Název školy : Základní škola a mateřská škola,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1. cvičení úrokování.
Advertisements

Finanční matematika.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Finanční matematika v osobních a rodinných financích
Základy finanční matematiky
ZÁKLADY FINANČNÍ MATEMATIKY
Jednoduché úrokování.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_04_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
VY_62_INOVACE_05_FINANCE Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
VY_62_INOVACE_01_FINANCE Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
Finanční matematika. 2. Kolik korun budeme muset zaplatit za půjčku úročenou 18,5%, splatnou po jednom roce, vypůjčíme-li si Kč? 1. Za kolik korun.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_19_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_20_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Vypracoval: Petr Majlát
Finanční matematika Ú R O K O V Á N Í.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum : listopad 2012 Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum : červen.
 Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Autor : Mgr. Irena Nešněrová  Datum : říjen 2013  Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum : říjen 2013 Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum :listopad 2012 Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov.
 Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Autor : Mgr. Irena Nešněrová  Datum :květen 2012  Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
 Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Autor : Mgr. Irena Nešněrová  Datum.
 Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Autor : Mgr. Irena Nešněrová  Datum : říjen 2013  Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_21-02 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorŠárka.
Finanční matematika 2. část
Finanční matematika Matematika – 9. ročník
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Úročení.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
VY_42_INOVACE_59_Základy finanční matematiky
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Finanční matematika Ú R O K O V Á N Í.
Slovní úlohy na úročení
Transkript prezentace:

Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum :prosinec 2012 Název :VY_42_INOVACE_4.2.1 M9_ 20 Téma : Evropský standard Ročník : 9. Číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/21.3068

Anotace: Prezentace obsahuje seznámení žáků s evropským standardem v bankovnictví. Obsahuje také příklady k procvičení. Materiál byl určen pro interaktivní tabuli a slouží jako pomůcka k výkladu základních pojmů z matematiky pro život. Cílová skupina: 9.ročník

Evropský standard

1 rok = 360 dní 1 měsíc = 30 dní = 1/12 roku 1 den = 1/360 roku Pro snazší výpočet jednotlivých finančních transakci byl zaveden tzv. evropský standard. 1 rok = 360 dní 1 měsíc = 30 dní = 1/12 roku 1 den = 1/360 roku Započítává pro výpočet úroků den výběru, nezapočítává den vkladu.

Pan Syrový zaplatí navíc úrok 110 Kč. Jaký bude úrok banky z úvěru 3 500 Kč, který si pan Syrový vzal na 3 měsíce s roční úrokovou mírou 12,5%?(Banka používá jednoduché úročení) 3 měsíce = 3/12 roku = ¼ Roční úrok…….12,5 . 35 = 437,5 Kč Splatný úrok…..437,5 : 4 = 110 Kč Pan Syrový zaplatí navíc úrok 110 Kč.

Která nabídka je pro pana Coufala výhodnější? Pan Coufal si potřebuje půjčit 6 000 Kč na 4 měsíce. Banka nabízí úvěr s roční úrokovou sazbou 13,5%, soused Mazal mu nabízí půjčku, když zaplatí jen 2% každý měsíc. Která nabídka je pro pana Coufala výhodnější?

Banka: 13,5 . 60 = 810 ….roční úrok 4 měsíce = 4/12 = 1/3 roku 810 : 3 = 270 Kč Celkový úrok bance činí 270 Kč. Pan Mazal: 2% z 6000 = 2 . 60 = 120 Kč měsíčně 4 měsíce – 4 . 120 = 480 Kč Celkový úrok panu Mazalovi činí 480 Kč, výhodnější pro pana Coufala bude půjčit si peníze v bance.

Jaký úrok vytvoří vklad 200 000 Kč, jestliže peníze vložíme na termínovaný vklad s roční úrokovou mírou 1,8% dne 4.října a vyzvedneme 10.prosince?

Jaký úrok vytvoří vklad 200 000 Kč, jestliže peníze vložíme na termínovaný vklad s roční úrokovou mírou 1,8% dne 4.října a vyzvedneme 10.prosince? Od 4.10. do 10.12. uplyne 66 dní (26 + 30 + 10) Roční úrok = 2 000 . 1,8 = 3 600 Kč 1 den …………3 600 : 360=10 66 dní ………….66 . 10 = 660 Kč Za dobu uložení vznikne úrok 660 Kč, ten ale nedostaneme celý, protože musíme ještě zaplatit daň.