EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tematický celek: LES Téma: POZNÁVÁME PŘÍRODU Ročník: 6. Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Smíšené a listnaté lesy
Advertisements

Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
LESY MÍRNÉHO PÁSU – VÝZNAM ZELENĚ PRO ČLOVĚKA
Les.
ZŠ ŠKOLNÍ VRCHLABÍ Vyrobeno v rámci programu MŠMT : EU – OP VK 2010.
AMERIKA přírodní krajiny
Tvorba materiálu je financována z ESF a státního rozpočtu ČR.
Rostliny semenné Semenné rostliny se rozmnožují semeny.
Anotace - v prezentaci se žáci seznamují s významem, strukturou, využitím a druhy lesa Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – rozpoznání.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Rozmanitost, ochrana a význam lesa
Anotace Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:
Rozmanitost lesů, Význam lesů, Péče o lesy.
TAJGA Pás jehličnatých lesů.
Lesy mírného pásu Jan Dušek.
PEDOSFÉRA.
LISTNATÉ LESY MÍRNÉHO PÁSU
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Jaroslava Jašová Název materiálu:
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Mgr. Lubomír Šára: Přírodní společenství
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s významem lesů v našich podmínkách,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s podmínkami jednotlivých typů travních.
AZ KVÍZ Les Hra Návod Zdroje obrázků.
Les-Lesní patra.
Současná biosféra. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Lesy a jejich význam Škola: SŠ, ZŠ a MŠ, Karviná, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hulejová VY_32_INOVACE_17_LESY A JEJICH VÝZNAM_HULEJOVÁ Člověk.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace, Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Přírodní společenstva v České republice Martin Chlumský Dis. 3. ročník BI-TV Pedagogická fakulta UK Kateřina Vaněčková PdF UK Praha Helena Jedličková.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace, Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tematický celek: LES Téma: POZNÁVÁME PŘÍRODU Ročník: 6. Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tematický celek: LES Téma: POZNÁVÁME PŘÍRODU Ročník: 6. Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská.
Ekosystém les Stromy Přírodověda 4. ročník
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: VÝVOJ ZEMĚ ŽIVOTA A ČLOVĚKA
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: UMĚLÉ EKOSYSTÉMY
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Přírodní společenstva v České republice
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: RYBNÍK
LES A JEHO VÝZNAM Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. Č. DUMu: VY_52_INOVACE_448.
Společenstva lesů - stromy
VY_52_INOVACE_52_Výšková členitost bioty ČR
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: UMĚLÉ EKOSYSTÉMY
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny v lese Autor:
Biota ČR - Prezentace s výkladem
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: NEŽIVÁ PŘÍRODA
LISTNATÉ DŘEVINY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: GENETIKA
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ORGÁNY TĚL SEMENNÝCH ROSTLIN
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
VY_52_INOVACE_64_Lesní a vodní hospodářství
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: OBRATLOVCI
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Motyčková Číslo
Les v průběhu roku Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY_32_INOVACE_04_Rozmanitost přírody-lesy v ČR
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: RYBNÍK
Podzim v lese a plody. Jehličnaté a listnaté stromy.
VY_52_INOVACE_02_ Ekosystém park - rostliny
Pedosféra = půda na Zemi
VY_52_INOVACE_17_ Význam půdy, lesů a vodních ploch
Zpracovala: Mgr. Jana Ottová
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Transkript prezentace:

EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tematický celek: LES Téma: POZNÁVÁME PŘÍRODU Ročník: 6. Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: LES Téma: LESY ČR Ročník: 6. Autor: Mgr. Martina Kopecká

LES JAKO CELEK

LES je složitě uspořádaný celek = EKOSYSTÉM VÝZNAM LESŮ -Zpomalení odtoku vody, pohybu větru -Zpevňují půdu – ochrana před erozí -Domov rostlin, úkryt živočichů -Poskytují lesní plody, dřevo -Produkce kyslíku -Zachycují nečistoty -Odpočinek a relaxace pro lidi OHROŽENÍ LESŮ -Monokultury -Polomy (těžký sníh, větrná smršť) -Přemnožení hmyzu -Nevhodná těžba -Lesní požáry -Znečištěné ovzduší -Černé skládky

PŘIPOMEŇ SI, VÝZNAM LESŮ :

PŘIPOMEŇ SI, ČÍM JSOU LESY OHROŽENY :

ROZMANITOST LESŮ: - je závislá na množství vody, tepla a světla v prostředí - na půdním podkladu - na tvaru krajiny (sklon svahu, nadmořská výška, orientace svahu na světovou stranu) - např. BŘÍZA, BOROVICE - se vyskytují na suchých místech s méně živinami - BUKY, LÍPY, JAVORY – na vlhkých půdách s dostatkem živin - OLŠE, VRBA, TOPOL – výskyt na hodně vlhkých místech s dostatkem živin - SMRKY – na chladnějších a vlhkých místech chudších na živiny ROZDĚLENÍ LESŮ: a) Listnaté b) Jehličnaté c) Smíšené

