Základní společenstva – člověkem vytvořená místa Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_10_B_19_ZÁKLADNÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Advertisements

Pojmenuj domácí zvířata
Poznej volně žijící zvířata
Počet nohou Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Volně žijící zvířata – pole, louka, les
E KOSYSTÉMY Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
NEROSTNÉ BOHATSTVÍ, PRŮMYSL, ZEMĚDĚLSTVÍ A SLUŽBY ČR
Rozmnožovací soustava ženská Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_15_Rozmnožovací soustava.
CHORVATSKO A SLOVINSKO Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_12_A_17_Chorvatsko a Slovinsko.
Neživá příroda – nerosty Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_10_B_05_NEŽIVÁ PŘÍRODA-NEROSTY.
Lidský chrup Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_9_Lidský chrup Téma: Přírodověda -
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.7 Využití krajiny Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_11_A_03_Vodstvo České republiky Téma: Vlastivěda - Česká.
Tance Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_14_TANCE Téma: HUDEBNÍ NAUKA Číslo projektu:
Novorozenecké, kojenecké a batolecí období Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_18_Novorozenecké,
POLSKO Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_12_A_05_Polsko Téma: Vlastivěda - Evropa Číslo.
Vývoj jedince Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_17_Vývoj jedince Téma: Přírodověda.
Kosterní soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_1_Kosterní soustava Téma: Přírodověda.
ÚSTECKÝ KRAJ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_11_A_12_Ústecký kraj Téma: Vlastivěda -
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_133_Škodlivý hmyz TÉMA: Živá.
Smyslové ústrojí sluchu Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_13_Smyslové ústrojí sluchu.
VY_32_INOVACE_18_32_DEŠTNÉ LESY
RUSKO Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_18_Hmyz Téma: Hmyz
Vylučovací soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Česká opera Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_09_ČESKÁ OPERA Téma: HUDEBNÍ NAUKA.
POVRCH ČESKÉ REPUBLIKY
Svalová soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Vzájemné vztahy mezi organismy
ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP (ČaS/I)
Lidové písně Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_05_LIDOVÉ PÍSNĚ Téma: HUDEBNÍ NAUKA.
Hudební výrazové prostředky
Význam ovzduší, vodstva, půd, rostlinstva a živočišstva na Zemi
PODNEBÍ A POČASÍ ČESKÉ REPUBLIKY
Novověk – nástup Habsburků na český trůn
Základní společenstva – vody, mokřady a prameniště
Další hudební formy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Nervová soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Novověk – průmyslová revoluce
Neživá příroda – roční období, střídání dne a noci
STÁTY BENELUXU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Novověk – pobělohorské období a Jan Amos Komenský
Základní společenstva - lesy
Trávicí soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VÝŽIVA A ZDRAVÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Hudební uskupení Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ŠVÉDSKO Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Rovnováha v přírodě Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Italské hudební názvosloví
Novověk – Marie Terezie, osvícenství
Příroda na jaře - opakování
Smyslové ústrojí čichu
Středověk – Jagellonci
Hudba na jevišti Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_12_HUDBA NA JEVIŠTI Téma: HUDEBNÍ.
Základní společenstva – skály a hory
Člověk a životní prostředí ve vzájemném působení, kterou používá a které se sám přizpůsobuje Životní prostředí ta část světa, s níž je člověk ve.
NAŠE SMYSLY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Živá příroda – vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Les v průběhu roku Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ČESKÁ REPUBLIKA Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY_32_Inovace_4.2.8 Využití krajiny
Středověk – počátky českého státu
FINSKO Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
PLZEŇSKÝ KRAJ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Materiál je určen pro výklad učiva prvouky ve 3. ročníku
Neživá příroda - vzduch
Novověk – stavovské povstání a třicetiletá válka
VY_32_INOVACE_E – Př4 – okolí lidských obydlí
Transkript prezentace:

