Algoritmizace a Vývojové diagramy. Zvětšovací Dryák do kotlíku postupně vhodíme najemno nakrájené sedmikráskové kořeny, oloupaný Scvrklofík, jednu krysí.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Úhel Převody jednotek velikosti úhlů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír Macháň. Dostupné z Metodického portálu.
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ALGORITMIZACE Mgr. Milan Pastyřík IUVENTAS, s. r. o.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Ambasadoři přírodovědných a technických oborů Numerické metody Martin Hasal.
Věta se skládá ze slov Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod AutorMgr. Marie Hanzlíková Datum NázevVY_32_INOVACE_15_Slovní.
ZAL – 5. cvičení Martin Tomášek Pole - opakování Základní datový typ. V poli držíme více elementů (jednoho typu) S elementy v poli můžeme manipulovat.
Algoritmizace a programování Cykly – While – příklady 2.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_23_BEZPEČNOST PRÁCE TÉMA: BEZPEČNOST PRÁCE ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Funkce Lineární funkce a její vlastnosti 2. Funkce − definice Funkce je předpis, který každému číslu z definičního oboru, který je podmnožinou množiny.
PROCENTA Vymezení pojmu procento, základ, počet procent.
STATISTIKA Starší bratr snědl svůj oběd i oběd mladšího bratra. Oba snědli v průměru jeden oběd.
Poměr.
ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna,
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_17 Výkon Šablona číslo: IX Sada číslo: I
Matematika 3 – Statistika Kapitola 4: Diskrétní náhodná veličina
Lineární funkce - příklady
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 1 – Množiny – teorie
Způsoby zápisu algoritmů
Síla a skládání sil Ing. Jan Havel.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Algoritmizace - opakování
Základy elektrotechniky Výkony ve střídavém obvodu
Algoritmizace - opakování
„Svět se skládá z atomů“
Algoritmizace a programování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
MATEMATIKA Dělitel a násobek přirozeného čísla.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Základní jednorozměrné geometrické útvary
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Úvodní a seznamovací hry
Název školy: Základní škola a mateřská škola Uhřice, okres Hodonín
Cukrářské technologie – pálená hmota a listové těsto
Poměr v základním tvaru.
Inf Vývojový diagram.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Kvadratické nerovnice
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_01_M6_Hanak TÉMA: Dělitelnost
CYKLUS S PODMÍNKOU NA KONCI (s výstupní podmínkou)
Rovnice základní pojmy.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
VY_32_INOVACE_VJ36.
Algoritmizace a datové struktury (14ASD)
Úměrnost přímá a nepřímá Mgr. Petra Toboříková
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Poměr v základním tvaru.
Matematika + opakování a upevňování učiva
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
MATEMATIKA Trojúhelníky - základní vlastnosti.
Lineární funkce a její vlastnosti
Grafy kvadratických funkcí
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07_M7_Hanak
Algoritmizace a datové struktury (14ASD)
Hromadné dokumenty opakující se pro kolekci osob
Opakování ze 4. cvičení int a; printf("Zadej číslo: ");
Slovní úlohy o společné práci − 3
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

Algoritmizace a Vývojové diagramy

Zvětšovací Dryák do kotlíku postupně vhodíme najemno nakrájené sedmikráskové kořeny, oloupaný Scvrklofík, jednu krysí slezinu, nařezané housenky a pár kapek šťávy z pijavic. Pozor, musí být zachováno toto pořadí !!! Pak necháme lektvar asi 10 minut vařit a na hodinu odstavíme.

POSTUP, NÁVOD PROČ HO SESTAVUJEME?  PRO OPAKOVÁNÍ CO NEJPODOBNĚJŠÍHO VÝSLEDKU  ABYCHOM HO MOHLI OPAKOVAT JAK MY SAMI, TAK NĚKDO JINÝ

Když tak máš v lednici kuřecí maso, umyj ho, trochu okapej, osol solí a dej péct do trouby do skleněné oválné nádoby s víkem na 180 stupňů nějakou hodinu a půl až dvě hodiny. Po nějaké tři čtvrtě hodiny tam dolej hrneček vody, aby byla nějaká omáčka. Ať se to peče, aby to mělo trochu barvy. Udělej k tomu rýži. Hrnec je ve dřezu – byla v něm krupice, dej tam hrneček rýže, třeba ten Davidovo zelený a dva hrnečky vody. Dej to vařit, přikryj poklicí a až začne bublat vypni samo se to dovaří bez plynu.

