NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62 AUTOR: Mgr. Eva Nováková NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_ČAS2 TEMA: Dopravní značky (čtenářská gramotnost) OBDOBÍ: září 2012
Dopravní značky Dopravní značky platí pro všechny, kdo se pohybují na cestách. Týká se to tedy i chodců i cyklistů. Dopravní značky jsou jednoduché piktogramy určené pro řízení silničního provozu na pozemních komunikacích. Upozorňují účastníky silničního provozu na nebezpečná místa, ukládají jim zákazy, příkazy nebo omezení, co musí udělat. Význam dopravních značek zpravidla stanoví Pravidla silničního provozu. Víš, kde si můžeš vyhledat „pravidla silničního provozu“? Pokus se vysvětlit význam potržených slov a slovního spojení.
Kromě dopravních značek je provoz na pozemních komunikacích také řízen, zabezpečován a usměrňován ještě dalšími dopravními zařízeními a dále také světelnými a akustickými signály. Semafor pro chodce Semafor pro dopravní prostředky Pokus se vysvětlit význam podtrženého slovního spojení. Nahraď toto spojení synonymem. Víš, co znamenají postavičky a barvy na semaforu?
Výstražné Pozor, přechod pro chodce Děti Cyklisté Železniční přejezd bez závor Křižovatka Nebezpečí smyku Zatáčka vlevo Práce
Upravující přednost Hlavní pozemní Konec hlavní pozemní Dej přednost v jízdě Stůj, dej přednost komunikace komunikace v jízdě
Zákazové Zákaz vjezdu všech Zákaz předjíždění Zákaz zastavení Zákaz vjezdu vyznačených vozidel vozidel Nejvyšší povolená Zákaz vjezdu Zákaz vstupu Zákaz stání rychlost jízdních kol chodců
Příkazové Stezka pro chodce Stezka pro cyklisty Kruhový objezd Přikázaný směr jízdy vpravo
Informující Přechod pro chodce Slepá pozemní Parkoviště Policie komunikace Nemocnice Čerpací stanice
Anotace slouží k rozvoji slovní zásoby, čtení s porozuměním, k rozšíření vědomostí z učiva v oblasti Člověk a jeho svět pomocí metod kritického myšlení žáci tvoří otázky, vysvětlují význam slov, odpovídají na otázky, vyhledávají důkazy, vyhledávají informace z odborné literatury, procvičují orientaci v dopravní výchově, poznávání dopravní značky využití metody „párové čtení“ Citace