Tribuna českého obchodu TZB 5.- 6. 4.2017 PPC kampaně a SEO Tribuna českého obchodu TZB 5.- 6. 4.2017 Dobrý den vážené dámy a vážení pánové. Rád bych vás dnes v mé prezentaci seznámil se základy dvou oborů online marketingu a to PPC reklama a SEO
Témata prezentace Představení PPC kampaně SEO optimalizace Dotazy Funguje kampaň správně a efektivně? SEO optimalizace Jak vidí vyhledávače váš web? Dotazy Prezentaci jsem rozdělil do těchto částí.
Představení Terinvest 2003 – 2007 Jan Marek Globus ČR 2007 – 2014 Grafika Online marketing Globus ČR 2007 – 2014 Marcony od 2015 Webové stránky Konzultace Jan Marek www.marcony.cz Od roku 2003 jsem pracoval ve veletržní správě Terinvest. Následně jsem měl 8 let na starosti online marketing ve společnosti Globus. Od roku 2015 pracuji jako fyzická osoba pro firmy podnikající v různých oborech.
PPC kampaně Funguje kampaň správně a efektivně? Princip PPC Reklama ve vyhledávání Reklama v obsahové síti Chyby v kampani – příliš obecná klíčová slova V první části své prezentace vás seznámím se základními principy fungování PPC kampaní.
Pay Per Click Platba za proklik Princip PPC Cena závisí od: Konkurence klíčových slov Míra prokliků (CTR) Relevance cílové stránky
Reklama zadarmo? V žádném případě! Princip PPC Zobrazení reklamy zadarmo?
Reklama ve vyhledávání Jednak na začátku stránky
Reklama ve vyhledávání A pak také na konci stránky
Reklama v obsahové síti V obsahové síti může mít formu banneru
Reklama v obsahové síti tak i textu - textová reklama Ideální je kombinace obou formátů
Chyby v kampani Zobrazení reklamy spouští příliš obecná klíčová slova Vyhledávací dotaz „svíčka auto“ Výsledná reklama na svíčka dekorační – obecné slovo svíčka bez jakýchkoliv vylučujících slov
Chyby v kampani Zobrazení reklamy spouští příliš obecná klíčová slova Podrobný vyhledávací dotaz Výsledná reklama na slovo dřevo bez jakýchkoliv vylučujících slov
Chyby v kampani Zobrazení reklamy spouští příliš obecná klíčová slova Reklama na název domény Provozovatelem stránek je nadace dřevo pro život
Chyby v kampani Zobrazení reklamy spouští příliš obecná klíčová slova Eon má lepší pozici než relevantní odkazy – zřejmě má kampaň velký click rate a je nastavena vysoká cena za proklik – asi jsou bohatí
Chyby v kampani Zobrazení reklamy spouští příliš obecná klíčová slova Dvě chyby současně – relevance na klíčové slovo Plynové kotle Servis kotlů ve spodní části – záleží na nabízených službách, pokud kotle nabízejí k prodeji, je ok, pokud ne, záleží na ceně za proklik a počtu prokliků a jak se návštěvníci na stránkách chovají
Chyby v kampani Zobrazení reklamy spouští příliš obecná klíčová slova Zde se jedná o kombinaci obou chyb Dalo by se využít klíčového slova plyn zdarma s příslušným textem inzerátu. Např. Plyn zdarma u nás nedostanete. Ale levněji až o 22% ano.