POSTUP, NÁVOD JAKÉ BY MĚL MÍT VLASTNOSTI?  DETERMINOVANOST – JEDNOZNAČNOST

 "Lojzo, hej, Lojzo!„ "Ano, Lízinko?„ "Dojdeš pro vodu?„ "Už běžím.„ "No proto.„  Vědro má ve dně díru, milá Lízo, milá Lízo,…  Tak ji ucpi, milý Lojzo, milý Lojzo, milý Lojzo,…  A čím ji mám ucpat, milá Lízo, milá Lízo,…  Kouskem slámy, milý Lojzo, milý Lojzo, milý Lojzo,…  Jenže sláma je dlouhá, milá Lízo, milá Lízo,…  Tak ji utni, milý Lojzo, milý Lojzo, milý Lojzo,…  A čím ji mám utnout, milá Lízo, milá Lízo,…  Sekerou, milý Lojzo, milý Lojzo, milý Lojzo,…  Jenže sekera je moc tupá, milá Lízo, milá Lízo,  jenže sekera je moc tupá, milá Lízo, tupá.  Tak ji nabruš, milý Lojzo, milý Lojzo, milý Lojzo,…  A čím ji mám zbrousit, milá Lízo, milá Lízo,…  Vem si brousek, milý Lojzo, milý Lojzo, milý Lojzo,…  Jenže brousek je suchý, milá Lízo, milá Lízo,…  Tak jej namoč, milý Lojzo, milý Lojzo, milý Lojzo,…  A čím ho mám smáčet, milá Lízo, milá Lízo,…  Zkus vodu, milý Lojzo, milý Lojzo, milý Lojzo,…  A v čem ji mám přinést, milá Lízo, milá Lízo,…  No vem si vědro, milý Lojzo, milý Lojzo, milý Lojzo,…  Vědro má ve dně díru, milá Lízo, milá Lízo,…

 NASTAV HODNOTU X = 0  PŘIČTĚTE K HODNOTĚ X ČÍSLO 10 X = X + 10  POKUD X JEŠTĚ NENÍ 27 OPAKUJTE PŘEDCHOZÍ KROK NEKONEČNÝ CYKLUS

POSTUP, NÁVOD JAKÉ BY MĚL MÍT VLASTNOSTI?  DETERMINOVANOST – JEDNOZNAČNOST  KONEČNOST – REZULTATIVNOST (ABY SE NESTALO, ŽE SE PŘI VYKONÁVÁNÍ POSTUPU ZASEKNEME A NEJSME SCHOPNI HO DOKONČIT – NEREÁLNÝ ÚKOL, ÚKOL KTERÝ SE MŮŽE ZASEKNOUT)  ELEMENTÁRNOST (NIKOLI VYLEŤ SE NA MĚSÍC! HLEDEJ PROPISKU V OBÝVÁKU…)

POSTUP, NÁVOD JAKÉ BY MĚL MÍT VLASTNOSTI?  DETERMINOVANOST – JEDNOZNAČNOST  KONEČNOST – REZULTATIVNOST (ABY SE NESTALO, ŽE SE PŘI VYKONÁVÁNÍ POSTUPU ZASEKNEME A NEJSME SCHOPNI HO DOKONČIT – NEREÁLNÝ ÚKOL, ÚKOL KTERÝ SE MŮŽE ZASEKNOUT)  ELEMENTÁRNOST (NIKOLI VYLEŤ SE NA MĚSÍC!)  EFEKTIVNOST (CO NEJMÉNĚ KROKŮ, ÚSILÍ)

