Life cycle assessment LCA Hodnocení životního cyklu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Advertisements

Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Kalkulace S tudent. Osnova výkladu 1.Kalkulace nákladů a způsoby jejího rozlišení 2.Kalkulační vzorec nákladů 3.Stanovení nákladů na kalkulační jednici.
Ekonomické aspekty jakosti Je levnější dělat věci správně hned napoprvé, než to opakovat!
Předcházení odpadům z pohledu Svazu měst a obcí ČR Pohled obcí a měst jako původců komunálních odpadů Praha, Svaz měst a obcí České republiky.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
SPALOVACÝ MOTORY – DIESELOVÉ. OBSAH Úvod Vynález dieselového motoru
TYPY ÚLOH LP. Sestavení optimálního plánu výroby m druhů surovin n druhů výrobků A – matice technologie výroby c – cenový vektor x – plán výroby.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 25 AnotaceSeznámení.
Ch_056_Buněčné dýchání Ch_056_Přírodní látky_Buněčné dýchání Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace.
Vytápění Teplárny. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Práce, výroba ZÁKLADY EKONOMIKY. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
Vize propojení zdravotního a sociálního pojištění RNDr. Jiří Schlanger náměstek pro informatiku a mezinárodní věci.
Ekologická stopa. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Školní rok: 2015/2016 Datum vypracování:
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru zednické práce. Prezentace obsahuje výklad spotřebu energie a zajištění kvality životního.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Rozdělení zdrojů Tematická oblast:Zdroje elektrické energie motorových vozidel.
Základy chemických technologií 2016 TECHNOLOGIE…..ANEB JAK SE CO DĚLÁ CHEMICKÁ TECHNOLOGIE - SOUBOR CHEMICKÝCH METOD A POSTUPŮ, KTERÝMI SE REALIZUJE PŘEMĚNA.
Diplomové práce pro CE WOOD a) Bilance toku materiálu pilařského provozu b) Závislost kvality vstupní suroviny na kvalitu výstupních produktů pilařského.
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
Projekt „Diagnostika stavu znalostí a dovedností žáků v česko–slovenské příhraniční oblasti se zaměřením na jejich rozvoj“ Fyzika pro 3. stupeň Autor:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
VÝROBA S TECHNICKOU PŘÍPRAVOU Ing. Bohuslav Major Skalský Dvůr 2015.
MĚŘENÍ VÝKONU EKONOMIKY
gold -beater - der Goldschläger - золотобо́ец -
ČISTOTA ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Balená voda – potřebujeme ji?
DFE – Design for environment
Kód DUM : VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12
Kód DUM : VY_32_INOVACE_ICT_I/1.18
Státní organizace.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: OBRATLOVCI
Společenská odpovědnost ve školství
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_10_Kostra dolní
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Výkon, účinnost VY_32_INOVACE_11_218
Windows – WordPad VY_32_INOVACE_32_649
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ENVIRONMENTÁLNÍ MANAGEMENT
Marketing VY_32_INOVACE_41_822
Dlouhodobý majetek a materiál jako výrobní faktory
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Seznámení se s technikou a příprava základního čtverce
Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola
POVOLÁNÍ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Světové hospodářství TÉMATICKÝ CELEK:
Hospodářská politika - cíle, nástroje a nositelé TNH 2 (S-4)
Zpráva o uplatňování územního plánu
Environmentální Profil
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
WORD Tabulky - ohraničení
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
GREEN CHEMISTRY ANEB CESTA K EKOLOGICKÉ VÝROBĚ
Balená voda – potřebujeme ji?
GDPR v sociálních službách
Odpad patří do kontejnerů
EKONOMICKÝ RŮST, VÝKYVY VÝKONU EKONOMIKY
Ekonomická stránka energeticky účinného veřejného osvětlení
Oběhové hospodářství v praxi
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
SCHOPNOSTI ČLOVĚKA Psychologie 4. S.
Vítáme vás! Název společnosti.
Mgr. Jarmila Dvořáková, MBA
Vztah k životnímu prostředí
Analýza životního cyklu biopaliv
Transkript prezentace:

Life cycle assessment LCA Hodnocení životního cyklu

Základní informace Jeden z nejdůležitějších informačních nástrojů ekologické politiky Jeden z nejdůležitějších informačních nástrojů ekologické politiky Sleduje výrobek/službu po celý „život“, tedy od získávání prvotních surovin až po konečnou likvidaci Sleduje výrobek/službu po celý „život“, tedy od získávání prvotních surovin až po konečnou likvidaci Každou fázi hodnotí optikou dopadů na životní prostředí Každou fázi hodnotí optikou dopadů na životní prostředí

Získání prvotních materiálů a surovin Zpracování materiálů a surovin Zpracování polotovaru Zpracování konečného výrobku spotřeba Konečná likvidace Pěstování bavlníkuZpracování bavlny Ušití ubrusu Opakované používání a praní ubrusu Postupné „mizení“, skládka, spálení,…

U každého z těchto kroků se sledují vstupy a výstupy, viz náš příklad: U každého z těchto kroků se sledují vstupy a výstupy, viz náš příklad: –Spotřeba energie –Spotřeba vody –Odpady –Emise Je třeba si stanovit hranice zkoumání Je třeba si stanovit hranice zkoumání U srovnání různorodých produktů je třeba zvolit nějakou společnou základnu U srovnání různorodých produktů je třeba zvolit nějakou společnou základnu