S TAROŘECKÉ DRAMA Úplné počátky nejasné Obrat r. 534 př. n. l. – v Athénách poprvé vyhlášena soutěž o nejlepší tragédii Vyvinulo se z řecké rituální písně.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Řecké divadlo Dějepis 2. stupeň
Advertisements

Antická kultura Literární seminář, Eliška Petriláková.
Rozvoj Athén po řecko – perských válkách ATHÉNSKÝ NÁMOŘNÍ SPOLEK
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Antické umění Starověké Řecko.
Mgr. Lenka Venclová ČÍST A PSÁT uměli v ŘECKU téměř všichni dané – jednoduchostí písma – převzali od Féničanů / 24 znaků/ svobodnost řemeslníků,
KLASICISMUS.
Autor: Mgr. Jiřina Kadlecová
VY_32_INOVACE_01_CJL_008_Zrn
Literatura antického Řecka
III-2/CJ1/1.14/De Vznik a vývoj antického divadla
ŘECKÁ KULTURA.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
Stavby Řecké umění Veřejné stavby Z kamene a mramoru Se sloupořadím
Starověké Athény Dějepis
Antické divadlo Řecké a Římské divadlo
ŘECKÉ DIVADLO.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_CJL_HR_3_10.
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_CJL_HR_3_05.
7 Řecké divadlo Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 5. července 2012
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny
HISTORIE A SOUČASNOST Mgr. Michal Oblouk
Řecké divadlo. Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ300 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník1.
DIVADLO – Zpracovali: M. Richtrmoc, 1.B a A. Slezáková, 1.A
5. Na jevištích amfiteátrů V tomto rozdílu také tkví odlišnost tragédie od komedie; tato chce totiž předvádět lidi horší, než jsou ti nynější, kdežto ta.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
UMĚNÍ A VZDĚLANOST starověkého ŘECKA – zápis do obrysu chrámu
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Antická literatura – Řecko
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Řecká kultura klasické období
Řecké divadlo.
POČÁTKY SVĚTOVÉ LITERATURY
Peloponéská válka.
Název projektu: Inovací ke kvalitě na ZŠ Rosice
D R A M A Mgr. Michal Oblouk. DRAMA Slovo odvozeno z řeckého pojmenování dráma = čin, jednání, skutek Literární dílo určené k jevištnímu provedení Divadelní.
Řecká kultura náboženství, umění, věda
Doporučená literatura I. Mircea Eliade: Mýty, sny a mystéria, Praha 1998 (Oikúmené) Mircea Eliade: Dějiny náboženského myšlení I - III, Praha 1995 (Oikúmené)
Anglická renesanční literatura Mgr. Ludmila Růžičková
Kultura starověkého Řecka 2.
REVOLUCE GUDI, REFORMY ELEFTERIA VENIZELA. ŘECKO NA POČÁTKU DVACÁTÉHO STOLETÍ Vesničané na Peloponésu Pireus Zasněžená Patra Athény.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany - Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_12_LITERATURA.
Aristofanes Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastAntika Datum vytvoření RočníkPrvní ročník středních.
LITERÁRNÍ DRUHY DRAMA – DRAMATICKÉ ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková BÁJE, MÝTUS Jak vznikla ranní rosa? Jak putuje slunce po nebi? Poslouchej.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV:Řecké divadlo TÉMATICKÝ CELEK:Nejstarší.
ANTICKÉ DIVADLO ŘECKÉ DIVADLO 2.
KULTURA A UMĚNÍ ANTICKÉHO ŘECKA
ANTICKÉ DIVADLO ŘECKÉ DIVADLO 1.
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP Hudba ve starověku
VY_32_Inovace_ Antická literatura Český jazyk 8. ročník
Aischylos Tematická oblast Antika Datum vytvoření Ročník
Vznik řeckého divadla Tematická oblast Antika Datum vytvoření Ročník
Od přelomu 2. a 1. tisíciletí př.n.l.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Vznik a vývoj Tragédie představitelé
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Peloponéská válka.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Starověká literatura.
Kultura ve starověkém Řecku
Transkript prezentace:

S TAROŘECKÉ DRAMA Úplné počátky nejasné Obrat r. 534 př. n. l. – v Athénách poprvé vyhlášena soutěž o nejlepší tragédii Vyvinulo se z řecké rituální písně (dithyramb) zpívané sborem (chórem), a to k poctě bohů Thespis Dnes zachováno pouze 33 tragédií

H LAVNÍ ZNAKY Nejprve vystupoval pouze jeden herec, později až tři herci Hrálo se ve dne, pod širým nebem Hráli muži, a to i ženské postavy Masky, převleky, herec měl více úloh O řadě událostí se divák dozvěděl ze zpráv poslů Námět pocházel ze starých eposů a mýtů

N EJSLAVNĚJŠÍ HRDINOVÉ ŘECKÝCH TRAGÉDIÍ Orestes Oidipus Antigona Médea Jednotlivé postavy ve více hrách, často jejich činy interpretovány autorem různě

D RAMATIKOVÉ KLASICKÉHO OBDOBÍ Aischylos (6.-5.st.př.n.l.) trilogie Oresteia zavedl druhého herce Sofokles (5.st.př.n.l) Král Oidipús zavedl třetího herce Euripidés (5.st.př.n.l.) Médea

Ř ECKÁ KOMEDIE Aristofanes Dílo spojeno s politickým, kulturním a náboženským děním Hry jako politická zbraň, kritizoval nešvary a intriky zejména mezi athénskými politiky komedie Lysistraté (o vládě žen, která donutí athénské a spartské muže ukončit válku)