Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 Co se všechno naučíme??? Absolutní adresa.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a mateřská škola Bzenec
Advertisements

Modul 2 AutoCAD. Vytvoření zaobleného obdélníka  do příkazového řádku napíšete příkaz obdélník a stiskněte ENTER  dále zadejte do volbu A pro zaoblení.
X EXEL.
Tabulkový procesor MS EXCEL I. ÚVOD Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v rámci projektu.
Funkce v Excelu.
VYPRACOVALA: MGR. HANA TOFLOVÁ DNE: ICT2/1/3/13 WORD - tabulky.
Excel – editace ( formát ) buněk
Základní zásady pro výpočty v buňce 1)Každý vzorec musí začínat znakem „rovná se“ =. 2)Pokud znak nenapíšeme, program nic nespočítá. 3)Zápis vzorce nesmí.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_17.
Tabulkový procesor MS EXCEL II. VZORCE A FUNKCE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v.
Buňka Základem tabulky je buňka (cell).
TRANSPOZICE TABULEK Zadání úkolu: Převeďte řádky buněk v tabulce na sloupce a naopak, tzn. otočte tabulku o 90 stupňů.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Psaní do buňky Klikneme na buňku → označí se → → můžeme začít do buňky psát.
Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf19 MS Excel - Funkce Průměr Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek.
Úprava řádků sloupců a listů Nejprve si musíme otevřít Excel např. přes START/PROGRAMY/MICROSOFT EXCEL. Vytvořila jsem si tabulku pro strukturu mezd zaměstnanců.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Úvod Excel – tabulkový procesor. Řádek vzorců – zobrazuje úplný a skutečný obsah buňky Označená aktivní buňka Pozice aktivní buňky.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 3. Tabulkové procesory Učební obor: Kadeřník, Kuchař-číšník Ročník: 2.
Tabulkový kalkulátor Radek Pinc
Funkce v Excelu.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 Co se všechno naučíme??? Číselné formáty.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 7 Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS WORD 2010 – záhlaví a zápatí Co se všechno naučíme??? Jak vkládat.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 8 GRAF I – spojnicový graf Autor: Bc. Pavel Šiktanc Co se všechno naučíme??? Vytváření grafu z jednotlivých.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 Co se všechno naučíme??? Citlivostní.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 6 Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS Word - odrážky Co se všechno naučíme??? Vkládat, upravovat a odsazovat.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Book Creator Co se všechno naučíme??? Jak vytvořit elektronickou.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 7 – aplikace informačních technologií Autor: Bc. Pavel Šiktanc Tvorba prezentace na iPadu – pokročilé.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 7 – aplikace informačních technologií Autor: Bc. Pavel Šiktanc Tvorba prezentace na iPadu Co se.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 8 Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS Word Co se všechno naučíme??? Automatické číslování stránek.
Prezentace Powerpoint 1 Předmět:INFORMATIKA Ročník:7. Tematický okruh:Seznámení s programem MS Excel Název učiva:Návod na používání programu MS Excel Prezentace.
Název školy:Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:VY_32_INOVACE_NAV2-4.
 Program pro tvorbu tabulek.  Síť buněk, do kterých můžeme vkládat libovolné údaje  Podstatou jsou vzorce, pomocí kterých provádíme v buňce operace.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 9 Logické funkce Autor: Bc. Pavel Šiktanc Co se všechno naučíme??? Používání funkce KDYŽ.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 Co se všechno naučíme??? Práce s listy.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 7 Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS WORD 2010 – OBSAH Jak vytvořit obsah?
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 6 – textový editor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS Word - tabulátory Co se všechno naučíme??? Zarovnání.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 6 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Práce s textem - odstavce Co se všechno naučíme??? Jak správně pracovat.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 6 Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS WORD 2010 – Vizitky Co se všechno naučíme??? Tvorba vizitky pomocí.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 7 – aplikace informačních technologií Autor: Bc. Pavel Šiktanc Prezentace - videoklipy Co se všechno.
Tabulkový procesor Práce s listy, adresace buňky, definice řady Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Růžena Hynková. Dostupné z.
Tvorba vlastních motivů v programu
Co se všechno naučíme??? Obtékání textu
Zalomit text do dalšího sloupce
Co se všechno naučíme??? MS Word - číslování
Tvorba tabulek ve Wordu
Pro rychlý způsob formátování textů a následné vytváření obsahu
Movie Maker program pro tvorbu filmů
Co se všechno naučíme??? Práce s textem Ctrl C Ctrl X Ctrl V
Informatika – Práce s listy
Lenka Forstová Lucie Pelikánová
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace MS Excel - Buňka Název : VY_32_inovace_03 Informatika - MS Excel.
Hledání nejvyšších a nejnižších hodnot
MS WORD 2010 – úvod do programu
Vkládání a úprava textů v prezentaci
Sčítání buněk podle zadaných podmínek
Co se všechno naučíme??? Formát buněk Formátovat text
Vzorce, vkládání vzorce, kopírování vzorce
Co se všechno naučíme??? Sčítání buněk SČÍTÁNÍ BUNĚK Funkce SUMA
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Transkript prezentace:

Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 Co se všechno naučíme??? Absolutní adresa buněk Kopírování buněk se vzorcem

Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Co už umíme? Orámování tabulkySloučení více buněk najednou a zarovnání obsahu na střed Změna šířky sloupce

Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Co se všechno naučíme $B$10 - uzamknutí sloupce i řádku $B10 - uzamknutí sloupce B$10 - uzamknutí řádku Absolutní adresa buněk Změna hodnot na procenta Formát buněk Vytvoření absolutní adresy klávesou F4

Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Postup práce – absolutní adresa Vytvoříme tabulku podle vzoru Spočítáme celkovou plochu domu Kurzorem se postavíme do buňky B13 V záložce Domů stiskneme ikonu (automatické shrnutí) Máme rozepsanou funkci SUMA – myší označíme, co chceme sečíst (od buňky B2 do buňky B11) a potvrdíme klávesou ENTER Zjistíme v procentech podíl jednotlivých vlastníků na domě: Postavíme se do buňky C3 Stiskneme klávesu = (rovná se) Klikneme do buňky B3 (nebo ručně napíšeme B3) Napíšeme znaménko pro dělení (/) Klikneme do buňky B13 Výsledný vzorec je =B3/B13 – potvrdíme ENTER

Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Postup práce – absolutní adresa (pokračování) Výsledek převedeme na procenta Na buňce C4 stiskneme pravé tlačítko myši a vybereme volbu Formát buněk V záložce Číslo vybereme druh Procenta (ponecháme 2 desetinná místa) a potvrdíme tlačítkem OK V řádku vzorců máme zobrazen vzorec, který budeme směrem dolů kopírovat (pro urychlení výpočtu podílu na domě) Při kopírování buněk se vzorcem směrem dolů se adresy buněk budou automaticky měnit (B3, B4, B5, atd.) – ale adresa buňky B13 musí zůstat stejná – vytvoříme ABSOLUTNÍ ADRESU BUŇKY

Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Postup práce – absolutní adresa (dokončení) V řádku vzorců klikneme myší na buňku B13 Stiskneme klávesu F4 Z buňky B13 se stane $B$13 –znak $ změní adresu buňky na absolutní Potvrdíme ENTER Kopírování buňky se vzorcem Postavíme se na buňku B3 Kurzorem myši najedeme na pravý dolní roh buňky Kurzor myši se změní na + Stiskneme a držíme levé tlačítko myši a přejedeme do buňky B11 Při kopírování došlo k tomu, že se měnily adresy buněk – ale ne u absolutní adresy (se znakem $) Nakonec sečteme celkový podíl na domě Kurzorem se postavíme do buňky C13 V záložce Domů stiskneme ikonu Potvrdíme ENTER

Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Absolutní adresaAbsolute address VzorecFormula FunkceFunction ProcentaPercentages

Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Samostatný úkol Vytvořte tabulku podle vzoru Na internetu zjistěte rozlohu jednotlivých krajů v ČR a doplňte do tabulky Spočítejte celkovou rozlohu ČR Spočítejte (v procentech) podíl jednotlivých krajů v závislosti na celkové rozloze ČR

Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Použité zdroje: