ZAJÍCIZAJÍCIZAJÍCIZAJÍCI. Něco o nich Tvoří samostatnou skupinu savců Stavbou těla a způsobem života se podobají hlodavcům Zajíci, stejně jako hlodavci,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Lesní obratlovci – savci
Zajícovci Michaela Petříčková. L Foto: Michaela Petříčková. L
Savci - opakování.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.19 Anotace: Vzdělávací oblast: Savci – hlodavci, zajíci, šelmy Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk: přírodopis Očekávaný výstup: Rozlišuje.
Předmět a očekávaný výstup
Živočichové našich polí Savci 4. ročník
Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace
Králík domácí Vytvořil Martin Šturc.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.:
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P13/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Hmyz Autor: Mgr. Eva Vrtišková.
zvířata Ve volné přírodě
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Hospodářská zvířata Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VY_32_INOVACE_Př.5.06_Krtek obecný-prezentace
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Veronika Kloučková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Registrační čísloCZ.1.07/1.4.00/
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Zajícovci (Lagomorpha)
Autor: Mgr. Eliška Nováková
ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM SAVCI ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název projektu: Živá příroda ve škole
VY_32_INOVACE_Čp z 1 Č í slo š ablony: Jak si žije strom po celý rok? Mgr. Pavlína Šantrochová Základní škola a Mateřská škola pro tělesně postižené,
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_12_INOVACE_ ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Anotace Výukový program pro žáky 7. ročníku na 2. stupni ZŠ. Téma:Savci – zajícovci, hlodavci. Možnost využití: interaktivní tabule.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:VY_32_Inovace_ – Trávicí soustava I. (úvod a dutina ústní) Název sady:Přírodopis.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Silvie Šimečková NÁZEV:VY_52_INOVACE_34_Přírodopis 8. ročník TÉMA: Vejcorodí, vačnatí ČÍSLO.
© Sportovní gymnázium Dany a Emila Zátopkových Ostrava VY_32_INOVACE_BOHACOVA.BIOTER.03.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
 Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov  Autor: Mgr. Hana Klomínská  Datum: listopad 2012  Název: VY_12_INOVACE_1.2.1_PRV1,2_24.
ZAJÍCI. CHARAKTERISTIKA Samostatná skupina savců. Samostatná skupina savců. Podobní hlodavcům. Podobní hlodavcům. Hlodavé zuby-v horní čelisti mají na.
Ekosystém okolí lidských obydlí Hospodářská zvířata
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Potravní vazby Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
VY_32_ INOVACE_ 06_ PŘÍRODOVĚDA 5
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Přírodopis ROZSIVKY.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
zpracovaný v rámci projektu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
CIZOKRAJNÍ HADI /po výkladu si zapiš do sešitu/
ČLOVĚK.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT
KRTEK OBECNÝ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Chobotnatci a damani Martina Koubová 3.C.
ŽELVY A KROKODÝLI (po výkladu si zapiš do sešitu)
Transkript prezentace:

ZAJÍCIZAJÍCIZAJÍCIZAJÍCI

Něco o nich Tvoří samostatnou skupinu savců Stavbou těla a způsobem života se podobají hlodavcům Zajíci, stejně jako hlodavci, mají hlodavé zuby, v horní čelisti, ale dva páry řezáku, zatím co hlodavci mají jen jeden Zajíci nemají tak obratné přední končetiny jako hlodavci, nemohou si jimi přidržovat potravu

Kde žijí Na loukách a polích žije zajíc polní Králík polní žije na polích, ale vyskytuje se také ve městských parcích a v okolí měst Králík domácí žije u svého,,páníčka“doma a nebo v králíkárně, kde se chovají pro maso

Čím se živí Zajíci se živí rostlinnou potravou, která po strávení vychází ven jako kašovitý trus Tuto kaši poté znovu sní, a až potom jsou schopni pořádně přijmout živiny Z těla pak vychází v podobě bobku

Zástupci Králík divoký Na rozdíl od zajíce má kratší uši i přední končetiny Často žije ve skupinách Vyhrabává si nory,ve kterých spí Mláďata se rodí holá a slepá Zajíc polní Vyhrabává si měkkou prohlubeň, ve které spí Mláďata se rodí dobře vyvinutá, osrstěná a vidí Brzy po narození dokážou běhat Zajíců u nás ubývá kvůli znečišťování živ.prostředí

Králík domácí Je domestikovanou formou králíka divokého Je oblíbeným domácími mazlíčkem,hlavně ve městech tzv. zakrslý králík Ukázky zajíců:

Zajímavost Králíci se chovali pro maso již ve 13.stol. v klášterech Dnes se chová mnoho plemen nejen kvůli kvalitnímu masu, ale i kožešině a srsti Z králičí srsti se vyrábí plsť, která je surovinou pro výrobu klobouků

Upozornění Pokud na jaře najdete mládě zajíce, nikdy ho neodnášejte Matka se pase někde poblíž

Otázky na závěr 1.V jaké podobě je trus poté, co ho zajíc sežere poprvé? V podobě kašovitého trusu. 2. Jaké známe zástupce zajíců? Zajíc polní, králík divoký, králík domácí. 3.V čem se zajíci podobají hlodavcům? Stavbou těla a způsobem života.

Zajíc. [online]. [cit ]. Dostupné z: Tráva. [online]. [cit ]. Dostupné z: Zajíc. [online]. [cit ]. Dostupné z: Králík. [online]. [cit ]. Dostupné z: Zajíc. [online]. [cit ]. Dostupné z: VANĚČKOVÁ, Ivana. Přírodopis 8: učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. 1.vyd. Plzeň: Fraus, 2006, 128 s. ISBN

VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL Název školyZákladní škola Skalná, okres Cheb Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektu„Zlepšení podmínek pro vzdělávání na ZŠ Skalná“ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo sady vzdělávacích materiálůVY_32_INOVACE_09_13 Pořadové číslo materiálu v sadě_13 AutorVěra Heřmánková Datum Ročník8. Vzdělávací oblast / Vzdělávací obor / Tematický okruh Savci Název materiáluZajíci Typ materiálu (DUM též typ souboru)Prezentace AnotaceŽák je seznámen s látkou zajíci. Pomocí prezentace si látku zapíše do sešitu. Citacecitace viz výše uvedená stránka