K R U Ž N I C E Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika Autor: Mgr. Martina Durinová
VYMYSLI CHARAKTERISTIKUTVARŮ A TĚLES Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika CO UŽ UMÍME VYMYSLI NĚKOLIK PŘÍPADŮ, KDY NEBO KDE SE MŮŽEME SETKAT S DANÝMI TVARY, ČI TĚLESY KRUŽNICE KRUH KOULE _______________ _______________ _______________ _______________ _______________ _______________ _______________ _______________ _______________ VYMYSLI CHARAKTERISTIKUTVARŮ A TĚLES
r d S k k (S; r = 4 cm) KRUŽNICE NOVÁ LÁTKA Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika NOVÁ LÁTKA KRUŽNICE JE JEDNODUCHÁ UZAVŘENÁ KŘIVKA, OZNAČUJE SE k r d MÁ SVŮJ STŘED, OZNAČUJE SE S S OD STŘEDU, KE KTERÉMUKOLI BODU NA KRUŽNICI JE STEJNÁ VZDÁLENOST k ÚSEČKA OD STŘEDU K BODU NA KRUŽNICI SE JMENIJE POLOMĚR OZNAČUJE SE r k (S; r = 4 cm) NEJDELŠÍ ÚSEČKA, KTERÁ PROCHÁZÍ STŘEDEM SE NAZÝVÁ PRŮMĚR A OZNAČUJE SE d
VYTVOŘ SLOVNÍ ÚLOHU S DANÝM TÉMATEM A VYTVOŘENÝM MATERIÁLEM Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika PROCVIČUJEME NARÝSUJ TŘI SOUSTŘEDNÉ KRUŽNICE (KRUŽNICE SE STEJNÝM STŘEDEM, ALE RŮZNÝM PRŮMĚREM) VYNIKNE TI TERČ. VYTVOŘ TŘI STEJNÉ TERČE A VYZNAČ, JAK NA NĚ DĚTI STŘÍLELY. VYTVOŘ SLOVNÍ ÚLOHU S DANÝM TÉMATEM A VYTVOŘENÝM MATERIÁLEM
ZAPAMATUJ SI : „GEOMETRIE JE PŘESNÁ A ČISTÁ PRÁCE“ Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika PROCVIČUJEME RÝSUJ POSTUPNĚ, PO JEDNOTLIVÝCH KROCÍCH Sestroj kružnici k (S; r = 25 mm) V kružnici vyznač dva na sebe kolmé průměry AB, CD Dále narýsuj úsečku AC, sestroj její střed a označ ho P Pak narýsuj přímku PS a její průsečíky s kružnicí označ R a S Vyznač průměr TR a na něj kolmý průměr UV Při přesném rýsování máš kruh k rozdělený na stejné díly, vybarvi každý jinou barvou. Kruh je rozdělen na ___ dílů. Sousední body na kružnici spoj vždy úsečkou Pomocí vrcholů zapiš název vzniklého mnohoúhelníku: ______________________ ZAPAMATUJ SI : „GEOMETRIE JE PŘESNÁ A ČISTÁ PRÁCE“
Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika PROCVIČUJEME ČTYŘI KAMARÁDKY SI KOUPILY BUBLIFUKY A SNAŽILY SE VYTVOŘIT CO NEJVĚTŠÍ BUBLINY. KÁTĚ SE PODAŘILA BUBLINA O POLOMĚRU 35 mm, SIMONĚ O PRŮMĚRU 4 cm, KAROLÍNĚ O POLOMĚRU 3 cm A LINDĚ O PRŮMĚRU 68 mm. KTERÉ Z DÍVEK SE PODAŘILA NEJVĚTŠÍ BUBLINA? BUBLINY NARÝSUJ.
Draw a circle k with center S and radius of 56 mm. Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika circle center kružnice střed Draw a circle k with center S and radius of 56 mm. Narýsuj kružnici k se středem S a poloměrem 56 mm. Draw a circle l with center S and a diameter of 1 dm. Narýsuj kružnici l se středem S a průměrem 1 dm.
VYBER SI JEDEN Z OBRÁZKŮ A POKUS SE HO NARÝSOVAT Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika PROCVIČUJEME VYBER SI JEDEN Z OBRÁZKŮ A POKUS SE HO NARÝSOVAT
POUŽITÉ ZDROJE http://office.microsoft.com/cs-cz Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika POUŽITÉ ZDROJE http://office.microsoft.com/cs-cz J.Justová, M 5.ročník (Alter 2005) ISBN 80-7245-071-9