ODKAZY: POvXI/SCnTruuMarI/AAAAAAAAHw8/2qoil4rDPPw/DSCF2279.JPG&imgrefurl= ghxOf1Y=&h=1200&w=1600&sz=710&hl=cs&start=0&zoom=1&tbnid=2r69pYQJlKh2uM:&tbnh=147&tbnw=196&ei=kUUnTr2DF9DLtAaW4ZW9CQ&prev=/search%3Fq%3Dlistnat%25C3% 25A9%2Blesy%26hl%3Dcs%26sa%3DX%26qscrl%3D1%26nord%3D1%26rlz%3D1T4ADRA_csCZ434CZ440%26biw%3D1920%26bih%3D715%26site%3Dwebhp%26tbs%3Disz:l%26tbm%3Disc h&itbs=1&iact=hc&vpx=187&vpy=166&dur=3011&hovh=194&hovw=259&tx=105&ty=124&page=1&ndsp=25&ved=1t:429,r:0,s:0&biw=1920&bih=715D1920%26bih%3D715%26site%3Dwebhp%26tbs%3Disz:l%26tbm%3Disc h&itbs=1&iact=hc&vpx=187&vpy=166&dur=3011&hovh=194&hovw=259&tx=105&ty=124&page=1&ndsp=25&ved=1t:429,r:0,s:0&biw=1920&bih=715 poslanci-vazeni-kandidati- 1.html&usg=__2fNXWltUF5Uf1AP5WsawKSmSOIE=&h=938&w=1250&sz=503&hl=cs&start=0&zoom=1&tbnid=kexaNCSUEf__sM:&tbnh=150&tbnw=202&ei=y0UnTtPqHM3ysgao7YmkCQ &prev=/search%3Fq%3Djehli%25C4%258Dnat%25C3%25A9%2Blesy%26hl%3Dcs%26qscrl%3D1%26nord%3D1%26rlz%3D1T4ADRA_csCZ434CZ440%26biw%3D1920%26bih%3D715%26sit e%3Dwebhp%26tbs%3Disz:l%26tbm%3Disch&itbs=1&iact=hc&vpx=190&vpy=167&dur=1966&hovh=194&hovw=259&tx=112&ty=133&page=1&ndsp=25&ved=1t:429,r:0,s:0&biw=1920& bih= valka-dso- /igcechy.aspx%3Fc%3DA070618_180952_igcechy_tom&usg=__6yFlh5qTjZm8jlhnC2HC8ghZNvc=&h=246&w=328&sz=58&hl=cs&start=0&zoom=1&tbnid=lRhzderkrOKhaM:&tbnh=131&tb nw=175&ei=d0onTuq8JofEsgaz4MWmCQ&prev=/search%3Fq%3Dk%25C5%25AFrovec%2Bna%2B%25C5%25A1umav%25C4%259B%26hl%3Dcs%26rlz%3D1R2ADRA_csCZ434%26biw%3D 1920%26bih%3D715%26tbm%3Disch&itbs=1&iact=hc&vpx=1094&vpy=233&dur=1841&hovh=194&hovw=259&tx=173&ty=117&page=1&ndsp=36&ved=1t:429,r:14,s:0&biw=1920&bih= 715R2ADRA_csCZ434%26biw%3D 1920%26bih%3D715%26tbm%3Disch&itbs=1&iact=hc&vpx=1094&vpy=233&dur=1841&hovh=194&hovw=259&tx=173&ty=117&page=1&ndsp=36&ved=1t:429,r:14,s:0&biw=1920&bih= ochranari-pnn- /ln_domov.asp%3Fc%3DA100518_191137_ln_domov_mpr&usg=__bNQZmOWf5Vb08YRZh215mXnNSP0=&h=284&w=460&sz=22&hl=cs&start=0&zoom=1&tbnid=q7vb2jF_gcDB3M:&tbn