za 1 kalendářní měsíc, f) dobu denního přihlášení na uživatelském kontu do jeho automatického odhlášení, g) dobu, po kterou účastníkovi hazardní hry nebude umožněno zúčastnit se hazardní hry u tohoto provozovatele po jeho odhlášení z uživatelského konta.

Rejstřík fyzických osob vyloučených z účasti na hazardních hrách Ministerstvo zapíše do rejstříku fyzickou osobu: která pobírá dávky pomoci v hmotné nouzi, s výjimkou mimořádné okamžité pomoci, je společně posuzována podle zákona o pomoci v hmotné nouzi vůči které je pravomocně zjištěn úpadek které bylo uloženo předběžné opatření zákazu her a sázek podle zákona upravujícího trestní řízení, které bylo uloženo přiměřené omezení a přiměřená povinnost zdržet se hazardních her nebo ochranné léčení spočívající v léčbě závislosti na hazardních hrách

Ministerstvo zapíše do rejstříku fyzickou osobu na její vlastní žádost výmaz z rejstříku je možné požádat nejdříve po uplynutí 1 roku ode dne provedení zápisu. Ministerstvo je povinno zajistit provozovatelům hazardních her při ověření totožnosti fyzické osoby nepřetržitý dálkový přístup do rejstříku pouze k údaji o tom, zda konkrétní osoba je nebo není zapsána v rejstříku. Osobu zapsanou v rejstříku nesmí provozovatel vpustit dále do herního prostoru a nesmí jí umožnit zřídit nebo používat uživatelské konto.

Registrace Pro účely registrace je osoba žádající o registraci povinna poskytnout provozovateli své identifikační a kontaktní údaje jednotlivě si nastavit sebeomezující opatření nebo jejich nastavení jednotlivě odmítnout.

Zákaz převodu mezi uživatelskými konty Provozovatel nesmí umožnit převod evidovaných peněžních nebo hracích prostředků mezi uživatelskými konty. Uživatelské konto nesmí umožnit účast na technické hře na více technických zařízeních současně.

Informační povinnost u technické hry Provozovatel je povinen na každé herní pozici čitelným a viditelným způsobem na technické hře zveřejnit varování, že účast na hazardní hře může být škodlivá. Provozovatel je povinen na každé herní pozici zveřejnit ukazatel délky účasti na hazardní hře a celkový přehled čistých výher a proher Provozovatel je povinen na každé herní pozici zveřejnit zůstatek na uživatelském kontu a částku nejvyšší sázky, nejvyšší výhry a nejvyšší hodinové prohry. Provozovatel je povinen účastníka hazardní hry upozornit na nabídku využití a stav nastavených sebeomezujících opatření, a to po každém přihlášení do uživatelského konta.

Hra technické hry Výherní podíl V průběhu jedné hry není dovoleno uskutečňovat další sázky a jedna hra nesmí být kratší než 2 vteřiny. Účast na technické hře jedním účastníkem musí být vždy po uplynutí 120 minut přerušena na dobu nejméně 15 minut, během které nebude účastníkovi hazardní hry umožněna účast na žádné technické hře. Výherní podíl Konstrukce technických her nesmí umožnit nastavení výherního podílu nižšího než 75 % a vyššího než 100 %.

Nejvyšší sázka a nejvyšší výhra U technické hry provozované v herně nesmí sázka do jedné hry přesáhnout 100 Kč a výhra z jedné hry přesáhnout 50 000 Kč. U technické hry provozované v kasinu nesmí sázka do jedné hry přesáhnout 1 000 Kč a výhra z jedné hry přesáhnout 500 000 Kč. U technické hry provozované jako internetová hra nesmí sázka do jedné hry přesáhnout 1 000 Kč a výhra z jedné hry přesáhnout 500 000 Kč.

Druhy her loterie, kurzová sázka, totalizátorová hra, technická hra, Návrh zákona zavádí novou kategorizaci hazardních her: loterie, kurzová sázka, totalizátorová hra, technická hra, živá hra, bingo, tombola, turnaj malého rozsahu

Děkujeme za pozornost. Mgr. Jarmila Krajčová. Bc Děkujeme za pozornost Mgr. Jarmila Krajčová Bc. Ondřej Mikulášek Společnost Podané ruce o.p.s. Centrum komplexní péče pro hazardní hráče ve Zlínském kraji Prštné 86,  Zlín 760 01 http://gambling.podaneruce.cz/zlin