ALGORITMUS – JE POSTUP MÁ TYTO VLASTNOSTI?  DETERMINOVANOST – JEDNOZNAČNOST  KONEČNOST – REZULTATIVNOST (ABY SE NESTALO, ŽE SE PŘI VYKONÁVÁNÍ POSTUPU ZASEKNEME A NEJSME SCHOPNI HO DOKONČIT – NEREÁLNÝ ÚKOL, ÚKOL KTERÝ SE MŮŽE ZASEKNOUT)  ELEMENTÁRNOST (NIKOLI VYLEŤ SE NA MĚSÍC!)  EFEKTIVNOST (CO NEJMÉNĚ KROKŮ, ÚSILÍ)  UNIVERZÁLNOST – REAPLIKOVATELNOST (S JINÝM MNOŽSTVÍM – NAPŘ. RECEPT)

PROBLÉM - ÚKOL PŘEDSTAVUJE ROZDÍL MEZI TÍM, JAKÝ STAV MÁME A TÍM, JAKÝ STAV CHCEME DOSÁHNOUT ALGORITMUS POSTUP, KTERÝ PROVEDE ZMĚNU ZE STAVU KTERÝ MÁME NA STAV KTERÝ CHCEME DOSÁHNOUT

ALGORITMUS - ZÁPIS  TEXTOVĚ  VÝVOJOVÝM DIAGRAMEM (FLOWCHART) graficky znázorní algoritmus  PROGRAMEM

ZÁKLADNÍ GRAFICKÉ ZNAČKY VÝVOJOVÝCH DIAGRAMŮ ZNAČKANÁZEVPOPIS SPOJNICE SPOJENÍ JEDNOTLIVÝCH ZNAČEK VE VÝVOJOVÉM DIAGRAMU – TOK DAT NEBO ŘÍZENÍ KONEC A ZAČÁTEK PŘEDSTAVUJE ZAČÁTEK NEBO KONEC PROGRAMU ZPRACOVÁNÍ JAKÝKOLIV DRUH ZPRACOVÁNÍ NEBO PROVEDENÍ OPERACE NEBO SKUPINY OPERACÍ – JEDNOTLIVÉ ÚKOLY ROZHODOVÁNÍ PŘEDSTAVUJE ROZHODOVACÍ FUNKCI MÁ JEDEN VSTUP A VĚTŠINOU VÍCE VÝSTUPŮ – PRO RŮZNÝ VÝSLEDEK ROZHODOVÁNÍ

ZÁKLADNÍ GRAFICKÉ ZNAČKY VÝVOJOVÝCH DIAGRAMŮ ZNAČKANÁZEVPOPIS VSTUP A VÝSTUP DAT SYMBOLIZUJE VSTUPNĚ VÝSTUPNÍ OPERACE S DATY SPOJOVACÍ ZNAČKA PŘEDSTAVUJE PŘECHOD Z JEDNÉ ČÁSTI VÝVOJOVÉHO DIAGRAMU DO JINÉ ČÁSTI. POUŽITÍ PRO PŘERUŠENÍ SPOJNICE A JEJÍMU DALŠÍMU POKRAČOVÁNÍ – V KRUHU MUSÍ BÝT STEJNÁ ZNAČKA NAPŘ. A-A NEBO SPOJENÍ SPOJNIC – V PRŮBĚHU PROGRAMU

PŘÍKLAD PROGRAMU SOUČET DVOU ČÍSEL

DĚLENÍ DVOU ČÍSEL PŘÍKLAD PROGRAMU

VYZKOUŠEJTE SI SAMI ZADEJTE DVĚ HODNOTY A VYPIŠTE Z NICH TU KTERÁ JE VĚTŠÍ ZADEJTE TŘI ČÍSLA A VYPIŠTE JEJICH PRŮMĚRNOU HODNOTU ZADEJTE TŘI VELIKOSTI STRAN A VYPIŠTE ZDA Z NICH LZE SESTROJIT TROJÚHELNÍK – NEBO NE ALGORITMUS PRO ZATLUČENÍ HŘEBÍKU