h=131&tbnw=172&ei=d0onTuq8JofEsgaz4MWmCQ&prev=/search%3Fq%3Dk%25C5%25AFrovec%2Bna%2B%25C5%25A1umav%25C4%259B%26hl%3Dcs%26rlz%3D1R2ADRA_csCZ434%2 6biw%3D1920%26bih%3D715%26tbm%3Disch&itbs=1&iact=rc&dur=359&page=1&ndsp=36&ved=1t:429,r:13,s:0&tx=119&ty= php&usg=__jCiCP1pBw6e8jE5kr1oEWZooHMM=&h=960&w=1280&sz=394&hl=cs&start=0&zoom=1&tbnid=Qu6tCAY9yR8hxM:&tbnh=119&tbnw=158&ei=n0snTov6NcyUswan16imC Q&prev=/search%3Fq%3Dk%25C5%25AFrovec%2Bna%2B%25C5%25A1umav%25C4%259B%26hl%3Dcs%26sa%3DX%26rlz%3D1R2ADRA_csCZ434%26biw%3D1920%26bih%3D715%26tba s%3D0%26tbs%3Disz:l%26tbm%3Disch&itbs=1&iact=rc&dur=218&page=1&ndsp=45&ved=1t:429,r:38,s:0&tx=84&ty=63%26bih%3D715%26tba s%3D0%26tbs%3Disz:l%26tbm%3Disch&itbs=1&iact=rc&dur=218&page=1&ndsp=45&ved=1t:429,r:38,s:0&tx=84&ty= &sz=113&hl=cs&start=0&zoom=1&tbnid=Bt2e3- 8uEL9mkM:&tbnh=123&tbnw=164&ei=NkwnTv7WM8f1sga5wKjBCQ&prev=/search%3Fq%3Dlesn%25C3%25AD%2Bpo%25C5%25BE%25C3%25A1ry%2Bv%2B%25C4%258CR%26hl%3Dcs %26rlz%3D1R2ADRA_csCZ434%26biw%3D1920%26bih%3D715%26tbs%3Disz:l%26tbm%3Disch&itbs=1&iact=hc&vpx=171&vpy=118&dur=3838&hovh=194&hovw=259&tx=171&ty=120& page=1&ndsp=40&ved=1t:429,r:0,s:0&biw=1920&bih=715tbs%3Disz:l%26tbm%3Disch&itbs=1&iact=hc&vpx=171&vpy=118&dur=3838&hovh=194&hovw=259&tx=171&ty=120& page=1&ndsp=40&ved=1t:429,r:0,s:0&biw=1920&bih= _2005.php&usg=__Vnpnw9rz5rRN9o02ngvUKUxkkK4=&h=768&w=1024&sz=258&hl=cs&start=0&zoom=1&tbnid=mxGKuVEqFDdVtM:&tbnh=122&tbnw=170&ei=kUwnTo73Ccf4sga- 1r2WCQ&prev=/search%3Fq%3D%25C4%258Dern%25C3%25A9%2Bskl%25C3%25A1dky%26hl%3Dcs%26rlz%3D1R2ADRA_csCZ434%26biw%3D1920%26bih%3D715%26tbs%3Disz:l%26tb m%3Disch&itbs=1&iact=hc&vpx=528&vpy=117&dur=1030&hovh=194&hovw=259&tx=109&ty=135&page=1&ndsp=37&ved=1t:429,r:2,s:0&biw=1920&bih=715

