Matematika pro automobilní obory 17. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitální učební materiál
Advertisements

Digitální učební materiál
Anotace Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru MIEZ, předmětu ELEKTROTECHNIKA, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s.
Poznámky pro výuku Předmět: Matematika Autor: Lucie Strouhalová
ANOTACE Materiál seznamuje žáky s rozdílem mezi obsahem a obvodem a zjistí jak vyvodit vzorec pro výpočet. Druh učebního materiáluDUM Očekávané výstupy.
Povrchy a objemy těles.
síť, objem, povrch opakování
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
* Objem válce Matematika – 8. ročník *
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Kvádr Síť, povrch, objem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Tělesa –Válec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Krychle a kvádr Povrch a objem VY_42_INOVACE_16_02.
Matematika pro stavební obory 6. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Finanční matematika 19. (finanční gramotnost) P ů j č k y a ú v ě r y.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Matematika pro stavební obory 12. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Matematika pro automobilní obory 19. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Matematika pro automobilní obory 8. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Finanční matematika 2. (finanční gramotnost) Z á k l a d n í p o j m y.
Finanční matematika 8. (finanční gramotnost) Síla složeného úrokování.
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Anotace: Materiál je určený pro 2. ročník učebního oboru, předmět matematika. Inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názorně vypracovanými.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
 Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Autor : Mgr. Irena Nešněrová  Datum : říjen 2013  Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA:IV/2 TÉMATICKÁ OBLAST:Matematika a její aplikace, Geometrie.
Informační a komunikační technologie 12. WIN – Kalkulačka Autor : RNDr. Zdeněk Bláha.
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
Anotace: Materiál je určený pro 1. ročník učebního oboru, předmět matematika. Inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názorně vypracovanými.
Matematika pro automobilní obory 20. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
(finanční gramotnost)
(finanční gramotnost) Procento versus procentní bod
Úlohy nejen na počítání..
Finanční matematika 3. (finanční gramotnost) Jednoduché úrokování
Matematika pro učební automobilní obory 2. Autor : RNDr. Zdeněk Bláha
Rotační válec Síť, povrch, objem
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
(finanční gramotnost)
Informační a komunikační technologie
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Objem hranolu.
Třetí vnitřní úhel trojúhelníku
Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Obvody a obsahy – prověření 2
Obvody a obsahy 5. - určení z plánu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Přímá tělesa v úlohách z praxe
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
EU_42_sada1_05_M_Tělesa_2_Šeb
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Matematika pro automobilní obory 15. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha
Tělesa –V kvádru-slovní úlohy
Rotační válec Síť, povrch, objem
(finanční gramotnost)
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola Čelákovice
Rotační válec Síť, povrch, objem
Krychle a kvádr - slovní úlohy.
Transkript prezentace:

Matematika pro automobilní obory 17. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha

Anotace Materiál je určen pro třetí ročník učebních automobilních oborů předmětu MATEMATIKA. Lze jej využit i v maturitních oborech stejného zaměření. Inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názornými příklady s obrázky podporující výklad učitele. Snaží se názornější formou povzbudit zájem učňů o matematiku. Metodický pokyn Materiál používá učitel při výkladu a k procvičení – pro větší atraktivnost výuky formou prezentace. Úlohy mohou žáci řešit samostatně ve svých sešitech nebo popřípadě na interaktivní tabuli s možností následné kontroly. Zároveň jej mohou využívat žáci pro domácí přípravu na výuku.

Zopakujme si nejprve vzorce z minulé hodiny: krychle: V = a 3 S = 6.a 2 kvádr: V = a.b.c S = 2.a.b + 2.a.c + 2.b.c S = 2(a.b + a,c + b.c) hranol: V = S p. S pl S = 2. S p + S pl válec: V = π.r 2.v S = 2.π.r.(r + v)

Sud na naftu má obsah 2 hl a výšku 1 m. Jaký je jeho vnitřní průměr? Úlohu lze řešit 1.přímo dosazením nebo 2. obecnou úpravou vzorce…

„Sedací kostka“ tvaru krychle má objem 40 l. Kolik materiálu je potřeba na její potažení, musíme-li počítat s 8 % materiálu navíc na švy? Opět lze řešit dvěma způsoby…..

Jaké vrtání má čtyřválcový „jednatrojkový“ motor se zdvihem 68 mm? Oba způsoby řešení……

Do bazénu tvaru kvádru o délce 25 m, šířce 6m a hloubce 2 m byly vylity 3 sudy vody, každý o objemu 2 hl. Do jaké výše stoupla hladina vody? Kolik % objemu se naplnilo? Zkuste řešit úlohu nejprve obecně…. Pokud nevíte, tak početně.

Do nádrže tvaru kvádru o délce 2,5 m, šířce 80 cm a hloubce 1,5 m byly vylity celkem 3 sudy vody, každý o objemu 2 hl. Do jaké výše stoupla hladina vody? Kolik % objemu se naplnilo? 3 sudy po 2 hl = 6 hl = 600 l = 600 dm 3 = 0,6 m 3 1.V = a.b.c => c = V/(a.b) => c = 0,6/(2,5.0,8) = 0,3 m 2.0,6 = 2,5.0,8.v => v = 0,6/20 = 0,3 m = 30 cm V nádrži bude 30 cm vody. 100 % …….. 2,5.0,8.1,5 m 3 x % ……………..……..0,6 m 3 x = 0,6/ = 20 %

Příště si prověříme „přímá tělesa“ ještě trochu jinak! Děkuji za pozornost !

Použitá literatura : 0 Použité obrázky a znázornění : Kliparty MS Office, autor pro-vodaky-kanystry