Základní společenstva – člověkem vytvořená místa Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_10_B_19_ZÁKLADNÍ SPOLEČENSTVA- ČLOVĚKEM VYTVOŘENÁ MÍSTA Téma: ROZMANITOST PŘÍRODY Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/

AutorMgr. Renáta Jehličková Vytvořeno dne20. dubna 2012 Odpilotováno dne18. června 2012ve tříděIV.B Vzdělávací oblastČlověk a jeho svět Vzdělávací oborPřírodověda Tematický okruhRozmanitost přírody TémaZákladní společenstva – člověkem vytvořená místa Klíčová slovaumělá společenstva, pole, obce, města, domy, zahrady, dvory, skládky, paseky, lomy, doly, průvodci člověka, kopřiva, jitrocel, rdesno, křídlatka japonská, moucha domácí, myš, potkan, vši, blechy, štěnice, mandelinka bramborová, tropický deštný les, Borneo

Člověkem vytvořená místa Umělá společenstva: - pole, obce, města, domy, zahrady, dvory, skládky, paseky, lomy, doly... - často zde žijí průvodci člověka rostliny – kopřiva, jitrocel, rdesno, zavlečená - křídlatka japonskákopřivajitrocelrdesnokřídlatka japonská kopřiva jitrocel rdesno křídlatka

Člověkem vytvořená místa živočichové – moucha domácí, myš, potkan + další cizopasnícimoucha domácímyšpotkan (vši, blechy, štěnice), mandelinka bramborovávšiblechyštěnicemandelinka bramborová (zavlečená ve 20. století z Ameriky) moucha domácí myš potkan veš blecha štěnice mandelinka

Člověkem vytvořená místa Ve světě – nejvýznamnější společenstvo tropický deštný les:tropický deštný les -žije zde nejvíce druhů organismů -hlavně lesy udržují rovnováhu v přírodě (tvorba kyslíku plíce planety) lidé je však kácí a mění v pole (hlavně v Asii – ostrov Borneo)Borneo výskyt tropických lesů na Zemi

Člověkem vytvořená místa Odpovězte na otázky: Která místa v našem okolí jsou vytvořená člověkem? Co je na nich ještě přírodní a co už je zcela lidským výtvorem? Jací průvodci člověka žijí na lidmi vytvořených místech? Jaké společenstvo je v celém světě nejvýznamnější a proč? Proč lidé kácí stromy v tropických deštných lesích?

Mgr. Renáta Jehličková 20. dubna 2012 Určeno pro 4.ročník ANOTACE Výklad -Popis člověkem vytvořených míst (umělá společenstva) -Seznámení s průvodci člověka žijících v těchto místech (včetně obrázků z wikipedie) -Vysvětlení významu tropických deštných lesů jako nejvýznamnějšího společenstva Praktické činnosti – odpovědi na otázky jako kontrola zapamatování si učiva

Použité zdroje Obrázky a webové stránky z internetu na hypertextových odkazech. Prezentace obsahuje animace. Výukový materiál doplňující učebnici: Dančák, Martin, Mgr., PhD.: Rozmanitost přírody: Člověk a jeho svět. Učebnice pro 4.a 5. ročník základní školy. Prodos spol. s. r. o., pedagogické nakladatelství. Kollárovo nám. 7, Olomouc, Modrá řada učebnic. ISBN Urtica_dioica06_ies.jpg Urtica_dioica06_ies.jpg Plantago_lanceolata3.jpg Plantago_lanceolata3.jpg Polygonum_bistorta_a1.jpg Polygonum_bistorta_a1.jpg Fallopia_japonica_MdE_1.jpg Fallopia_japonica_MdE_1.jpg 1.jpg/250px-Musca_domestica_September_ jpg 1.jpg/250px-Musca_domestica_September_ jpg House_mouse.jpg House_mouse.jpg Cimex_lectularius.jpg Cimex_lectularius.jpg Colorado_potato_beetle.jpg Colorado_potato_beetle.jpg Tropicke_lesy_sveta.png Tropicke_lesy_sveta.png