karla/kyseliny-nici-vse- zive/&usg=__v0qzFrl7dWx3V6jab6s4gdaIt4c=&h=1775&w=2448&sz=1314&hl=cs&start=0&zoom=1&tbnid=iNS9PLKBBsSArM:&tbnh=131&tbnw=175&ei=Hk0nTrSyH4fcsgaby9yfCQ&prev= /search%3Fq%3Dlesy%2Bzni%25C4%258Den%25C3%25A9%2Bkysel%25C3%25BDm%2Bde%25C5%25A1t%25C4%259Bm%26hl%3Dcs%26sa%3DX%26rlz%3D1R2ADRA_csCZ434%26biw%3 D1920%26bih%3D715%26tbs%3Disz:l%26tbm%3Disch&itbs=1&iact=rc&dur=343&page=1&ndsp=41&ved=1t:429,r:0,s:0&tx=91&ty=65C4%259Bm%26hl%3Dcs%26sa%3DX%26rlz%3D1R2ADRA_csCZ434%26biw%3 D1920%26bih%3D715%26tbs%3Disz:l%26tbm%3Disch&itbs=1&iact=rc&dur=343&page=1&ndsp=41&ved=1t:429,r:0,s:0&tx=91&ty=65 stvi/zpravy/debata-ekolistu-pomaha-obchodovani-s-povolenkami-snizovat- emise&usg=__cdv122rKsiJxj793mmTE4a9oddw=&h=1984&w=1488&sz=366&hl=cs&start=44&zoom=1&tbnid=Yb2qYtQ82i7EzM:&tbnh=155&tbnw=134&ei=iU0nTsO6GMXDswbjnemPCQ &prev=/search%3Fq%3Demise%26hl%3Dcs%26rlz%3D1R2ADRA_csCZ434%26biw%3D1920%26bih%3D715%26tbs%3Disz:l%26tbm%3Disch&itbs=1&iact=hc&vpx=188&vpy=341&dur=347 9&hovh=259&hovw=194&tx=118&ty=138&page=2&ndsp=26&ved=1t:429,r:0,s:44&biw=1920&bih=715%3Disz:l%26tbm%3Disch&itbs=1&iact=hc&vpx=188&vpy=341&dur=347 9&hovh=259&hovw=194&tx=118&ty=138&page=2&ndsp=26&ved=1t:429,r:0,s:44&biw=1920&bih=715 o.rajce.idnes.cz/cyklovylet_Chriby_cervenec_2008/&usg=__Fd4cJXZ1UcVsy30TMa9BjrCAmKA=&h=825&w=1100&sz=232&hl=cs&start=0&zoom=0&tbnid=q1-shQbQqY- phM:&tbnh=112&tbnw=150&ei=0k0nTou5Ks3KtAb6s8jDCQ&prev=/search%3Fq%3Dpolomy%26hl%3Dcs%26rlz%3D1R2ADRA_csCZ434%26biw%3D1920%26bih%3D715%26tbs%3Disz:l%2 6tbm%3Disch&itbs=1&iact=rc&dur=297&page=1&ndsp=40&ved=1t:429,r:0,s:0&tx=65&ty=78 snehem&usg=__rIcrPmW5HYfE0yR4vUvil9ACL9o=&h=328&w=470&sz=105&hl=cs&start=0&zoom=1&tbnid=LDjTB4vSm0TuqM:&tbnh=123&tbnw=168&ei=C08nTunZNtDItAbfvaGXCQ&pr ev=/search%3Fq%3Dstromy%2Bpol%25C3%25A1man%25C3%25A9%2Bpod%2Bt%25C3%25ADhou%2Bsn%25C4%259Bhu%26hl%3Dcs%26sa%3DX%26rlz%3D1R2ADRA_csCZ434%26biw% 3D1920%26bih%3D715%26tbas%3D0%26tbs%3Disz:m%26tbm%3Disch&itbs=1&iact=hc&vpx=1604&vpy=121&dur=1763&hovh=187&hovw=269&tx=156&ty=117&page=1&ndsp=37&ved =1t:429,r:8,s:0&biw=1920&bih=715csCZ434%26biw% 3D1920%26bih%3D715%26tbas%3D0%26tbs%3Disz:m%26tbm%3Disch&itbs=1&iact=hc&vpx=1604&vpy=121&dur=1763&hovh=187&hovw=269&tx=156&ty=117&page=1&ndsp=37&ved =1t:429,r:8,s:0&biw=1920&bih=715 lesni-cervus-elaphus.html&usg=__Ys_e- c5Cj7voKsABrBVeqboF_sY=&h=400&w=600&sz=235&hl=cs&start=117&zoom=1&tbnid=198aQBu0OTzuFM:&tbnh=173&tbnw=234&ei=N1InTqWRFYuTswa- l_mmCQ&prev=/search%3Fq%3DJELEN%2BV%2BLESE%26hl%3Dcs%26rlz%3D1R2ADRA_csCZ434%26biw%3D1920%26bih%3D715%26tbs%3Disz:m%26tbm%3Disch&itbs=1&iact=hc&vpx= 1431&vpy=433&dur=2372&hovh=183&hovw=275&tx=179&ty=114&page=5&ndsp=25&ved=1t:429,r:7,s:117&biw=1920&bih= ce.idnes.cz/NPR_Zastudanci/&usg=___m3vEcSm9ELgxjOdH8sStfJT4lg=&h=800&w=1200&sz=325&hl=cs&start=41&zoom=1&tbnid=52zZ9DSEy93AwM:&tbnh=161&tbnw=234&ei=IFQnTu Fpj9SyBp2biZkJ&prev=/search%3Fq%3DSN%25C4%259A%25C5%25BDENKY%2BV%2BLESE%26hl%3Dcs%26rlz%3D1R2ADRA_csCZ434%26biw%3D1920%26bih%3D715%26tbs%3Disz:l%26t bm%3Disch&itbs=1&iact=rc&dur=265&page=2&ndsp=25&ved=1t:429,r:13,s:41&tx=60&ty=3026biw%3D1920%26bih%3D715%26tbs%3Disz:l%26t bm%3Disch&itbs=1&iact=rc&dur=265&page=2&ndsp=25&ved=1t:429,r:13,s:41&tx=60&ty= tezba-dreva&usg=__qkqvVq8yEU0hnj5MGuuxVX1gbzI=&h=768&w=1024&sz=290&hl=cs&start=0&zoom=1&tbnid=9npa1VT3FxPuSM:&tbnh=132&tbnw=184&ei=ylUnTs- VB4TKsga3xJGlDA&prev=/search%3Fq%3Dt%25C4%259B%25C5%25BEba%2Bd%25C5%2599eva%26hl%3Dcs%26rlz%3D1R2ADRA_csCZ434%26biw%3D1920%26bih%3D715%26tbs%3Disz: l%26tbm%3Disch&itbs=1&iact=rc&dur=141&page=1&ndsp=40&ved=1t:429,r:14,s:0&tx=84&ty=56