Chyby v kampani Zobrazení reklamy spouští příliš obecná klíčová slova Zhoršují míru prokliku a tím cenu za budoucí proklik Platíme za proklik nerelevantnímu uživateli – může kliknout omylem Příliš malá míra prokliku má za následek zastavení zobrazování reklamy
SEO optimalizace Jak vidí vyhledávače váš web? Co je to SEO Pozice stránky ve vyhledávání Vybrané atributy pro vyhodnocení pozice stránky Předpokládaný čas 10 min
určitou vyhledávací frázi. Co je to SEO? Search Engine Optimalization Optimalizace pro vyhledávače Snaha optimalizovat stránku a její obsah pro co nejlepší umístění ve výsledcích vyhledávání na určitou vyhledávací frázi. Snaha optimalizovat stránku a její obsah pro co nejlepší umístění ve výsledcích vyhledávání na určitou frázi – klíčové slovo
Co je to SEO? Běh na hodně dlouhou trať. Startuje v něm hodně „závodníků“. Algoritmy pro vyhledávače jsou tajné – stále se vyvíjejí Velká část stránek se snaží být viděna – tzn. být nalezena vyhledávači Nekončící souboj SEO vs vyhledávače
Pozice stránky ve vyhledávání Google nákupy Reklamy Pojďme se nejdříve podívat na stránku s výsledky vyhledávání Google nákupy – zbožový vyhledávač Reklamy jsme si už ukázali Organické vyhledávání Organické vyhledávání
Pozice stránky ve vyhledávání Podle jakého algoritmu vyhodnocuje a řadí vyhledávač výsledky? Jak řadí výsledky? Přesný algoritmus není veřejný Závisí na něm obchodní úspěch vyhledávače – relevantní výsledky pro uživatele Proč? Možné zneužití pro prirotizaci stránky
Pozice stránky ve vyhledávání Zájmy provozovatelů stránek vs vyhledávače Cíle vyhledávače Relevantní výsledky Velký počet hledajících Zisk z reklamy Cíle provozovatelů stránek Zájmy provozovatelů stránek vs vyhledávač Co nejvyšší pozice Co nejvíce návštěv Vysoký příjem z prodeje
Vybrané atributy pro vyhodnocení stránky Doména Přesná shoda vyhledávací fráze Klíčové slovo v doméně Rozesílání spamu – penalizace Rozesílání spamu – penalizace – pro rozesílání newsletterů je lepší mít jinou doménu než hlavní
Vybrané atributy pro vyhodnocení stránky Klíčová slova v URL adrese http://www.viadrus.cz/kotle-na-tuha-paliva-25.html http://www.buderus.cz/produkty/kotle
Vybrané atributy pro vyhodnocení stránky Titulek stránky Titulek - název stránky obsahuje klíčové slovo nebo celou vyhledávací frázi
Vybrané atributy pro vyhodnocení stránky Klíčová slova v nadpisu H1 Nadpisy, zejména hlavní nadpis stránky (je uzavřen v tagu H1), obsahují klíčová slova. 1* Podmínkou je správně zpracovaný obsah do kódu Správně zvolené nadpisy stránek
Zpětné odkazy Čím má odkazující web více návštěv a lepší pozici v rámci vyhledávání, tím větší váhu má odkaz směřující na vaše stránky. Březen 2017 721 604 návštěv Zdroj:
Zpětné odkazy Vhodné zdroje zpětných odkazů: Některé oborové katalogy – jen ty kvalitní s vysokou návštěvností PR články na odborných portálech s vysokou návštěvností Odkazy ze stránek s podobnou tématikou – např. obchodní partneři Odkazy ze sociálních sítí (Facebook, Twitter, Youtube atd.) – např. z vašich firemních profilů Komentáře v tematických diskusních fórech
Vybrané atributy pro vyhodnocení stránky Rychlost načítání stránek a korektní zpracování kódu PageSpeed Tools Nástroj od Google
Obrázky Obrázky Vyhledávač neumí přečíst obsah obrázku, a proto mu musíme říct, co na obrázku je. I obrázky mohou být vydatným zdrojem návštěv. Atributy u obrázků ALT – popis obrázku pro vyhledávacího robota TITLE – popis obrázku pro návštěvníka Důležité atributy u obrázků
Dotazy
Děkuji za pozornost V případě Vašeho zájmu Vám rád poskytnu osobní konzultaci. Jan Marek marek@marcony.cz 724 655 760 www.marcony.cz